handdator

Visa fullständig version : Tjejkurs I grängesberg 30 maj.

jeanette71
2008-05-05, 19:17
Tjejkursen i grängesberg den 30 maj till 2 juni. ser jag fram emot.
Jag åker Custom & hoppas lära mig massor & ha en trevlig helg.
Ska du dit? Samåka?
Bor i Hedemora.:cool:

Yasha
2008-05-06, 20:26
Vi är troligtvis ett gäng som kommer köra från Sthlm. Jag har inte kollat rutten, men det kanske finns någonstans att sluta upp på vägen? Vi återkommer så får vi väl se vad vi kan erbjuda och om du har lust.

Ädit: Nu har jag, som är helt väck i geografi, insett att vi kommer åka bara en liten bit som kanske kan passa dig. Vi kan välja en rutt norr eller söderom Mälaren...

Hoppas du får samåkning från/via Hedemora iaf!

jeanette71
2008-05-07, 15:26
:)
Det löser sig säkert..
Jag vet inte vilken tur/väg ni tar men om jahg åker till sthlm är det Hedemora/Avesta/Sala/Enköping...

Från mig är det... en fin väg till Grängesbergom man far hedemora/säter/smedjebacken/Ludvika/Grängesberg.
Jag vet ngt sånär vart vi ska där.

Hojta till om Ni hänger på . samling vid Lappens Hedemora kanske är bra.

Johanna
2008-05-12, 18:48
Första bankörningen... Längtar!!! =)
Kommer att köra från Helsingborg till Grängesberg 30/5.
Finns det fler söderbor som ska köra upp och kanske vill samköra?

//Johanna

Yasha
2008-05-12, 21:47
Första bankörningen... Längtar!!! =)
Kommer att köra från Helsingborg till Grängesberg 30/5.
Finns det fler söderbor som ska köra upp och kanske vill samköra?

//Johanna
Hej Johanna, jag måste fråga, har du koll på att kursen i Grängesberg är en grundkurs (GK) och att bara delar av kursen går på bana? Vi kommer att öva alla möjliga moment som lågfartskörning, start i backe, löst underlag, dragrace, massor mer och så kurvteknik på gokartbana. Alltihop både roliga och nyttiga övningar, men om man längtar efter att köra bana kan det bli en besvikelse.

För övrigt åker jag från Karlskrona, men jag flyger till Sthlm först för att hämta upp Sthlmsbrudarna för vidare färd mot norr (fast det är mer västerut typ). :p

Johanna
2008-05-13, 11:34
Näe det visste jag faktiskt inte....
Har pratat med fler som också trodde det var bankörning....
Men det gör inte så mycket. All träning är ju nyttig träning.... :)

Nja Sthlm är ju faktiskt en liten omväg.
Närmast blir nog om jag kör rakt upp.

Yasha
2008-05-13, 12:52
För er som får mersmak på tjejaktiviteter och vill köra SMC-kurs på bana en hel dag, arrangerar SMC Sthlm en tjejkurs på Gelleråsen 1/8!

http://www.svmc.se/php/kurser/index.php?do=anmalan&id=761

Vi kommer att prata mer om den uppe i Grängesberg, bara att peta på mig eller Laila så berättar vi allt vi vet.

/ Veronica

jeanette71
2008-05-14, 14:13
Det ska bli spännande där i Grängesberg. Ser fram emot det verkligen.
Menhuuu. ... super bra träning.. just det där men mjukt underlag tycker jag kan vara jobbigt så bra att träna på.

Sen är ju inte banan i grängesberg ust så mycket att hurra för.. Tycker jag då som kört Gocart där. Men...Det kommer att bli superbra!

Hör av Er om vi ska mltas upp I hedemora annars så syns vi där //Jeanette

cinnamon
2008-05-15, 15:10
Jag vill gärna haka på gänget som åker från Sthlm! Tid å plats?

//Anna

Wånkan
2008-05-15, 15:32
Jag vill gärna haka på gänget som åker från Sthlm! Tid å plats?

//Anna

Oxå intresserad av samåkning från Sthlm! :rolleyes:

Yasha
2008-05-15, 18:21
Hej på er igen!

Nu har vi pratat ihop oss lite och för er som vill åka i grupp till tjejkursen i Grängesberg, ska vi försöka hitta någon rolig och inte alltför lång väg till trevligheterna.

Vi startar från SMC Sthlms kansli på Skansbacken 4, vid Gullmarsplan och vi finns där från kl.14 för inskrivning och besiktning för de som vill åka med.

Avfärd från kansliet 15.00!!!

I Grängesberg är det inskrivning och besiktning 17-19, så ni som kommer för sent för detta i Sthlm eller som sluter upp efter vägen, har chans att skriva in er och besikta hoj när vi kommer fram. Vi har alltså som mål att inte vara framme senare än kl.19. (Laila blir så arg på oss annars)

Vi kommer att publicera rutt och ungefärliga tider här i tråden om ett tag, så håll koll. Ni som vill sluta upp efter vägen kan också hålla koll på vart vi tar vägen och när vi har planerat att dyka upp.

/ Veronica

Jåke
2008-05-15, 21:25
...bara att peta på mig eller Laila så berättar vi allt vi vet.
Vi kommer bara att akta oss noga så vi inte petar för mycket på er, då blir det ju aldrig tyst :D

Yasha
2008-05-15, 21:47
Vi kommer bara att akta oss noga så vi inte petar för mycket på er, då blir det ju aldrig tyst :D

Du, Jåke, det där var faktiskt riktigt snällt sagt! Det betyder ju att vi vet en hel del, om vi aldrig blir tysta. :D Eller... betyder det att vi bara TROR att vi vet?!? :eek:

Puss på dig, vi gillar dig också. :p

cinnamon
2008-05-16, 08:41
Vi startar från SMC Sthlms kansli på Skansbacken 4, vid Gullmarsplan och vi finns där från kl.14 för inskrivning och besiktning för de som vill åka med. Avfärd från kansliet 15.00!!!
/ Veronica

Strålande! :) Jag dyker upp!

//Anna

LottieR
2008-05-16, 10:21
tänkte bara tala om att vi är några som kommer norrifrån om det är någon som vill hänga på till tjejkursen Grängesberg 30 maj vi åkerfrån Rättvik både custom och R cyklar plats o tid kan vi höras om senare

haffa
2008-05-16, 12:56
Oxå intresserad av samåkning från Sthlm! :rolleyes:

Jag vill hänga på från S-holm också!

Yasha
2008-05-16, 13:03
De som vill åka med, samlas vid kansliet och vi åker kl.15! Ingen föranmälan krävs.

Vill du ha inskrivning och besiktning inför kursen klar innan vi åker, så finns vi utanför kansliet från kl.14.

Vill du bara samåka, går det säkert bra det med. ;)

Mandus
2008-05-16, 15:47
Jag vill oxå med från Stockholm!!! Kan ni "sukta" oss och berätta vilka instuktörer som kommer??

Läste inläggen om att förvänta sig bana eller inte. Självklart åker man BÅDE på den här helgen OCH tjejbandagen på Gelleråsen.

/Carin

Laila
2008-05-16, 17:33
Jag vill oxå med från Stockholm!!! Kan ni "sukta" oss och berätta vilka instuktörer som kommer??

Läste inläggen om att förvänta sig bana eller inte. Självklart åker man BÅDE på den här helgen OCH tjejbandagen på Gelleråsen.

/Carin

Lag Dalarna: Jorma, Bertil, Carina, Stefan J, Leif, Jåke & Laila
Lag Stockholm: Anne, Mats, Uffe, Frank, Yasha & Chip
Funktionär Stockholm: Petra och Nicklas
Funktionär Karlskoga: Lillan
Hund: Idde

Petra
2008-05-16, 19:28

Hangaround: Petra :)

jeanette71
2008-05-18, 11:12
Jaha.. det är dte jag alltid har sagt .Hedemora ligger på helt fel ställe .Ingen åker förbi...eller alla.. *S*...

Ja men då ses vi i Grängesberg brudar!

Loppan
2008-05-20, 07:53
Tjohooo
va skoj det ska bli:cool:

CU Girls:cool:

therose
2008-05-25, 12:26
Hej! Jag bor på norra sidan av Stockholm och skulle vilja ansluta exempelvis vid Upplads Väsby. Går det bra? Jag skulle kunna stå vid hamburgerstället vid rondellen. Eller någon annanstans om det passar bättre. Vill dock helst undvika tunnlarna vid södra länken eftersom jag lätt kör vilse där.
:o

/Rosemarie

Yasha
2008-05-26, 08:03
Hej! Jag bor på norra sidan av Stockholm och skulle vilja ansluta exempelvis vid Upplads Väsby. Går det bra? Jag skulle kunna stå vid hamburgerstället vid rondellen. Eller någon annanstans om det passar bättre. Vill dock helst undvika tunnlarna vid södra länken eftersom jag lätt kör vilse där.
:o

/Rosemarie
Vi ska nog kunna lösa det där ska du se, jag bor också i Väsby, men vi åker inga tunnlar i Södra länken för att ta oss till kansliet så om du vill kan du sällskapa med mig in eller så får vi bestämma oss för att rundan går norrut helt enkelt. *L*

Vi har liksom inte bestämt vilken sida om Mälaren vi ska köra, men det börjar bli dags för det nu!

Petra
2008-05-26, 09:28
Hej tjejer

Om ni kör söder om Mälaren är det ganska fint att åka:
Köping - Kolsva - Skinnskatteberg - Malingsbo - Ludvika - Grängesberg.

Från Malingsbo är det riktigt kurvig och fin väg. :)

Vi ses!

Yasha
2008-05-26, 12:15
Hej tjejer

Om ni kör söder om Mälaren är det ganska fint att åka:
Köping - Kolsva - Skinnskatteberg - Malingsbo - Ludvika - Grängesberg.

Från Malingsbo är det riktigt kurvig och fin väg. :)

Vi ses!

Tack för tipset, det låter som en bra tur på fredag. Hoppas på fint hojväder. Jag ska prata med Frank så återkommer vi senast imorgon med rutten. Pråmiss! :)

Det är klart vi ses! På fredag! :p

swischmc
2008-05-27, 06:55
Hallå tjejer!

Jag bor också norr om Stockholm och väntar nu ivrigt på att se rutten. Kan ansluta vid Väsby eller Kallhäll eller... tja, där det passar. Känns trist att sitta och åka till södra delen av stan innan man ska väster/norr ut. :cool:

Är det någon som vet hur det ser ut med mackar i Grängesberg? Jag vill gärna ha en Statoil, men allt med soppa fungerar naturligtvis bra. :)
Ser verkligen fram emot detta, ska bli så kul att få lära sig mera! Såg två killar på motardhojar förra helgen som verkligen behärskade sina hojar, sån vill jag också bli... eller nått... :)

Lena

LottaH
2008-05-27, 07:00
Även jag hakar gärna på och samåker från Sthlm!
Var och när träffas vi?

/Lotta

Petra
2008-05-27, 07:58
Hallå tjejer!

Är det någon som vet hur det ser ut med mackar i Grängesberg? Jag vill gärna ha en Statoil, men allt med soppa fungerar naturligtvis bra. :)

Lena

Det finns en Shell och en OKQ8 i centrum, längs genomfartleden. Jag tror inte att det finns nån Statoilmack i Grängesberg.

therose
2008-05-27, 14:53
Vi ska nog kunna lösa det där ska du se, jag bor också i Väsby, men vi åker inga tunnlar i Södra länken för att ta oss till kansliet så om du vill kan du sällskapa med mig in eller så får vi bestämma oss för att rundan går norrut helt enkelt. *L*

Vi har liksom inte bestämt vilken sida om Mälaren vi ska köra, men det börjar bli dags för det nu!

Okey! Toppen. Gärna för mig att jag tar rygg på dig in. Jag bo i Jakan, men det är nästgårds till Väsby. Säg tid och plats och jag är där. :)
/Rosemarie

Kakan
2008-05-27, 16:05
:cool:Hellu
Jag ska nog se om jag å en till lyckas med att dyka upp till 15 annars kommer två eftersläntrare :rolleyes: Och förhoppnings viss innan 19 på fredag kväll :D

Yasha
2008-05-27, 18:28
Inskrivningen stänger 19 på fredagen, kommer ni senare än så får vi göra om schemat och är det verkligen risk för att ni är sena är det bättre och schysstast mot kursledningen att meddela detta till Laila INNAN, så hon är förberedd.

Det är aldrig roligt att vara ansvarig och ha folk som droppar in lite hur som helst, det finns roligare saker att göra än att ta hand om människor som inte kan passa tider.

Vi åker från kansliet i Sthlm kl.15, inskrivningen stänger 14.45 och sedan packar vi ihop och åker. Rutten och tider lägger vi strax ut i tråden.

/ Veronica

Petra
2008-05-28, 06:14
Jag kanske ska ta tillbaka mitt vägtips. Eller åtminstone varna!

I Ludvika Tidning står idag att tre motorcyklister kört av vägen (Malingsbovägen) pga lösgrus. Jag o Maria på SMC påpekade problemet för ett par veckor sedan för VV och de lovade att åtgärda genast. Så jag trodde att den vägen skulle va bra nu.

Så, om ni tar den vägen, kör EXTRA försiktigt.

Yasha
2008-05-28, 06:39
Jag kanske ska ta tillbaka mitt vägtips. Eller åtminstone varna!

I Ludvika Tidning står idag att tre motorcyklister kört av vägen (Malingsbovägen) pga lösgrus. Jag o Maria på SMC påpekade problemet för ett par veckor sedan för VV och de lovade att åtgärda genast. Så jag trodde att den vägen skulle va bra nu.

Så, om ni tar den vägen, kör EXTRA försiktigt.
Tack Petra!

Vi har ju precis bestämt att vi KOMMER ta ditt vägtips, så vi kör på det och tar det extra försiktigt sista biten.

Syns på fredag!

Yasha
2008-05-28, 06:49
Nu Sthlmsbrewdar (och andra som vill ansluta efter vägen) har vi äntligen en färdbeskrivning som Frank har totat ihop, så ni kan ha lite mer koll på vart vi tar vägen och när.

Start kl:1500 från SMC-Kansli Skansbacken via E4/E20 och Södertälje till Eskilstuna och Statoilmacken på Västerleden.
Framme ca. kl:1620. Åker igen kl:1630. (11 mil)

E20 till väg 56 via Kungsör till Köping och Shellmacken på Nya Hamnvägen 2.
Framme ca. kl:1700. Åker igen kl:1710 (4 mil)

Väg 56 i Nordlig (N) riktning (ri) in på väg 250 via Kolsva till väg 233. Ta vänster i V ri till Skinnskatteberg och kommunhuset på Kyrkvägen.
Framme ca. kl:1800. Åker igen kl:1810 (5,2 mil)

Väg 233 i N ri till avfart Malingsbo. Passerar ca. kl:1830. (2 mil)

Fortsätt i N ri via Malingsbo, Bjursjö, Lilla Snöån, Stora Snöån till Ludvika och OKQ8 på Snöåvägen 15.
Passerar ca. kl: 1905. (3,1 mil)

Väg 63 i S ri till Grängesberg och Vandrarhemmet på Hårdtorpsvägen 15.
Framme ca. kl: 1920. (1,5 mil)

Totalt: 26,8 mil

Vi ska försöka göra informationen tillgänglig via hemsidan, så ni kan ladda ner Word-filen som är mycket enklare att läsa än den här listan jag publicerat.

Ni som ansluter i Sthlm, kommer få en lista om ni vill ha.

Syns på fredag! / Veronica

Madeleine
2008-05-28, 07:35
Nu Sthlmsbrewdar (och andra som vill ansluta efter vägen) har vi äntligen en färdbeskrivning som Frank har totat ihop, så ni kan ha lite mer koll på vart vi tar vägen och när.

Start kl:1500 från SMC-Kansli Skansbacken via E4/E20 och Södertälje till Eskilstuna och Statoilmacken på Västerleden.
Framme ca. kl:1620. Åker igen kl:1630. (11 mil)

E20 till väg 56 via Kungsör till Köping och Shellmacken på Nya Hamnvägen 2.
Framme ca. kl:1700. Åker igen kl:1710 (4 mil)

Väg 56 i Nordlig (N) riktning (ri) in på väg 250 via Kolsva till väg 233. Ta vänster i V ri till Skinnskatteberg och kommunhuset på Kyrkvägen.
Framme ca. kl:1800. Åker igen kl:1810 (5,2 mil)

Väg 233 i N ri till avfart Malingsbo. Passerar ca. kl:1830. (2 mil)

Fortsätt i N ri via Malingsbo, Bjursjö, Lilla Snöån, Stora Snöån till Ludvika och OKQ8 på Snöåvägen 15.
Passerar ca. kl: 1905. (3,1 mil)

Väg 63 i S ri till Grängesberg och Vandrarhemmet på Hårdtorpsvägen 15.
Framme ca. kl: 1920. (1,5 mil)

Totalt: 26,8 mil

Vi ska försöka göra informationen tillgänglig via hemsidan, så ni kan ladda ner Word-filen som är mycket enklare att läsa än den här listan jag publicerat.

Halloj!

Tänkte bara meddela att ytterligare en Sthlmtjej ansluter i Gullmarsplan

Ses på fredag/ Madde

Yasha
2008-05-28, 09:19
Okey! Toppen. Gärna för mig att jag tar rygg på dig in. Jag bo i Jakan, men det är nästgårds till Väsby. Säg tid och plats och jag är där. :)
/Rosemarie
Säg att jag åker från McD vid Glädjen/rondellen i Väsby kl.13.30 på fredag? Det blir motorväg och raka vägen in till kansliet.

Svart Suzuki GSX-R och rosablommig Shoeihjälm.

/ Veronica

Laila
2008-05-28, 13:34

Här kommer roadbook som wordfil, bara att ladda ned

Syns på fredag :)

therose
2008-05-28, 20:17
Säg att jag åker från McD vid Glädjen/rondellen i Väsby kl.13.30 på fredag? Det blir motorväg och raka vägen in till kansliet.

Svart Suzuki GSX-R och rosablommig Shoeihjälm.

/ Veronica

Underbart!

Både jag och banditen är röda.

13:30 på fredag!

/Rosemarie

Taxen
2008-05-28, 20:47
Jag åker till Ludvika redan imorgon. Har en 90-årig mormor med nybrutet lårben :( där. Jag tänkte röra mig från Sthlm efter lunch. Kanske nån som ska upp tidigare?

Samma sak på hemväg, stannar hos gamla mormor och åker till sthlm måndag.

Sällskapar gärna om nån annan har samma färddagar?

/Marie

Hallå tjejer!

Ser verkligen fram emot detta, ska bli så kul att få lära sig mera! Såg två killar på motardhojar förra helgen som verkligen behärskade sina hojar, sån vill jag också bli... eller nått... :)

Lena

Finns Statoil i Ludvika, grannbyn. :)

Lindski
2008-05-30, 07:00
Så det är här ni håller till :)

Jag föröker memorera vägen till gullmarsplan....inte min sida om stan direkt...
och dyker upp mellan två och tre.

Det var inte lätt att få plats med allt på en mc! Fösta gången jag behöver ha med mig lite packning när jag ska ut och åka!

Känns som man ska på läger och är typ 15. :D

Synes! :cool:

/Linda

morsan
2008-05-30, 07:31
Och jag vill att hurrandet för namnsdagsbarnet hörs ända hit i kväll!:D

Yasha
2008-05-30, 07:45
Så det är här ni håller till :)

Jag föröker memorera vägen till gullmarsplan....inte min sida om stan direkt...
och dyker upp mellan två och tre.

Det var inte lätt att få plats med allt på en mc! Fösta gången jag behöver ha med mig lite packning när jag ska ut och åka!

Känns som man ska på läger och är typ 15. :D

Synes! :cool:

/Linda
:p Läger... shit, jag kommer ihåg ridlägren när jag var 12-13... :D

Hur som helst, så åker jag från McD rondellen i Väsby kl. 13.30 och vill du ha sällskap är det bara att pallra sig dit. Kanske en liten omväg från Åkersberga, men jag hittar iaf. Tror jag... :rolleyes:

Yasha
2008-05-30, 07:46
Och jag vill att hurrandet för namnsdagsbarnet hörs ända hit i kväll!:D

Himmel vad jag funderade, morsan, men så kom jag ju på att det är ju JAG! :D Vi har en deltagare med det vackra namnet också. :)

Och du! På söndag ska min lilla smattermaskin få er att njuta av skönsång och en eller ett par smällar i värmen på gokartbanan. :cool:

Kakan
2008-05-30, 08:53
:rolleyes:nu skryter Yasha igen, den låter ju lite din hoj (har jag hört ;))

Men nu ska jag in i duschen sen ska jag jaga på vampyrtrollet och se till att vi är på gullmars till senast 1415 :)

Ses där

:D ja bara så ni vet jag har KAMERA med mej :rolleyes::cool:

Yasha
2008-05-30, 09:36
:rolleyes:nu skryter Yasha igen, den låter ju lite din hoj (har jag hört ;))

Men nu ska jag in i duschen sen ska jag jaga på vampyrtrollet och se till att vi är på gullmars till senast 1415 :)

Ses där

:D ja bara så ni vet jag har KAMERA med mej :rolleyes::cool:
Frågar du morsan, så både ryker och låter den. :rolleyes: ILLA! :eek: (och den låter verkligen lite! Jämfört med förut. Morsan var ju med när ventilerna och kolvringarna tog slut. Och på den tiden originalsystemet ff satt på. Jobbigt läge... *s*)

För övrigt kan jag tala om att det är både onödigt och överreklamerat att duscha, vi ska svettas på hoj hela helgen och det är totalt ogjort att hålla sig ren annat än för svalkans skull. :mad: Lukta illa is da shit. Tror ni Nicklas vill dela rum med mig nu?!?

Kameran kan du packa ner igen, du kommer inte ha TID att fota!

morsan
2008-05-30, 09:40
Himmel vad jag funderade, morsan, men så kom jag ju på att det är ju JAG! :D Vi har en deltagare med det vackra namnet också. :)

:D:D:D *varför är jag inte förvånad*

Dubbla omgångar hurrarop då :)

Ja, första gången small den så att det kom folk från div håll för att få reda på vad det var! Andra gången lät den inte så illa, men den lade väl av på eftermiddagen om jag inte minns fel?

Fota hinner man alltid, dotera har varit här och tankat ur sin kamera en gång redan (hon är i Trängslet på FMCK GK2)

Lindski
2008-05-30, 11:51
:p Läger... shit, jag kommer ihåg ridlägren när jag var 12-13... :D

Hur som helst, så åker jag från McD rondellen i Väsby kl. 13.30 och vill du ha sällskap är det bara att pallra sig dit. Kanske en liten omväg från Åkersberga, men jag hittar iaf. Tror jag... :rolleyes:

Jobbar i sumpan, så vi syns på gullarsplan :)

Vampyrtrollet
2008-05-30, 19:28
Crap... Som ni redan vet så vart det inge kurs för mig o Kakan.
Hon hade ett otrevligt möte med en bilist=älg i eftermiddag så det blev inge Dalarna.
Hon ligger på SÖS med tack o lov inga brutna ben.

Hoppas att vi ses på Gälleråsen i augusti istället.

//Vampyrtrollet a.k.a Anli

Loppan
2008-06-01, 19:01
Har kommit hem, duschar och sitter i soffan med ett stort leende på läpparna...
Den här helgen har varit helt underbar..jobbig men såå rolig...
Kanon stämmning både på deltagare, funkisar och ledare

Tack alla underbara tjejer o de killar som var med!

Hoppas att alla kommer hem ordentligt ikväll

Kram Loppan
Missnöjd Mc Stockholm;)

swischmc
2008-06-01, 20:10
Först: tack för en bra kurs! Specillt vädret lyckades ni bra med. :)
Sedan: det går inte att anmäla sig till gruskursen via nätet! Vem ska jag prata med?? Vi är två som vill amäla oss och det gäller att skynda sig innan någon av oss hinner ändra sig. Tacksam för snabbt svar.

Lena

Wånkan
2008-06-02, 08:03
Tack för en supertrevlig helg! Varit grymt skoj och jag ler fortfarande bara jag tänker på gocartbanan!
Sånt kommer det bli mycket mer av! :D

Tack alla som gjort detta till en minnesvärd helg!

Här har jag lagt upp de få bilder jag tog :

http://galleri.admin.kth.se/gallery2/v/W__nkan/smc/

*Hoppas fler foton snart kommer upp*
:rolleyes:

Lindski
2008-06-02, 08:07
Tack för en superhelg!

Hemresan gick bra även för mig! Tack för sällskapet brudar!

Jag var väl hemma i en timme innan jag hoppade upp på hojen igen.
Sambon övertalade mig till en åktur för han var ju tvungen att se om jag
kunde luta i kurvor nu :)

Var som sagt lite nervös för gokartbanan men nu längtar jag tills nästa bankörning! :D

Tänkte fila på tekniken på Gokartbanan i Södertälje (Tuvängen)
lördagen den 14:e. (Tack för tipset Chippen!) Häng på vetjja! :)

Kramar
Linda

jeanette71
2008-06-02, 08:22
Det har varit superkul & jag ser fram emot nästa kurs med SMC`s proffsiga instruktörer.
Jag kände mig som en mycket säkrare förare när jag för hem.

Tack alla kursdeltagare, funktionärer & instruktörer & väderguden för en underbar med het helg!.
:p

cinnamon
2008-06-02, 08:45
Jag vill oxå tacka alla er tjejor, funktionärer å instruktörer för en himla rolig å lärorik helg! Ni har gett mig mycket! :) (För övrigt har jag nog aldrig nånsin svettats så mycket..!)

Tack Lotta å Kerstin för en mycket angenäm hemresa!

//Anna (med den lilla grågrönbruna)

Wånkan
2008-06-02, 08:52
Tack för en superhelg!

Tänkte fila på tekniken på Gokartbanan i Södertälje (Tuvängen)
lördagen den 14:e. (Tack för tipset Chippen!) Häng på vetjja! :)

Kramar
Linda

Va skoj! Jag hänger gärna på!

//Wånkan

Jåke
2008-06-02, 09:29
Först: tack för en bra kurs! Specillt vädret lyckades ni bra med. :)
Sedan: det går inte att anmäla sig till gruskursen via nätet! Vem ska jag prata med?? Vi är två som vill amäla oss och det gäller att skynda sig innan någon av oss hinner ändra sig. Tacksam för snabbt svar.

Lena
http://www.svmc.se/php/kurser/index.php?do=anmalan&id=712

Det går nog åxå att skicka en epost gruskurs.smcsthlm@yahoo.com eller kolla i denna tråden: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=1443

Yasha
2008-06-02, 09:46
Himmel vilken helg!

Vad duktiga ni har varit allihop och vad roligt det är att se utveckling och kämparanda blandat med garv och glada tjut. :) (ja, några ilskna morranden hörde jag också där inne i hjälmarna)

Jag har haft en superhelg, ända tills jag skulle åka hem. Ledsen tjejer, det har inte gått att omvända mig - TOUTING ÄR SKIT! :D Jag kom hem strax före 4 imorse och var varken glad eller varm, men å andra sidan så hade jag kanske fått en tillräckligt dos av både och under helgen?

Tjejkurser är kul, stämningen är så härlig, men jag hoppas att ni ska hitta modet att anmäla er till våra vanliga kurser och inte bry er så mycket om att ni tror att ni inte kan. Ni har ju själva bevisat att ni kan massor! Och ni kommer väl ihåg vem som står i centrum när du är därute och övar?!?

Just det, DU SJÄLV! Visa hänsyn, men koncentrera dig på övningen du ska göra, så spelar det ingen roll om du är kille eller tjej, om du kör custom eller sporthoj eller nå't däremellan.

Kör hoj, ha kul och tänk efter före.

Och glöm inte säkerhetskontrollen. På er själva! ;)

cinnamon
2008-06-02, 10:18
Hej igen!

Jag tänkte hörsamma uppmaningen att fylla i en kursutvärdering, som skulle finnas på "kurssidan" - men :confused: jag hittar inte...

Ni som hittat den - lägg gärna en liten länk här i tråden!

//Anna

Wånkan
2008-06-02, 10:24
Hej igen!

Jag tänkte hörsamma uppmaningen att fylla i en kursutvärdering, som skulle finnas på "kurssidan" - men :confused: jag hittar inte...

Ni som hittat den - lägg gärna en liten länk här i tråden!

//Anna

Jag fick mail idag på länken: http://www.svmc.se/php/kurser/
Utvärdering hittar du i menyn till vänster.

//Wånkan

Mandus
2008-06-02, 13:39
Hej alla häftiga tjejer!!

Tusen tack för en superhelg! Armar och rygg värker men ändå ler man när man tänker på hur jäkla skoj det var.

Jag hade ju sen tidigare redan bokat in Tjej-Gelleråsen den 1 augusti. Är det någon skom skulle vara intresserad av att dela en stuga med mig natten mellan torsdag-fredag?

/Carin och Signe (den vackra mörkröda R1:an)

cinnamon
2008-06-02, 14:41
Jag fick mail idag på länken: http://www.svmc.se/php/kurser/
Utvärdering hittar du i menyn till vänster.

//Wånkan

Tack! (Ibland behöver man lite hjälp för att rikta blicken rätt *fniss*)

//Anna

haffa
2008-06-02, 15:04
Heeej alla goa brudar,jag saknar er redan...och alla instruktörer!! Helgen var fantastisk,speciellt dragracingen och för att inte tala om Söndagen,det var äkta kärlek:D
Mmm Yasha,jag älskar inte heller touring-fart och dessvärre blev det INTE det på vägen hem men jag har kvar mitt körkort i alla fall:eek:
Jag har tänkt åka till Rörken (gokartbana)nästa Måndag(080609) om någon vill hänga på(jaaa)De börjar vid 18 så man får nog vara där vid 17-tiden.
Hör av Er!

Återigen,Tack till alla:)

Tjejen med "benhänget"

Taxen
2008-06-02, 15:45
Tack för en super skojjig helg. :-)

Nu har jag kommit hem från Dalarna o jag kan meddela att värmen höll i sig även idag. :)

/Marie

Bluesteel----inte baby blå!!!

Pyret1964
2008-06-02, 18:27
Hej alla häftiga tjejer!!

Tusen tack för en superhelg! Armar och rygg värker men ändå ler man när man tänker på hur jäkla skoj det var.

Jag hade ju sen tidigare redan bokat in Tjej-Gelleråsen den 1 augusti. Är det någon skom skulle vara intresserad av att dela en stuga med mig natten mellan torsdag-fredag?

/Carin och Signe (den vackra mörkröda R1:an)

Jag har oxå anmält mig till Gelleråsen och jag delar gärna stuga..
//Pia på den svarta Banditen

Pyret1964
2008-06-02, 18:33
Kan nån hjälpa mig att komma i kontakt med han som fotograferade våran underbara helg? Vi pratade om cd-skiva men det kom inget längre än så...:(
Hör av dig till mig.. Pia på den svarta Banditen

Yasha
2008-06-02, 18:48
Kan nån hjälpa mig att komma i kontakt med han som fotograferade våran underbara helg? Vi pratade om cd-skiva men det kom inget längre än så...:(
Han heter Ghost här på forumet och han läser säkert i tråden senare ikväll.

Kakan
2008-06-02, 20:58
:( Ja jag kom ju inte med jag spenderade helgen i en säng med en hel del smärta, men är trotts det rätt glad att jag klarade mej så bra som jag gjorde.
Yasha stackarn fick prata med en rätt hög Kakan innan ni drog upp :D har för mej att de blev en del svamel av de hela men de bjuder jag på:rolleyes:

Jag mår trotts allt bra, jag har ont i höften och vänster knä, ska till ortopeden och se hur ledbanden ser ut i själva knäet för de känns lite ostabilt att gå på.
Bapelsinen är skrot så den kommer tyvärr inte tillbaka :(

Men jag är glad att ni har haft kul och lärt er massa, jag hoppas själv på att jag ska vara hel och ha en ny hoj till 1/8-08 för då har jag tänkt köra bana på Gälleråsen :) ja hela den helgen :cool:

Yasha
2008-06-02, 21:01
... Yasha stackarn fick prata med en rätt hög Kakan innan ni drog upp :D har för mej att de blev en del svamel av de hela men de bjuder jag på:rolleyes:

Jag mår trotts allt bra...
...
en ny hoj till 1/8-08 för då har jag tänkt köra bana på Gälleråsen :) ja hela den helgen :cool:
Du lät ganska precis som vanligt, gumman, kanske lite tröttare. :p

Men jag (och alla andra med mig) är superglad att det gick så bra som det gjorde trots allt, det var många som blev skärrade av att höra att du råkat illa ut.

Krya på dig och hoppas Bapelsin #2 snart står i ditt garage. :)

Kakan
2008-06-02, 21:14
Du lät ganska precis som vanligt, gumman, kanske lite tröttare. :p

Men jag (och alla andra med mig) är superglad att det gick så bra som det gjorde trots allt, det var många som blev skärrade av att höra att du råkat illa ut.

Krya på dig och hoppas Bapelsin #2 snart står i ditt garage. :)

:rolleyes:vad då låter jag så jämnt stackars alla andra då :D Men nog var man trött efter allt morfin också.

Ja jag ville inte göra nån annan orolig och de var ju lite därför jag ringde Yasha så ni skulle kunna slappna av och åka lugnt upp och sen ha kul, vilket ni verkade ha :) Det gjorde mej glad att höra när Yasha smsa det.

Ja så fort jag vet vad jag får för Bapelsinen så letar jag reda på ny, sen så kommer jag nog poppa upp på lite gokartbanor osv för att rida in nya sadeln så att säga. :rolleyes:

Sen de som säger att man inte alls behöver ha skyddsutrustning när man kör...åjo jag kan säga att utan den eller högre fart så hade jag legat kvar än med större skador än vad jag fick. Jag är ett levande bevis (jag är bara en av många) på att skyddsklädderna gör sitt jobb mycke bra när de sitter där de ska. Så ta hand om er där ute så ses vi snart ;)

Ghost
2008-06-02, 23:18

Hej Pia.
PM på väg åt ditt håll. :)

Om det är fler som vill ha bilder så hör av er via PM så löser vi det.

Tack alla trevliga tjejer för en oerhört rolig helg.
Tänk om alla kurser kunde vara lika roliga och med så mycket glädjetjut och skratt som den här!

/fotografen

Mandus
2008-06-03, 07:57
Yasha, era fulingar! SMC har ju bokat ALLA stugor på Gelleråsen den 1/8. Förra året hade ni ju bara några stycken. Kommer ni att använda alla? Då tar jag nog med mig våran Märta (Stor vit van) och sover i henne.

/Carin

SvenneC
2008-06-03, 13:57
Yasha, era fulingar! SMC har ju bokat ALLA stugor på Gelleråsen den 1/8. Förra året hade ni ju bara några stycken. Kommer ni att använda alla? Då tar jag nog med mig våran Märta (Stor vit van) och sover i henne.

/Carin

Visa av skadan från förra året då inte alla instruktörer och funktionärer fick plats i stugorna som fanns bokade så snodde vi åt oss allihop i år... :p

Märta är hjärtligt välkommen! :D

Ett hett tips från mig som alltid sover i bilen är att åka till Elgiganten eller liknande ställe och köpa ett litet billigt 1000w-element och en 20-25 meters förlängningskabel. Då blir temperaturen okej i bilen även strax före gryningen... ;) (Kupévärmare surrar för mycket)

/Chip!

Yasha
2008-06-03, 15:09

/Carin

Vi har redan nu två stugor prelbokade av deltagare om vi får platser över, vilket inte är troligt. Cirkus SMC Stockholm är ju ett helt gäng med folk som ska ha både mat och sovplats och vi jobbar ju från typ 7-23 och behöver nära till banan.

Så säkrast är att ta Svennes råd och ta med Märta och en bra och lång kabel att koppla till ett elskåp.

Sorry. :(

jeanette71
2008-06-03, 20:48
Hej Pia.

Tänk om alla kurser kunde vara lika roliga och med så mycket glädjetjut och skratt som den här!

/fotografen

Japp Jag vill ha bilder..
Jeanette på den Silverröda Rattlesnake

swischmc
2008-06-04, 07:18
Jag är också intresserad av bilder!

Lena på den orange Hondan. :D

Madeleine
2008-06-04, 08:24
Självklart är jag oxå intresserad av bilder från den härliga heta helgen.
/Madde:)

Loppan
2008-06-04, 09:27
Hello..

Jag vill bara kolla ifall någon har emot att ev finnas med på bild på vår hemsida?
Jag tänker lägga upp lite bilder från kursen där men självklart tar jag bort bild om det är någon som absolut inte vill vara med på bild.

Maila och säg till om det är någon bild som skall bort så fixar jag det
loppan@missnojdmc.se

KOmmer inte hinna lägga ut några bilder före midsommar kan jag ju tala om direkt...men gå gärna in o kluttra i vår gästbok...:D

http://www.missnojdmc.se

Kram Loppan

Taxen
2008-06-04, 12:55
Hello..

Jag vill bara kolla ifall någon har emot att ev finnas med på bild på vår hemsida?
Jag tänker lägga upp lite bilder från kursen där men självklart tar jag bort bild om det är någon som absolut inte vill vara med på bild.

loppan@missnojdmc.se

KOmmer inte hinna lägga ut några bilder före midsommar kan jag ju tala om direkt...men gå gärna in o kluttra i vår gästbok...:D

Kram Loppan

Men bara snygga då... man måste ju tänkte på sina möjligheter som singel... :D

jeanette71
2008-06-04, 21:28
Hello..

loppan@missnojdmc.se

Kram Loppan

MM.. man må ju hålla med Taxen.. *S* Med den babyblå ;)
Se till att det är snygga bilder bara .

Ghost
2008-06-05, 20:14

Jag är också intresserad av bilder!

Lena på den orange Hondan. :D

Hello..

//klipp//

Kram Loppan

Cd-skivor till självkostnadspris (plus frakt) finns nu för den som vill ha.
Adresser var ni vill ha den skickad kan ni skicka till mig i ett PM så dyker det upp en skiva på posten.

:p

fialotta
2008-06-19, 23:45
Hej Pia.

/fotografen

Tjoho..super helg måste ja bara säga..alltid lika kul o lärorikt.
Jag söker oxå med lykta efter bilder från helgen?! Speciellt på gocart bana på söndagen..ja va den svarta R6:an...tack skulle bli super glad för bilder...

Taxen
2008-06-24, 16:45
MM.. man må ju hålla med Taxen.. *S* Med den babyblå ;)
Se till att det är snygga bilder bara .

BLUESTEEL eller för all del "Flerfärgad" funkar tydligen oxå :D

Mandus
2008-07-29, 08:09
Någon som vet om det blev något med dom som var så ivriga på Disponentparken (där vi åt). Dom ville ju ta kort på oss för att lägga upp på deras hemsida. Har surfat runt lite men hittar inget. Vore kul att se hur det blev?

/Carin på vinröda R1:an

Laila
2008-07-29, 10:44
Någon som vet om det blev något med dom som var så ivriga på Disponentparken (där vi åt). Dom ville ju ta kort på oss för att lägga upp på deras hemsida. Har surfat runt lite men hittar inget. Vore kul att se hur det blev?

/Carin på vinröda R1:an

Disponentparken har skickat en cd till mig full med bilder :D

Länk postas här inom snart framtid (jag ska bara locka Jåke från hojarna så jag får tillgång till en server.....;) )

Länk: http://picasaweb.google.se/hagavagen12/Tjejkurs2008
Vill någon ha högupplöst bild, skicka pm till mig så fixar jag.

swischmc
2008-07-29, 13:22
Disponentparken har skickat en cd till mig full med bilder :D

Länk postas här inom snart framtid (jag ska bara locka Jåke från hojarna så jag får tillgång till en server.....;) )

Länk: http://picasaweb.google.se/hagavagen12/Tjejkurs2008
Vill någon ha högupplöst bild, skicka pm till mig så fixar jag.

Jösses vad med bilder! :D
Kul med lite flash back och bilder tagna "utifrån".

SvenneC
2008-07-29, 15:55
Det blev en fin bild på världens bästa hund... :)

swischmc
2008-07-29, 21:21

Amen. ;)

(osså några ord till, eftersom man tydligen måste skriva minst tio tecken??!)

Taxen
2008-08-04, 18:25

Amen. ;)

(osså några ord till, eftersom man tydligen måste skriva minst tio tecken??!)

Ni menar väl taxen nu va? Jo vars, men så värst fin var väl inte bilden? :D Men tack ändå.

/Stolt Matte