handdator

Visa fullständig version : Stulna motorcyklar i länet !

Mr_Hayabusa
2009-01-21, 08:34
Under December stals 2st Hayabusa 1300 & 1st GSX 1000 R

Var av en Hayabusa blå silver i Karlskrona centrum.
En GSX 1000 R i samma garage. Båda motorcyklarna var väl låsta.

En Hayabusa 2005 Svart & silvergrå stals från låst garage i Ronneby också inom samma tidsperiod Sltet på november till första veckan i januari 2009.

Det är ju "ursäkta nu" själva Fan att folk inte kan hålla reda på ditt& mitt.

Så har ni motorcyklarna vinterförvarade så håll koll på dem.
Titta till dem lite oftare än vad man igentligen skall behöva.
se till att de är fastlåsta i någon form av fundament eller dyl som tjuvarna inte orka bära med sig.

wigge
2009-01-25, 19:34
Låter rekat och påläst (tyvärr).. Inte för att det gör någonting bättre eller enklare för de drabbade. Jag hoppas att försäkringsbiten blir snabbt avklarad så att inte hoj-säsongen blir lidande.

Jag vet hur jäkligt det känns att inte ha hoj under perfekta MC-dagar pga någon ... schmuck. :mad:

Var nere och tittade till min idag.. Ett par av de andra MC-ägarna var där och tvättade en Husa. En av dem undrade var jag hade min Tenere (inne på tank-&motor-jobb), kändes bra att man syns även om sakerna inte är där.

Koljo
2009-01-25, 23:57
Under December stals 2st Hayabusa 1300 & 1st GSX 1000 R

Var av en Hayabusa blå silver i Karlskrona centrum.
En GSX 1000 R i samma garage. Båda motorcyklarna var väl låsta.

En Hayabusa 2005 Svart & silvergrå stals från låst garage i Ronneby också inom samma tidsperiod Sltet på november till första veckan i januari 2009.

Det är ju "ursäkta nu" själva Fan att folk inte kan hålla reda på ditt& mitt.

Så har ni motorcyklarna vinterförvarade så håll koll på dem.
Titta till dem lite oftare än vad man igentligen skall behöva.
se till att de är fastlåsta i någon form av fundament eller dyl som tjuvarna inte orka bära med sig.

Halloj Mr_Hayabusa & alla i som läser här...

Det bästa sättet att undivka, (om man nu kan göra det...??), att få någon MC stulen, (för ju fräckare man kan utföra brottet, dess bättre är det, verkar det som... Det är ju då man minst anar det...tyvärr), är ju den "kamratanda" eller "Grannsamverkan" som verkar bra även på denna punkt.

Undangömda MC i ett mörkt hörn eller i ett garage där det är lätt att komma in i är ju rena "godis-butiken" för detta brott.

En fundering som jag haft är att man kanske skulle, (om man är fler i samma garage, vill säga..), höra med hyresvärden/ bostadsföreningen om man kunde bygga upp en nätbur som är fast förankrad, centralt & upplyst i garaget. Många personer i rörelse, som har anknytning till fastigheten= bra störmoment...

Höra med försäkringsbolaget att om man monterade dit ett par sändare på MC:na som har för avsikt att varna "tyst" upp till de berörda till en mottagare, likt en "komradio", då är det säkert någon av gänget hemma och kan förflytta sig till "buren" för att säkerställa att inget "ofog" är igörningen...

Detta, skulle ju vara positivt bemötande av värdar/förening, eftersosm de slipper "ryktet" och den extra arbete som kan medföras vid dessa sorter av stölder?

Tyvärr, så har det visat sig att näör det sker den typen av brott, så finns en tid tillbaka en eller några som har kännedom & har haft tid att "reka" inför...

"Mitt & Ditt"... Håller med...Man har slutat att förvåna sig...

Håller tummarna att det löser sig till det bästa...

Lycka till!!

En fundering "ut i det fria"....som sagt...

Mr_Hayabusa
2009-02-24, 13:42
Halloj Mr_Hayabusa & alla i som läser här...

Det bästa sättet att undivka, (om man nu kan göra det...??), att få någon MC stulen, (för ju fräckare man kan utföra brottet, dess bättre är det, verkar det som... Det är ju då man minst anar det...tyvärr), är ju den "kamratanda" eller "Grannsamverkan" som verkar bra även på denna punkt.

Undangömda MC i ett mörkt hörn eller i ett garage där det är lätt att komma in i är ju rena "godis-butiken" för detta brott.

En fundering som jag haft är att man kanske skulle, (om man är fler i samma garage, vill säga..), höra med hyresvärden/ bostadsföreningen om man kunde bygga upp en nätbur som är fast förankrad, centralt & upplyst i garaget. Många personer i rörelse, som har anknytning till fastigheten= bra störmoment...

Höra med försäkringsbolaget att om man monterade dit ett par sändare på MC:na som har för avsikt att varna "tyst" upp till de berörda till en mottagare, likt en "komradio", då är det säkert någon av gänget hemma och kan förflytta sig till "buren" för att säkerställa att inget "ofog" är igörningen...

Detta, skulle ju vara positivt bemötande av värdar/förening, eftersosm de slipper "ryktet" och den extra arbete som kan medföras vid dessa sorter av stölder?

Tyvärr, så har det visat sig att näör det sker den typen av brott, så finns en tid tillbaka en eller några som har kännedom & har haft tid att "reka" inför...

"Mitt & Ditt"... Håller med...Man har slutat att förvåna sig...

Håller tummarna att det löser sig till det bästa...

Lycka till!!

En fundering "ut i det fria"....som sagt...

Har nu efterforskat lite.
49 Mc stals under 2008 i Blekinge län.
25 av dessa är fortfarande på villoväga någon stans.

Av statistiken av läst så har de inte hittat de slutna motorcyklarna inom en till ett par månader så verkar det vara så att de inte hittas igen.

Dystert. Jag uppmanar ännu en gång att hålla sina saker välförvarade & inlåsta.