handdator

Visa fullständig version : Årsmöte 2008

stahson
2008-11-25, 14:22
Det verkar vara lättare att radera en hel tråd där medlemmar frågar om vad som hände på sista årsmötet, än att lägga ut protokollet från årsmötet på hemsidan.:confused:
Så när får vi nyfikna se protokollet?

tinker
2008-11-27, 18:11
de är kanske överbelastade med arbetet och har såmånga styrelsemöten på smc norrbotten så de inte hinner med att lägga ut protokollen och det detblir enklare att radera än svara på medlemmarsfrågor :)

V Saarela
2008-12-31, 18:25
Jamen, gott nytt år då!

stahson
2009-01-04, 16:34
Hoppsan plötsligt var det 2009, och inget protokoll än :(

tinker
2009-01-14, 12:53
kanske du får du se protokollet 2010 om du ligger på om det

stahson
2009-01-14, 21:45
kanske du får du se protokollet 2010 om du ligger på om det

Tack tinker för att du sprider lite optimism i tråden:D, när en annan har börjat tvivla:).

tinker
2009-01-30, 14:54
skönt att sprida lite optimism så här i väntans tider

V Saarela
2009-01-30, 20:27
Jag är så fuktansvärt sugen på att önska er en god nånting, men påsken är långt borta, så jag får helt enkelt önska er alla hojåkare bara en riktigt god helg :)

Bortplockad tråd
Ja, alltså inte för att jag vill bråka eller nåt sånt, men lite märkligt var det att vår tråd som vi skojade i, bara plockades omotiverat bort bara sådär? Vad jag vet, så var det väl ingen som skrev nåt obscent?

Ang protokollen:
Gamla protokoll fanns tidigare att läsa. I och med att nämnda tråd som plockades bort, så försvann samtidigt också länkarna till dom gamla protokollen(menyna finns kvar fortfarande)

Snälla SMC Norrbotten
........kan inte nån av er i styrelsen skriva en liten rad och förklara lite grann.
Bara en liten tanke om vi ska ens skriva i forumet här, eller är det bara så enkelt att forumet måste finnas enligt SMC Riks? Det är ju inte kul med ett forum Norrbotten där ingen svarar på frågor och framför allt...plockar bort trådar och dylikt utan förklaring.

Tjolahopp!

tinker
2009-01-31, 15:15
det tar vi en öl eller två på 5.2 starkt (huva)

stahson
2009-01-31, 21:00
Bortplockad tråd
Ja, alltså inte för att jag vill bråka eller nåt sånt, men lite märkligt var det att vår tråd som vi skojade i, bara plockades omotiverat bort bara sådär? Vad jag vet, så var det väl ingen som skrev nåt obscent?

Apropå "obscent" VS, så är det väl våra nyllen som är det, men dom är det väl ingen som sett lr :eek:.

V Saarela
2009-02-01, 07:20
Med ditt Givileende och monorackögon smälter du den hårdaste mammahjärtat stahson:)

Nån som var på mässan? Förutom hojarna, så börjar fyrhjulingarna se riktigt häftiga ut. För min del blev det att hänga där ganska mycket också.

Eller vad sägs om denna Cectec med bilhjul:
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild09/090125/090125b5.jpg

Polaris 800, ruggig Muddräser:
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild09/090125/090125b29.jpg

Kawa 750 med Gorillagräjjor. Fick lite svindel när man satt på den:
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild09/090125/090125b31.jpg

stahson
2009-02-01, 09:36
VS är det så illa med balansen så att du du tänker på 4 hjul, du som redan har 2 och 3 hjulingar i varmgaraget. Finns 5 hjulingar lr ? ;-)

V Saarela
2009-02-01, 10:51
Jo, har ju en femhjuling också....om nu sidovagn med släp räknas dit också? :)

Undrar hur tippbenägenheten känns på en sådan som Kawa 750:an på bilden ovanför?

tinker
2009-02-02, 14:07
Veijo är det därför det blev 5.2 för att du inte skulle kunna ta dig upp detta höga monster :)eller för att glömma årsmötes protokollen

V Saarela
2009-02-04, 18:08
Veijo är det därför det blev 5.2 för att du inte skulle kunna ta dig upp detta höga monster :)eller för att glömma årsmötes protokollen

Jag är glad att det var bara 33 centiliters :)

stahson
2009-02-06, 23:08
Jag är så fuktansvärt sugen på att önska er en god nånting, men påsken är långt borta, så jag får helt enkelt önska er alla hojåkare bara en riktigt god helg :)

Bortplockad tråd

Ang protokollen:
Gamla protokoll fanns tidigare att läsa. I och med att nämnda tråd som plockades bort, så försvann samtidigt också länkarna till dom gamla protokollen(menyna finns kvar fortfarande)

Snälla SMC Norrbotten
........kan inte nån av er i styrelsen skriva en liten rad och förklara lite grann.
Bara en liten tanke om vi ska ens skriva i forumet här, eller är det bara så enkelt att forumet måste finnas enligt SMC Riks? Det är ju inte kul med ett forum Norrbotten där ingen svarar på frågor och framför allt...plockar bort trådar och dylikt utan förklaring.

Tjolahopp!

Tjolahopp VS

Jag tror att SMC Norrbotten Styrelse inte har tillgång till någon dator så de kan läsa inläggen här, och jag tror det var ett virus som tog bort tråden.

Jag tror också på Tomten, små Gröna män, Fredrik R-feldt Växthuseffekten och på att Pripps blå är ett öl :D

V Saarela
2009-02-08, 06:28
På tal om Pripps Blå

http://mcfyrkanten.uniwiz.se/aktiv/aktiv090306.html

Bowling bowling. Vad har man två händer till :)

stahson
2009-02-08, 09:54
Vad har man två händer till :)

Till diverse handarbete:rolleyes:

tinker
2009-02-10, 19:47
en hand att hålla ölen med och den andra att dra ringen med sen måste båda händerna hålla i så det inte spills ut för mycket pills
Kanske vi skall höja medlemsavgiften så att det kan hållas med dator till styrelsen så de kan läsa och svara på vissa inlägg

V Saarela
2009-02-11, 07:37
Handarbete eller hantverk¨
Tror jag håller mig till tinkers variant av hantverk :)

Vad tror ni om detta?
Pingstrundan i Pajala. I år lite senare på året så man slipper snön. Hojåkarna i fyrkantenområdet brkar sova på snickarbacken, där vi samtidigt försöker göra en lite sammankomst för oss.
http://www.pmk.nu/mc-touring/pingstrundan.htm

Fåröträffen i Piteå. Stort partytält på området istället för lokalerna nere vid stranden. Tältet kanske blir en naturlig samlingsplats, istället för att det bildas små grupper bland sturgorna.
För min del blir det att övernatta i tält,
http://mcfyrkanten.uniwiz.se/aktiv/aktiv090613.doc

tinker
2009-02-11, 17:11
det låter bra med lite träffar kanske man får användning av hantverkarkunskaperna
tält på fårön låter fint man kanske inte behöver nån kupevärmare då:)

Kenneth V
2009-02-14, 21:47
Protokoll från styrelsens arbete finns nu upplagda.
Tyvärr så försvann de gamla p.g.a. att viss omlänkning gjordes.
Vi skall försöka få tillbaka de gamla men problemet är att dom kanske inte
finns digitalt. Vi får se vad vi kan åstadkomma.

Angående kritik för dålig uppdatering av protokoll så är det så att det är många som är inblandade, sekreteraren, justerarna och jag som lägger ut dom på hemsidan.
Eftersom vi är spridda i hela Norrbotten så kan det ta ganska lång tid innan det är klart. Men vi ber om ursäkt för alltför långsam handläggning.

Vi skall försöka bättra oss.

Mvh
Styrelsen / Kenneth V

stahson
2009-02-15, 21:00
Se där protokollen för 2008 är utlagda, man får tacka :)

wildstaren
2009-12-16, 20:45
Du är duktig saarela och god jul

wildstaren
2009-12-16, 20:58
Jag skulle svara på saarelas inlägg på sid.2 men inlägget hamnade sist på
sidan 3.Men de där färstår ni säkert God Jul ändå och Gott Nytt År

Banditen 51
2009-12-17, 09:46
Jag skulle svara på saarelas inlägg på sid.2 men inlägget hamnade sist på
sidan 3.Men de där färstår ni säkert God Jul ändå och Gott Nytt År

Haha, så det kan bli ibland. Man lär så länge man lever är ett jättebra uttryck. God Jul och Gott Nytt År! :D