handdator

Visa fullständig version : Singel?

Ella
2006-10-29, 21:15
Vi var några som satt och pratade om dejtingsajter på nätet och att det vore lyckat att vi inom hojkollektivet kunde få kontakt med likasinnade singlar. Därför gör jag ett upprop här! De som är singlar och som vill ändra på det, eller som vill få kontakt med andra singlar alt de som vill träffa lite trevligt folk, ni kanska ska läsa det här lite närmare... Vad tycker ni att vi ska göra för att få kontakt med varandra? Är det någon som vågar skylta med att de är singel här på sidan? Jag kan bara föreställa mig att det är många som sitter ensamma hemma i höstmörkret och önskar att de hade sällskap i tv-soffan. Eller är jag helt ute och cyklar?

Kanske ett eget forum enbart för singlar? ;) *skrattar*

I vilket fall som helst så kan jag tala om att i SMC Västmanlands styrelse och valberedning så är vi fyra singlar - bara så ni vet... :p

Guzzi-Leif
2006-10-30, 00:27
Vi var några som satt och pratade om dejtingsajter på nätet och att det vore lyckat att vi inom hojkollektivet kunde få kontakt med likasinnade singlar. Därför gör jag ett upprop här! De som är singlar och som vill ändra på det, eller som vill få kontakt med andra singlar alt de som vill träffa lite trevligt folk, ni kanska ska läsa det här lite närmare... Vad tycker ni att vi ska göra för att få kontakt med varandra? Är det någon som vågar skylta med att de är singel här på sidan? Jag kan bara föreställa mig att det är många som sitter ensamma hemma i höstmörkret och önskar att de hade sällskap i tv-soffan. Eller är jag helt ute och cyklar?

I vilket fall som helst så kan jag tala om att i SMC Västmanlands styrelse och valberedning så är vi fyra singlar - bara så ni vet... :p

Bra, klokt och viktigt initiativ!
Vi är icke enbart mc-freaks - vi är människor också!
Om/när jag blir singel igen kommer jag såklart att anmäla mig på listan ögonaböj. Till dess: Lycka till med ambitionerna att skaffa vänner på olika plan!

Olsson
2006-10-30, 09:46
Ja, det var vekligen ett bra initiativ!

Själv är jag ju ganska blyg och har svårt med det motsatta könet. Javisst, någon enstaka bekant kanske finns, men ingen som man skulle våga fråga om att få träffa. Kanske kan man här på SMC snart få tag på en stadig biker-stekar-kvinna med mycket läder och som man även kan få rasta sig lite på. :)

Ella
2006-10-30, 16:41
Ja, det var vekligen ett bra initiativ!

Själv är jag ju ganska blyg och har svårt med det motsatta könet. Javisst, någon enstaka bekant kanske finns, men ingen som man skulle våga fråga om att få träffa. Kanske kan man här på SMC snart få tag på en stadig biker-stekar-kvinna med mycket läder och som man även kan få rasta sig lite på. :)

De som inte märkt det än - på SMCs storkurshelg samt årsmöte händer det mkt... Det är MÅNGA som träffats tack vare SMC under åren! Ett forum kan ju vara bra till mycket - bland annat att lära känna varandra!

Nu har ju jag vågat tala om att jag är singel och hoppas på att träffa någon - får se om någon annan också vågar! ;)

Göran0520
2006-10-31, 04:27
Hej.
Jag tycker det är en bra idé med en singelsajt.
På det viset, så kan man träffa singlar av motsatt kön med samma intresse.
Fortsätt och jobba på det.

M.v.h / Göran

Guzzi-Leif
2006-10-31, 11:48
Hej.
Jag tycker det är en bra idé med en singelsajt.
På det viset, så kan man träffa singlar av motsatt kön med samma intresse.
Fortsätt och jobba på det.

M.v.h / Göran

Eller singlar av SAMMA kön för de som är lagda åt det hållet ;)
Så har vi blivit lite mer neutrala/korrekta - ingen utanför liksom.

totted
2006-11-02, 19:39
Kan de va nått för TV4. En massa singlar (den mänskliga varianten) träffas på en camping. Mingellekar, speeddating, dans och kläm. Massbröllop året efter. Kalla mig Amour (eller kopplare):D

Mikaman
2006-11-03, 18:21
Kan de va nått för TV4. En massa singlar (den mänskliga varianten) träffas på en camping. Mingellekar, speeddating, dans och kläm. Massbröllop året efter. Kalla mig Amour (eller kopplare):D

Det här var kul! :)
Man skulle kunna leta reda på en halvförfallen gammal nedlagd motorcykelfabrik. Där kan man låta ett gäng råbarkade gjutjärnsknuttar och en samling hårgeléstylade raceputtar försöka komma överens om en lycklig motorcykeltillvaro. En given tittarsucce!

Marie
2006-11-03, 18:48
Det här var kul! :)
Man skulle kunna leta reda på en halvförfallen gammal nedlagd motorcykelfabrik. Där kan man låta ett gäng råbarkade gjutjärnsknuttar och en samling hårgeléstylade raceputtar försöka komma överens om en lycklig motorcykeltillvaro. En given tittarsucce!

För en tid sedan var Suecia-verken (fabriksbyggnaden alltså) till salu......;)

Micael Karlsson
2006-11-04, 17:09
HEJ!

Jag heter Micael Karlsson... har företaget NOON. Jag vet att man inte får göra reklam här.. men saken är den att jag försöker bygga upp en MC Community som bland annat har en Dating funktion. Tänkte fokusera mig på MC intresserade personer. Tänkte dessutom inte bara satsa på koppleri (ursäkta ordvalet) utan även om man som par vill träffa par (för att åka båge)...

Allt är gratis (jag är sökande singel själv, fniss)... Nu har jag en super simpel dating funktion men jag är med som beta testare (försökskanin) i en produkt som är under utveckling. När den är färdig kommer jag att smacka in den på NOON siten... men redan nu kan ni börja lägga in er och börja små date:a om ni vill.

De saker som jag lagt in till dags dato i http://www.noon.se är (obs allt är gratis):
Dating
* Köp / sälj (tjoa till om det saknas några kategorier)
* Blogg (skriv ändlösa MC berättelser eller dagbok på nätet)
* Chatt (ursimpel chatt - kommer kanske bättre om ni vill ha det)
* Snabb meddelanden (meddelanden mellan medlemmarna utan att exponera riktiga namnet eller e-postadressen)
* Bildbibliotek (dela med dig av dina bilder)
* Skapa länkar till polare på siten
* Almanacka (lägg in händelser sjäv... lägg in mässor, fester och andra MC relaterade saker. Idag är det den enda saken som jag modererar.)

Rocka på alla MC Nissor och Nissar...

Ella
2006-11-04, 20:56
Wow! Det här var då mer än jag hade räknat med, men det låter toppen!

Tja, det verkar gå att göra TV av vilket skit som helst nu för tiden så det är ju inte helt omöjligt... *ler*

@nderz
2006-11-04, 23:37

Kul initiativ, finns många hojåkare som e singlar.
Nu e ju inte alla ute efter en ny partner, kul å hitta andra som vill ut å åka hoj bara. Sen vet man ju inte vad som händer sen:D , det visar sig.

Ella
2006-11-05, 08:55
Nu e ju inte alla ute efter en ny partner, kul å hitta andra som vill ut å åka hoj bara. Sen vet man ju inte vad som händer sen:D , det visar sig.

Absolut! Jag vet att det är många som vill ha lite åksällskap och det är ju jättebra! :) Det här forumet kan användas till mycket... :)

Avarage
2006-11-10, 08:38
Vadå¨VÅGAR berätta!???

Är det något att skämmas över, att man är singel???

Jag brukar bla. presentera mig, bland deltagarna på våra kurser som singel. Fast syftet är då att "lätta på stämningen" och "bryta ev. barriärer" för att det skall bli lättare att få deltagarna att öppna sig! Än så länge verkar det funka hyfsat i kombination med annat vi/jag gör så DET tänker jag inte ändra på. För än... :D

Mvh!
// Niklas

Ella
2006-11-11, 14:44
Vadå¨VÅGAR berätta!???

Är det något att skämmas över, att man är singel???
// Niklas

Nej, jag tycker inte att man ska skämmas, men det finns nog de som inte gärna skyltar med det. Jag tror att många är rädda för att man ses som resterna som blev kvar när alla har roffat åt sig (ha ha ha) - rädd att ses som misslyckad. Obs! Detta är bara en teori - jag säger inte att det är så...

Nu vet ju både du och jag att vi knappast är resterna som blivit över - vi är ju bäst! ;)

aRWe
2006-11-12, 02:22
Nej, jag tycker inte att man ska skämmas, men det finns nog de som inte gärna skyltar med det. Jag tror att många är rädda för att man ses som resterna som blev kvar.
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv över
Resterna som blev kvar:confused: Det vet väl alla att singlarna står vvvv alla andra:D

@nderz
2006-11-12, 09:46
Nej, jag tycker inte att man ska skämmas, men det finns nog de som inte gärna skyltar med det. Jag tror att många är rädda för att man ses som resterna som blev kvar när alla har roffat åt sig (ha ha ha) - rädd att ses som misslyckad. Obs! Detta är bara en teori - jag säger inte att det är så...

Nu vet ju både du och jag att vi knappast är resterna som blivit över - vi är ju bäst! ;)

Vadå resterna som blev kvar:confused: å alla roffat åt sig:confused: :confused:
Finns ju många av båda könen, i alla former å utseende
E bara att se sig omkring, dom finns överallt

Ella
2006-11-12, 16:29
[COLOR=
Resterna som blev kvar:confused:

Det är bra att jag inte behöver känna mig som "left overs" ;) Ibland kan man ju undra... :rolleyes:

:D

PTURE
2006-12-05, 21:37
Va!? Kan man kombinera mc-åkning och förhållande?! :eek:
Blir inte hojen svartsjuk om man skulle börja gulla med någon annan?! ;)

Ella
2006-12-05, 21:42
Va!? Kan man kombinera mc-åkning och förhållande?! :eek:
Blir inte hojen svartsjuk om man skulle börja gulla med någon annan?! ;)

Tja, du får väl testa och se hur det går... ;)

PTURE
2006-12-05, 21:49
Tja, du får väl testa och se hur det går... ;)

Vågar inte chansa...... Tänk om hojen lämnar mig!! :D

jostend
2006-12-06, 12:58
Själv är jag lite blyg när det kommer till det motsatta könet så din idé låter bra. Jocke som är singel och öppen för nya bekantskaper.

Ella
2006-12-06, 14:19
Vågar inte chansa...... Tänk om hojen lämnar mig!! :D

Näe, det kan man ju inte riskera... Jag menar, hur skulle det gå utan den?!

Ella
2006-12-06, 14:22
Själv är jag lite blyg när det kommer till det motsatta könet så din idé låter bra. Jocke som är singel och öppen för nya bekantskaper.

Hej Jocke!

Välkommen hit! Förhoppningsvis ska det finnas möjlighet att lära känna andra (singlar) som vill utöka sin bekantskapskrets. Ett förslag är faktiskt att vi ska anordna något för singlar på SMCs HojX. :)

Tompa
2006-12-06, 17:30
Hepp ska väl ta och kliva in i gemenskapen då singel singel vad mer kan jag skriva jo jag är singel.
Mörka att man är singel kan ju oxå vara så att man
provat på hur det är att vara i ett förhållande och märkt att det inte
funkade och ute efter nya äventyr både på hoj och andra sätt:D
Kan man då även få ihop det med ngn som delar passionen att köra hoj
så är det ju ett stort PLUS .

Heter Thomas men kallas som sagt Tompa bland vänner och bekanta.

Bra ide detta.

Stockholmstjej
2006-12-07, 11:44

Hej. Är nybliven mc-förare och har varit singel länge. Jag tycker det är jättekul att börja träffa lite nytt folk. Och då menar jag nya vänner! med samma intresse.
:rolleyes:

Ella
2006-12-07, 11:47
Det är jättekul att allt fler ser denna tråd och faktiskt söker nya vänner! :) Nu ska vi bara fundera vidare över upplägget...

Ett tips om ni söker nya bekantskaper - skriv lite mer om er i er profil!

Ella
2007-01-08, 12:18
SMC kommer att ha en singelklubb på HojX vilket kan vara ett ypperligt tillfälle att träffa likasinnade och som även är lediga... ;)

Lieh
2007-01-08, 13:38

En singel"tjej" kliver in...

närmare 50 än 40...men åldern har visst ingen betydelse, se bara på min gamla 81:a - små rostfläckar här och där men som tar sig fram i alla väder ;)
Kul att träffa nya bekantskaper och nya vänner, skönt att åka iväg ensam ibland men trevligare är att vara två :D

Vilket bra initiativ Ella m.fl
//X-län

Ella
2007-01-08, 15:14
Kul att träffa nya bekantskaper och nya vänner, skönt att åka iväg ensam ibland men trevligare är att vara två :D
//X-län

Jag håller med - det är trevligt med sällskap ibland - även om det inte får bli för mycket... ;)

Kan ju samtidigt tipsa om singelklubben som vi erbjuder på HojX!

JoS
2007-01-20, 13:31
Hur kunde jag missa den här tråden?!

Är själv singel men har inte anmält mig till singelklubben på HojX eftersom jag då eventuellt måste kunna sköta mig. Hur gör man det på en båt?

Edit:Stavfle

JoS
2007-01-20, 13:34
Vi är ett antal singlar Uppsalas styrelse också. Vi kanske skulle träffas? :D

Ella
2007-01-20, 13:52
Vi är ett antal singlar Uppsalas styrelse också. Vi kanske skulle träffas? :D

Ja du JoS, det gör vi ju på storkurshelgen om inte annat? ;) Ses alltså...

När det gäller HojX - det är klart att man kan vara med i singelklubben. Precis när båten går ses man en timme och spanar in alla andra singlar, tar en drink och sen är det bara att roa sig på vilket sätt man vill! Inte så avancerat - eller hur?! Det där med att sköta sig - vad menar du då? :D ha ha ha

JoS
2007-01-20, 17:27
True!

Det där med att sköta sig - vad menar du då? :D ha ha ha
Heh, vi har varit på för många årsmöten/storhelger för att orka bry oss om att sköta oss. :p

fluffig
2007-01-21, 13:11
Kul att vi är några fler singlar här. Men mig ser ni inte på någon båt för jag blir bara sjösjuk. Hoppas ni kan tänka er planera in någon annan singelfest lagom till värmen och hormonerna drar igång.

Ja just det, jag är en glad Skånska som enligt passet fyllt 40

Ella
2007-01-21, 19:11
Hoppas ni kan tänka er planera in någon annan singelfest lagom till värmen och hormonerna drar igång.

Kom gärna med förslag på vad vi kan hitta på! :)

Ella
2007-01-21, 19:12
Heh, vi har varit på för många årsmöten/storhelger för att orka bry oss om att sköta oss. :p

Jaa... Du har nog faktiskt rätt... Men eftersom vi är välkända och alla ändå vet hur vi är - varför ska vi då försöka vara något vi inte är och försöka sköta oss?! ;)

Lieh
2007-01-22, 17:10

När det gäller HojX - det är klart att man kan vara med i singelklubben. Precis när båten går ses man en timme och spanar in alla andra singlar, tar en drink och sen är det bara att roa sig på vilket sätt man vill! Inte så avancerat - eller hur?! Det där med att sköta sig - vad menar du då? :D ha ha ha

Blir det några singlar på resan eller blir man "singel" om man anmäler sig? :o ;)

Lieh
2007-01-22, 17:18
Kul att vi är några fler singlar här. Men mig ser ni inte på någon båt för jag blir bara sjösjuk. Hoppas ni kan tänka er planera in någon annan singelfest lagom till värmen och hormonerna drar igång.

Synd att du inte kan följa med!! Jag blir också sjösjuk men jag chansar på att det blir vindstilla :)
Kan bli en rolig resa :D

Ella
2007-01-22, 21:19
Blir det några singlar på resan eller blir man "singel" om man anmäler sig? :o ;)

Förhoppningsvis är det singlar med på resan, men visst, det kanske är en och annan som vill vara singel på resan men som inte är det annars... Det får nog var och en stå för... ;)

Tyrannosaurus
2007-01-23, 00:28
Blir inte hojen svartsjuk om man skulle börja gulla med någon annan?!
Bra! Håller med helt ;)

Ett problem med hojåkar dejting är att eftersom det fortfarande är ganska betydligt fler grabbar än tjejer som åker hoj kan det bli lite bÖg-varning av det hela :eek:

Vad ska man föresten med en kärring till? Det är ju bara en massa gnäll att man inte får lägga sina skitiga kalsingar var man vill ;)
Sen har jag märkt en annan sak hos främst grabbar (kanske för att man själv är en och umgås mest med såna). Rätt som det är försvinner polarna, helt borta, man varken hör eller ser nåt av dom. Ett par år senare dyker dom upp på fiket eller träffen igen.
- Nämen tjena, var har du gömt dig?
- Träffade en kärring.
- Var är hon då?
- Det är slut.

Visst skulle det kunna vara trevligt i vissa lägen, frågan är bara om fördelarna överväger nackdelarna ;)

Trottel
2007-01-23, 10:10
:cool:

det lät riktigt kul det är tre masar som hakar på om kallendern stämmer överens med evenemanget vi blir även med på kryssningen vet ej om vi kommer till singel klubben kan man boka den i efterskott kanske:cool: :cool: :cool:

Ella
2007-01-23, 16:36
det lät riktigt kul det är tre masar som hakar på om kallendern stämmer överens med evenemanget vi blir även med på kryssningen vet ej om vi kommer till singel klubben kan man boka den i efterskott kanske:cool: :cool: :cool:

Det bör ni kolla med Silja Lines bokning om det går bra att boka senare - troligen inte. Det är ju trots allt begränsat antal platser så vänta inte för länge!

Ella
2007-01-23, 16:52
Ett problem med hojåkar dejting är att eftersom det fortfarande är ganska betydligt fler grabbar än tjejer som åker hoj

Visst skulle det kunna vara trevligt i vissa lägen, frågan är bara om fördelarna överväger nackdelarna ;)

För det första, jag som tjej tycker det är perfekt att det är så många killar... ;) Om jag nu ska vara gnällig så saknar jag dock killar i min egen ålder... ;)
Det är för och nackdelar med allt... Blir ju trist att krama kudden för jämnan... Dessutom får man inte så vettiga svar om man vill diskutera något heller... Eller är det då man får de bästa svaren?! :D

Lieh
2007-01-23, 17:08
Förhoppningsvis är det singlar med på resan, men visst, det kanske är en och annan som vill vara singel på resan men som inte är det annars... Det får nog var och en stå för... ;)

Jag uttryckte mig kanske lite oklart :o
Det var mer en fråga om det är några som anmält sig till singelträffen, får väl ringa Silja och kolla...

Ella
2007-01-23, 20:30
Jag uttryckte mig kanske lite oklart :o
Det var mer en fråga om det är några som anmält sig till singelträffen, får väl ringa Silja och kolla...

Aha, du menar så!!! Sorry... Snabbaste vägen för att få svar är att ringa Silja Line helt klart, för jag har inte fått någon uppdatering om det än.

Trottel
2007-01-24, 10:44
För det första, jag som tjej tycker det är perfekt att det är så många killar... ;) Om jag nu ska vara gnällig så saknar jag dock killar i min egen ålder... ;)
Det är för och nackdelar med allt... Blir ju trist att krama kudden för jämnan... Dessutom får man inte så vettiga svar om man vill diskutera något heller... Eller är det då man får de bästa svaren?! :D
ja själv så är man riktigt färsk singel men nog blir det att kramas med kudden ett tag inte super sugen på sällskap just nu vad det gäller vettiga svar så blir det nog ingen större skillnad nej nu skall jag ägna mig åt hojen verkstaden och mina två barn ett tag framöver men singel träff i sommar vore skitkul

fluffig
2007-01-26, 12:50
Bra! Håller med helt ;)

Ett problem med hojåkar dejting är att eftersom det fortfarande är ganska betydligt fler grabbar än tjejer som åker hoj kan det bli lite bÖg-varning av det hela :eek:

Vad ska man föresten med en kärring till?

Nänä lilla gubben du har missat det helt.
Det handlar om vad vi, kärringarna, behöver DIG till.:D

Bara för att man har en singelträff behöver det inte gå ut på att man ska träffa en ny partner utan kan vara ett kul sätt att träffa nya vänner på.

Kan man inte fixa till något kul i typ Göteborg eller annan ganska central plats. Eller kanske något i samband med BKK kurser.

Marie
2007-01-26, 20:22
Kan man inte fixa till något kul i typ Göteborg eller annan ganska central plats.

Jo just det!

Jag kan inte förstå varför man först måste bege sig långt upp i ödemarken på Sveriges baksida för att där ta en färja till Sibiriens västra utposter.

Man kunde ju i stället utgått från den befolkade framsidan och förlagt evenemanget till en färja i riktning mot Europas civiliserade delar; dvs färjorna Göteborg-Kiel eller Trelleborg-Travemünde.:confused:

pellehbg
2007-01-27, 22:51
Hej Ella o alla andra singlar !
Här är en 40 årig singel till som jag med sitter i SMC o arbetar med TSG.
Kul med en massa sådana ideer men det skulle vara skoj om det skedde på mera nära håll med för oss i Skåneland*L*
Ja vi träffas väl ngr stycken på Storkurshelgen den 10 - 11 Mars hoppas jag o utbytter en massa olika ideer om allt möjligt!!
Pelle SMC Skåne

fluffig
2007-01-28, 20:47
Man kunde ju i stället utgått från den befolkade framsidan och förlagt evenemanget till en färja i riktning mot Europas civiliserade delar; dvs färjorna Göteborg-Kiel eller Trelleborg-Travemünde.:confused:

Nej nej nej
Snälla kan vi inte slippa någon gungande under fötterna.
Kan vi inte komma på någon plats eller något där man slipper bli sjösjuk?:eek:

Vi är intresserade av hojåkning och något med anknytning till detta borde man kunan hitta. Kanske vid någon roadracintävling eller så.

Ella
2007-01-28, 21:45
Hej Ella o alla andra singlar !
Här är en 40 årig singel till som jag med sitter i SMC o arbetar med TSG.
Kul med en massa sådana ideer men det skulle vara skoj om det skedde på mera nära håll med för oss i Skåneland*L*
Ja vi träffas väl ngr stycken på Storkurshelgen den 10 - 11 Mars hoppas jag o utbytter en massa olika ideer om allt möjligt!!
Pelle SMC Skåne

Det är alltid bra med nya idéer!!! Allt välkomnas varmt!

payton
2007-01-29, 11:00
Jätte bra förslag.Har man samma intressen förstår man varandra när det inte finns pengar till nöjen eftersom hojen går först.
/payton

Ella
2007-01-29, 14:48
Jätte bra förslag.Har man samma intressen förstår man varandra när det inte finns pengar till nöjen eftersom hojen går först.
/payton

:D Så rätt så...

Trottel
2007-01-29, 19:44
Nej nej nej
Snälla kan vi inte slippa någon gungande under fötterna.
Kan vi inte komma på någon plats eller något där man slipper bli sjösjuk?:eek:

Vi är intresserade av hojåkning och något med anknytning till detta borde man kunan hitta. Kanske vid någon roadracintävling eller så.
varför inte på rejsträffen på karlskoga i sommar vi är redan tre singlar som skall dit i år igen

jo Ella! finns det några uppgifter om utställare på kryssningen ännu
mvh Trottel :cool:

pellehbg
2007-01-29, 19:53
Ja eller så slår vi oss ihop här nere i Skåne o fixar ngt simpelt så alla kan vara med o vill komma hit??
Vi har ju en massa fina vägar här med o vi har ju även en runda som vi kör varje år o får se en bra bit av Skåne så vi kunde kanske fixat ngt i det sammanhanget med camping??
Det sker Söndag 8 Juli Skåne Touren

Är det ngn som kanske vill hjälpa till med det från Skåne så maila mig!!
MVH Pelle

Ronny Overgaard
2007-01-29, 20:12
Det är en bra idé kanske ska vi ordna någon träff för oss singlar. det vore kanon roligt.
:p :rolleyes:

Ella
2007-01-29, 20:32
varför inte på rejsträffen på karlskoga i sommar vi är redan tre singlar som skall dit i år igen

jo Ella! finns det några uppgifter om utställare på kryssningen ännu
mvh Trottel :cool:

Javisst finns det det! Vi kommer att lägga ut det på hemsidan framöver, men här kommer lite försmak...

Utställare på HojX är bland annat:
Touringbutiken
Flickan.com
Forex
Folksam
Västerviks Stadshotell
MotoSpeed
Harley Davidson
SMC Resor

Sedan har vi flera på gång! Det blir försäljning på båten, modevisning av mc-utrustningen och mycket mer!!! :)

Ella
2007-01-29, 20:36
Ja eller så slår vi oss ihop här nere i Skåne o fixar ngt simpelt så alla kan vara med o vill komma hit??
Vi har ju en massa fina vägar här med o vi har ju även en runda som vi kör varje år o får se en bra bit av Skåne så vi kunde kanske fixat ngt i det sammanhanget med camping??
Det sker Söndag 8 Juli Skåne Touren

Är det ngn som kanske vill hjälpa till med det från Skåne så maila mig!!
MVH Pelle

Jättebra!!! Mer sånt här! Jag kan ju inte åka land och rike runt för att hålla i alla aktiviteter så det är bra om jag får hjälp ute i länen... :) Ditt förslag Pelle tycker jag låter bra. Bara att jobba vidare med! :D

Ronny Overgaard
2007-01-29, 20:37
Det låter bra, längtar redan dit till träffen.
Hur är det med resenärer på båten är den full?

Trottel
2007-01-29, 21:10
Javisst finns det det! Vi kommer att lägga ut det på hemsidan framöver, men här kommer lite försmak...

Utställare på HojX är bland annat:
Touringbutiken
Flickan.com
Forex
Folksam
Västerviks Stadshotell
MotoSpeed
Harley Davidson
SMC Resor

Sedan har vi flera på gång! Det blir försäljning på båten, modevisning av mc-utrustningen och mycket mer!!! :)
trevligt med snabba svar det låter som att det blir bra det där
tackar så mycket!:cool:

Ella
2007-01-29, 22:24
Det låter bra, längtar redan dit till träffen.

Idag ca 1300 svenskar bokade av max 2000 och det kommer in bokningar hela tiden så det blir fullt ös! :D

Ella
2007-01-29, 22:25
trevligt med snabba svar det låter som att det blir bra det där
tackar så mycket!:cool:

Det känns som att det här kan bli ett toppen-arrangemang! Jag hoppas i alla fall på det! :D

Ronny Overgaard
2007-01-29, 22:55
Ja det kommer verkligen att bli fult ös på den resan hopas verkligen att det blir dax snart.

Marie
2007-01-30, 00:00

Skall nu båten också vara full?
Räcker det inte med att de flesta passagerarna lär vara det? :(
Nåja man får väl vara glad så länge inte besättningen också är full...:rolleyes:

Tyrannosaurus
2007-01-30, 04:32
Solen är full och jag skiner :D

Ella
2007-01-31, 18:12
Solen är full och jag skiner :D

Tur att någon skiner då... ;)

Faidros
2007-03-12, 23:06
Bäst man kammar sig och sätter på sig finvästen (klubbvästen) om det
blir massa singlar på båten då :cool:

Koljo
2008-02-24, 01:37
Skall nu båten också vara full?
Räcker det inte med att de flesta passagerarna lär vara det? :(
Nåja man får väl vara glad så länge inte besättningen också är full...:rolleyes:

Hi hi.... Det är väl mer roligt att "alla-lika"...Däckade??

Kul att gå runt i korridorerna på hyttplan och höra "vissa personer" sjunga i duschen... Tur att det finns pekfingrar eller mobiltelefoner... Hi hi...

Billigt nöje...

/ En som vägrar sjunga "Tosca" i en chokladfabrik...

:D

ela
2008-03-09, 20:17
med hojfolk!
Noterade att någon här på tråden efterlyste en "väst-kryss" och nu finns den:
14-16 november '08 anordnar SMC Väst och Stena Line en kiel-kryssning för hojfolk.
Vi har valt att kalla den för Skepp O'Hoj för att inte bli ihopblandad med hojkryssen på andra sidan landet och året. (Den kanske borde hetat Skepp NO Hoj eftersom det är off-season eller after bike eller vad man ska kalla det... blir nog inte så många hojar ombord ialla fall)
Vi har fått ett pris som är ca 300kr lägre än ordinarie pris men antalet billiga hytter är begränsat som boka så snart ni kan!
Har med nöje följt diskussionen här på tråden! Är själv singel - eller enastående som jag föredrar att kalla det - men är inte speciellt road av att bli ihopföst med singlar bara för sakens skull... Dock gäller det ju att passa på vid tillfällen som Skepp O'Hoj, Smögenträffen o dylika arrangemang. Om inte annat så träffar ju man garanterat trevligt folk! :)

Prinsessan
2008-07-07, 12:11
Kryssningar komma o gå, singlarna bestå. Jag tror inte på att "idag ska jag ut och leta efter Mr/Mrs Right utan tuffar på mitt liv i vanlig ordning. Helt plötsligt står Han bara där. MEN det kan ju vara bra att signalera att man är tillgänglig. Hur gör man det? Röd armbindel? Tja, ska vi singlar enas runt någon symbol som gör att vi hittar varandra var vi nu än må mötas, på mc-hak, banor, fester, klubbkåkar eller vad det nu vara månde? ;)

Mirre
2008-07-07, 14:47
...MEN det kan ju vara bra att signalera att man är tillgänglig. Hur gör man det? Röd armbindel? Tja, ska vi singlar enas runt någon symbol som gör att vi hittar varandra var vi nu än må mötas, på mc-hak, banor, fester, klubbkåkar eller vad det nu vara månde? ;)

Åh, lysande idé! Nåt klistermärke att sätta på hojen kanske? ;) Eller på hjälmen? (ja, jo, jag vet, man ska inte klistra saker på hjälmen..........)

lime
2008-07-07, 15:37
Den här kanske?? http://www.se.singelringen.com/Default.aspx?documentID=8

Quman
2008-07-07, 16:37
hejsan e en nybliven mc kille på 22 år från skåne som e singel o som söker både partner och andra förare att köra runder me o ha skoj

Prinsessan
2008-07-08, 10:08
Den här kanske?? http://www.se.singelringen.com/Default.aspx?documentID=8

Alldeles för diskret.....:p Jag står kvar vid min idé om en stor blaffig, röd armbindel utanpå skinställsärmen. Går inte att missa. Å ingen kan väl missta sig på vad rött signalerar.... :o

Å till alla ni där ute som inte har någon humor - detta är ett skämt!!!!! Naturligtvis är singelringen ett smakfullt och sofistikerat sätt att liksom lite i smyg signalera att man kanske är tillgänglig.

Mirre
2008-07-08, 13:51
Alldeles för diskret.....:p Jag står kvar vid min idé om en stor blaffig, röd armbindel utanpå skinställsärmen. Går inte att missa. Å ingen kan väl missta sig på vad rött signalerar.... :o

Å till alla ni där ute som inte har någon humor - detta är ett skämt!!!!! Naturligtvis är singelringen ett smakfullt och sofistikerat sätt att liksom lite i smyg signalera att man kanske är tillgänglig.

:D Vem sjutton har ork med subtila ringar (som ju inte syns under handskarna!)? Åren går, man är ingen ungdom längre, så en röd fana (borde väl funka att sätta fast på topboxen?) tycker jag skickar ut rätt signaler och underlättar avsevärt för presumtiva kavaljerer! :D

lime
2008-07-08, 13:54
Alltså behövs det en buff i den färgen. Det borde ju synas.

Eller så sätter man reflex i "singelfärgen" på backspeglarna.

Mirre
2008-07-08, 14:05
Alltså behövs det en buff i den färgen.

:D Perfekt! Det har ju jag! Den nya (än så länge väldigt inoffociella...) signalen för singelskap inom mc-kretsar är således röd buff! :D

britt-mari
2008-07-08, 15:36
:D Perfekt! Det har ju jag! Den nya (än så länge väldigt inoffociella...) signalen för singelskap inom mc-kretsar är således röd buff! :D

Tja, jag har ju en röd hoj - i alla fall tanken och minikåporna (eller vad jag ska kalla dem); men det blir väl till att sy en röd buff också då! Det här var för övrigt rolig läsning! Kul med lite humor och lite allvar! Det behöver vi! Jag ska tänka på det där med fanan!

Prinsessan
2008-07-08, 16:30
Alltså behövs det en buff i den färgen. Det borde ju synas.

Eller så sätter man reflex i "singelfärgen" på backspeglarna.

Öh, har bott utomlands för många år .... vad e en buff?????? :confused:

Leif H..oj
2008-07-08, 18:45
Öh, har bott utomlands för många år .... vad e en buff?????? :confused:

http://www.buffsverige.se/

Skönt under hjälmen och har du en röd en så kan du vira den om handleden utanpå handsken när du kör också........men det är kul att ha koll på singlarna, man vet aldrig :rolleyes:........ Jag såg hundhalsbandet man kunde köpa hos Singelringen. När det internationellt är blå färg som gäller, varför gå på rött som utmanar kärleken? Mitt tips som jag tror kan gå hem; Köp en liten hund som man åker med under jackan, låter hundhuvudet sticka fram och köp ett singelhalsband till hunden. Det skapar kontaktmöjlighet och visar att det behövs en möjlig husse :D:D:D

Mirre
2008-07-08, 19:20
... Köp en liten hund som man åker med under jackan, låter hundhuvudet sticka fram och köp ett singelhalsband till hunden. Det skapar kontaktmöjlighet och visar att det behövs en möjlig husse :D:D:D

Asså, jag har ju redan en hund men han är stor och får inte plats innanför jackan...! :p
Man kan väl utveckla ett helt signalsystem med buffar i olika färger... kanske behöver man kunna meddela att man är gift eller gay eller vill ha barn eller är allergisk mot pälsdjur... eller föralldel alltihop?! :rolleyes:

Rubbe
2008-07-09, 06:24
Enastående finnes.

(Vilket bra uttryck!! :D )

Katarina
2008-07-09, 08:21
Naturligtvis är singelringen ett smakfullt och sofistikerat sätt att liksom lite i smyg signalera att man kanske är tillgänglig.

Tycker det där låter lite desperat. Missförstå mig rätt nu men man vill väl bli respekterad när man jagar ”villebråd”? ;)
Jag är nog lite gammeldags av mig men jag skulle aldrig signalera på detta sätt för jag skulle framstå som desperat, lättfotad, bimbo etc.

När jag var ogift och tillgänglig knöt jag kontakt ”på fint vis”, man ska vara lite svår att få och man provar sig inte fram byxvägen. ;)
Och vägen till mannens hjärta går via magen, det vet de flesta tjejer så bjud på en god middag och vin så är saken snart avklarad.
Nu får jag säkert skäll och man blir irriterad på mig med mera men missförstå mig rätt.

Lycka till. :)

Prinsessan
2008-07-09, 10:09
Och vägen till mannens hjärta går via magen, det vet de flesta tjejer så bjud på en god middag och vin så är saken snart avklarad.

Kära hjärtanes, lilla gumman - 20 cm längre ner - Det är den bistra sanningen. Och det har mina ack så franka manliga vänner haft den stora "vänligheten" att ge mig som "stalltips". Det slog alla mina illusioner om intet, men hellre sanningen än att gå runt i livet som en naiv liten flicka nu när jag börjar få naturliga "slingor" i håret.

Men ge inte upp för det för DET FINNS TREVLIGA KARLAR DÄR UTE!!!! (Har jag hört).

Hur som haver, turkosblått är alltså den officiella färgen för singlar. Så nu är det bara att skaffa sig muffar, f'låt buffar, vimplar, armbindlar, dekaler, nya hjälmar, lacka om våra hojjar......

Nu kör vi såre' ryker........ :D

Maru
2008-07-09, 10:28
Vad hände med den beprövade flirten?

Mirre
2008-07-09, 10:28
Men ge inte upp för det för DET FINNS TREVLIGA KARLAR DÄR UTE!!!! (Har jag hört).

Oja, det finns det! Men, enligt en lätt bitter väninna:
All the good ones are taken or gay or too young or not interested...
Usch, så illa kan det väl inte vara???

Hur som haver, turkosblått är alltså den officiella färgen för singlar. Så nu är det bara att skaffa sig muffar, f'låt buffar, vimplar, armbindlar, dekaler, nya hjälmar, lacka om våra hojjar...... Nu kör vi såre' ryker........ :D

Jajamensan, jag är på! Turkosblått på allt! :cool:
(och tills vi är säkra på vart man ska sikta in sig så vill jag bara säga att jag både kan laga mat och... eeh... göra annat... :D)

Leif H..oj
2008-07-09, 10:43
...vägen till mannens hjärta går via magen..... 20 cm längre ner -

Vojne vojne...då är det risk för att det handlar om knäskålarna :eek: för det finns några, om än kanske få, som har magen hängande 20 cm ovanför knäna...
.....MEN INTE JAG :D

Vem är tänkt bli förste återförsäljare av singelbuffen? Ni har väl kollat att man kan få designat sin egen. Kan kombineras med en massa budskap...;)

Katarina
2008-07-09, 11:17
Lilla mig hit och lilla mig dit, lilla gumman. Varför är jag upptagen? Varför har jag knappt fått vara singel…? ;)

Okej, turkos färg, då ska jag undvika den. :)

Prinsessan
2008-07-09, 11:30
Lilla mig hit och lilla mig dit, lilla gumman. Varför är jag upptagen? Varför har jag knappt fått vara singel…? ;)

Okej, turkos färg, då ska jag undvika den. :)

Men vikken affärsidé!!! Åt h-e med "Bonde söker ... " o annat trams. Starta skola och bli miljonär vetja. Loggan ska va turkos förstås ;)

Startar lista med deltagare:

1. Prinsessan (För övrigt en sjujävla kock o inte helt oäven i .....)
2.
3.
4.
5.

Mirre
2008-07-09, 16:29
Men vikken affärsidé!!! Åt h-e med "Bonde söker ... " o annat trams. Starta skola och bli miljonär vetja. Loggan ska va turkos förstås ;)

Startar lista med deltagare:

1. Prinsessan (För övrigt en sjujävla kock o inte helt oäven i .....)
Sign me up/in eller whatever! Jag vill också lära alla knepen! :confused:
2. Mirre (Siktar på HELA karln så måste det ju bli nånting rätt...)
3.
4.
5.

Prinsessan
2008-07-09, 16:38
[QUOTE=Prinsessan;23034]Och vägen till mannens hjärta går via magen, det vet de flesta tjejer så bjud på en god middag och vin så är saken snart avklarad.

Kära hjärtanes, lilla gumman - 20 cm längre ner - Det är den bistra sanningen. Och det har mina ack så franka manliga vänner haft den stora "vänligheten" att ge mig som "stalltips". Det slog alla mina illusioner om intet, men hellre sanningen än att gå runt i livet som en naiv liten flicka nu när jag börjar få naturliga "slingor" i håret.

ÅKTE FÖR SÄKERHETS SKULL EN SVÄNG TILL EN AV MINA BÄSTASTE MANLIGA VÄNNER FÖR ATT DUBBELCHECKA DETTA MED "20 CM LÄNGRE NER". YEP, SORRY MEDSYSTRAR, FAKTUM KVARSTÅR. ÅH INTE VILL MÄN HA VIN HELLER. NÄPP, EN RIKTIG KARL VILL HA ÖL...... :D

ÅH, JAG SOM TRODDE ATT MIN DRÖMPRINS SKULLE KOMMA RIDANDE PÅ EN VIT HINGST (SPORTHOJ) OCH "SWEEP ME OFF MY FEET". SUCK! MEN SOM JAG SADE TILL EN UNG FLICKA IDAG SOM ÄR AXMÖK (SPÄTTA) SEDAN 2 VECKOR TILLBAKA OCH BARA "LOVES IT" - "MÄNNEN KOMMER O GÅR, KÖRKORTET BESTÅR". M.A.O. TA EGET KORT OCH SKAFFA EGEN HOJ. WROOOM..... :cool:

Quman
2008-07-09, 20:24
ÅKTE FÖR SÄKERHETS SKULL EN SVÄNG TILL EN AV MINA BÄSTASTE MANLIGA VÄNNER FÖR ATT DUBBELCHECKA DETTA MED "20 CM LÄNGRE NER". YEP, SORRY MEDSYSTRAR, FAKTUM KVARSTÅR. ÅH INTE VILL MÄN HA VIN HELLER. NÄPP, EN RIKTIG KARL VILL HA ÖL...... :D

Ni får nog ta o kolla upp de där lite mer för de finns män av alla slag de finns dom som ni påstår här o de finns dom som gillar vin o även dom som det inte stämmer med 20 cm längre ner

Mirre
2008-07-09, 21:31
Ni får nog ta o kolla upp de där lite mer för de finns män av alla slag de finns dom som ni påstår här o de finns dom som gillar vin o även dom som det inte stämmer med 20 cm längre ner

Ja, likaväl som det finns tjejer som gillar öl etc.

Men hörni... vi har nu...
* konstaterat att det finns singlar bland hojåkare
* föreslagit en symbol - eller åtminstone en färg - för att visa att man är just singel
* "oenats" om att det finns olika sorters män och följdaktligen/förhoppningsvis olika sorters kvinnor
...men hur skall kontakten emellan dessa etableras?

Efterlyser härmed bästa raggrepliken :cool: - och varför inte den sämsta också! :p

Maru
2008-07-10, 07:39
Efterlyser härmed bästa raggrepliken :cool: - och varför inte den sämsta också! :p

Bästa: "Schysst båge, får man åka med en sväng?" Den brukar funka.

Sämsta: "Hur vill du ha dina ägg på morgonen?" Tänk om man skulle få svaret "obefruktade"...? :p

haffa
2008-07-10, 18:22
Tja vi har ju alla(förhoppningsvis) något att åka på...än så länge:rolleyes:
Varför inte helt enkelt dra ihop till en "hoj-träff" i mitten på detta avlånga land?
Ta med tält...(för två...höhöhö)och sen träffas vi alla på lämplig plats i Svedala och ser vad det ger.Om inte annat kan det bli snuskigt kul:D
Va inte det bästa idén?

Hella
2008-07-10, 18:47
Tja vi har ju alla(förhoppningsvis) något att åka på...än så länge:rolleyes:
Varför inte helt enkelt dra ihop till en "hoj-träff" i mitten på detta avlånga land?
Ta med tält...(för två...höhöhö)och sen träffas vi alla på lämplig plats i Svedala och ser vad det ger.Om inte annat kan det bli snuskigt kul:D
Va inte det bästa idén?

Det var en skitbra idé! Grejar du det så kommer vi alla singlar!!! (finns det överhuvudtaget enmanstält?!)

haffa
2008-07-10, 19:30
En camping i mitten på landet? Kan det vara något? Dalarna? Kom med lite idéer så ska jag kolla!

Mirre
2008-07-10, 19:45
Det var en skitbra idé! Grejar du det så kommer vi alla singlar!!! (finns det överhuvudtaget enmanstält?!)

Kanonbra idé! :) Dalarna är väl både trevligt, vackert, campingtätt och någorlunda "mitt på". Typ Borlängetrakten, kanske? Nästa fråga: när? Det går naturligtvis inte att hitta ett datum som passar alla men förslag underlättar ju.

Leif H..oj
2008-07-10, 21:10
....finns det överhuvudtaget enmanstält?

Visst finns enmanstält. Billiga såna också. Men äkta kvalitetstält för en person kostar upp emot 6 000 kr. På en singelträff behöver väl inte alla ha riktiga tält med sig. Den som har sämsta krypinet om natten tycker man väl synd om och bjuder in att ha det bättre i ett sjystare standardtält.

Det finns tält för 6 står det på rusta.se och dom har ett litet för två, bara 199 kr.

På Svenska Offroadentusiasternas hemsida finns en del bra tips. http://forum.soe.se/archive/index.php/t-27637.html (http://forum.soe.se/archive/index.php/t-27637.html) t.ex. häng upp en hängmatta bredvid bågen, dra en topplina o släng över en presenning. Detta borde locka fram en del "tycka synd om och bjuda in till sig".

Billigaste tältet för en person är nog ändå 3,95 euro och det finns på http://www.ranger-onlineshop.de/0901-010.ghtml (http://www.ranger-onlineshop.de/0901-010.ghtml) tillsammans med en massa andra campingprylar för mindre än 10 euro.

Ni pratar om träff i Borlängetrakten. Det är nog rätt plats för där finns redan några SMC-personer som har fått partner!!!!!…har jag hört ;)

Det är väl också ganska viktigt att understryka att den som åker på den tänkta träffen och inte är singel nu, den riskerar att bli det. :p

Lycka till!

Mirre
2008-07-11, 00:48
Jag hatar att tälta (oavsett hur många som ryms i de små nylonskapelserna... utöver myror och tvestjärtar... ;) så jag föreslår en campingplats där det även finns andra boendealternativ. Tyllsnäs udde ligger dessutom oerhört vackert, ja snudd på romantiskt!, och ägaren gillar mc:ar, minns jag från en tjejresa vi gjorde dit för ett par år sen! :)
http://www.tyllsnasudde.se/

haffa
2008-07-11, 06:53
Ja se där.Då finns det alternativ för alla....den som vill kan till och med ta med sig en husvagn:D
Borde vara bra att veta hur många det kan handla om som tänker komma vid en eventuell träff!

Rubbe
2008-07-11, 06:53
och sen träffas vi alla på lämplig plats i Svedala

Svedala blir alldeles utmärkt! Nära och bra... :D

Prinsessan
2008-07-11, 17:37
:p Jag väntar med spänning på att någon ska ta en "executive decision" och helt enkelt bestämma datum. Om jag kan komma loss så kanske t.o.m. jag, som är som "Prinsessan på ärten" tar mig dit, trots att det inte finns helkaklat badrum med badkar med lejontassar, kingsize bed med sidenlakan och roomservice. Man är väl inte Prinsessa för inte ..... :cool:

britt-mari
2008-07-12, 09:55
Svedala blir alldeles utmärkt! Nära och bra... :D

Jag håller med dig! "Skåne är fantastiskt!"

Pälle
2008-07-12, 21:55
Visst finns enmanstält. Billiga såna också. Men äkta kvalitetstält för en person kostar upp emot 6 000 kr. På en singelträff behöver väl inte alla ha riktiga tält med sig. Den som har sämsta krypinet om natten tycker man väl synd om och bjuder in att ha det bättre i ett sjystare standardtält.

Det finns tält för 6 står det på rusta.se och dom har ett litet för två, bara 199 kr.

På Svenska Offroadentusiasternas hemsida finns en del bra tips. http://forum.soe.se/archive/index.php/t-27637.html (http://forum.soe.se/archive/index.php/t-27637.html) t.ex. häng upp en hängmatta bredvid bågen, dra en topplina o släng över en presenning. Detta borde locka fram en del "tycka synd om och bjuda in till sig".

Billigaste tältet för en person är nog ändå 3,95 euro och det finns på http://www.ranger-onlineshop.de/0901-010.ghtml (http://www.ranger-onlineshop.de/0901-010.ghtml) tillsammans med en massa andra campingprylar för mindre än 10 euro.

Ni pratar om träff i Borlängetrakten. Det är nog rätt plats för där finns redan några SMC-personer som har fått partner!!!!!…har jag hört ;)

Det är väl också ganska viktigt att understryka att den som åker på den tänkta träffen och inte är singel nu, den riskerar att bli det. :p

Lycka till!

Kann vara smc personen du assar till . rekomenderae Lofsdalen v 6 . SMCare har kul även på skidor

Hella
2008-07-13, 09:25
:p Jag väntar med spänning på att någon ska ta en "executive decision" och helt enkelt bestämma datum...

Jag väntar också med spänning - se ovan -... (DOCK känner jag inget behov av alla de där bekvämligheterna - bara det inte regnar är det okej att tälta)

Prinsessan
2008-07-21, 13:53
Jag väntar också med spänning - se ovan -... (DOCK känner jag inget behov av alla de där bekvämligheterna - bara det inte regnar är det okej att tälta)

Å jag väntar å väntar ....... ;) Jag rent av kanske hinner bli "osingel" innan det blir någon "Enastående Träff" av. :D

Idén e iaf helfräck. :cool:

Molgan
2008-07-21, 14:01
Äsch, trodde den här tråden handlade om enstånkor. :(

Leif H..oj
2008-07-21, 14:22
Heja alla svenska mc-tjejer! Råkade stöta på en gammal undersökning som är "enastående utslagsgivande" och har rubriken "Kvinnor nöjda med singelliv", men det är inte svenska tjejer det handlar för såna är väl inte dom ???

Citat ur DN: "Över hälften av all singelkvinnor i Storbritannien är nöjda med sin situation och längtar inte efter en partner. Singelmän är däremot inte lika nöjda, enligt en brittisk undersökning. Över hälften av all singelkvinnor i Storbritannien är nöjda med sin situation och längtar inte efter en partner. Singelmän är däremot inte lika nöjda, enligt en brittisk undersökning."

http://www.svd.se/go.php?sgo/rss/http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9151649.asp

Där finns också svaret på vad männen saknar mest, men det är faktiskt inte svenska män som svarat på undersökningen :o

PS/ Molgan, det är ju faktiskt "enstånkor" det handlar om ;)!

Prinsessan
2008-07-21, 16:54
Heja alla svenska mc-tjejer! Råkade stöta på en gammal undersökning som är "enastående utslagsgivande" och har rubriken "Kvinnor nöjda med singelliv", men det är inte svenska tjejer det handlar för såna är väl inte dom ???

Citat ur DN: "Över hälften av all singelkvinnor i Storbritannien är nöjda med sin situation och längtar inte efter en partner. Singelmän är däremot inte lika nöjda, enligt en brittisk undersökning. Över hälften av all singelkvinnor i Storbritannien är nöjda med sin situation och längtar inte efter en partner. Singelmän är däremot inte lika nöjda, enligt en brittisk undersökning."

http://www.svd.se/go.php?sgo/rss/http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9151649.asp

Där finns också svaret på vad männen saknar mest, men det är faktiskt inte svenska män som svarat på undersökningen :o

PS/ Molgan, det är ju faktiskt "enstånkor" det handlar om ;)!

Och till ALLA - BÅDE MÄN OCH KVINNOR kan jag inte nog rekommendera John Grays böcker om "Män är från Mars och Kvinnor är från Venus". Oerhört lärorika, men framför roliga. Om man seriöst vill fånga någon av det motsatta könet lär man sig här hur "de e funtade". :D

britt-mari
2008-07-21, 18:10
Och till ALLA - BÅDE MÄN OCH KVINNOR kan jag inte nog rekommendera John Grays böcker om "Män är från Mars och Kvinnor är från Venus". Oerhört lärorika, men framför roliga. Om man seriöst vill fånga någon av det motsatta könet lär man sig här hur "de e funtade". :D

Ja, det kanske jag ska satsa på! Hittills har jag inte begripit mig på dem - men det är kanske inte meningen! Har varit både gift och förlovad/sambo; är "singel" sedan ett antal år tillbaka. En fördel, som jag ser det, är att ingen lägger sig i vad jag gör. Men se´n finns det ju nackdelar också.

Bänkad o Klar
2008-07-22, 22:35
Ja, det kanske jag ska satsa på! Hittills har jag inte begripit mig på dem - men det är kanske inte meningen! Har varit både gift och förlovad/sambo; är "singel" sedan ett antal år tillbaka. En fördel, som jag ser det, är att ingen lägger sig i vad jag gör. Men se´n finns det ju nackdelar också.

Bra män är sällsynta - men dom finns :)

britt-mari
2008-07-23, 09:32
Bra män är sällsynta - men dom finns :)

Skönt att höra - jag har nog bara haft otur! Men jag kanske är en lite udda person: har lärt mig att ( hyfsat, i alla fall) klara mig själv; kör motorcykel; är inte ute och festar (men tar gärna en öl ibland); går inte ut och dansar (men älskar musik); gillar katter (har några hemma). Det bästa med att vara singel är nog att jag kan göra som jag vill. Mina barn är vuxna och utflugna, så de behöver ingen "passning". Visserligen bor min dotter och hennes sambo i Upplands Väsby, men dit ska jag snart köra (med min hoj!).
Vem vet, jag kanske hittar någon trevlig på vägen!!!!!

Bänkad o Klar
2008-07-23, 11:19
Skönt att höra - jag har nog bara haft otur! Men jag kanske är en lite udda person: har lärt mig att ( hyfsat, i alla fall) klara mig själv; kör motorcykel; är inte ute och festar (men tar gärna en öl ibland); går inte ut och dansar (men älskar musik); gillar katter (har några hemma). Det bästa med att vara singel är nog att jag kan göra som jag vill. Mina barn är vuxna och utflugna, så de behöver ingen "passning". Visserligen bor min dotter och hennes sambo i Upplands Väsby, men dit ska jag snart köra (med min hoj!).
Vem vet, jag kanske hittar någon trevlig på vägen!!!!!

Kära "britt-marie", du låter som en högst sympatisk människa med båda fötterna på jorden -män med en god värdegrund skulle med all sannolikhet attraheras av din person. Det finns även män som inte tycker om att en kvinna kan klara sig själv -livsfarligt :D och dom skulle knappast ens snegla på dig -om dom visste ;) ;)

britt-mari
2008-07-23, 18:12
Kära "britt-marie", du låter som en högst sympatisk människa med båda fötterna på jorden -män med en god värdegrund skulle med all sannolikhet attraheras av din person. Det finns även män som inte tycker om att en kvinna kan klara sig själv -livsfarligt :D och dom skulle knappast ens snegla på dig -om dom visste ;) ;)

Tack! Det värmde!
Jag mår faktiskt bra - än så länge njuter jag av av att få rå mig själv! Det är bara ibland som det är lite tråkigt att vara själv. "De flesta" jag känner har familj eller sällskap. Fast när jag hör om deras problem och trätoämnen, tycker jag att jag har det bra som slipper! Men det jag gläder mig allra mest över just nu är att jag ska bli mormor - så "gammal" är jag! Hahaha! Hoppas bara att allt går bra; ens barn är man alltid orolig för!

Bänkad o Klar
2008-07-23, 20:13
Tack! Det värmde!
Jag mår faktiskt bra - än så länge njuter jag av av att få rå mig själv! Det är bara ibland som det är lite tråkigt att vara själv. "De flesta" jag känner har familj eller sällskap. Fast när jag hör om deras problem och trätoämnen, tycker jag att jag har det bra som slipper! Men det jag gläder mig allra mest över just nu är att jag ska bli mormor - så "gammal" är jag! Hahaha! Hoppas bara att allt går bra; ens barn är man alltid orolig för!

Jag håller tummarna och önskar dig all lycka ;)

britt-mari
2008-07-24, 20:19
Jag håller tummarna och önskar dig all lycka ;)

Tackar, tackar!

Katarina
2008-07-24, 20:56
Häromdagen önskade jag att jag var singel. Vi hade varit på IKEA och inhandlat ett skrivbord åt dottern, IKEA gjorde fel och glömde lämna ut det ena paketet. Hemma skulle gubben skruva ihop skrivbordet och upptäcker att *alla* skruvar och beslag saknas vilka låg i det saknade paketet. Det var givetvis *mitt* fel under flera timmars tid den kvällen...

Jo hejsan, och jag jobbar på IKEA (inte)... Vid såna här tillfällen önskar jag ibland att jag var singel, he he. ;)

SGM
2008-07-25, 08:09
...kan det månne ha varit din ide att handla på ikea?

"Hemma skulle gubben skruva ihop skrivbordet och upptäcker att *alla* skruvar och beslag saknas vilka låg i det saknade paketet."

Nyckelorden vi söker är "hemma skulle gubben..." - jolåsatte, been there, done that, väldigt ofta åker man som mannen hemma på sakerna som alltid har en tendens till att vara lite dryga, även fast det ofta är saker som även damen kan greja, det är bra underligt hur det där fungerar. :D

Bistå honom med en kall pilsner nästa gång så smörjer det knarriga gamla leder, det funkar på mig.

/J

Katarina
2008-07-25, 08:36
Ha ha, humorn i det hela var att det hjälps inte att vara arg, det löser inte problemet, skrivbordet blir inte ihopskruvat i alla fall när det saknas en hel del skruvar (och även resten av skrivbordet) och IKEA hade redan hunnit stänga. :rolleyes:

britt-mari
2008-07-25, 08:59
Ha ha, humorn i det hela var att det hjälps inte att vara arg, det löser inte problemet, skrivbordet blir inte ihopskruvat i alla fall när det saknas en hel del skruvar (och även resten av skrivbordet) och IKEA hade redan hunnit stänga. :rolleyes:

För tillfället har jag ingen bil, så när min son ringer och säger att han ska iväg och handla hänger jag med. Han är snäll nog att hjälpa mig med montering o. likn. (...hade inte träslöjd!) - eller rättare sagt: vi byter tjänster. Jag är rätt bra på att laga mat, sy m.m. Igår fick jag tag i en spjälsäng till det väntade barnbarnet (min dotter ska ha barn när som helst!); men den tror jag att jag får ihop! Det finns inte så många skruvar! Dessutom har jag god tid på mig - jag får nog inte besök av dem förrän i höst!

Prinsessan
2008-07-26, 15:03
Har hela idén med en Enastående Träff runnit ut i sanden? Å jag som tyckte det verkade så spännande.

Nå, Skåne eller Dalarna? ;)

Hella
2008-07-26, 16:21
Har hela idén med en Enastående Träff runnit ut i sanden? Å jag som tyckte det verkade så spännande.

Nå, Skåne eller Dalarna? ;)

Eller ska vi rent av slå till med Småland...?

Prinsessan
2008-07-26, 16:31
Eller ska vi rent av slå till med Småland...?

Nu verkar det mest hänga på om någon över huvudtaget vill ordna något. Platsen verkar vara av underordnad betydelse. Intressant å se om folk vill/kan/törs komma om det hela sen blir verklighet. :p

britt-mari
2008-07-27, 09:15
Nu verkar det mest hänga på om någon över huvudtaget vill ordna något. Platsen verkar vara av underordnad betydelse. Intressant å se om folk vill/kan/törs komma om det hela sen blir verklighet. :p

Jag tycker att idén är jättebra! Men jag erkänner att jag inte har möjlighet att hålla "i det hela". Blir det bara inte för långt ifrån Lerberget ska jag försöka att ta mig dit!

NoMekk
2008-07-31, 08:34
Jag tycker att idén är jättebra! Men jag erkänner att jag inte har möjlighet att hålla "i det hela". Blir det bara inte för långt ifrån Lerberget ska jag försöka att ta mig dit!

Hoppar in i slutet av denna tråd :rolleyes:

Har precis hemkommit från en 120-mila tur runt Vänern och Vättern med sonen. Känner mig inte "färdigåkt" på långa vägar och hänger gärna med på en träff i mitten av landet.

Tältar ogärna men dricker gärna vin ;)

Almis
2008-07-31, 13:41
Hoppar in i slutet av denna tråd :rolleyes:

Har precis hemkommit från en 120-mila tur runt Vänern och Vättern med sonen. Känner mig inte "färdigåkt" på långa vägar och hänger gärna med på en träff i mitten av landet.

Tältar ogärna men dricker gärna vin ;)

Samma här. Inget tält men gärna annat boende, god mat och dryck, inte för långt avstånd eftersom jag bor i Södra Sverige. DS

.:rolleyes:

Prinsessan
2008-08-06, 19:23
Enastående finnes.

(Vilket bra uttryck!! :D )

Ah, vilken pudding. Att jag inte har sett det förrut. :p Men sorry, du bor för långt bort! Eller, jag bor för långt bort! Eller.... näh, nu blev det krångligt...:D

NoMekk
2008-08-13, 16:07
Samma här. Inget tält men gärna annat boende, god mat och dryck, inte för långt avstånd eftersom jag bor i Södra Sverige. DS

.:rolleyes:

Jahadu Almis,
Verkar som om tråden (och ambitionen med en singel-hoj-träff) dog ut när vi anmälde vårt intresse :o

Hmmm... :p

Prinsessan
2008-08-13, 17:26
Jahadu Almis,
Verkar som om tråden (och ambitionen med en singel-hoj-träff) dog ut när vi anmälde vårt intresse :o

Hmmm... :p

Ja, det verkar inte bättre. Men, de blir väl te o röra sig på de vanliga tillställningar å ta till turkosa detaljer för att signalera att man e singel. Om inte annat som en kul grej o för att knyta kompiskontakter. Vem vet, vi kanske syns där ute nånstans, nångång, hursom.....

britt-mari
2008-08-13, 17:43
Ja, det verkar inte bättre. Men, de blir väl te o röra sig på de vanliga tillställningar å ta till turkosa detaljer för att signalera att man e singel. Om inte annat som en kul grej o för att knyta kompiskontakter. Vem vet, vi kanske syns där ute nånstans, nångång, hursom.....

Snyft! Min hoj tålde inte att komma tillbaka till Skåne efter turen till Upplands Väsby! Den tvärdog en mil innan jag var hemma; och jag som skulle ut och köra ännu mer! Har jag otur har motorn råkat ut för något allvarligt fel - ska ha in den på verkstad för undersökning nästa vecka! I så´na läge saknar jag någon kunnig karl - ha, ha, ha!!!!!

Marie
2008-08-13, 19:19
I så´na läge saknar jag någon kunnig karl - ha, ha, ha!!!!!

Våffårdåfår?
Själv är väl bästa piga... :D

Prinsessan
2008-08-13, 19:24
Våffårdåfår?
Själv är väl bästa piga... :D

Håller me. Har en tjejkompis som är schetaduktig på att meka och jag hinner inte säga flaskhals förrän hon e framme o river. MEN jag har oxå en helt suverän man i min närhet som kan ALLT. Jag kallas med all rätta Prinsessan - jag behöver inte göra ett enda dugg mer än tanka o köra. I guess the word for the day is - NÄTVERK. Börja här vetja - mekarkunniga kompisar sökes......:p

NoMekk
2008-08-13, 22:17

Turkosa ??!?? Ah... där har jag missat nåt :eek:

En annan har ju kört med blått... (I'm blue... oh, so blue...) :rolleyes:

Scarvern
2008-08-14, 13:03
Just det! Som singel vill man överhuvudtaget träffa nytt folk - åka på hojträffar är ett roligt sätt att träffa nya människor!:)
Och trivs man och har kul är det kanske en bra start att träffa nån - om man vill det

...nästan Rörkoholic...

NoMekk
2008-09-08, 23:53

Någon som har lust att köra med upp till Falkenberg 21/9 och kolla in roadracing?
Saknas båge har jag plats på "bönpallen" ;)

ridinlo
2008-09-10, 00:21
Har ni haft någon singelträff? Eller vad hände?
Orkar inte läsa igenom hela tråden...

Me, myself and I is btw single but we like each other...

Mao. Är singel själv och trivs bra med det tills
jag träffar den rätta...

Prinsessan
2008-09-10, 06:17
Har ni haft någon singelträff? Eller vad hände?
Orkar inte läsa igenom hela tråden...

Me, myself and I is btw single but we like each other...

Mao. Är singel själv och trivs bra med det tills
jag träffar den rätta...

Allt dödde ut.....

FÖRSLAG - singelfika på mc-mässan?

kentaj
2008-09-12, 20:23
Ok.Jag är intresserad av att träffa en Bikertjej så en singelfika på kommande MC-mässa i januari låter som en bra ide.

evve
2008-09-13, 20:25
Singel singel singel...(nästan melodiiskt) Plus en å annan vän som saknar en till å från. Hade man kunnat nöjt sig med om man vore så lättroad i tillvaron. Ultimata vore väl lite trevligt att hitta nån singular med lika gasfriskt intresse som en själv:) Bra tråd detta..

britt-mari
2008-09-14, 10:14
Någon som har lust att köra med upp till Falkenberg 21/9 och kolla in roadracing?
Saknas båge har jag plats på "bönpallen" ;)

Det skulle vara jättekul - men jag ska på SMC-årsmöte 20/9, och vet inte om jag kan fara iväg båda dagarna. Men skåningar: kom till årsmötet - det är väl en bra mötesplats! Ang. 21/9 - vilka tider är det som gäller?
Tyvärr är hojen "död".
mvh
Britt-Mari

Prinsessan
2008-09-15, 14:43
Det skulle vara jättekul - men jag ska på SMC-årsmöte 20/9, och vet inte om jag kan fara iväg båda dagarna. Men skåningar: kom till årsmötet - det är väl en bra mötesplats! Ang. 21/9 - vilka tider är det som gäller?
Tyvärr är hojen "död".
mvh
Britt-Mari

Har köpt singelringen idag. Den är urläcker och jag bär den med stolthet!!! Tack för tipset. (Långt bak i denna tråd). ;)

NoMekk
2008-09-16, 10:21
Tyvärr är hojen "död".
mvh
Britt-Mari

Det blir varken hackat eller malet för mig den helgen :(
Jobb och barn tar ut sin tribut, så Pannan får vila kommande helg!

Kommer dock att hålla ett vakande öga på denna tråd efter någon annan singelhojträff :)

Scarvern
2008-09-16, 14:29
......en singelfika på kommande MC-mässa i januari låter som en bra ide.

Varför inte en hojtur på lördag 20/9 (i Stockholmstrakten)?
Vilka hänger med?:)

Prinsessan
2008-09-16, 16:40
Varför inte en hojtur på lördag 20/9 (i Stockholmstrakten)?
Vilka hänger med?:)

Inte helt omöjligt om vädret är hyfsat. Föreslå något!

Scarvern
2008-09-18, 07:23
Inte helt omöjligt om vädret är hyfsat. Föreslå något!

Eftersom det regnade så på Stockholmssnurren så kanske man kan åka en gång till (på Södertörn)och se hur vägarna egentligen såg ut... :rolleyes:

Elisabeth
2008-09-21, 21:09
Har köpt singelringen idag. Den är urläcker och jag bär den med stolthet!!! Tack för tipset. (Långt bak i denna tråd). ;)

Hejdu! Var finns singelringen att köpa?
/Elisabeth

Prinsessan
2008-09-22, 08:25
Hejdu! Var finns singelringen att köpa?
/Elisabeth

http://www.singelringen.com/

Jag köpte min i Stockholms City. //Sessan

Elisabeth
2008-09-22, 10:50
http://www.singelringen.com/

Jag köpte min i Stockholms City. //Sessan

Tack för tipset:)
/Elisabeth

Prinsessan
2008-12-04, 11:48
Hör upp alla singlar! SMC ordnar Singel Mingel på lördag eftermiddag under mässan. Håll ögonen och sinnena öppna. Kom till SMC's monter och få ett klistermärke, följ med till baren och mingla. Vem vet vad som kan hända? :D

Ballhead
2008-12-04, 16:44
Hör upp alla singlar! SMC ordnar Singel Mingel på lördag eftermiddag under mässan. Håll ögonen och sinnena öppna. Kom till SMC's monter och få ett klistermärke, följ med till baren och mingla. Vem vet vad som kan hända? :D

Bra, då hinner gumman dumpa mig på förmiddagen ;)

Ella
2008-12-04, 21:08

Låter som en toppenidé! :)

Aragorn
2009-04-05, 21:46
Hej!

Det här kanske man skulle prova.:)

Jag är en MC-intresserad singelkille från Skövde som skulle tycka att det vore skoj att träffa någon likasinnad singeltjej.

Hejsvejs!

Phiee
2009-05-03, 20:49
men är man ny medlem så måste man ju få chans att vara med :)

Singeltjej från Skåne som kämpar på med kortet, hoppas att hinna med det i år. Det är så mycket annat i livet som bör göras, men ska nog se till att finna tid till kortet :cool:

Lite nyfiken...hur har det gått för er som svarade på tråden när den var ny? Hur gick det på SingelMingel träffen?

/Phiee

Mia28
2009-06-14, 09:22
;)Tjena Micael!
Detta e en mc intresserad brutta som är ägare av en yamaha xj 600, jag har mitt första år nu som mc förare, tung mc har jag kort för men kände att d va lika bra att börja me en mindre för säkerhets skull..,jag vet ju mina begränsningar och sen e jag väldigt fartglad:))
Jag va å tittade på din sajt noon, det verkar ju väldigt bra...
Vem e du annars då, vad kör du me för båge osv?!
/Mia (grundskolelärare och lantis):D

HEJ!

Jag heter Micael Karlsson... har företaget NOON. Jag vet att man inte får göra reklam här.. men saken är den att jag försöker bygga upp en MC Community som bland annat har en Dating funktion. Tänkte fokusera mig på MC intresserade personer. Tänkte dessutom inte bara satsa på koppleri (ursäkta ordvalet) utan även om man som par vill träffa par (för att åka båge)...

Allt är gratis (jag är sökande singel själv, fniss)... Nu har jag en super simpel dating funktion men jag är med som beta testare (försökskanin) i en produkt som är under utveckling. När den är färdig kommer jag att smacka in den på NOON siten... men redan nu kan ni börja lägga in er och börja små date:a om ni vill.

De saker som jag lagt in till dags dato i http://www.noon.se är (obs allt är gratis):
Dating
* Köp / sälj (tjoa till om det saknas några kategorier)
* Blogg (skriv ändlösa MC berättelser eller dagbok på nätet)
* Chatt (ursimpel chatt - kommer kanske bättre om ni vill ha det)
* Snabb meddelanden (meddelanden mellan medlemmarna utan att exponera riktiga namnet eller e-postadressen)
* Bildbibliotek (dela med dig av dina bilder)
* Skapa länkar till polare på siten
* Almanacka (lägg in händelser sjäv... lägg in mässor, fester och andra MC relaterade saker. Idag är det den enda saken som jag modererar.)

Rocka på alla MC Nissor och Nissar...

Scotsman
2009-07-19, 18:53

Hej Ella! Nu har jag läst alla kommentarer i den här singeltråden, alla 16 sidorna! Jag tycker att det är ett bra initiativ att du vill att mc intresserade singlar ska kunna träffas o trivas, tillsammans. Själv är jag singel, 38 år o kör hoj och bor i Dalarna.

Tråkigt att intresset eller glöden verkade dö ut mot slutet av tråden. Jag tror fortfarande att behovet finns för en singelträff ute i landet. Du kanske ska kontakta nån på MC-Folket o höra om de kan dra igång nånting? Man ordnade visst en singel träff på Mc mässan i Stockholm i år, via SMC, men tyvärr kunde jag inte närvara just den dan. Det hade varit intressant annars.

Vem vet jag kanske hör av mig till SMC själv o ber de ta reda på om det finns nån möjlighet att ordna någon mer singelträff? :)

Ha det gott o tack för ditt initiativ!

STP-69
2009-07-19, 20:08
Hej Ella! Nu har jag läst alla kommentarer i den här singeltråden, alla 16 sidorna! Jag tycker att det är ett bra initiativ att du vill att mc intresserade singlar ska kunna träffas o trivas, tillsammans. Själv är jag singel, 38 år o kör hoj och bor i Dalarna.

Tråkigt att intresset eller glöden verkade dö ut mot slutet av tråden. Jag tror fortfarande att behovet finns för en singelträff ute i landet. Du kanske ska kontakta nån på MC-Folket o höra om de kan dra igång nånting? Man ordnade visst en singel träff på Mc mässan i Stockholm i år, via SMC, men tyvärr kunde jag inte närvara just den dan. Det hade varit intressant annars.

Vem vet jag kanske hör av mig till SMC själv o ber de ta reda på om det finns nån möjlighet att ordna någon mer singelträff? :)

Låter bra att du fixar detta. Det är ju inte så långt till dalarna från Gävle.
Jag föranmäler mig:D

Ella
2009-07-19, 20:09

Hejsan!

Det var mycket riktigt en singelträff på mässan. I övrigt vet jag inte om några singelaktiviteter är inplanerade. Nackdelen är att många inte vågar ge sig tillkänna - de vågar inte vara med på dessa singelträffar. Jag tror också att behovet finns, frågan är bara hur man skulle göra för att det ska få genomslag?! Det går inte att ordna endast en singelaktivitet. Ska det fungera så lär man ha det som ett inslag till en redan välbesökt aktivitet, som tex mässa eller mc-träff. Sen är det ju lite upp till arrangörerna vad det ska bli av det.

De som är intresserade får gärna komma med förslag! :)

Scotsman
2009-07-19, 20:20
Låter bra att du fixar detta. Det är ju inte så långt till dalarna från Gävle.
Jag föranmäler mig:D

Fixar o fixar. . ? Det skadar ju inte att höra av sig till SMC o tala om att det finns ett intresse för någon form av singelträff, eller? Vem vet vart det kan leda till. :)

Dalarna är ju rätt vackert också. :)

Scotsman
2009-07-19, 20:33
Hejsan!

Det var mycket riktigt en singelträff på mässan. I övrigt vet jag inte om några singelaktiviteter är inplanerade. Nackdelen är att många inte vågar ge sig tillkänna - de vågar inte vara med på dessa singelträffar. Jag tror också att behovet finns, frågan är bara hur man skulle göra för att det ska få genomslag?! Det går inte att ordna endast en singelaktivitet. Ska det fungera så lär man ha det som ett inslag till en redan välbesökt aktivitet, som tex mässa eller mc-träff. Sen är det ju lite upp till arrangörerna vad det ska bli av det.

Hej!
Ja det är klart att det krävs väl lite mod om man ska våga vara med på en singelträff. Det är inte säkert att alla fixar det. Visst är det nog smidigare som du säger att ordna en träff för singlar på en mässa eller mc-träff eller nåt liknande.

Har inga lysande förslag just nu. Det behöver inte vara så storslaget, man måste ju börja nånstans eller hur?

SMC ska ju ha årsmöte i September på Öland i år. För min del är det lite långt att åka känns det som just nu men det finns säkert intresse från andra hojåkare. Det kanske vore ett bra tillfälle att mingla på?

STP-69
2009-07-19, 20:36
Hejsan!

En Mc-träff för singlar kanske skulle vara något. Iallafall för er tjejer, det skulle ju vara rena (h)julafton;). Vi killar som blir över tar väl ett par öl och dränker våra sorger.:rolleyes:

Scotsman
2009-07-19, 21:42
En Mc-träff för singlar kanske skulle vara något. Iallafall för er tjejer, det skulle ju vara rena (h)julafton;). Vi killar som blir över tar väl ett par öl och dränker våra sorger.:rolleyes:

Ja fördelningen lär väl bli till fördel för tjejerna. :)

dahlia
2009-07-19, 23:37
Hej trevliga mc-förare som vinkade till mig, (som körde ett mycket större fordon), vid rondellen på Sergels torg. Vid trafikljuset på Hamngatan hade du gått av din mc för att prata med mig.
Men jag förstod inte att det var du utan hjälm. Fick dessutom "grönt" och var tvungen att köra. Kan inte direkt blockera en av Stockholm farligaste korsningar...
Har skrivit på andra internetsidor för mc-folket, men vet ej vilken som är populärast, så jag försöker med ett par. Läser du detta, så kontakta gärna mig. ;)
Trevlig sommar och kör försiktigt.

britt-mari
2009-07-20, 09:27

Hej!
Jag tillhör de singlar som (faktiskt!) njuter av friheten efter ett par jobbiga förhållanden! Däremot har jag inget emot att få lite nya kompisar - "de flesta" människor verkar ju leva parvis! Jag tar gärna en öl också - fast inte ihop med körning! Bor i södra Sverige, tillhör de födda i början av 50-talet och kör mest för mig själv! Singeltråden tycker jag är bra - någon gång ska jag väl kunna ta mig till någon träff; om det blir fler!
mvh
Britt-Mari

STP-69
2009-07-20, 10:45
Hej!
Jag tillhör de singlar som (faktiskt!) njuter av friheten efter ett par jobbiga förhållanden! Däremot har jag inget emot att få lite nya kompisar - "de flesta" människor verkar ju leva parvis! Jag tar gärna en öl också - fast inte ihop med körning! Bor i södra Sverige, tillhör de födda i början av 50-talet och kör mest för mig själv! Singeltråden tycker jag är bra - någon gång ska jag väl kunna ta mig till någon träff; om det blir fler!
mvh
Britt-Mari

Jag "njuter av friheten" efter ett låååååånnnnnggggtttt förhållande:D
Sedan dricker jag inte om jag ska köra:p och som du sa, trevligt att träffa nytt folk:D Sedan kan ju det leda till något annat:cool:

STP-69
2009-07-20, 10:46
Ja fördelningen lär väl bli till fördel för tjejerna. :)

Man får dra på sig klänningen då:D

Ella
2009-07-20, 12:29
Även om männen är överrepresenterade i mc-kollektivet så måste jag säga att det är mest kvinnor som vågar sig till singel-aktiviteter. Jag upplever att männen är lite försiktigare... Eller så är de mer rädda om friheten! ;)

STP-69
2009-07-20, 16:54
Även om männen är överrepresenterade i mc-kollektivet så måste jag säga att det är mest kvinnor som vågar sig till singel-aktiviteter. Jag upplever att männen är lite försiktigare... Eller så är de mer rädda om friheten! ;)

Ligger något i det där, så man får gå på nästa singelträff kanske.
Men nu kommer väl hela sveriges singelkillar:rolleyes:

britt-mari
2009-07-20, 17:45

Ja, det återstår väl att se! Jag har haft ett par långa förhållanden; det första resulterade i två fantastiska barn som nu är vuxna! Snäckan till vänster på bilden är mitt första lilla barnbarn (som jag träffar alldeles för sällan pga att hon bor för långt ifrån!). Det senaste förhållandet var mest ett långt lidande, tyvärr! Så jag är nog mest ute efter nya kompisar, men man ska ju aldrig säga aldrig!!!

Scotsman
2009-07-20, 19:31

Jag ringde i alla fall till SMC i Borlänge idag o berättade om "singeltråden" här på forumet. De skulle höra av sig så småningom o ville höra lite förslag. :eek:

Jag tycker att vi kan hjälpas åt att hitta ett vettigt sätt att ordna en träff för oss hojåkare.

Jag vet inte varför männen är försiktigare än kvinnorna, själv har jag aldrig varit på en singelträff. Inte än i alla fall. Det skulle väl vara trevligt. Jag tror inte att man är gjord för att leva ensam även om friheten har sina fördelar ibland.

Ella
2009-07-20, 20:39

Haha! Man kan ju alltid hoppas! ;)

STP-69
2009-07-20, 23:26
Jag ringde i alla fall till SMC i Borlänge idag o berättade om "singeltråden" här på forumet. De skulle höra av sig så småningom o ville höra lite förslag. :eek:

Jag tycker att vi kan hjälpas åt att hitta ett vettigt sätt att ordna en träff för oss hojåkare.

Jag vet inte varför männen är försiktigare än kvinnorna, själv har jag aldrig varit på en singelträff. Inte än i alla fall. Det skulle väl vara trevligt. Jag tror inte att man är gjord för att leva ensam även om friheten har sina fördelar ibland.

Jaså, du tar tag i det ändå:D
kom ihåg att jag redan är anmäld:D

STP-69
2009-07-20, 23:27
Haha! Man kan ju alltid hoppas! ;)

Du hoppas på det ja, men inte jag:D

Yamahama
2009-07-21, 08:01
Intressanta inlägg i denna singeltråd. Att påstå att män begränsar sig mer än kvinnor vill jag inte hålla med om, i alla fall inte generellt. Möjligen råder viss skillnad mellan hojåkare och övriga ungefär som mellan idrottare och övriga. Har du ett inbyggt intresse så finns det ju naturligt mindre vilja att låsa upp sig vid annat som inkräktar på din tid.
Personligen har jag varit singel i över 5 år(otroligt) är inte desperat, men visst hade en kamrat förgyllt vardagen. Kan mycket väl tänka mig att ansluta till en träff. Eller varför inte, om någon känner för sällskap på spontan tur med hojen en dag för en fika eller bara åka (i stockholms trakten, gärna söderort) så funkar det. Bara hojta till!

STP-69
2009-07-21, 16:42
Intressanta inlägg i denna singeltråd. Att påstå att män begränsar sig mer än kvinnor vill jag inte hålla med om, i alla fall inte generellt. Möjligen råder viss skillnad mellan hojåkare och övriga ungefär som mellan idrottare och övriga. Har du ett inbyggt intresse så finns det ju naturligt mindre vilja att låsa upp sig vid annat som inkräktar på din tid.
Personligen har jag varit singel i över 5 år(otroligt) är inte desperat, men visst hade en kamrat förgyllt vardagen. Kan mycket väl tänka mig att ansluta till en träff. Eller varför inte, om någon känner för sällskap på spontan tur med hojen en dag för en fika eller bara åka (i stockholms trakten, gärna söderort) så funkar det. Bara hojta till!

Tror inte någon är desperat, för då skulle vi inte vara singel:D
Många saknar något i denna årstid bara tror jag.

Scotsman
2009-07-21, 17:10
Jaså, du tar tag i det ändå:D
kom ihåg att jag redan är anmäld:D

Jag ska göra ett försök att ta tag i det. Vi får hoppas på det bästa. Man vet ju inte om man inte försöker! :) Jag vet, du är redan anmäld. Kan man vara anmäld till nånting som inte finns? :D Lite skoj bara. . .

vixi
2009-07-21, 20:48
Tycker det verkar vara en rätt bra ide detta..
I alla fall en viktig sak gemensamt är ju alltid en bra början:) att träffa någon.

Ella
2009-07-21, 21:30
Det verkar ju finnas ett intresse och ett förslag är en aktivitetshelg för ensamstående.

En sådan helg innebär: teambuilding, gemensam matlagning, relax, valfria aktiviteter som tex promenader, pilbågeskytte, kanot, klättring osv.

Det blir inget påtvingat som tex speed dating osv utan bara att umgås, få nya vänner och ha trevligt!

Vad tror ni?

Emmis
2009-07-21, 23:50
Det låter spännande... =)

STP-69
2009-07-22, 05:46
Det verkar ju finnas ett intresse och ett förslag är en aktivitetshelg för ensamstående.

En sådan helg innebär: teambuilding, gemensam matlagning, relax, valfria aktiviteter som tex promenader, pilbågeskytte, kanot, klättring osv.

Det blir inget påtvingat som tex speed dating osv utan bara att umgås, få nya vänner och ha trevligt!

Vad tror ni?

Umgås, få nya vänner och ha trevlig låter toppen det.

britt-mari
2009-07-22, 09:25
Umgås, få nya vänner och ha trevlig låter toppen det.

Håller med - det låter trevligt! Kan jag bara få någon (sonen eller grannen!) att passa mina katter, så kommer jag!

Yamahama
2009-07-22, 09:44
Låter som värsta konferensen, men visst hakar jag mer än gärna på, kanon. Tid och plats bara så kanske man vet om man kommer loss från barnen.

Scotsman
2009-07-22, 14:14

Vad tror ni?

Låter bra Ella! Goda vänner behöver man alltid och det kan vara ett kul sätt att lära känna varandra med olika aktiviteter. :)

DearHunter
2009-08-05, 15:18
Ett mycket bra initiativ att försöka få ihop hojjåkare av båda ''stönen'' :p
Har man samma intresse, dv hojåkning, så är man ju tillsammans även där.

Dessutom så får man ju full förståelse om man säger:

Älskling....får jag överraska oss med en ny hoj...det var rea.. ;)

olebjo
2009-08-05, 16:18
Ella! Hör av dig till mig så fixar vi en träff, om det finns en efterfrågan på det. Så kan vi titta på ett upplägg och vart och vilket datum som skulle vara möjligt. Ole

Phiee
2009-12-12, 20:23
Lite nyfiken på hur det för er på singelträffen? Blev det några lyckliga par ;)

Planeras det någon ny träff. Är singel sedan ett bra tag tillbaka och kan ärligt säga att jag tycker att det är riktigt trist. Hade man sedan haft turen att träffa någon som kör hoj så hade det varit perfekt :rolleyes:

mcflyfisher
2009-12-31, 11:51
rätt kul idè......
är nog rätt körd här:mad:....man har ju en liten grabb!!!!:)
är dock min högst egna erfarenhet....:(

ps äre nån som känner för en tur på hojen el i båten så
kan man ju ta en tur för skojs skull

Phiee
2010-01-04, 23:21
rätt kul idè......
är nog rätt körd här:mad:....man har ju en liten grabb!!!!:)
är dock min högst egna erfarenhet....:(

ps äre nån som känner för en tur på hojen el i båten så
kan man ju ta en tur för skojs skull

Vad menar du med "är nog rätt körd här"? :confused:

Pathfinder_5555
2010-01-05, 01:07
Reggade mig på NOON nyss.
Trevligt initiativ.
Verkar dock vara en rejält övergiven sida detta....eller så har den inte kommit igång =)))...... synd att man inte kan se vilket län eller stad folk bor i.
Jaja..nog me gnäll *haha ..vi kanske syns på vägarna =))

mcflyfisher
2010-01-09, 14:24
Vad menar du med "är nog rätt körd här"? :confused:

att ha smått...verkar skrämma iväg de flesta damer
.......men plötsligt händer det!!!!
så får väl kalla kawan min flickvän tillsvidare he he.....

örk är sååååå trött på vinter

Muffin
2010-01-09, 19:40
Jag är väl lite gammaldags men varför inte skriva om man är man eller kvinna och vilken sort man letar efter? Någonstans måste man ju börja och det finns ju faktiskt de som tycker att det spelar roll..

mcflyfisher
2010-01-09, 20:37
Jag är väl lite gammaldags men varför inte skriva om man är man eller kvinna och vilken sort man letar efter? Någonstans måste man ju börja och det finns ju faktiskt de som tycker att det spelar roll..

samt ålder oxå !!!
såå noon nästa då..........;)

Zapp
2010-01-11, 02:01
Själv har jag varit singel sanslöst läge... :mad:

Så slår man upp ordet singel i Nationalencyklopedin så är texten illustrerad med en bild på mig...

Jag har inte kollat på ordet celibat... men jag ger mig tusan på att det finns bild på mig där också... :(

DearHunter
2010-01-25, 16:13
Hupp!

Singellivet har sina fördelar. Det första jag gjorde när vi (nej, inte du och jag dummer :D ) skiljdes var att jag köpte mig en hoj. Jag hade lovat henne att aldrig åka mc igen när vi gifte oss. Men nu så är man sedan en tid tillbaka i sadeln och kör omkring med ett leende.

Mc är en riktig ''dear'' magnet. Bättre än ngn sajt med en salig blandning av grisar i säck ...och många mc-tjejjer går i tight läder om det nu lockar ;)

Så härda ut och håll ögona öppna, kära vänner. En vacker dag så står han/hon där med blommor/rödvin i dörröppningen och säger..... :p

Snart är det vår och sommar..:cool:

britt-mari
2010-01-26, 17:11
Hupp!

Singellivet har sina fördelar. Det första jag gjorde när vi (nej, inte du och jag dummer :D ) skiljdes var att jag köpte mig en hoj. Jag hade lovat henne att aldrig åka mc igen när vi gifte oss. Men nu så är man sedan en tid tillbaka i sadeln och kör omkring med ett leende.

Mc är en riktig ''dear'' magnet. Bättre än ngn sajt med en salig blandning av grisar i säck ...och många mc-tjejjer går i tight läder om det nu lockar ;)

Så härda ut och håll ögona öppna, kära vänner. En vacker dag så står han/hon där med blommor/rödvin i dörröppningen och säger..... :p

Så sant, så sant! De jag har levt ihop med, har inte varit det minsta intresserade av någon hoj - och absolut inte av att jag skulle ha en! Så jag gjorde som du, efter sista flytten: köpte en hoj! En stor fördel (för mig i alla fall) är att jag inte behöver förklara eller "be om lov" när jag vill ut och köra!
Jag funderar allvarligt på att ta hojen upp till min dotter och hennes familj i sommar - då har de förmodligen både flyttat till Norrtälje och fått tillökning!
Med en annan hoj än senaste turen, hoppas jag att det ska gå bättre nästa gång (så att jag kommer ända hem körandes på hojen!).

Sad Glad
2010-01-26, 19:09
Jag tycker mest att hojen drar till sig gubbar som vill snacka motorer. "Åh jag hörde direkt att det var något speciellt som kom körandes" eller "det är något fel på den, den skall inte låta så." :D

Pledians
2010-01-26, 21:25
Jag tycker mest att hojen drar till sig gubbar som vill snacka motorer. "Åh jag hörde direkt att det var något speciellt som kom körandes" eller "det är något fel på den, den skall inte låta så." :D

Jag är under 30 och kör en CX500. Vågar knappt tänka på vilka sorters "brudar" skulle jag attrahera med den kombon! :D

DearHunter
2010-01-26, 23:07
Jag är under 30 och kör en CX500. Vågar knappt tänka på vilka sorters "brudar" skulle jag attrahera med den kombon! :D

Inga problem. Du kommer att attrahera motsatta stönet. Hojen kommer attrahera gamla gubbar som är trötta på att pröjsa XXX tusen i försäkring.

Det är lugnt. En del drömmer om den där hojen....:cool:

britt-mari
2010-01-27, 18:47
Inga problem. Du kommer att attrahera motsatta stönet. Hojen kommer attrahera gamla gubbar som är trötta på att pröjsa XXX tusen i försäkring.

Det är lugnt. En del drömmer om den där hojen....:cool:

Helt rätt! Jag har en cx500c - fast trasig! Den är jättefin och kul att köra när den är hel! Fast jag är ju inte under 30 längre!!!!!

DearHunter
2010-01-27, 23:37
Helt rätt! Jag har en cx500c - fast trasig! Den är jättefin och kul att köra när den är hel! Fast jag är ju inte under 30 längre!!!!!

Då får Du väl se till att få den fixad. För då kommer Du att känna dig som om Du vore under 30 igen... ;)

M_Q
2010-01-30, 17:40
Tycker det verkar vara en rätt bra ide detta..
I alla fall en viktig sak gemensamt är ju alltid en bra början:) att träffa någon.

Kloka ord :)

mcflyfisher
2010-02-03, 12:26
Hupp!

gjorde samma här....en xrv750..ingen brudmagnet riktigt....
se om klv`n o skinnbrallor funkar bättre..he he he:cool:

DearHunter
2010-02-04, 23:22
gjorde samma här....en xrv750..ingen brudmagnet riktigt....
se om klv`n o skinnbrallor funkar bättre..he he he:cool:

Va! Ingen brudmagnet. :confused::confused:
Då måste Du ha glömt borsta tänderna och byta strumpor.. :D

Och naturligtvis så började jag flugfiska igen...en jokk på fjället.... mumma för själen.. :)

mcflyfisher
2010-04-02, 09:52
brudar med hoj är ju hur hot som helst
eller utvadade m fiskespö i händerna....
men detta är ju bara min åsikt.....

R5+1
2010-07-06, 15:19
brudar med hoj är ju hur hot som helst
eller utvadade m fiskespö i händerna....
men detta är ju bara min åsikt.....

Tack! Tar genast åt mig som om det vore en personlig kommentar till mig! ;)

När det gäller fiskande så har jag testat lite fluga med lånat kastspö och en sjukt duktig och trevlig instruktör (han är sambo med en trevlig brutta så inget sånt, men en mäkta trevlig kompis). Det var kul som fan, trots mygg och en jäkla bergsklättring för att nå ett av fiskemålen. Men när det sätter sig nåt på mitt spö och jag t o m lyckats hala in den fan, då får nån va där och ta hand om slemproppen för den tar jag inte i förrän den är död, rensad, tillagad och serverad med kniv och gaffel! :p

Glömde skriva att ska vi ha denna tråd är det synd att man inte ser på varje medlem vid avataren vilken lönegrupp (läs: kön) man tillhör.

daniel_m
2010-08-08, 20:14
Jaha, som nybliven singel får jag väl lägga upp mig här då.. Dumpad och bedrövlig.. Men nu borde det å andra sidan bli mer tid för lite mc åkning de veckor man inte har ungarna ! ( får försöka se något positivt ).. :)

Yamahama
2010-08-20, 21:36
Hur gick det med aktivitetshelgen?
Jag skulle behöva lite tröst nu när min "hjulbenta" kärlek övergivit mig och man är singel på riktigt. Vi fick 30 minuter tillsammans i morse, sedan skildes våra vägar på verkstan igen...suck. För er som efterfrågar vilket sortiment man tillhör så kan jag meddela att jag är en han.

pela
2011-01-30, 16:35
Så gott som alla har Facebook

Alternativt netlog:
http://sv.netlog.com/go/explore/groups fungerar jättebra

Hälsningar

Per Larsson Västerås FJR1300

Marie
2011-01-30, 19:29
Så gott som alla har Facebook

Alternativt netlog:
http://sv.netlog.com/go/explore/groups fungerar jättebra

Hälsningar

Per Larsson Västerås FJR1300

Vad är Facebook?????

Pisken
2011-01-30, 20:32
http://sv.wikipedia.org/wiki/Facebook

där förklaras endel om facebook

Avarage
2011-01-31, 13:16
Vad är Facebook?????

Bra fråga!
Inte lätt att veta när inte hela adressen skrivs ut (kanske?) så för att förtydliga så du hänger med i dialogen får du hela adressen till hemsidan här:
http://www.facebook.com/

Fortfarande otydligt?

paris
2011-01-31, 21:14
Jaha, som nybliven singel får jag väl lägga upp mig här då.. Dumpad och bedrövlig.. Men nu borde det å andra sidan bli mer tid för lite mc åkning de veckor man inte har ungarna ! ( får försöka se något positivt ).. :)

Är oxå nybliven singel! Efter två o ett halvt års förhållande visade det sig att min pojkvän haft ett förhållande bakom min rygg i ett halv år...
Men det som inte dödar en stärker en!

Thomas_7i
2011-02-02, 19:26
Här är en till hojtok som är singel... ;)

MvH Thomas

paris
2011-02-02, 22:44
Här är en till hojtok som är singel... ;)

MvH Thomas

Det kanske blir nya stället att träffas på här??:D

Thomas_7i
2011-02-03, 05:57
Det kanske blir nya stället att träffas på här??:D

Nja, åtminstone att få kontakt. Träffs gör man väl utan dator? :D

zuzzuki
2011-02-03, 08:42
usch..... killen bröt upp, kvar står jag.........och det jag saknar mest är att åka hoj, ;) men det måste väl finnas ngn som vill ha mig bakpå??? åkte en suzuki 1100.........jag har ju sett fram emot våren då vägen blir bar...få dra iväg...........blir ju tokig om jag inte får uppleva det.........grrrr

paris
2011-02-04, 08:50
usch..... killen bröt upp, kvar står jag.........och det jag saknar mest är att åka hoj, ;) men det måste väl finnas ngn som vill ha mig bakpå??? åkte en suzuki 1100.........jag har ju sett fram emot våren då vägen blir bar...få dra iväg...........blir ju tokig om jag inte får uppleva det.........grrrr

Samma för mig! Har bara åkt bakpå... Och nu är det slut med det! =(
Eller kanske hittar nån annan som vill ha mig bakpå? Säger samma sak, blir ju tokig om jag inte får uppleva det igen!

JHkillen
2011-02-04, 09:01
Föreslår att ni som är singlar och skriver i denna tråd sätter ut ålder och var i landet man befinner sig så det syns vid namnet. Exempel, en 21 åring kanske inte är så sugen på att köra en date med en 50 åring och tvärt om :-) Hur glad o trevlig personen än är. Detta då för dom som är intreserade av den typen av vidare kontakt så klart. Vänners ålder spelar mindre roll.

zuzzuki
2011-02-04, 09:08
Föreslår att ni som är singlar och skriver i denna tråd sätter ut ålder och var i landet man befinner sig så det syns vid namnet. Exempel, en 21 åring kanske inte är så sugen på att köra en date med en 50 åring och tvärt om :-) Hur glad o trevlig personen än är. Detta då för dom som är intreserade av den typen av vidare kontakt så klart. Vänners ålder spelar mindre roll.

ha ha ja de är ju sant....skulle inte vilja att en 25 åring körde.........;)

zuzzuki
2011-02-04, 09:16
Samma för mig! Har bara åkt bakpå... Och nu är det slut med det! =(
Eller kanske hittar nån annan som vill ha mig bakpå? Säger samma sak, blir ju tokig om jag inte får uppleva det igen!

ja de är hjärtekrossande...;) men nu har jag tittat på smc kurs i kemora, o blir så inspirerad av att ta kortet........ska jag våga? har ju bara kört moppe ngn enstaka ggn.........de jag funderar på är lite om tyngden, orkar man hålla den , tänk om man tappar den.......får väl börja med en mindre hoj,typ shadow...eller nåt;) vad får man räkna att kortet kostar? 10,000 eller?

Bighoj
2011-02-04, 09:25
ja de är hjärtekrossande...;) men nu har jag tittat på smc kurs i kemora, o blir så inspirerad av att ta kortet........ska jag våga? har ju bara kört moppe ngn enstaka ggn.........de jag funderar på är lite om tyngden, orkar man hålla den , tänk om man tappar den.......får väl börja med en mindre hoj,typ shadow...eller nåt;) vad får man räkna att kortet kostar? 10,000 eller?

Det tycker jag absolut du ska ha som mål att ta ditt kort.Tycker du det är skoj att åka bakpå,vänta då tills du börjar köra själv.Kostnaden är svår att spå,men jag tror du får räkna med att lägga på någon tusing till dom 10.

zuzzuki
2011-02-04, 10:29
Det tycker jag absolut du ska ha som mål att ta ditt kort.Tycker du det är skoj att åka bakpå,vänta då tills du börjar köra själv.Kostnaden är svår att spå,men jag tror du får räkna med att lägga på någon tusing till dom 10.

ahh, fan ....jaja de kan de va värt.............;)

KG-mannen
2011-02-04, 14:53
Tog mitt kort 2007 o det var bland det bästa jag har gjort. Gjorde allt på körskola o kortet landade på 10100 kr totalt. Idag tillkommer riskkurserna så man får väl lägga på några tusingar.

zuzzuki
2011-02-04, 15:34
Tog mitt kort 2007 o det var bland det bästa jag har gjort. Gjorde allt på körskola o kortet landade på 10100 kr totalt. Idag tillkommer riskkurserna så man får väl lägga på några tusingar.

ok, hade du ALDRIG kört innan då?....känns som man borde övningsköra en hel del hemma oxå..få lite körvana........å då måste man ju ragga en handledare......:eek:

KG-mannen
2011-02-04, 17:31
Nja, hade kört moppe sen jag var typ 10. Komihåg att handledare måste ha haft kort i minst 5 år (har jag för mig)

zuzzuki
2011-02-04, 17:45
Nja, hade kört moppe sen jag var typ 10. Komihåg att handledare måste ha haft kort i minst 5 år (har jag för mig)
ja så är det visst............

Marie
2011-02-04, 17:49

Samt "vana och skicklighet" när det gäller fordonsslaget.
Inte mycket vits att använda gamla mormor som "alibihandledare" även om hon har ett cornflakes-A, såvida hon nu inte råkar vara gammal knutta, förstås...

Jonaz71
2011-02-04, 19:16
Friskt vågat, hälften vunnet :-)

Thomas_7i
2011-02-04, 20:23
ha ha ja de är ju sant....skulle inte vilja att en 25 åring körde.........;)

Och vad är det för fel på oss i den åldern då? :D
Alla kör inte som vettvillingar hela tiden... :rolleyes:

zuzzuki
2011-02-04, 21:13
Och vad är det för fel på oss i den åldern då? :D
Alla kör inte som vettvillingar hela tiden... :rolleyes:

förlåt :o jag mena bara att man kanske vill ha ngt stadigt att hålla i ....ha ha:p

ps.de finns även äldre som kör som vett villingar ju.....;)

Thomas_7i
2011-02-04, 21:32
Förstår nog vad du menar. :)
Och jag åker helst utan passagerare faktiskt, även om det är trevligt med sällskap när man kliver av hojen. ;)

zuzzuki
2011-02-04, 22:02
Förstår nog vad du menar. :)
Och jag åker helst utan passagerare faktiskt, även om det är trevligt med sällskap när man kliver av hojen. ;)

:p:)