handdator

Visa fullständig version : Vilken var favoriten?

Ducatista
2008-04-04, 13:17
Just nu sammaträder juryn i Mässtävlingen och deras uppdrag är att utse tre pristagare som vinner platser på våra mc-fortbildningar.
Medan juryn grubblar och sliter sitt hår tänkte jag vi kunde roa oss med en liten gissningslek.

Tävligen från mässan ska avgöras på utslagsfrågan och den var:
Om du hade obegränsat med pengar vilken mc hade du då köpt och varför?

Nu till gissningsleken:
Vilken mc tror ni var favorit bland de tävlande?

Tengaipetrus
2008-04-05, 10:46
Ducati 1098!
Magnus

Duck
2008-04-12, 21:52
Ducati 1098!
Magnus

Det e fel:p jag vet vilken:D

Men jag får inte säga ngt:eek:

Tengaipetrus
2008-04-12, 22:03
Det e fel:p jag vet vilken:D

Men jag får inte säga ngt:eek:

Får? Är inte det de där korkade djuren som betar på Gotland?
Magnus

Ducatista
2008-04-15, 08:08
Ok, nu kommer det stora avslöjandet...
Håll i er

Frågan löd:
Om du har obegränsat med pengar, vilken hoj hade du då köpt?

Och den hoj som fick flest röster var:
MV Agusta F4 CC
som har en prislapp på runt millen

http://www.mvagusta.se/home/data/swe/f4cc/f4cc_01.jpg
Nya MV Agusta F4 CC - den mest exklusiva MC´n - är ett unikt projekt som namngivits efter MV´s verkställande direktör och grundare Claudio Castiglioni.

F4 CC är handbyggd och limiterad i 99 exemplar! Design liksom tidigare av CRC och dess mästare Tamburini. Enbart de bästa materialen och komponenter har använts, exempelsvis kaross i kolfiber, sving i magnesium och avgassystem i titan. Mer än 90% av komponenterna är unika "one-off" för F4 CC!

Den nya 1078cc-motorn är utvecklad av MV´s Andrea Goggi och hans racingavdelning. Efter mängder av modifieringar ger nu F4-motorn ca 200 hk, trots 4 kg lägre vikt jämfört med motorn i F4 1000 R/R 312. Naturligtvis har den nya motorn MV´s unika och patenterade system för variabelt insugningssystem (TSS) och självklart klarar motorn de nu strängare avgaskraven EURO3.

Teknisk data hittar du här:
http://www.mvagusta.se/home/data/swe/f4cc/index.htm