handdator

Visa fullständig version : Däck på nätet, omläggning var?

Göran
2008-04-11, 16:43
Om man köper däck till hojen över nätet, var kan man få dem omlagda och vad kostar omläggningen/balanseringen? Har även för mig att jag hörde något om att någon MC-klubb här i Sörmland hade funderingar på att skaffa sig en däcksmaskin, undrar om det blev något av det?

Zopilote
2008-04-11, 17:34
Om du går in på www.dackonline.se, trycker på "Till butiken" och sedan rubriken "Montering av dina däck" i högerkanten, så kan du söka efter anslutna firmor i ditt område. (Det brukar gå bra att få däck från Reifenversand monterade där också :))

Göran
2008-04-11, 17:43
Om du går in på www.dackonline.se (http://www.dackonline.se), trycker på "Till butiken" och sedan rubriken "Montering av dina däck" i högerkanten, så kan du söka efter anslutna firmor i ditt område. (Det brukar gå bra att få däck från Reifenversand monterade där också :))
Jo, jag vet det när det gäller bildäck - men när det gäller MC-däck hittar jag inget, har kollat på en hel hög däckshandlare genom just dackonline men inte hittat en enda där det står något om att de även lägger om MC-däck!
Jag beställde bildäck häromdagen därifrån, leverans till däckfirma i nästa vecka så den biten är lugn! ;)

jocke.w
2008-04-11, 18:34
Dom fixar nog dina mc-däck oxå ska du se.
Ring o fråga ska du se.

Zopilote
2008-04-11, 18:58
Orkar du åka ner till Norrköping, kan jag rekommendera Däckcenter Stengård, tel: 011131359.
De kränger alla mina MC-däck, fixar både slanglöst och med slang utan bekymmer och har en maskin för dynamisk balansering av MC-hjul. Trevlig service och oftast bra priser också. Sist fick jag betala 150:-/hjul, då ingick nya slangar och fälgband.

Göran
2008-04-11, 19:08
OK, ska ju i och för sig ändå komma överens om en tid för omläggning av bildäcken, kan ju höra om han lägger om MC-däck också - jag har ju alufälgar och slanglösa däck på bägge hojarna, så det handlar ju inte om slangar eller fälgband för min del - hade jag haft stålfälgar så hade jag nog fixat det själv...

Göran
2008-04-11, 19:20
Om du går in på www.dackonline.se (http://www.dackonline.se), trycker på "Till butiken" och sedan rubriken "Montering av dina däck" i högerkanten, så kan du söka efter anslutna firmor i ditt område. (Det brukar gå bra att få däck från Reifenversand monterade där också :))
Hojdäcken köpte jag från mynetmoto, de var billigast, billigare än mcdackonline!

Zopilote
2008-04-11, 19:34
Hojdäcken köpte jag från mynetmoto, de var billigast, billigare än mcdackonline!

Det verkar variera beroende på vilka däck man är ute efter. Z6:or och Pilot Road var billigast på däckonline har jag för mig, medan TKC80 hittades billigast på Rodamoto och mina nuvarande TrailAttack köptes på Reifenversand... Så det lönar sig att leta.

Göran
2008-04-11, 20:53
Det verkar variera beroende på vilka däck man är ute efter. Z6:or och Pilot Road var billigast på däckonline har jag för mig, medan TKC80 hittades billigast på Rodamoto och mina nuvarande TrailAttack köptes på Reifenversand... Så det lönar sig att leta.
Jag köpte ett Metzeler 210/50-17 ME 880 Marathon till Warriorn och ett Michelin 130/90-17 Macadam 50 till GSX 1100:an, bägge bakdäck fast man skulle kunna förledas att tro att det är fram- och bakdäck till samma hoj! :D

Marie
2008-04-11, 21:47
Varför är det bara tyska postorderfirmor ni skriver om?

Ofta kan det vara lönt att kolla även i Spanien! T.ex. Http://www.rodamoto.es
Jag handlar bara från Spanien sedan några år tillbaka. Kan ni slå er samman några så har Rodamoto enhetsfrakt till Sverige. €35 oavsett antal däck.

Göran
2008-04-11, 23:30
Varför är det bara tyska postorderfirmor ni skriver om?

Ofta kan det vara lönt att kolla även i Spanien! T.ex. Http://www.rodamoto.es
Jag handlar bara från Spanien sedan några år tillbaka. Kan ni slå er samman några så har Rodamoto enhetsfrakt till Sverige. €35 oavsett antal däck.
OK Marie, tack för tipset, ska kolla det! Har inte hört om att det kan löna sig med att med spanska firmor tidigare.

Göran
2008-04-12, 14:39
OK Marie, tack för tipset, ska kolla det! Har inte hört om att det kan löna sig med att med spanska firmor tidigare.
Kollade rodamoto, de har riktigt skapliga priser på Dunlopdäcken som sitter original på Warriorn, de däcken finns inte att få tag på längre enligt mcdackonline och mynetmoto! Bästa däcken vad det gäller grepp OCH hållbarhet som jag testat på Warriorn, bakdäcket höll 700 mil och framdäcket har jag för mig att det höll drygt 1600 mil! Bästa hållbarheten hittills på bakdäck står Avon för med sitt Azaro AV 46, det höll 1200 mil men det var slirigt i blött väglag och det AV 45 som monterades fram samtidigt höll lika länge och var lika slirigt i blött väglag! Torrt väglag var det helt OK, likaså på vägarna i Skottland med sin grova beläggning så funkade det skapligt även när det var vått!