handdator

Visa fullständig version : Anonyma kommentarer på SMC Blekinge till mig

H-son
2008-11-04, 20:56
Hej

Först och främst så vill jag nämna att jag inte längre är Ordförande i SMC Blekinge, ej heller sitter jag med i styrelsen, utan kommentarerna är från mig som medlem. Men då de är ställda till mig väljer jag att svara...

Idag fick jag kommentarer på SMC Blekinge tillskickat mig, tyvärr så var detta gjort anonymt så jag kan inte svara direkt till den som skickade dessa. Då de trots allt lagt ner jobb på att skicka detta till mig så förtjänas ett svar, och då får det bli här som jag hoppas läses.

Rörande årsmötet:
Första kommentaren var att vi inte skrivit när årsmötet ska hållas i MC Folket.
Detta gjorde vi, datum för årsmötet var skrivit i MC Folket (minns inte vilket nummer) men det var ganska tidigt.

Jag har även fått kommentarer att årsmötet var extra tidigt i år, vilket stämmer. Anledningen är att jag hade för hög arbetsbelastning på jobbet och privat, och ville då lämna över då jag inte skulle fortsätta som ordförande så tidigt som möjligt. Detta motiverades även av att kunna ge den nya styrelsen en längre uppstartsträcka inför vårens aktiviteter.

Ang. middag endast för styrelsen:
Det fanns en fråga varför endast styrelsen bjuds in till festiviteter, julbord i detta fallet. Detta är tyvärr något som är missuppfattat. Detta förslag kommer från den nya styrelsen, men då jag har hört mig för så ser planen ut som följer...
SMC Blekinge planerar att hålla en avslutning av 2008 och uppstart av 2009 under senhösten, vi har fått flera nya instruktörer utbildade under hösten och har gjort en hel del fortbildning under 2008. Tanken är att dra erfarenheter från 2008, sprida info från de nya instruktörerna, planera 2009 och i allmänhet jobba för att alla som jobbar med SMC Blekinge ha samma information och vision inför 2009. Denna dag skulle sedan avslutas med förtäring. Det vill säga ingen generell bjudning endast för styrelsen utan arbetsdag för alla som jobbat i och med SMC Blekinge under året med förtäring...

Förslag 1:
Ett förslag som framkommit är också att skicka med en lokal special sida med MC Folket just för Blekinge likt som görs av Motormännen i Blekinge. Detta är ett bra förslag, vet inte om MC Folkets logistik och hantering har stöd för detta, men det kan undersökas. Generellt så tror jag att Länsspalten är tänkt som detta kommunikations medel jämte hemsidan... Jag kan hålla med om att SMC Blekinge borde kunna bli bättre på att nyttja båda dessa medel...

Förslag 2:
Att hålla aktiviteten uppe mer under vinterperioden, detta är också sant, något som skulle kunna göras...

Jag hoppas att den nuvarande styrelsen tar till sig dessa kommentarer, och att den som skrev dessa läser mina svar och är nöjd med detta, om inte så hör gärna av er igen, men då med kontaktinformation, så kan vi diskutera detta lättare.

Hälsningar Kennet tidigare Ordförande SMC Blekinge

Som kuriosa blev jag även kallad Buffel i detta "brev" vilket var intressant, för det var faktiskt första gången det har hänt mig... :)

Mr_Hayabusa
2008-11-05, 16:48
Instämmer med mitt fulla stöd till Kennet.

Årsmötet var utlyst i Mc Folket i god & Stadgarenlig tid.

Till dig som kallade Kennet "Buffel"
LÄS NU NOGA DETTA det är riktat personligt till dig som beter dig på detta sätt.

Lägg ner ! du är en fjant i hönsfjädrar som ej är tillrekligt rakryggad att
stå för vad du skriver till Kennet.

Dålig stil!

Jag är rakryggad & undertecknar detta svar med mitt namn.

-Se och lär hur man gör.

Med vänliga höst hälsningar Mats Mattiasson.

Mr_Hayabusa
2008-11-05, 16:51
Detta mess ändrades pga. missförstånd.

Se messet under.

Mvh Mats

H-son
2008-11-05, 21:06
Hej.

Förslagen kommer från det brev som skickades, och inte från mig...

Ära den som äras bör...

/Kennet

Kennet kom med fina ideer också som jag kommer att ta vara på & försöka
göra något med.

Jag åter kommer ang. förslag 1 & 2 som jag tyckte var mycket bra förslag.

Mvh Mats

Mr_Hayabusa
2008-11-05, 21:31
Då var det ju något gott i brevet också trots konstigheter i det.

Så du som sände brevet till Kennet , du borde utelämnat vissa delar
så hade jag gillat dig lite mera än vad jag gör just nu.

//Mats Mattiasson