handdator

Visa fullständig version : Broms&kurvkurs-Gotland...

haffa
2008-06-16, 08:37
Försöker nu ragga lite folk som är intresserade av att vara med på Broms&kurvkurs på Gotland i sommar.Någon gång mellan 20 Juli-20 Augusti.
Jag är en ½-gotlänning och vill gärna köra där och slippa ta båten över till fastlandet! Det kan väl inte vara så att alla åker till fastlandet....
Det måste finnas fler än jag som är sugna! Så häng på och hör av Er!!

Bengt Allevad
2008-06-16, 09:17
Kostnader?
Organisation på banan?
SMC-sanktionering?

Intresse finns definitivt :)men speca gärna lite mer.

Robin
2008-06-16, 20:35
Jo intresse finns men vart när hur? :)

haffa
2008-06-20, 12:09
Jo Gotland har ju inga uppsatta kurser under säsongen,kan nog bero på bristande underlag kanske.Men om vi raggar ihop minst 10 st så och tar kontakt med instruktörerna så kör de en kurs.Kosnaden beror väl på om vi ska vara på Gotland-Ring eller någon annanstans...det blir ju en avgift för hyran av banan också.Gå in på deras sida så står det där vad det är för kostnad. Det lär ju inte bli mer än vanligt förmodar jag:rolleyes:

Stig
2008-06-22, 21:43
Jo Gotland har ju inga uppsatta kurser under säsongen,kan nog bero på bristande underlag kanske.Men om vi raggar ihop minst 10 st så och tar kontakt med instruktörerna så kör de en kurs.Kosnaden beror väl på om vi ska vara på Gotland-Ring eller någon annanstans...det blir ju en avgift för hyran av banan också.Gå in på deras sida så står det där vad det är för kostnad. Det lär ju inte bli mer än vanligt förmodar jag:rolleyes:

Tjena Haffa.
Helt riktigt, SMC School Gotland kör olika kurser på "beställning" dvs knuttar får vara aktiva o samla ihop gäng på minst 10 st och höra av sig, så raggar vi ihop instruktörer och bestämmer tid & plats för kursen. Se mer info på vår hemsida: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=412

För åkning på Gotland Ring, så blir det under "allmänhetens åkning MC" vid lämpligt tid, och då betalar var och en vad ett sådant pass kostar förutom SMC´s kursavgift. Se Gotland Racing Club´s kalender, för tider o priser : http://www.racingclub.se/index.php?option=com_events&Itemid=88

Hälsningar Stig Göransson MCT Ansvarig SMC Gotland

haffa
2008-06-23, 12:20
Tack för detta Stig! Ja nu vet ni andra så det är bara att lyssna runt så vi får ihop ett gäng...SÅ svårt kan det väl ändå inte vara:-)