handdator

Visa fullständig version : Planerat service eller underhåll nu i vinter?

vormannen
2008-12-18, 00:33
Ni har väl ställt det för er så att hojen är startklar och glad då sommarsäsongen kommer? Förutom er som kör året runt förstås :)

Någon som har funderingar om typiska enkla grejor som man kan göra själv?
Ladda batteri, Byta olja osv?

Ni vet ju hur det brukar vara om man skjuter på problemen... då står man plötsligt där i vårsolen o "alla" åker hoj utom jag, för hojen inte är klar... hua.. sånt vill man inte vara med om!!!
Börja nu i t ex i mellandagarna om det finns fix att göra så tar man det pö om pö så är hojen plötsligt klar innan man vet ordet av.

Mvh, Peter

Leif H..oj
2008-12-18, 09:16
Bra att ta upp sånt här kära Vormann.

Jag har SJÄLV bytt lite pryttlar på 360-svängaren :D:D:D.

Touratech vikbar växelspak, skyddskåpor till viktiga funktionsgrejer som har med bromsarna att göra, taggade breda fotpinnar... så nu är jag klar för att busa lite mer på grus å så.

Har ni sett den här resan http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=5146 ...sannerligen nåt för dig Peter---å fler också då det är nära oss.

Ho ho ho...

- Leif

Zopilote
2008-12-18, 10:38
Själv har jag den (goda?) vanan att göra all service i samband med höstavställningen, men i år har det faktiskt dragit ut lite på tiden, kanske beroende på att jag har två hojar att vårda.
Finhojen är tvättad, vaxad, oljebytt, konserverad, smord och uppställd på sina depåstöd med laddaren inkopplad, medan projekthojen fortfarande väntar på lite kärlek.
Nu skulle det ju å andra sidan bli helt ok väder på måndag, så om det inte är panik på jobbet kan man kanske hinna lägga några mil till på caféracern :)