handdator

Visa fullständig version : Brno MotoGP 13/8-17/8 2009 ???

Serbius
2008-12-19, 04:58
jag funderar starkt på att åka till Brno 13/8 -17/8 09

undrar ifall det är flera som har tänkt på att se motogp "LIVE"

en polare har varit där flera ggr o han kan bara berömma Tjeckien

billig bensin,billig mat,billig öl samt billiga vandrarhem(hostels)

så latja runt lite under fredagen(festa)
lördag e det ju kval = fest på kvällen
söndag e race hela dagen
så kör man hem under måndagen

än så länge så är det bara jag,(har kört själv tidigare)
men e det flera som vill hänga på så WELCOME
eller om man träffas under resan ner/på plats eller vid hemfärd

jag vet det är 8 mån dit men man har ju tid att prata igenom resvägar mm

för min del är startpunkten HELSINGBORG

-ah
2008-12-19, 12:02

söndag e race hela dagen

Brno kan varmt rekommenderas; bra klimat, vacker centraleuropeisk stad, billigt är det f.ö. också.
För den historiskt intresserade kan det vara värd att notera att här fick Kalle på sin skalle. :D (Belägringen av Brünn 1645. Karl X Gustav)
Lokala ölet, Starobrno, är i mitt tycke bättre än de vanliga Tjeckiska märken.
För den som älskar motorvägskörning går det antagligen att ta sig dit över en dag. Roligare att räkna med två, dock. Men ta motorvägen mellan Berlin och Dresden; Sachsen är ohyggligt trist att köra genom. Potatisland och brunkolsdagbrott så långt ögat når.

Men jag hänger inte med på GP. Varit på ett i San Marino för ett par är sedan. det var kul, men räcker för mig. :)

Nea
2008-12-22, 22:04

söndag e race hela dagen

Hej vi tänkte också åka ner dit, vet du var man köper biljetter?

MVH Nea

Udatja
2008-12-22, 22:41
motogp.com säljer biljetter. men jag tycker det brukar löna sig att titta runt o jämföra olika försäljningsställen. Till Magny Cours kunde man skriva ut biljetterna hemma på det siten jag hittade. Himla smidigt, istället för att behöva köa när man kom fram eller försöka hitta den där affären i paris där biljetterna skulle hämtas ut :-)

Maciej
2008-12-22, 23:08
här är vad du har att se fram emot

http://www.potatoesmc.com/forum/showthread.php?t=15693

Var en riktig kul bana att kika MotoGP på.

Nea
2008-12-23, 17:29
här är vad du har att se fram emot

http://www.potatoesmc.com/forum/showthread.php?t=15693

Var en riktig kul bana att kika MotoGP på.

Var beställde du dina biljetter? Vi vill ha depå ingång med, hittar många olika men då vi aldrig varit där nere så är det inte lätt att välja vart man ser bäst mm. Bokade ni hotell med på samma gång?

MVH Nea

Maciej
2008-12-23, 17:41
Var beställde du dina biljetter? Vi vill ha depå ingång med, hittar många olika men då vi aldrig varit där nere så är det inte lätt att välja vart man ser bäst mm. Bokade ni hotell med på samma gång?

MVH Neajag beställde biljetter direkt från banan.
http://www.automotodrombrno.cz/go/default.asp?langid=2

Depåbiljetter kostar inte så mycket extra så det är nog värt pengarna, vi hade inte det men i år kommer vi beställa depåbiljetter.

Vi hade biljetter till läktare T4, högst upp på den så om man ställde sig upp så så såg man en rätt stor del av banan. Då har man även tillträde till insidan av banområdet ( inte alla biljetter som ger en inträde dit.

Annars är det populärt att sitta på C delen, då sitter man bara på gräset, där satt bl a Rossis fan club. Bakom C finns det massa tält där man kan handla tröjjor mm. Köper du biljett till en sittläktare så får du även tillträde till "naturläktarna"

Vi bodde på Hotel Slavia http://www.slaviabrno.cz/index.php?jazyk=gb finns ett par olika hotell att välja på, om ni ska bo där några dagar så rekomenderar jag ett hotell i centrum av Brno, det går gratisbussar ut till banan och antingen tar man taxi till busstationen eller så tar det 10-15 minuter att promenera dit.

Nea
2008-12-23, 22:16
jag beställde biljetter direkt från banan.
http://www.automotodrombrno.cz/go/default.asp?langid=2

Depåbiljetter kostar inte så mycket extra så det är nog värt pengarna, vi hade inte det men i år kommer vi beställa depåbiljetter.

Vi hade biljetter till läktare T4, högst upp på den så om man ställde sig upp så så såg man en rätt stor del av banan. Då har man även tillträde till insidan av banområdet ( inte alla biljetter som ger en inträde dit.

Annars är det populärt att sitta på C delen, då sitter man bara på gräset, där satt bl a Rossis fan club. Bakom C finns det massa tält där man kan handla tröjjor mm. Köper du biljett till en sittläktare så får du även tillträde till "naturläktarna"

Vi bodde på Hotel Slavia http://www.slaviabrno.cz/index.php?jazyk=gb finns ett par olika hotell att välja på, om ni ska bo där några dagar så rekomenderar jag ett hotell i centrum av Brno, det går gratisbussar ut till banan och antingen tar man taxi till busstationen eller så tar det 10-15 minuter att promenera dit.

Hej tack för ditt svar nu har jag fler frågor :) hoppas det är oki.

Jag har loggat in på den sidan och nu till nästa gäng frågor, hur vet jag att man får depå biljett? Det står inget (inte va ja kan se ialla fall) om det i prislistan. Hur betalar man?
Hur vet man vilken plats man får eller man bokar sitt plats biljett med?

Många frågor på en gång men vill ju så gärna ha fatt i biljetter.

MVH Nea

God Jul önskar ja dig

Maciej
2008-12-24, 10:13
Hej tack för ditt svar nu har jag fler frågor :) hoppas det är oki.

Jag har loggat in på den sidan och nu till nästa gäng frågor, hur vet jag att man får depå biljett? Det står inget (inte va ja kan se ialla fall) om det i prislistan. Hur betalar man?
Hur vet man vilken plats man får eller man bokar sitt plats biljett med?

Många frågor på en gång men vill ju så gärna ha fatt i biljetter.

MVH Nea

God Jul önskar ja dig
tjena, kommer tyvärr inte ihåg hur det funkade när man beställde.

God jul på dig med, hoppas du får ihop resan.

K-Man
2008-12-25, 08:26

MVH Nea
Jag var där 2004 (tror jag) och då köpte jag biljetter på plats. Skaplig trängsel till ett gäng små kiosker utanför grindarna men det var bara att pressa sig fram :)

Jag flög till Prag och bodde där sen tog vi en buss ner till Brno tidigt på söndagsmorgonen. Det är 25 mil emellan så man får räkna med att det tar lite tid. Boka hotell i god tid. Alla blir fulla i Brno under racehelgen.

Det jag tycker är tråkigt med Brno är att man ser så lite av banan live. Man åker långt för att se race på en jumbotron. (Valencia är bra om man vill se hela banan från läktaren) Men Tjeckien är fint och ölen är underbar. Gå ut en kväll i Prag om ni har möjlighet. Gott om klubbar i centrum! Finns tråd på www.sporthoj.com om vilka klubbar som är bra.

Ha en bra resa! // K-Man

Serbius
2008-12-27, 15:04
enligt min polare som har varit där så är det inga problem att köpa på plats
köer förekommer men är inget farligt

hur många är ni som åker ner?

ha det gött

MVH Nea

Nea
2008-12-28, 19:00
enligt min polare som har varit där så är det inga problem att köpa på plats
köer förekommer men är inget farligt

hur många är ni som åker ner?

ha det gött

Hej

Jag vet inte i dagsläget men det blir nog några hojjar, kul om man är fler. Men vi åker även om det bara blir vi för jag har önskat mig det i tidig 40 års present :)

MVH Nea

Serbius
2008-12-29, 20:43
hej igen

hittade denna sida

http://www.gosporttravel.com/Evenemang.cfm?EvenemangID=6384&Paket=0&flik=2

995kr
kan vara billigare på plats

vart kör ni ifrån?har ni tänkt på datum?vägar?

ha det gött

Hej

Jag vet inte i dagsläget men det blir nog några hojjar, kul om man är fler. Men vi åker även om det bara blir vi för jag har önskat mig det i tidig 40 års present :)

MVH Nea

Serbius
2008-12-29, 20:45
ännu billigare

http://www.pitlane.se/catalog/index.php?cPath=30_66&osCsid=f5c241ca7c8489cd414510216463145b

hej igen

hittade denna sida

995kr

ha det gött

Nea
2008-12-30, 11:12
ännu billigare

http://www.pitlane.se/catalog/index.php?cPath=30_66&osCsid=f5c241ca7c8489cd414510216463145b

Hur ser man om man får med depå ingång i priset? Vi vill köpa till det.

MVH Nea

Nea
2008-12-30, 11:13
hej igen

hittade denna sida

995kr

ha det gött

Vi kör från Kristianstad, har inte tänkt riktigt på resväg än men håller på att kolla det. Har även kollat på lite hotell i Brno.

MVH Nea

Serbius
2008-12-30, 17:09
finns gott om hostels ca 10km från brno

kostnad ca 60-100kr per natt

Vi kör från Kristianstad, har inte tänkt riktigt på resväg än men håller på att kolla det. Har även kollat på lite hotell i Brno.

MVH Nea

Nea
2008-12-30, 19:29
finns gott om hostels ca 10km från brno

kostnad ca 60-100kr per natt

Behöver man inte boka det innan?
Har hört att det brukar bli fullt.

MVH Nea

Serbius
2008-12-30, 21:42
han har åkt 3 år på rad utan att boka
det gick bra för honom då

det finns en liten möjlighet att han hänger på ,men det är 50/50

har bett honom kolla upp telnr samt om dem finns på nätet

Behöver man inte boka det innan?
Har hört att det brukar bli fullt.

MVH Nea

Nea
2009-01-17, 22:07
han har åkt 3 år på rad utan att boka
det gick bra för honom då

det finns en liten möjlighet att han hänger på ,men det är 50/50

har bett honom kolla upp telnr samt om dem finns på nätet

Hej vi har kollat lite på att ta tåget ner till Wien för att stanna där nere i 2 nätter för att sedan köra upp till Brno. Har du kollat mer på priser och dyligt?

MVH nea

Serbius
2009-01-20, 11:12
ta tåget varifrån?har ni något pris på det?

enligt min polare så har inte denna "hostel" någon hemsida men jag fick tel dit

ringde om frågade om man behövde boka,o svaret va nej
denna by ligger ca 17km utanför staden Brno,o priserna varierar beroende på rummet man får?!?!
men ca 80kr-130kr får man räkna med
tillkommer ca 20kr för enklare frukost ,40kr för s.k. buffe.
men det kunde man bestämma när man väl va på plats

att åka tåg låter egentligen helt ok(man är utvilad när man kommer ner till kontinenten)

vi höres

Hej vi har kollat lite på att ta tåget ner till Wien för att stanna där nere i 2 nätter för att sedan köra upp till Brno. Har du kollat mer på priser och dyligt?

MVH nea

pollygruppen
2009-01-20, 13:15
Jag är intresserad av att åka på ett Moto GP. Hade tänkt på något i maj-juni men kan ändra mig. Åker från Uppsala.
Ducati 1098 Uppsala :cool:

Nea
2009-01-20, 23:37
ta tåget varifrån?har ni något pris på det?

enligt min polare så har inte denna "hostel" någon hemsida men jag fick tel dit

ringde om frågade om man behövde boka,o svaret va nej
denna by ligger ca 17km utanför staden Brno,o priserna varierar beroende på rummet man får?!?!
men ca 80kr-130kr får man räkna med
tillkommer ca 20kr för enklare frukost ,40kr för s.k. buffe.
men det kunde man bestämma när man väl va på plats

att åka tåg låter egentligen helt ok(man är utvilad när man kommer ner till kontinenten)

vi höres

Hej tåget går från Hamburg-altona, har fått pris men kommer inte på det just nu. Har kollat boende i Wien och det finns ställe som är hyfsade i pris. Vi tänkte ta båten Trelleborg-Travemunde sen köra ner till Hamburg för vidare färd med tåg. Tåget går på kvällen och man är i Wien på morgonen.

Är du intresserad av det?

MVH Nea

Nea
2009-01-20, 23:38
Jag är intresserad av att åka på ett Moto GP. Hade tänkt på något i maj-juni men kan ändra mig. Åker från Uppsala.

Det är bara skoj om man är fler.:)

Serbius
2009-01-21, 05:21
jag har det lite tight med tiden(wien) men jag kollar upp

Serbius
2009-01-30, 03:14
dessväre kan jag ej stanna 2 dagar i wien(fast jag hade velat,känner en del folk där)

det blir att jag kör direkt mot brno(ev övernattning i prag)

Nea
2009-01-31, 11:16
dessväre kan jag ej stanna 2 dagar i wien(fast jag hade velat,känner en del folk där)

det blir att jag kör direkt mot brno(ev övernattning i prag)

Hej det va ju synd, vi har beställt nu och ja vill bara säga att det är mycket fullbokat i Brno med boende, vi fick plats på ett hotel som heter Myslivna

www.myslivna.cz

Har skickat 35 bokningsförfrågan till dom billigaste ställena först sen dom lite dyrare då fick vi tag i detta och det ser bra ut, nära banan. Vi ses kanske där nere.

ps vi tar tåget ner ds

Serbius
2009-02-18, 05:26
hej

ser bra ut med hotellet.
inget klart än hos mig (oss)

ha det godis

Majk de Bajk
2009-02-21, 20:19
Vi är gäng som åker från Stockholm till Brno GP't i år, åtta hojar rullar via Nynäshamn-Gdansk med färja, övernattar i Gneizno i Polen, sedan bor vi i Vranov ca en mil norr om Brno.

Vi sitter på läktare T4:a rad 15, plats 3-11 :) Vi ses

NOEVO
2009-03-14, 14:59

Hej det låter kul , jag har vänner i Pragh som jag tänkt åka till med mc vill till flera ställen bland annat rockfestivalen Brutal aussault och bort till goblin show i odessa kunde tänka mig Brno mina vänner tar han om oss . Ronnie

NOEVO
2009-03-14, 15:04
Vi är gäng som åker från Stockholm till Brno GP't i år, åtta hojar rullar via Nynäshamn-Gdansk med färja, övernattar i Wroclaw i Polen, sedan bor vi i Vranov ca en mil norr om Brno.

Vi sitter på läktare T4:a rad 15, plats 3-11 :) Vi ses

vilket datum åker ni på färjan mvh ronnie

Nea
2009-03-14, 18:01
Nu är allt bokat och klart, vi fick tag i bra och billiga biljetter både på tåget och in på tävlingen. Hotellen har vi i Wien och Brno och ett på vägen hem, vill dock ha tag i ett bra hotell i Dresden.

Är det nån som vet nåt bra???

Så nu kan det bli vår och så en härlig sommar för sen bär det av....den 10 aug rättare sagt.

MVH Nea:)

Serbius
2009-03-17, 19:30
kolla

http://www.etaphotel.com/gb/hotel-2626-etap-hotel-etap-hotel-dresden-west-kesselsd/index.shtml

oftast har dem själv incheckning

mkt bra standard på sina rum

deras hotel kedja finns över hela europa

cya in Brno

Nu är allt bokat och klart, vi fick tag i bra och billiga biljetter både på tåget och in på tävlingen. Hotellen har vi i Wien och Brno och ett på vägen hem, vill dock ha tag i ett bra hotell i Dresden.

Så nu kan det bli vår och så en härlig sommar för sen bär det av....den 10 aug rättare sagt.

johnnymars
2009-03-17, 22:43

hej!

Ibis hotel i Dresden ligger smidigt utmed vägen och lätt att hitta till (ligger på vänster sida efter man passerat under järnvägen på infarten till Dresden). Bra ide att stanna till där på hemvägen då det är en otroligt vacker stad! missa inte att ta en promenad in till det vackra Dresden som finns på max 10 min gångavstånd från hotellet.
Jag har ett liknande upplägg på hemresan, fast tar oxå övernattning i Prag sön-mån, Dresden Mån-tis.
Ps. Prag är om möjlgt ändå mer fantastiskt!

Hör gärna av er om ni har några frågor då jag har koll på det mesta i omgivningarna där nere genom jobbet.

johnny

-ah
2009-03-18, 14:29
Dresden; Kesseldorfer Strasse 77;

http://i185.photobucket.com/albums/x69/Holt_Anders/DSC00039.jpg

Ett riktigt hak, ca €20/natt. Dusch i korridoren, Färg-TV utan antennanslutning.
Värden är Kuban, och ingen talar annat än tyska. Frånsett spanska, då.
Har mellanlandat där ett par gånger.

Men dom serverar Radeberger...:D

NOEVO
2009-03-22, 01:56

Ring mig Ronnie Haldrup , jag skulle också vilja ha åksällskap kör hd eller buell dit tel 070-7467346

Majk de Bajk
2009-03-24, 21:02
vilket datum åker ni på färjan mvh ronnie

Vi åker från Nynäshamn den 11/8 kl 18:00 med Polferries och landar i Gdansk dagen efter vid ett tiden.
Hem blir det Gdansk den 18/8 mot Nynäshamn igen, samma tider, samma skuta...

jonyl
2009-03-31, 10:43
Hej. Kan dela med mig lite av mina erfarenheter av Brno. Har varit där 4ggr och har bara positiva saker att säga om Tjeckien, även om prisläget inte är detsamma som för några år sen så är det fortfarande ett billigt GP att åka på. Kan rekommendera er som ej köpt biljetter att göra det via Brno banans hemsida, där får ni bäst pris och biljetterna kommer hem i brevlådan, har just bokat C+F biljett för hela helgen 840:- Tycker det är det bästa för då har man entrè till alla naturläktare ( där ser man racet bäst) Ett annat tips är att betala öl, mat etc på plats med Tjeckisk koruna ist för Euro, blir betydligt dyrare att betala i Euro. Har själv hittat hotell 500m från busstorget Mendlovo namesti i Brno, där gratisbussarna till banan går hela helgen. Perfekt för då slipper man köra och kan inmundiga god öl under dagarna ist :-) Har just bokat hotell och det finns inte mycket kvar att tillgå så det är hög tid att boka om man vill ha skapligt centralt hotell.
Mvh Johan

söndag e race hela dagen

Nea
2009-03-31, 16:50
hej!

Ibis hotel i Dresden ligger smidigt utmed vägen och lätt att hitta till (ligger på vänster sida efter man passerat under järnvägen på infarten till Dresden). Bra ide att stanna till där på hemvägen då det är en otroligt vacker stad! missa inte att ta en promenad in till det vackra Dresden som finns på max 10 min gångavstånd från hotellet.
Jag har ett liknande upplägg på hemresan, fast tar oxå övernattning i Prag sön-mån, Dresden Mån-tis.
Ps. Prag är om möjlgt ändå mer fantastiskt!

Hör gärna av er om ni har några frågor då jag har koll på det mesta i omgivningarna där nere genom jobbet.

johnny

Vi ska också sova i dresden månd-tisd, ska du ta in på Ibis? Har dom hemsida?

MVH Nea

johnnymars
2009-04-05, 17:48
Vi ska också sova i dresden månd-tisd, ska du ta in på Ibis? Har dom hemsida?

MVH Nea

Hej!

ja, vi kommer troligen att sova i Dresden mellan mån-tis.
ev. lite längre norrut, vi kör lite som vi tycker känns lagom.
http://www.ibishotel.com/gb/hotel-1578-ibis-dresden-bastei/index.shtml
det finns naturligtvis många alt för övernattning men detta är väldigt lätt att hitta till om man är lite okänd med trakterna.

johnny

Nea
2009-04-06, 21:23
Hej!

ja, vi kommer troligen att sova i Dresden mellan mån-tis.
ev. lite längre norrut, vi kör lite som vi tycker känns lagom.
http://www.ibishotel.com/gb/hotel-1578-ibis-dresden-bastei/index.shtml
det finns naturligtvis många alt för övernattning men detta är väldigt lätt att hitta till om man är lite okänd med trakterna.

johnny

Tack ska du ha
MVH Nea

Nea
2009-07-27, 22:16
Tack ska du ha
MVH Nea

Nu är det inte långt kvar tills vi åker på vår mc resa :-) är det fler här på forumet som ska ner till tävlingarna i Brno?

MVH Nea

johnnymars
2009-07-27, 23:56
Nu är det inte långt kvar tills vi åker på vår mc resa :-) är det fler här på forumet som ska ner till tävlingarna i Brno?

MVH Nea

hej!
jag kom på att jag missade en väsentlig detalj!
att det är lätt och hitta bygger naturligtvis på att man tar rätt avfart till dresden. avfart 3, dresden sudforstadt-zentrum!
då kommer man rätt in i gröten!
själv kommer jag med största sannolikhet att missa brno gp efter ett oväntat och hastigt besök i asfalten. :(
men det kommer ju flera gp :)

johnny

Nea
2009-07-28, 10:07
hej!
jag kom på att jag missade en väsentlig detalj!
att det är lätt och hitta bygger naturligtvis på att man tar rätt avfart till dresden. avfart 3, dresden sudforstadt-zentrum!
då kommer man rätt in i gröten!
själv kommer jag med största sannolikhet att missa brno gp efter ett oväntat och hastigt besök i asfalten. :(
men det kommer ju flera gp :)

johnny

Hej hoppas det gick bra, du kan ju kolla det på tv :-) sen köra på det nästa år. Vi har bokat boende i Litomeric på en camping som vi har varit på förr, där är många knuttar som stannar så det ska bli trevligt. Vi har 1 stopp till ovanför Berlin på väg hem på ett gasthaus som verkar trevligt.

MVH Nea

johnnymars
2009-07-28, 18:10
Hej hoppas det gick bra, du kan ju kolla det på tv :-) sen köra på det nästa år. Vi har bokat boende i Litomeric på en camping som vi har varit på förr, där är många knuttar som stannar så det ska bli trevligt. Vi har 1 stopp till ovanför Berlin på väg hem på ett gasthaus som verkar trevligt.

MVH Nea

hej!
bra val! när ni åker från litomeric så åk via lovocize och väg 30 upp mot usti nab labe, då åker ni en bit längs med labe (elbe på tyska) som är väldigt vacker. när ni kommer till usti så är det skyltat mot motorvägen och dresden, lätt som en .... sen måste ni ju åtminstone åka igenom dresden. har ni gott om tid så kan jag oxå rekommendera att ni svänger av strax efter prag på väg 9 mot melnik, där kan ni besöka slottet och köpa med lite vin hem. sen åker ni fortsatt på väg 9 för att sedan byta till väg 261. därefter måste det vara skyltat mot litomeric om inte jag komer ihåg fel. ;)

johnny

jonyl
2009-08-04, 05:06
Ja nu är det bara en slav vecka på jobbet kvar, sen åker man. Må Starobrno bryggeriet ha bunkrat upp med god pilsner så det räcker åt alla och att vädergudarna är med oss, samt att Stoner slutar sura över sin mage och hittar gasrullen igen. :rolleyes:

Nea
2009-08-04, 10:28
Ja nu är det bara en slav vecka på jobbet kvar, sen åker man. Må Starobrno bryggeriet ha bunkrat upp med god pilsner så det räcker åt alla och att vädergudarna är med oss, samt att Stoner slutar sura över sin mage och hittar gasrullen igen. :rolleyes:

Var ska ni bo?
MVH Nea

jonyl
2009-08-04, 11:02
Var ska ni bo?
MVH Nea

Vi kommer att bo på ett hotell som heter Pyramida, ca 600m från Mendlovo Namesti där bussarna till banan går ifrån. Vi flyger ner på torsdagen. tillbaka till Prag på söndag efter racet

-ah
2009-08-04, 14:40
Ja nu är det bara en slav vecka på jobbet kvar, sen åker man. Må Starobrno bryggeriet ha bunkrat upp med god pilsner så det räcker åt alla och att vädergudarna är med oss,

Det har dom nog.
Och vill du vara nära ligger det ett litet hotel "Fair Travel" 100 meter upp för Hlinky, granne med bryggeriet.
Ont om parkeringsplats, dock.

Nea
2009-08-04, 20:46
Vi kommer att bo på ett hotell som heter Pyramida, ca 600m från Mendlovo Namesti där bussarna till banan går ifrån. Vi flyger ner på torsdagen. tillbaka till Prag på söndag efter racet

Vi ska bo på Hotel Myslivna inte så långt från banan, vi åker tåg till Wien från Hamburg sen kör vi uppåt....vi åker på månd :)

MVH Nea

jonyl
2009-08-05, 05:42
Vi ska bo på Hotel Myslivna inte så långt från banan, vi åker tåg till Wien från Hamburg sen kör vi uppåt....vi åker på månd :)

MVH Nea

Ok. jag tror jag vet var det ligger, är inte så långt från mässhallarna, vi bor på andra sidan mässområdet. Var kommer ni att husera på för sektion. Vi har köpt C+F biljett (alla naturläktare) brukar bli att sitta vid C fast det brukar bli trångt där

Nea
2009-08-05, 10:12
Ok. jag tror jag vet var det ligger, är inte så långt från mässhallarna, vi bor på andra sidan mässområdet. Var kommer ni att husera på för sektion. Vi har köpt C+F biljett (alla naturläktare) brukar bli att sitta vid C fast det brukar bli trångt där

Vi har också köpt C+F biljetter, har aldrig varit på tävling, hur dags måste man åka dit?

jonyl
2009-08-05, 11:10
Vi har också köpt C+F biljetter, har aldrig varit på tävling, hur dags måste man åka dit?

Ok. Fredagen brukar vara ganska lugn, så det ingen trängsel, lördagen brukar det vara 60000 så man brukar väl åka ut till 9 snåret. ska ni hojja ut till banan? annars kan jag varmt rekommendera gratisbussarna som går in till Brno, dom stannar vid Svazna som inte är så fasligt långt från eran hotell om det är det jag tror, iaf på söndagen då det är kö ganska tidigt, vi brukar ta bussen ut till banan vid 8 snåret på morgonen på söndagen för att få bra platser, bussarna har gräddfil in till banan så dom brukar komma dit fort,det är främst C som blir full snabbt. annars så finns det ju gott om andra sektioner där det inte är lika trångt. Tex G är rätt häftig när dom accar ut på uppförsrakan. Ska bli rysligt kul att komma ner till Brno igen, kan knappt sova om nätterna nu :eek: Hur dags kommer ni ner? såg på hemsidan att det skall vara nåt jippo på torget i Brno på dan på torsdagen med Gp förare, kan ju vara värt ett besök.
Mvh Johan

Nea
2009-08-05, 21:43
Ok. Fredagen brukar vara ganska lugn, så det ingen trängsel, lördagen brukar det vara 60000 så man brukar väl åka ut till 9 snåret. ska ni hojja ut till banan? annars kan jag varmt rekommendera gratisbussarna som går in till Brno, dom stannar vid Svazna som inte är så fasligt långt från eran hotell om det är det jag tror, iaf på söndagen då det är kö ganska tidigt, vi brukar ta bussen ut till banan vid 8 snåret på morgonen på söndagen för att få bra platser, bussarna har gräddfil in till banan så dom brukar komma dit fort,det är främst C som blir full snabbt. annars så finns det ju gott om andra sektioner där det inte är lika trångt. Tex G är rätt häftig när dom accar ut på uppförsrakan. Ska bli rysligt kul att komma ner till Brno igen, kan knappt sova om nätterna nu :eek: Hur dags kommer ni ner? såg på hemsidan att det skall vara nåt jippo på torget i Brno på dan på torsdagen med Gp förare, kan ju vara värt ett besök.
Mvh Johan

Jaha det visste vi inte, vi kommer inte till Brno förrän på fred fm. Ska kolla lite med hotellet hur det går bussar mm från dom.

jonyl
2009-08-06, 05:05
Jaha det visste vi inte, vi kommer inte till Brno förrän på fred fm. Ska kolla lite med hotellet hur det går bussar mm från dom.

Ok, be dom på hotellet att visa på en karta var busslinje 400 stannar så löser det sig. Säkert fler på erat hotell som ska åt samma håll.
// Johan