handdator

Visa fullständig version : Sista turen i år?

McGregor
2008-11-15, 16:39
Idag kändes det definitivt som läge för en tur. Solen strålade från en nästan klarblå himmel, luften behagligt frisk och temperaturen tillräckligt långt över 0-strecket.

Under en 10-milarunda på krokiga vägar, "råkade" vi hamna i en välkänd gokartdepå. Naturligtvis var grusvägen nysladdad så imorron blir det hojtvätt.

Är det nån mer som utnyttjat väderläget?

ingemar.l
2008-11-15, 16:54
Absolut Det blev en 10-mila runda här i Vimmerbyskogarna för att njuta av Kåsa-åkarnas framfart. :D 11 plusgrader Härliga tider :)

Ann
2008-11-16, 00:21
Vad avundssjuk jag blir. Idag sved det att sitta i bilen på väg till jobbet. Strålande sol och 11 grader. :mad:

Dr.Bike
2008-11-16, 12:14
Vad avundssjuk jag blir. Idag sved det att sitta i bilen på väg till jobbet. Strålande sol och 11 grader. :mad:

Och nyss fick jag beskedet att det SNÖAR hemmavid...:mad:

HAde hoppats på att få komma hem till Sverige igen och hinna köra iaf NÅN runda till...

Trist!

swischmc
2008-11-16, 13:50
Jodå, nog snöar det! Stooora flingor i mängder, tom i 08-området!
Köpte en liten lekhoj i går, Kawasaki, KW80, -90. Idag blir det strax en tur på grusvägen här utanför. :D Inte lika stor som en "riktigt" hoj, men ska man köra i skogen (jo, jag får det, det finns en bana här) och är ovan är det väl bättre med en "leksak" än ett fullskaligt monster jag inte når ner på. Bööörn!!!

Dr.Bike
2008-11-18, 13:29
Jodå, nog snöar det! Stooora flingor i mängder, tom i 08-området!
Köpte en liten lekhoj i går, Kawasaki, KW80, -90. Idag blir det strax en tur på grusvägen här utanför. :D Inte lika stor som en "riktigt" hoj, men ska man köra i skogen (jo, jag får det, det finns en bana här) och är ovan är det väl bättre med en "leksak" än ett fullskaligt monster jag inte når ner på. Bööörn!!!

Skoj!

Med enduro alltså!

Jag sålde min för ett par år sedan :(
Det var under devisen: Ut med tvåtakt, nu ska här köpas en fyrtakt!
(nu blev det inte så, utan jag är bortskämd med en kompis som har två... men åkat har ändå blivit bra mycket mindre vintertid)
Enduro är annars medicinen - för en hojtörstande själ - i vinteride. ;)

Hoj