handdator

Visa fullständig version : Vad ska SMC Skåne göra?

Surkatt
2006-11-03, 07:59
Nu har SMC Skåne fått en "ny" styrelse.... Nya friska krafter....?

Skulle redan nu vilja lägga en fråga. Vad har den nya styrelsen för planer angående costum hojar? Att man satsar på sportvarianetrna vet vi redan. Det kan man förstå när man kollar på BKK bilderna... men är det inte dax att försöka locka lite fler "glidare" på något arrangemang?! :confused:

Ducatista
2006-11-03, 09:23
BKK-gänget jobbar hårt med att tvätta bort stämpel "sporthoj" från våra kurser. T ex poängterar man att BKK inte är detsamma som Sporthojskurser utan BKK riktar sig till alla typer av mc.

Mycket tack vare tjejdagarna som vi hade för något år sedan ökade antalet deltagare som kör custom på just BKK-kurserna. Dessvärre gick dessa tjejdagar inte ihop sig ekonomiskt men lyckligtvis har ändå tjejerna fortsatt komma på våra "mixade" kurser. Vi har också märkt av att antalet customförare över lag ökar år från år vilket vi tycker är mycket glädjande.

De som deltagit på våra kurser kan säkert intyga att det är större blandning på hojarna nu än när vi startade BKK för ca 7 år sedan. Men självklart kan det bli fler customhojar på kurserna, dock är det är bara ni själva som kan göra detta till en verklighet.

BKK jobbar själva med att försöka locka customförare till kurserna och har även prioritering på att rekrytera fler instruktörer som själva kör custom. Duktiga customförare som är intresserade av att bli instruktörer kan höra av sig till BKK@smcskane.com

Ducatista
2006-11-03, 09:39
Några lyckliga BKK-deltagare som insett att custom passar utmärkt på bana!

http://www.smcskane.com/Bildgalleri/BKK05/site2/gallery1/image22.jpg

http://www.smcskane.com/Bildgalleri/BKK05/site2/gallery1/image66.jpg

Ducatista
2006-11-03, 09:39
http://www.smcskane.com/Bildgalleri/BKK06/site1/gallery8/image72.jpg

http://www.smcskane.com/Bildgalleri/BKK06/site1/gallery8/image77.jpg

http://www.smcskane.com/Bildgalleri/BKK05/site2/gallery3/image21.jpg

Surkatt
2006-11-03, 10:27
Det är ju bra att ni vill ha instruktörer som kör costum. För hojar reagerar ju helt olika....

Men det är ju oxå så att alla vill inte eller kan inte gå BKK av olika själ. Vad har ni att erbjuda dem?

Det finns ju många klubbar som har rallyn och turer man kan hänga på. SMC har Skåne turen, men inget annat planerat? :cool:

Maxi
2006-11-05, 12:27
Men självklart kan det bli fler customhojar på kurserna, dock är det är bara ni själva som kan göra detta till en verklighet.

Kloka ord.

Jag kör custom och har gått kursen ett par gånger. Kan varm rekommendera den till andra customförare. Att det sedan finns instruktörer som själva kör runt med tunga HD är ett plus i kanten.:D

Maxi
2006-11-05, 12:33
Men det är ju oxå så att alla vill inte eller kan inte gå BKK av olika själ. Vad har ni att erbjuda dem?

Det finns ju många klubbar som har rallyn och turer man kan hänga på. SMC har Skåne turen, men inget annat planerat? :cool:
Är det inte sagt att SMC inte ska konkurera med klubbarna?
Har för mig att det i vart fall var så på tiden Malmöhus fanns.

Jag har kört Skånetouren och tycker det är en trevlig runda.
Sedan finns det ju Se Skåne-tävlingen (glömde skicka in startkortet :o )

Surkatt, Vad vill du göra själv? Kom med egna förslag så kanske SMC kan ordna något. Det är svårt att komma på aktiviter när folk inte säger vad de själva vill.

Surkatt
2006-11-10, 09:13
Tjejkörningen som ställdes in i höstas, var ju en kul idé. Kanske något att ta upp igen????

Jag har förstått att SMC inte ska ha konkurerande verksamhet mot klubbarna, men några extra rundor hade kanske varit kul.

Jag har oxå kört Skånetouringen, trevlig tur. Men det är mitt i semester tider ... kanske två alternativ till.. en på våren och en på hösten?? Vägar finns det gott om.... kanske inte så jätte planerat på de andra turerna...

Detta med BKK... kanske skulle man ta en dag med fler "gröna grupper"? Då kanske man kan "locka" fler costum hojar?!

:cool:

Kungen
2006-11-17, 01:33
Tjejkörningen som ställdes in i höstas, var ju en kul idé. Kanske något att ta upp igen????

Jag har förstått att SMC inte ska ha konkurerande verksamhet mot klubbarna, men några extra rundor hade kanske varit kul.

Jag har oxå kört Skånetouringen, trevlig tur. Men det är mitt i semester tider ... kanske två alternativ till.. en på våren och en på hösten?? Vägar finns det gott om.... kanske inte så jätte planerat på de andra turerna...

Detta med BKK... kanske skulle man ta en dag med fler "gröna grupper"? Då kanske man kan "locka" fler costum hojar?!

:cool:

Hejj Surkatten
det blir lite ändringar till 2007 som gör att om det är 50 st glidare som anmäler sig så får alla plats.
är et 50 st motarder som anmälers sig så är det heller inget problem.
Med vårt nya system hoppas vi locka alla som kör och inte stirra oss blinda på grupp tillhörigheten

Gällande andra saker som SMC kan hitta på så är det ju VI som är SMC och VI som skall komma med förslag till vad man kan göra.
är det så SMC skåne inte kan ta tag i det så finns det helt säkert en klubb eller två som ställer upp.

vi ses kanske på Lucia kortegen som är närmast.

Ducatista
2006-11-20, 13:45
SMC Skåne funderar på att arrangera en mc-marknad nästa år och undersöker nu om det finns intresse för en sådan.

Tanken är att klubbar ska få hyra marknadsplats för att ex visa upp sig, sälja muffins eller grytlappar för att få pengar till klubbens kassa eller locka deltagare till sina aktiviteter (ex rallyn & träffar). Låt fantasin flöda!
Även mc-handlare m fl kommer att erbjudas platser och p-avg för besökande motorcyklister ska vara gratis.

Vad säger ni?
Skulle din klubb vara intresserad av att stå på marknaden?
Skulle du och dina kompisar vara intresserade av att åka på marknaden?

Marie
2006-11-21, 01:10
SMC Skåne funderar på att arrangera en mc-marknad nästa år och undersöker nu om det finns intresse för en sådan.

Tanken är att klubbar ska få hyra marknadsplats för att ex visa upp sig, sälja muffins eller grytlappar för att få pengar till klubbens kassa eller locka deltagare till sina aktiviteter (ex rallyn & träffar). Låt fantasin flöda!
Även mc-handlare m fl kommer att erbjudas platser och p-avg för besökande motorcyklister ska vara gratis.

Vad säger ni?

Jag kan ju bara svara för mig själv så klart.
Jag skulle inte ställa upp med min dyrbara tid för att varken arbeta med eller besöka någonting så totalt ointressant och meningslöst.

Tengaipetrus
2006-11-21, 15:43
Jag för min del tycker att det är en utmärkt idé och kan tänka mig att lägga min "dyrbara" tid på att både besöka och arbeta vid en sådan tillställning.
Petrus

HW
2006-11-22, 11:07
"Sporthojsprojektet" och "sporthojskurserna" är igång och rullar för fullt. Nu skall SMC rikta in sig på nästa stora olycksdrabbade grupp nämligen återfallsknuttar på customhojar. Det är SMC:s vision att vi under 2007 skall ta fram och genomföra utbildning för denna del av mc-sverige. Hur, var och när återstår att se. Arbetet pågår och tips o råd mottages tacksamt.

/HW

Carina G
2006-11-22, 14:56

Vad säger ni?

Hej

visst låter detta intressant att besöka.
Jag tycker också att det hade varit kul med tjej rally, det i våras regnade bort (för mej i alla fall) och det i höstas blev inställt.

BKK är kul, jag hoppas kunna vara med i år igen, gärna mer än en gång.

Kan man inte ha någon träning att köra på grus?

Kan SMC inte ha någon avrostning? Alla är inte med i MC-klubbar som ordnar sådant.

MVh Carina

Mathias
2006-11-22, 18:34
Hej

visst låter detta intressant att besöka.
Jag tycker också att det hade varit kul med tjej rally, det i våras regnade bort (för mej i alla fall) och det i höstas blev inställt.

BKK är kul, jag hoppas kunna vara med i år igen, gärna mer än en gång.

Kan SMC inte ha någon avrostning? Alla är inte med i MC-klubbar som ordnar sådant.

MVh Carina

Vår TSG grupp håller på att arbeta på en avrostning, så det kommer nog att bli av.

Marie
2006-11-22, 20:10

Ja nån grusträning vore nog inte så dumt!

Marie
2006-11-22, 20:13
"Sporthojsprojektet" och "sporthojskurserna" är igång och rullar för fullt. Nu skall SMC rikta in sig på nästa stora olycksdrabbade grupp nämligen återfallsknuttar på customhojar. Det är SMC:s vision att vi under 2007 skall ta fram och genomföra utbildning för denna del av mc-sverige. Hur, var och när återstår att se. Arbetet pågår och tips o råd mottages tacksamt.

/HW

Ännu värre är väl sådana som jag.....
Inte ett återfall, men däremot ett gratis-A, och inte ens har förstånd på att skaffa ett trött bojsänke till customhoj.....:o
/Marie

Ducatista
2006-11-23, 08:25
Jag kan ju bara svara för mig själv så klart.
Jag skulle inte ställa upp med min dyrbara tid för att varken arbeta med eller besöka någonting så totalt ointressant och meningslöst.
Vad är det som är så totalt ointressant och meningslöst med en mc-marknad? :confused:

HW
2006-11-23, 09:27
Ännu värre är väl sådana som jag.....
Inte ett återfall, men däremot ett gratis-A, och inte ens har förstånd på att skaffa ett trött bojsänke till customhoj.....:o
/Marie

Aooo vilken smashboll.... :eek:

Jag låter den passera:rolleyes:

/HW

Marie
2006-11-23, 14:37
Vad är det som är så totalt ointressant och meningslöst med en mc-marknad? :confused:

Alla slag av marknader finner jag för min del totalt ointressanta. Håller mig alltid borta från sådana. Vill jag ha någonting uppsöker jag lämplig handlare, och det under tider då få brukar vara där. Hatar alla sammanhang där det finns lite mera folk.

matti
2006-11-23, 19:26
Marie, har du väldigt ont ?

Marie
2006-11-23, 19:54
Marie, har du väldigt ont ?

Hurså?:confused:

matti
2006-11-23, 20:33
Hurså?:confused:

Du verkar så aggressiv och negativ till det mesta och du verkar ha ett behov att berätta för folk hur dumma du anser deras ideer är. Så jag tänkte att du kanske har ont eller mår dåligt. Isåfall... kram på dig:)

Maxi
2006-11-23, 21:48

Vad säger ni?
Jag är självklart intresserad!

Vi efterlyser ny roliga aktiviteter och det här är verkligen något nytt.
Jag tycker det är ett toppenförslag och i motsatts till andra offrar jag gärna min tid både med att hjälpa till och locka med kompisarna.

-ah
2006-11-23, 22:51
Hatar alla sammanhang där det finns lite mera folk.

-innebär det att du slutat delta i kommunalrådssammanträden, då?:rolleyes: :p

Marie
2006-11-24, 01:29
-innebär det att du slutat delta i kommunalrådssammanträden, då?:rolleyes: :p
Ja. Hur kunde du veta det?
Kommunfullmäktige f.ö.

Marie
2006-11-24, 01:33
Du verkar så aggressiv och negativ till det mesta och du verkar ha ett behov att berätta för folk hur dumma du anser deras ideer är. Så jag tänkte att du kanske har ont eller mår dåligt. Isåfall... kram på dig:)
Jodå, det har jag. Men jag förstår inte vad det skulle ha med det här att göra. Det är säkert många som har det värre.

Victor
2006-11-24, 06:00
Tillbaka till ämnet tack
Jag tycker det är ett bra förslag och skulle gärna besöka en sådan marknad.

-ah
2006-11-25, 18:18
Ja. Hur kunde du veta det?
Kommunfullmäktige f.ö.

Ja ja, det finns även en dåre som vill kalla sig borgmästare.
Hursomhelst; rykten på stan, ett ord här, ett ord där, man säger man emellan, eller bara en ren gissning.
Välj själv;)

asterix
2007-01-11, 08:07
Tillbaka till ämnet tack
Jag tycker det är ett bra förslag och skulle gärna besöka en sådan marknad.

:D Håller med ;) Var och när?

pellehbg
2007-01-11, 16:11
Hejsan
Det är så att TSG gruppen skall ha en Avrostning på F5 Ljungbyhed den 1 Maj i år .
Där är alla hjärtligt välkomna o vara med!!
Mera info får ni under SMC skånes sida nu under Februari - Mars månad
MVH Pelle
TSG ansvarige

BritBiker
2007-02-09, 22:32
Så, nu har man (eller jag då) blivit återfallsmedlem efter ca tjugo år som ensamvarg. I ärlighetens namn mest för att få mängdrabatt på BKK. Efter två gånger är ju medlemsavgiften intjänad med råge.
På grund av frånvaron har jag inte järnkoll på verksamheten. Förekommer det några gruskurser eller andra grusaktiviteter i Skåne eller Södra Götaland? Om inte tycker jag att det är nåt att ta upp.

pellehbg
2007-02-10, 06:55
Hej det är så att det planeras Gruskurs i Skåne med vart o när den kommer att bli av kan jag i dagsläget bara hänvisa till SMC Skånes Hemsida o titta under på gång så kommer det att läggas in där så fort som den är klar den kommer säkert troligtvis hållas mitt i Skåne o kanske en i Helsingborgstrakten som det ser ut för tillfället.
MVH Pelle MCT Ansvarig
Har ni funderingar eller vill ha ngn sorts kurs så maila mig på pelle.r@smcskane.org så tittar vi i MCT gruppen på det o försöker lösa det.

asterix
2007-02-10, 10:50
Ni kunde kanske besöka http://www.tydingesjon.com/ om torsdagarna då där är MC-Cafe, och värva nya medlemmar,eller ha annan info omSMC.Tror att det finns en del som inte vet vad SMC är.Snapphanarna hjälper säkert till att sprida info.Brukar vara nåt hundratal knuttar där

Ducatista
2007-02-12, 13:24
Ni kunde kanske besöka http://www.tydingesjon.com/ om torsdagarna då där är MC-Cafe, och värva nya medlemmar,eller ha annan info omSMC.Tror att det finns en del som inte vet vad SMC är.Snapphanarna hjälper säkert till att sprida info.Brukar vara nåt hundratal knuttar där

Skåne ordisen Sven är en Snapphane, och likaså vår nitiske revisor Pelle,
så man skulle kunna påstår att träffen är väl representerad från SMCs.
En och annan valberedare (typ Rost) brukar allt som oftast mingla runt,
ofta i jakt på framtida ledarmöter.

asterix
2007-02-13, 06:11
Det hade jag totalt missat.Får väl fråga Rost om mer SMC-jippo nästan gång han dyker upp på kaffe.Då tillförde man inget nytt denna gången heller.

Ducatista
2007-02-13, 06:17
Då tillförde man inget nytt denna gången heller.

Jodå, du får oss att inse att trots att vi har folk på plats är vi allt för anonyma.

asterix
2007-02-13, 12:16
Anonyma,när både Rost o Pelle är där samtidigt,finns inga möjligheter.Känner båda sen mer än 25 år.Dom både hörs å syns,men såna som dom behövs!Orkar jag med ,när det blir nya fikaträffar ska plocka med några SMC-blad från 70-80talet o visa vad SMC har betytt.Jag var med på 80talet ihop med Rost,så vi har "stått på barrikaderna ihop", när det var SMC-L.län,slagits mot bl.a. Rapport 13,tror jag det hette.Hoppsan ,nu blev det lite "of topic" igen.SMC behövs,ju fler vi blir,ju starkare hörs vår röst!!

asterix
2007-02-16, 07:00
Kolla under Gottschalks förslag under Allmännt Mc diskussioner,om 1:Maj demonstration!

Monica
2007-02-18, 21:00

Vad säger ni?

Jag tycker det skulle vara jätteintressant med en mc-marknad. Då har ju klubbarna verkligen chansen att profilera sig och berätta om sin verksamhet. Det finns ju massor av klubbar som har jättemycket att erbjuda, både i form av kurser, avrostningar och insamlingar som de gör till olika ändamål.

Jag kommer och ställer gärna upp och hjälper till me´:D

Surkatt
2007-02-22, 16:56
Jodå, du får oss att inse att trots att vi har folk på plats är vi allt för anonyma.

Jag har varit runt om i Skåne på olika träffar.. och jag måste nog hålla med om att ni som representerar SMC är mycket anonyma. *tyvärr*

Kanske dax att gå en mingelkurs? ;)

Jag har inte haft glädjen av att lära känna Rost eller Pelle... så man missar kanske en del information?? :confused:

//Surkatt.... längtar till våren! :o

Nea
2007-02-22, 20:10
Hej ja vill presentera mig för er som inte träffat mig. Jag heter Reneé Bertilsson och har blivit invald i den nya styrelsen som V.ordf. Är medlem i Night Eagles mc sedan många år har även varit Ordförande där.

Vi har ett återkommande arrangemang som är Kortegen mellan Kristianstad-Åhus och har alltid haft SMC representanter med inne på Kasern området om det är nån som har missat det.

Jag skriver även i mc-folkets distrikts spalt, är inte med på bilden av den nya styrelsen för jag hade förhinder på årsmötet.
Vi ses säkert på nån mässa eller nåt annat kul i sommar.

Tills dess ta det lugnt i snön
Hälsn Reneé:)

asterix
2007-02-23, 06:45
Citat: Jag har inte haft glädjen av att lära känna Rost eller Pelle... så man missar kanske en del information??

Kolla på :http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=566 så ser Du en bild på "Rost" Pelle har jag ingen bild på.Sen håller jag med Renee,SMC har alltid varit väl synliga på startplatsen för kortegen,oftast med "Rost" som frontfigur.Ska göra honom uppmärksam på att han "varit osynlig",nästa gång han dyker upp för en fika(han har mycke humor).Har för mej att han brukar anordna nån Skånerunda.

ROST
2007-02-26, 23:22
Jag har varit runt om i Skåne på olika träffar.. och jag måste nog hålla med om att ni som representerar SMC är mycket anonyma. *tyvärr*

Jag har inte haft glädjen av att lära känna Rost eller Pelle... så man missar kanske en del information?? :confused:

Hej du surkatt
Du påstår att smc representanterna är anonyma jag undrar fall det är något fel på din syn eller du är inte vaken när du är ute på alla dom där rallyn och täfarna eller du är utrostad med skygglappar. Dom flesta insyltade smc skånes gula tryja med texten fråga mig om smc på ryggen. Jag har ett förslag till dig du som är så dj--a mingel kan ju hålla kurs för oss vanliga eller kom till våra styrelse möten dom är öppna för alla (men det viste du säkert redan) sen skall du veta att ställer upp på vår fritid med smc arbetet. Det hade varigt bra om du hade kommet på ett möte och talat om alla din bra försag äa att vara anonym bak namnet surkatt eller du är allmänt sur och vresig och gnällig avdig:D
Det här var några tankar från gammal BMW åkare
M.V.H
Bengt "Rost" Olsson

Mathias
2007-02-27, 09:14
Håll ner tonen tack, man behöver inte "skälla".
Observera att det finns smileys i Surkatts text.

sportnisse
2007-02-27, 18:05
Hej!
Jag bor i Malmö och den ända jag vet som är med i smc styrelse är hon med den fulla mössan;).
men henne har jag inte träffat på ett tag, hon var den ända med gul tröja som jag har sett..
:o

asterix
2007-02-28, 13:39
Till helgen kan Ni som inte träffat nån från SMC-Skåne ,masa er till Claessons i Bromölla,så får Ni träffa "Rost" livs levande!Har Ni otur,kommer undertecknad att göra honom sällskap.Är visserligen bara vanlig direktansluten medlem ,men kan "dra mitt strå till stacken" ändå.Åsså får Ni se en livs levande sponsorjägare.Resten kan Ni räkna ut själva!!

Ducatista
2007-02-28, 14:46
Till helgen kan Ni som inte träffat nån från SMC-Skåne ,masa er till Claessons i Bromölla,så får Ni träffa "Rost" livs levande!Har Ni otur,kommer undertecknad att göra honom sällskap.Är visserligen bara vanlig direktansluten medlem ,men kan "dra mitt strå till stacken" ändå.Åsså får Ni se en livs levande sponsorjägare.Resten kan Ni räkna ut själva!!

Jag är nyfiken på vem du är så kanske jag tittar upp.
Ska ju ändå åt Kristianstadhållet.
Håll utkik efter en yr höna i gul tröja.

Ducatista
2007-02-28, 14:50

Eller så kan det helt enkelt vara så att vi inte är på samma ställe, för Skåne är ju fullt av mc-fik och även om man vill kan man inte vara på alla ställen.
Själv håller jag mig gärna till på de små ställena med undantag för SjöboRakan som jag besökte 2-3 gånger förra året.

Nea
2007-02-28, 15:55
Hej vi ses på Cleassons på lörd vi ska också dit, men jag har dock ingen smc tröja som ja kan ha på mig.

Men ni ser nog mig ändå:)

Kör försiktigt

Reneé

asterix
2007-02-28, 17:53
Kul att det blivit lite fart på forumet!!Kanske kan det ge mer med aktiviteter inför säsongen.En organisation eller förening blir aldrig bättre än vad medlemmarna själva gör den till.

Ducatista
2007-03-01, 11:44
Jag har oxå kört Skånetouringen, trevlig tur.

Med tanke på att det är Rost som håller och drar i SkåneTouren är det underligt om du känner igenom honom. Rost är, hur ska vi säga det... en färgtark person som inte försvinner i mängden ;) Eller hur Rost :D

Surkatt
2007-03-01, 16:32
Först ett tack till Mathias som förstod att det handlar om positiv kritik!

Till Ducatista vill jag bara nämna i förbifarten att det pratades inte så mycket om SMC på själva touringen.... och den gruppen jag körde i fördes fram av en "äldre" herre utan gul tröja. Men nu har jag spanat in alla "insyltade" så nu vet jag vem som är vem.... om jag nu känner för att fråga något om SMC. :rolleyes:

Till Rost vill jag först säga... att skriva på ett forum under ett alias är en rättighet.... och det innebär att man inte behöver skriva vem man är.... Ducatista heter egentligen???? (spelar inte mej någon roll.... är det viktigt för dej??) :confused:

Att bli irriterad och skälla på mej så här på ett forum får jag ju ta... när jag nu stack ut hakan och skrev lite om mingel.... men snälla Rost... ta inte i så... det kan inte vara bra för din hälsa!!

Samtidigt var detta en mycket nyttig erfarenhet för mej... för nu vet jag att det gäller att smeka katten medhårs om man inte ska bli "på hoppad" här!! :cool:

ROST
2007-03-05, 11:47
Först ett tack till Mathias som förstod att det handlar om positiv kritik!

Till Ducatista vill jag bara nämna i förbifarten att det pratades inte så mycket om SMC på själva touringen.... och den gruppen jag körde i fördes fram av en "äldre" herre utan gul tröja. Men nu har jag spanat in alla "insyltade" så nu vet jag vem som är vem.... om jag nu känner för att fråga något om SMC. :rolleyes:

Till Rost vill jag först säga... att skriva på ett forum under ett alias är en rättighet.... och det innebär att man inte behöver skriva vem man är.... Ducatista heter egentligen???? (spelar inte mej någon roll.... är det viktigt för dej??) :confused:

Att bli irriterad och skälla på mej så här på ett forum får jag ju ta... när jag nu stack ut hakan och skrev lite om mingel.... men snälla Rost... ta inte i så... det kan inte vara bra för din hälsa!!

Samtidigt var detta en mycket nyttig erfarenhet för mej... för nu vet jag att det gäller att smeka katten medhårs om man inte ska bli "på hoppad" här!! :cool:

Jag får ursäckta surkatten att jag har inte svarat dig för än nu har inte haft tid över, jag och några andra har varigt i Bromölla och minglat
Hälsan är det inget fel på vad jag vet hur är det med din egen föresten
Det är nästan varje helg någon insylltad är ute på någon tillställning i länet och raggar nya medlemmar,man behöver inte smeka katten medhårs man kanju klia den bak örat istället:D

Snapphanen
2007-03-09, 11:11
Jag har följt denna intressanta debatten har på forumet om "Vad SMC Skåne ska göra"
Det är inte frågan om vad SMC kan göra för dig utan vad du kan göra för SMC. Styrelsen är till för att ta till vara medlemmarnas mc-intresse. För att göra det måste den få förslag på aktiviteter och hjälp från oss medlemmar. Allt arbete sker ideellt och SMC Skåne måste ha hjälp ifrån oss medlemmar för att orka ha en bra verksamhet. Drar alla sitt strå till stacken så blir SMC en kanon org. Så alla ni som har bra idéer eller vill jobba för SMC kontakta styrelsen.
:)

fargo
2007-03-09, 22:40
Jag har följt denna intressanta debatten har på forumet om "Vad SMC Skåne ska göra"
Det är inte frågan om vad SMC kan göra för dig utan vad du kan göra för SMC. Styrelsen är till för att ta till vara medlemmarnas mc-intresse. För att göra det måste den få förslag på aktiviteter och hjälp från oss medlemmar. Allt arbete sker ideellt och SMC Skåne måste ha hjälp ifrån oss medlemmar för att orka ha en bra verksamhet. Drar alla sitt strå till stacken så blir SMC en kanon org. Så alla ni som har bra idéer eller vill jobba för SMC kontakta styrelsen.

Håller i princip med föregående talare. Jag är nyblivet distriktsombud för skåne i Classic Suzuki Club Scandinavia. Ambitionsnivån är fortfarande hög, men fick sig en knäck när jag kallade till träff på Pickwick i Malmö. Det kom inte en enda medlem mer än mig själv. Detta trots att jag var ute i god tid.

Hos mig finns det full förståelse för att folk måste ta sig en bit för att kunna medverka, och i bland funkar inte detta.

Hade trots detta varit trevligt om det hade meddelats att man uppfattat att det skulle träffas, men att det inte fanns möjlighet att delta.

Jag tar till nya försök att kalla till möte, så får vi se vad som händer.

Ska nog lägga en blänkare i alla forum för att väcka lite intresse:) :) :)

asterix
2007-03-11, 08:26
Ajabaja,akta så Du inte får "påläst" nu,men kan väl i princip hålla med Dej!Får se hur jag gör,men kör man med insidan,å inte med "gasnäven",brukar det fixa sej.Nu kommer säkert "Rost" att kommentera detta när han dyker in på en kopp kaffe.Förresten,det kan alla göra,kom bara inte för många på en gång.
Kolla på mitt space så kan Ni knappast missa det http://asterix661.spaces.live.com/ Som vanligt blev det lite Off Topic
OBS!! Hittade detta om idag: http://touringklubben.forumportal.se/viewtopic.php?t=34
Kolla dagens datum på inläggen.

pellehbg
2007-03-11, 17:53
[QUOTE=woody;5412]:rolleyes: Varför behöver skåningar avrostning??
Bågen har ju knappt hunnit kallna innan det e vår igen.....
Då har man väl teflonbeläggning på hjärnan om man glömmer hur det e att köra båge efter nån vecka:D (måste bråka lite med er!)
Har suttit i sadeln i 30 år o inte fan ska jag åka på avrostning...

Det enda som e viktigt att tänka på är,att det kan ligga grus i svängar & korsningar efter "vintern" så det e ju inte bara att vråla på ,som man gör på avrostningens välsopade bana!

Däremot kan de va kul att åka på marknader o andra träffar ,alltid hittar man nån att surra med,vilket e trevligt även för en gammal ensamvarg
Bimmern ska få komma ut på en sväng imorrn om det e väder....

För övrigt lät det trevligt med tydingesjön-får ta o åka dit under året...

Hejsan Woody
Pelle här.
Man behöver inte köra avrostning om man inte vill såklart men det är en verkligen bra sak att göra !!
Jag anser så att kör du så bra o är så duktig som du själv skriver så har ju vi inget att lära utt till dig men det är ju så även att du träffar mycket trevligt folk på avrostningen.:rolleyes:
Jag hoppas ju faktiskt att du ändå kommer så kan vi kanske diskutera lite så kan du lära mig mera då jag med kör året om o i år så har jag bara tyvärr bara hunnit med lite mera än 50 mil.:o
Ta det bara lugnt på vägarna alla som är ute o kör vare sig det är nu eller senare på året!!

Marie
2007-03-12, 00:50
:rolleyes: Varför behöver skåningar avrostning??
Bågen har ju knappt hunnit kallna innan det e vår igen.....
Då har man väl teflonbeläggning på hjärnan om man glömmer hur det e att köra båge efter nån vecka:D (måste bråka lite med er!)
Har suttit i sadeln i 30 år o inte fan ska jag åka på avrostning...

Det enda som e viktigt att tänka på är,att det kan ligga grus i svängar & korsningar efter "vintern" så det e ju inte bara att vråla på ,som man gör på avrostningens välsopade bana!

Däremot kan de va kul att åka på marknader o andra träffar ,alltid hittar man nån att surra med,vilket e trevligt även för en gammal ensamvarg:p
Bimmern ska få komma ut på en sväng imorrn om det e väder....

För övrigt lät det trevligt med tydingesjön-får ta o åka dit under året...

Jag kan bara hålla med dig!
Hittills har jag inte haft längre avbrott i hojkörningen än 10 dagar någon vinter sedan jag började köra. Det man snarast behöver är ju att vänja sig vid att kunna dra på lite ordentligt igen, och slita sidorna på däcken, för nu i början av våren kör man ju väldigt harigt efter all isgata man varit ute på.

Mathias
2007-03-12, 23:26
Hemskt trevligt med era kåserier om körda mil också vidare men jag ser inte vad det har med ämnet att göra, håll er till det och starta hellre en ny tråd om det andra.