handdator

Visa fullständig version : Åt Lurås

Marie
2006-10-24, 10:04
Jag skapar en ny tråd eftersom det här hamnat alltför långt från väst eller icke väst.

Håller med totted.
Jag har själv anhörig som omkommit i mc-olycka och talar säkert för alla anhöriga när jag säger att "vi som är kvar" inte har samma uppfattning som att det hade varit bättre om man strukit med bara för att man nu har lite ont. Hade min kusin kunnat välja tror jag nog han hade valt att överleva men ha ont resten av livet.

Jag var för en del år sedan på ett föredrag som hölls av en f d brandman. Han var den mest levandsglada och inspirerande person jag någonsin träffat, trots att hela hans ansikte var förstört, han hade minst flera fingrar och ständigt hade en oerhörd smärta. Han var själv överlycklig över att ha fått överleva och värdesatte det.

Ibland vet man inte vad man gått miste om förrän man mist det.
Få människor kommer till insikt innan det är försent.

Jag kan bara alltför väl förstå din sorg och saknad över din kusin.
Jag utger mig inte att tala för någon annan än mig själv, och jag undrar vem du tror dig vara som vill bestämma hur jag skall känna beträffande mitt liv.

Det är endast för mina anhörigas skull som jag fortfarande finns ibland dem och därmed ibland er. Jag kan inte för deras skull, och på grund av min tro, göra någonting som avslutar eländet, men det är min innerliga förhoppning att jag får den stora nåden att inte överleva nästa gång någonting händer.

Kom nu bara inte och säg att man skall vara försiktig med vad man önskar, eftersom det kan gå i uppfyllelse.
/Marie

Maxi
2006-10-25, 18:22
... och jag undrar vem du tror dig vara som vill bestämma hur jag skall känna beträffande mitt liv.

Självklart bestämmer inte jag vad du ska tycka om ditt eget liv.
Däremot reagerar jag på att man beklagar sig över att ha överlevt en mc-olycka.

Kom nu bara inte och säg att man skall vara försiktig med vad man önskar, eftersom det kan gå i uppfyllelse.

Behövdes inte. Du sa det själv.

Marie
2006-10-25, 18:36
Däremot reagerar jag på att man beklagar sig över att ha överlevt en mc-olycka.

Ja inte applåderar jag de klåfingriga läkarna inte...:mad:
/Marie

Tengaipetrus
2006-10-27, 08:23
Ja inte applåderar jag de klåfingriga läkarna inte...:mad:
/Marie

Jag förstår av detta och tidigare inlägg att du vill vi ska tycka vansinnigt synd om dig.
Petrus

Marie
2006-10-27, 12:52
Jag förstår av detta och tidigare inlägg att du vill vi ska tycka vansinnigt synd om dig.
Petrus
Nej för f-n! Jag tycker inte synd om mig själv så varför skulle då någon annan göra det?;) Jag har bara gjort några krassa konstateranden. Jag bara bryr mig inte om jag lever en dag till eller trettio år till
/Marie

Tengaipetrus
2006-10-27, 13:35
Nej för f-n! Jag tycker inte synd om mig själv så varför skulle då någon annan göra det?;) /Marie

Så sluta då med offerspelen!
Petrus