handdator

Visa fullständig version : Rörken, med start en söndagmorgon.

Ullis
2008-05-11, 21:45
Japp, idag var jag uppe med tuppen fast jag var & är morgontröttast i kommunen.

Full fart ut till Rörken, jagandes en bra låt på cd:n. 2 mil & ca 60 knapptryckningar senare är jag framme, totalt misslyckad i min jakt på att hitta den perfekta låten att starta en bra dag på *suck* ( Jag måste lägga lite mera tid på att få bra musik i kärran. Iallafall med tanke på att det faktiskt händer att min hoj lägger av att funka, så jag måste åka på fyra hjul :mad: )

Dagen till ära servade vi ducceklubben som hade bokat banan. Jag & Conny fixade inskrivningarna & gav folket sina västar så de kunde få komma ut på banan & ha skoj. Lyckades också träffa på en tjej som kände igen mej från Timrå-Sundsvalls tiden, vi har tydligen spenderat tid på hojfolkets samlingsplats där i norr. Världen är bra liten ibland :)

Det blev en bra dag med människor som hade humöret på topp. Det fanns goda korvar, lakritsklubbor & en härlig stämning helt enkelt. Å för att inte tala om det underbara vädret!! Jag hade brassestolen med mej som jag placerade vid vår flaggvakt, JoS. Där njöt jag av utsikten & trevlig folk, när jobbet i luckan var så gott som klart för dagen.

Summan av kardemumman. Ibland gör det inte ont att kliva upp tidigt på en ledig dag & arbeta, inte när det finns glada & nöjda människor runt omkring som får en att skratta & må gott.

Tack alla för idag, vi ses i morrn :)

// Ullis

lime
2008-05-12, 08:10
På väg till Rörken finns egentligen bara två låtar man kan spela.

1. "Highway to the danger zone (http://www.youtube.com/watch?v=YIO2A7pKnpM)", Kenny Loggings (från Top Gun)
2. "Living on the edge (http://www.youtube.com/watch?v=yJVwPuF2bCM)", Aerosmith.

Älskar öppningsfrasen i den senare. "There is something wrong with the world today, I don't know what it is."

Ullis
2008-05-13, 06:30
På väg till Rörken finns egentligen bara två låtar man kan spela.

1. "Highway to the danger zone (http://www.youtube.com/watch?v=YIO2A7pKnpM)", Kenny Loggings (från Top Gun)
2. "Living on the edge (http://www.youtube.com/watch?v=yJVwPuF2bCM)", Aerosmith.

Älskar öppningsfrasen i den senare. "There is something wrong with the world today, I don't know what it is."

Hehe, den första känns det som om jag skulle kunna få roliga minnen till. Med tanke på sångaren. Måste leta upp den låten & kolla vad det där.

Den andra är riktigt bra. Ska fixa ihop en bra skiva. Skriv gärna ner era bästa låtar, skulle vara kul att kolla vad man kan få till för mix :D

lime
2008-05-13, 07:51
Hehe, den första känns det som om jag skulle kunna få roliga minnen till. Med tanke på sångaren. Måste leta upp den låten & kolla vad det där.

Leta upp?? Jag länkade ju till YouTube...

Ullis
2008-05-13, 19:30
Leta upp?? Jag länkade ju till YouTube...

O fan, tänkte inte på att de var understrukna. Var väl för tidigt på morgonen. Ska in & lyssna BUMS!

Edit: super, visste väl att det var en man rockat som tusan till i yngre dagar

Taz
2008-05-14, 12:33
O fan, tänkte inte på att de var understrukna. Var väl för tidigt på morgonen. Ska in & lyssna BUMS!

Edit: super, visste väl att det var en man rockat som tusan till i yngre dagar

Ducceklubben hälsar och tackar så mycket för en fantastisk dag på Rörken. Tror nog det kan bli fler Ducceägare som kommer till Rörken i fortsättningen. De såg ljuset i tunneln... när de insåg hur mycket de behöver träna teknik.:o

JoS
2008-05-15, 07:42
Snart har mitt röda ansikte återfått sitt naturliga färgläge efter söndagens brutala introduktion till solen. :mad:

Taz: Hälsa tillbaka!

@nderz
2008-05-15, 20:21
Snart har mitt röda ansikte återfått sitt naturliga färgläge efter söndagens brutala introduktion till solen. :mad:

Taz: Hälsa tillbaka!

I måndags fanns det ingen risk för solbränna, köldskador däremot.
Fy fan vad kallt det var å åka hem vid halv elva-tiden

JoS
2008-05-15, 22:00
I måndags fanns det ingen risk för solbränna, köldskador däremot.
Fy fan vad kallt det var å åka hem vid halv elva-tiden
Hehe. I söndags var det shorts + t-shirt som gällde, i måndags var det långfillingar + handskar. Vilken skillnad på några timmar! Jag är inte avundsjuk på din tripp hem. Runt 22.00 var det +2.5°C. Du åkte straxt efteråt.

lime
2008-05-16, 07:02
Hehe. I söndags var det shorts + t-shirt som gällde, i måndags var det långfillingar + handskar. Vilken skillnad på några timmar! Jag är inte avundsjuk på din tripp hem. Runt 22.00 var det +2.5°C. Du åkte straxt efteråt.

Jo, natten mellan söndag och måndag föll temperaturen 12 grader på 2 timmar.

Imorgon är det premiär på Tuvängen med BMW-klubben. Jag är förkyld, hojen går illa... OCH NU REGNAR DET. :(

Kortstubina
2008-05-16, 16:51
En gnutta sol och att sitter på hojen kan få de flesta friska.

Drick varmt och krya på dig nu.
Vädergudarna är det bara att sända offergåver till, så löser sig nog det mesta!

lime
2008-05-16, 17:37
En gnutta sol och att sitter på hojen kan få de flesta friska.

Drick varmt och krya på dig nu.
Vädergudarna är det bara att sända offergåver till, så löser sig nog det mesta!

Undrar om det räcker med att offra en vit Sukka 750... Jag vet var det finns en sådan som är offringsbar. ;)

Yasha
2008-05-16, 18:24
Undrar om det räcker med att offra en vit Sukka 750... Jag vet var det finns en sådan som är offringsbar. ;)
:eek: Shit, vilken tur att min är svart! :D :p

lime
2008-05-17, 13:45
:eek: Shit, vilken tur att min är svart! :D :p

Det är också en form av vit. Bara en väldigt mycket mörkare form...

Ullis
2008-05-19, 12:29
Idag känns det inte som om brassestolen åker ur skuffen iaf. Burr.....fan va kallt det blivit :mad:

Kanske lika bra jag inte fått igen min hoj från meket, då det förmodligen blir kyligt plus att jag inte kommer att hinna lämna kiosken, nu när Ina är dålig.

Ses ikväll!

// Ullis