handdator

Visa fullständig version : Ord & Bild - om en långresa ....

Anette GL
2008-04-29, 09:13
Hej..

Jag söker dig som har rest - långt och lagom udda - som har ord och bild, och gillar att tala om din resa.

Har du rest i "udda" länder, eller kanske jorden runt - och vill berätta om detta för andra intresserade - så hör av dig till mig.

Anette

Leif H..oj
2008-04-29, 10:33
Hej..

Jag söker dig som har rest - långt och lagom udda - som har ord och bild, och gillar att tala om din resa.

Har du rest i "udda" länder, eller kanske jorden runt - och vill berätta om detta för andra intresserade - så hör av dig till mig.

Anette

Jamen vart ska man komma och berätta då? Vart i Sverige? Island och Färöarna på mc pratar jag gärna om, det tycker jag är lite udda, Norge också... men då ska det vara föredrag i Sundsvalls närhet.

Marie
2008-04-29, 11:59
Jamen vart ska man komma och berätta då? Vart i Sverige? Island och Färöarna på mc pratar jag gärna om, det tycker jag är lite udda, Norge också... men då ska det vara föredrag i Sundsvalls närhet.

Jamen snälle Leif!
Du måste väl begripa att föredraget skall hållas i Fjollträsk! Det är bara nollåttor som tror att Sverige består av endast Tjockholm, och alltså följaktligen aldrig nämner vare sig telefonriktnummer eller ort......

Anette GL
2008-06-10, 15:18

Island, Färöarna och Norge - låter högst intressant - för föredrag i Norrtäljetrakten...

Anette

Anette GL
2008-06-10, 15:23
I juli 2005 reste Silva Sköld med en grupp svenskar på motorcyklar av kultförklarade Chang Jiang 750 med sidvagn från Urumqi i västra Kina till Beijing i öster, en sträcka på närmare 500 mil.

I Gobiöknen steg kvicksilvret till 45 grader i skuggan. Bergvägar upp till 2.970 m ö h bjöd vida vyer, lössjordsområden kring Gula Floden eggade fantasin. Dystrare var kolgruvedistrikten.

Kinesernas trafikkultur kan skrämma livet ur den harhjärtade, men även vi
modiga passagerare i sidvagnarna fick uppleva att livhanken hängde på håret, när kinesiska fordon valde egna strategier för att komma fram i trängseln.

I blött och kallt monsunregn kom gruppen lyckligt fram till Beijing efter tre veckors fröjd och strapatser.

Silva Sköld berättar om äventyret vid ett besök i Norrtälje - onsdagen den 5 november 2008, kl 1900. Välkomna!

Lokal annonseras lite närmare evenemanget; www.foretagshuset.net

Frågor besvaras av; Anette 0708-905 731