handdator

Visa fullständig version : Avrostningen 26 April

pellehbg
2009-02-04, 19:01
:D
Nu kommer anmälningsidan ut till vår mc-avrostning ute på F5 Ljungbyhed.
Den kommer att sättas ut på våran hemsida söndagen 8 februari kl 10,00.
Vi kör med en egen anmälningssida som vi vet funkar så vi skall slippa det problemmet som Rix haft nu.
Så det är bara till att anmäla sig o finnes det några frågor så är det bara till att kontakta mig.

Mathias
2009-02-08, 16:46
Anmälningssidan är nu öppen.

www.svmc.se/skane/avrostning-09

Frågor om avrostningen Ställs i denna tråd..

Välkomna.

rosa häxan
2009-02-08, 16:51
Hej pelle

Jag undrar om avrostningen,har aldrig varit på den. vad innebär det? Har hört att man kan besikta sin mc den dagen?

pellehbg
2009-02-08, 17:08
Hej pelle

Jag undrar om avrostningen,har aldrig varit på den. vad innebär det? Har hört att man kan besikta sin mc den dagen?

Hej du glade.
Det innebär att du tränar dig på broms på asfalt o även på grus sedan så har vi lite manövergård, Du får köra kurvor där med hjälp hur man skall ta det säkrast på alla sätt.
Sedan så har vi teori o sjukvård som du får lära dig lite mera om.
Så självklart skall du anmäla dig o komma ut.
Tyvärr så är inte bilprovningen där ute mera det kostar för mycket för dem att vara med.

Har man sedan gått avrostningen så är man berättigad till premiesänkning på sin mc hos Folksam om man har en hoj som går i klass 1 - 6!

MVH Pelle

zodiak06
2009-02-15, 12:34
På anmälningssidan står där under övrigt "körkompisar"? då jag precis blivit medlem undrar jag vad detta innebär? fråga två. jag har inte fått mitt medlemsnummer, kan jag anmäla mig ändå med tanke på dom begränsade platserna och en helt ny mc är jag väldigt sugen på en sådan här kurs så man kan bekanta sig med den på riktigt. vill inte missa en plats och vänta ett helt år till. tack, Tobbe

Tengaipetrus
2009-02-15, 12:42
På anmälningssidan står där under övrigt "körkompisar"? då jag precis blivit medlem undrar jag vad detta innebär? fråga två. jag har inte fått mitt medlemsnummer, kan jag anmäla mig ändå med tanke på dom begränsade platserna och en helt ny mc är jag väldigt sugen på en sådan här kurs så man kan bekanta sig med den på riktigt. vill inte missa en plats och vänta ett helt år till. tack, Tobbe

På avrostningen delas ni in i ett antal grupper. Om det är någon speciell person du absolut vill köra tillsammans med antecknar du denne här.

Anmäl dig du och ta med medlemskortet på avrostningen. SMC-medlemsskap är inget krav.
Magnus

P-O Noren
2009-02-15, 13:43
Fråga: gäller försäkringen, vet ni hur dom ställer sig till detta?
En kompis sa att det var bara folksam som täckte detta och jag har TH...

ska ringa till veckan men tänkte det skulle vara intressant att fråga er andra oxå..?

pellehbg
2009-02-15, 16:35
Fråga: gäller försäkringen, vet ni hur dom ställer sig till detta?
En kompis sa att det var bara folksam som täckte detta och jag har TH...

ska ringa till veckan men tänkte det skulle vara intressant att fråga er andra oxå..?

Hej
Ja det är alltid det bästa att ringa o kolla men jag kan då bara säga att ALLA bolagen har godkännt SMCs kurser så händer det en olycka på ngn av dessa som arrangeras av SMC så är det din egen försäkring som gäller!
Alltså med andra ord det är din egen självrisk som det blir om ngt händer.
Du kan även se denna länken:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=959
Där ser du vad som gäller.
MVH Pelle
PS: Hoppas vi ses på ngn av våra kurser.

P-O Noren
2009-02-15, 18:30
Tackar och bockar!!

Det var väl det jag tänkte, risken med att ringa kundtjänst är att den stackare som svarar inte vet riktigt. Hade för mig att det var precis som du skriver.

Tror inte jag har missat en avrostning sedan 2004. Avrostningarna är ju givna. Hoppas att det även blir en bromskurs på gokartbanan utanför Malmö, men i värsta fall får jag åka dit och sitta i gräset och titta på om ekonomin sviker...
;)

Det var ju en stackare som utnyttjade försäkringen förra avrostningen, ljungbyhed. Hoppas allt är bra och att han kan komma i år igen och "ta nya tag"...

Mathias
2009-02-16, 21:49
Yep, he´s back.

Faktiskt blev det, tyvärr, 2 som fick snacka med "bolaget".

zodiak06
2009-02-16, 22:34
en liten fråga till, fick nu ikväll ett bekräftelsemail. i detta stog det att jag ska betala 250:- men jag har ju bokat med en passagerare? ska jag inte betala något för denna eller kommer det ett till mail? vill gärna ha med sambon då vi ska på en liten tur till sundvall i maj, och det är en helt ny hoj för oss båda så lite träning är ju aldrig fel under ordnade former där även hon får känna och lära. det är ju inte bara att sitta där bak, kan ju bli ganska aktiv "åkning" för henne med. eller är jag helt fel på det?

Mathias
2009-02-17, 20:44
Hittade dig (tror jag). Jag skickar ett nytt mail till dig.

zodiak06
2009-02-17, 21:07
Hittade dig (tror jag). Jag skickar ett nytt mail till dig.

Yes, tack Mathias. nu blev sambon oxå glad. pengar kommer. ser verkligen fram emot detta. har aldrig gjort något sånt här då jag i april har haft mitt kort ett år. fast man har klarat uppkörningen så är man ändå nervös med spettan där bak, hoppas detta mjukar upp lite inför säsongen. Må Väl, Tobbe

P-O Noren
2009-04-08, 16:36
Jag och en kompis diskuterade och har en fråga:
Om sambon är anmäld och betalad på avrostningen, får hon då åka med bakpå även på manövreringen under utbildningen eller är syftet att hon skall titta på?

Skulle vara roligt att veta detta innan avrostningen...

Mathias
2009-04-08, 17:43
Anmäld som passagerare???

Det är hela tiden Du som deltagare som bestämmer och (har ansvaret) om personen ska vara med på övningen eller ej.
Alltså vill du först köra en runda på bromsen själv och sedan med "tanten" bak så är det upp till dig,
likadant i manöverbanorna. Jag inbillar mig att det måste vara svårare i "vägverkets prov" med passagerare, men vem vet.

(hoppas jag inte skjöt mig själv i foten nu ;))

P-O Noren
2009-04-08, 20:02
Okej

Att han själv bestämmer om hon ska åka med antar jag är det korrekta.
Men jag menade bara att det är inget problem för instruktörerna om det är en passagerare med...?

Vi satt bara och diskuterade och jag kom till den funderingen om att hon kanske inte skulle uppskatta att stå vid "depån" hela dagen...
:)

BeBe
2009-04-08, 20:34
...det är inget problem för instruktörerna om det är en passagerare med...? :)
Beror ju på om du skall skjutsa eller om du lämnar över det till oss :rolleyes:

Tengaipetrus
2009-04-08, 20:35
Okej

Att han själv bestämmer om hon ska åka med antar jag är det korrekta.
Men jag menade bara att det är inget problem för instruktörerna om det är en passagerare med...?

Vi satt bara och diskuterade och jag kom till den funderingen om att hon kanske inte skulle uppskatta att stå vid "depån" hela dagen...
:)

Tanken med att kunna anmäla passagerare är att de som kör mycket emd passagerare skall kunna avrosta med passagerare. Däremot kan det ju finnas anledning att prova en övning själv först men det avgör som sagt föraren.
Magnus

P-O Noren
2009-04-08, 20:41
Tack för svaret, det gäller min kompis snarare. Min älskade skulle jobba den dagen, men hon sitter perfekt å andra sidan när hon åker. Man kan ha ett visst behov av att samköra med ovana passagerare.