handdator

Visa fullständig version : Grusbus 2008 Steg II avslutad

vormannen
2008-08-04, 12:59
Då vill vi tacka alla som genomfört GrusBus Steg II!

Det är riktigt skoj att få se deltagarnas utveckling även i denna kurs, där alla efter en hel dags övande med olika avancerade övningar fick både fram o bakhjul att rulla/spinna på tvären. En lyckades till o med med en klockren, enligt skolboken passar-exakt cirkel, sk donut vid stoppvändningsövningen. Typiskt bra exempel på när balans mellan fordon och förare ligger på topp. Riktigt bra!

Trots att det regnade hela dagen så vara alla på topphumör - härligt!

Jag hoppas att de justeringar som gjordes på era hojar numer känns angenäma och inbjuder ytterligare till äkta grussmisk. :D

Jag vill utfärda en viss varning till er som deltagit att man kan råka ut för vibbar som kan få en att börja tänka på Äventyrsresor och Enduro körning... råkar ni redan börjat känna sådana tankar flyga kring i huvudet så är ni på helt rätt spår! Skulle dessutom fredagskörningarna (på grus), som har tagit form verka intressant, då har ni dessutom gjort rätt spår val :)
Kolla in här i forumet vad som händer på den fronten.

Vi återkommer nästa år med fler omgångar av den här typen av utbildningar, både Steg I och II. Första tillfället beräknas bli efter den naturligtvis obligatoriska Avrostningen. Dvs tidigast i maj ngn gång.

Vi jobbar dessutom på att försöka malla in en ytterligare Steg I i år, dock är det ännu lite oklart med vilka datum som finns att välja bland för att nyttja lämplig anläggning. Vi återkommer med mer info om det.

Mvh Peter Janulf (SMC Västernorrland)

vormannen
2008-08-06, 21:28
Då vill vi tacka alla som genomfört GrusBus Steg II! ...

Det kommer att finnas lite smakprov med bilder tillgängliga inom kort.... mer info om det kommer som nyhet på huvudsidan för regionen:).

Mvh Peter

peakupnorth
2008-08-08, 04:50
Synd jag inte kunde vara med på grus tvåan, måste tyvärr ut och jobba.:( Hänger på om det dyker upp nån teori kurs i November/December hels kvälls tid under veckan. Det är ju under älgjakts tider. Annars bra organiserat av er. Kämpa på:) Annars har det varit en toppen biker sommar för mig 500mil på banditen och 15mil på NV, Delta träffen var ny för mig, Kanon