handdator

Visa fullständig version : Vänlig själ?

Jael
2006-11-09, 14:32
Hej. Jag undrar om någon kan hjälpa mig?
I mitt garage saknas det en ställning som jag kan ställa upp min mc på över vintern, så om någon har en extra att avvara - så blir jag oerhört tacksam.
Så känner du att du skulle vilja hjälpa mig med detta, hör gärna av dig!
Jael

Kwesen
2006-11-09, 14:41
Inte skall hojen stå i garaget över vintern. Min hade hedersplatsen i vardagsrummet.
Då kunde jag dessutom varmköra henne lite då och då samt ta en sväng genom vardagsrummet ut till hallen. :D :D

Jael
2006-11-09, 14:43
Haha, du föreslår alltså att jag ska bära upp hojen två våningar???:)

Jael
2006-11-09, 14:48
Jag har bara ett sidostöd och nu har jag nyligen fått höra att den inte bör stå så hela vintern...

-ah
2006-11-09, 16:28
Bara SIDOSTÖD?
Har någon vandal varit framme och stulit centralstödet för dig?

Hur har du vågat lämna hojen ens över natten på ett sidostöd? Jag vågar knapp ta tio steg ifrån hojen om jag inte ställt den ordentligt på centralstödet....
Sen är det ju även en ren säkerhetsaspekt. Att glömma att fälla upp centralstödet är ju i princip ogörligt, men ett sidostöd kan man glömma, det har jag själv alltför smärtsamt fått erfara....:o

Ja då förstår jag att du vill ha något slags ställning. Men vore det inte enklare och billigare att köpa ett nytt centralstöd som originalreservdel?:confused:
/Marie

Marie,
INGENTING kommer med centralstöd numera. På en del hojer går det att eftermontera, på andra inte alls. Det lär du väl smärtsamt erfara om sisådär 20-25 år när det blir dags att köpa en begagnat av dagens modeller.;)

ER6N
2006-11-09, 16:36
Bara SIDOSTÖD?
Har någon vandal varit framme och stulit centralstödet för dig?

Hur har du vågat lämna hojen ens över natten på ett sidostöd? Jag vågar knapp ta tio steg ifrån hojen om jag inte ställt den ordentligt på centralstödet....
Sen är det ju även en ren säkerhetsaspekt. Att glömma att fälla upp centralstödet är ju i princip ogörligt, men ett sidostöd kan man glömma, det har jag själv alltför smärtsamt fått erfara....:o

Ja då förstår jag att du vill ha något slags ställning. Men vore det inte enklare och billigare att köpa ett nytt centralstöd som originalreservdel?:confused:
/Marie

Har du aldrig hört talas om moderna hojar som inte går att köra iväg med stödet utfällt. Redan i början av 80talet fanns det såna hojar med sidostödsautomatik.

ER6N
2006-11-09, 16:50
Hej. Jag undrar om någon kan hjälpa mig?
I mitt garage saknas det en ställning som jag kan ställa upp min mc på över vintern, så om någon har en extra att avvara - så blir jag oerhört tacksam.
Så känner du att du skulle vilja hjälpa mig med detta, hör gärna av dig!
Jael

Ställa upp? Den kan stå på sidostödet hela vintern om du vill. Då är det ju enklare att komma ut och köra ibland. Är det bara snöfritt på vägen så måste man ju ut och köra även på vintern.
Otroligt snygg hoj du har på avataren.

Jael
2006-11-09, 17:07
Ställa upp? Den kan stå på sidostödet hela vintern om du vill. Då är det ju enklare att komma ut och köra ibland. Är det bara snöfritt på vägen så måste man ju ut och köra även på vintern.
Otroligt snygg hoj du har på avataren.

Visst är det en fin en :D
Jag älskar den! Och den är min!
På tal om stöd och vinterkörning, hmmm, älskar att köra men vet inte om jag vågar mig ut på vintervägarna.

-ah
2006-11-09, 22:38
Inte?

Såvitt jag förstått så är BMW K1200LT försedd med centralstöd som standard även idag. Ett elmanövrerat sådant till och med.....:confused:
/Marie

Ja, INGENTING - med något undantag, då. Klart en LT måste ha ett elektrohydrauliskt stöd. Gissningsvis fungerar det inte om ABSen har för låg spänning heller. Eller nåt annat sån't där BMW-igt klurigt handikapp. Nånting måste ju rättfärdiga priset. Och vem utom Hulken skulle orka dra upp den klumpen på ett centralstöd?

Marie
2006-11-09, 23:08
Ja, INGENTING - med något undantag, då. Klart en LT måste ha ett elektrohydrauliskt stöd. Gissningsvis fungerar det inte om ABSen har för låg spänning heller. Eller nåt annat sån't där BMW-igt klurigt handikapp. Nånting måste ju rättfärdiga priset. Och vem utom Hulken skulle orka dra upp den klumpen på ett centralstöd?
Tja, jag provkörde en modellår -02 för någon månade sedan nere i Österrike. Inte tusan är väl en halvgammal kärring som jag att jämföra med Hulken precis, men upp på centralstödet fick jag den allt.... :confused: :p
Faktum är att jag tycker att min gamla xj900 är betydligt värre att få upp på centralstödet när den är nedlastad med full semesterpackning.

/Marie

Marie
2006-11-10, 00:06
Visst är det en fin en :D
Jag älskar den! Och den är min!
På tal om stöd och vinterkörning, hmmm, älskar att köra men vet inte om jag vågar mig ut på vintervägarna.

Fast på Gotland slipper ni ju det #¤%&£$@ saltet!
/Marie

woody
2006-11-11, 17:29
:rolleyes: Du kanske skulle investera i en MC lyft-de finns från ca 500:-
och uppåt-
då står bågen i luften hela vintern-ingen belastning på hjulen!
man kan rulla den hit och dit o sen e det ju en bonus att man kan hissa upp den högre och kommer åt att putsa och dona
-för att inte snacka om när man behöver ta av bakhjulet eller byta packboxar i gaffeln kanske... !
-En behändig grunka må jag säga!!:o
(KARLSSON har sålt nån för 499:- pix)

Jael
2006-11-13, 09:58
:rolleyes: Du kanske skulle investera i en MC lyft-de finns från ca 500:-
och uppåt-
då står bågen i luften hela vintern-ingen belastning på hjulen!
man kan rulla den hit och dit o sen e det ju en bonus att man kan hissa upp den högre och kommer åt att putsa och dona
-för att inte snacka om när man behöver ta av bakhjulet eller byta packboxar i gaffeln kanske... !
-En behändig grunka må jag säga!!:o
(KARLSSON har sålt nån för 499:- pix)

Tack för tipset.
Jag har nu lyckats låna en lyft/ställning till vintern och det känns rätt skönt. Men jag ska definitivt investera i en egen nästa år.