handdator

Visa fullständig version : Var är onsdags turerna från Göteborg

dalis
2008-03-29, 14:36
Vi hade en kille som anordnade onsdags turer från Honda butiken (kommer inte på namnet just nu (körde Goldwing)). Sedan han lagt av finns såvitt jag vet inga veckovis återkommande turer från Göteborg som är öppna för alla.
Synd att ingen vill axla denna mantel, det var jättetrevligt att då och då hänga med.
Dalis

ela
2008-03-30, 10:47
Tyvärr blev ju Jörgen sjuk förra året. Hans kompisar körde turerna året ut men jag vet inte om dom kommer att göra det i år. Ska försöka ta reda på det.
Jörgen kommer att ha sina torsdagsträffar på Mors Mössa i Kungälv även i år så du får väl åka dit och höra med hans gäng annars.

dalis
2008-03-31, 07:48
Javisst Jörgen heter han!
Hoppas att någon eller några vill taöver.
Dalis

Avarage
2008-04-01, 06:18
För er som kan tänka er på kort sikt bli medlem i en någorlunda aktiv klubb (veckovisa körningar ett par gånger/vecka) eller ni som vill pröva på är välkommna till Kortedala Motorklubb (KMK) se http://www.kortedalamotorklubb.com/

Vi brukar köra tisdagskvällar och torsdagskvällar med start kl. 18:00 från klubblokalen (se karta http://www.kortedalamotorklubb.com/bilder/karta.gif). Väderberoende som alltid dock, ihållande regn = ingen körning.

Starttiden för 2008 kan EVENTUELLT bli ändrad, vi har inte haft mötet när det bestäms än. Men för de som vill är välkommna till klubblokalen varje onsdag kväll (19-21) eller söndag (samma tid). Ibland kommer folk senare så är det ingen där 19, kom tillbaks eller vänta så kommer folk.

På tisdagarna går det lite fortare än på torsdagarna då körningarna VÄLDIGT mycket liknar Jörgens tidigare onsdagskörningar både vad avser tempo men också regler (inga märkvärdigheter, gås igenom innan start varje gång). Med en STOR skillnad, vi brukar inte vara så många (10-25st.) och har därför inte de resurser/förberedelser som krävs för 50-200 knuttar (ringa boka fika, planera körväg map. trafikstörning mm.)

KMK består av flera sektiuoner varav touringsektionen sköter körningarna på tisdag resp. torsdag. Dvs. det är en stor blandning av både typer av hojar men också ålder på förare samt körstil. Vi har ALLA varianter. Viktigast är dock att vi trivs med varandra och att vi har kul...och det har vi! ;)

Välkommen ner!
// Niklas

MCpassion
2008-04-09, 18:20
Hej Niklas, det låter som ni har en trevlig klubb! Jag är "bara" medlem i SMC o skulle tycka om att hänga me på några kvällsturer, gärna tisdagarna då :-)
Hur dags brukar ni samlas o dra iväg? Kommer ni att lägga in tiderna i kalendern?
/ Mats

Avarage
2008-04-10, 14:30
Hej Niklas, det låter som ni har en trevlig klubb! Jag är "bara" medlem i SMC o skulle tycka om att hänga me på några kvällsturer, gärna tisdagarna då :-)
Hur dags brukar ni samlas o dra iväg? Kommer ni att lägga in tiderna i kalendern?
/ Mats

Ja, tiderna BRUKAR läggas in i kalendern men forumet är ett snabbare sätt att komunicera.

Våra turer startar vecka 16 kl. 18:00 från klubbhuset både tisdag & torsdagar (väderstyrt). Fn. har vi lite svårt att hitta någon som vill köra första på tisdagarna, det brukar dock lösa sig så kom ner så hoppas vi att någon tar på sig ledarhatten! ;-)

Om inte annat är det klart med föråkare på torsdagarna så du kan ju om inte annat komma ner då! Start kl. 18:00 från klubbhuset!

Mvh!
// Niklas

CGB
2008-05-18, 15:54
Tyvärr blev ju Jörgen sjuk förra året. Hans kompisar körde turerna året ut men jag vet inte om dom kommer att göra det i år. Ska försöka ta reda på det.
Jörgen kommer att ha sina torsdagsträffar på Mors Mössa i Kungälv även i år så du får väl åka dit och höra med hans gäng annars.

Det har varit 10 - 15 cyklar som kommit till Ahlqvist vid 18,30 tiden nu i maj - Turen har bestämts gemensamt på plats. Fungerar nu när det är så lite deltagare
Vi får väl se om det blir mer folk och bättre organisation med detta.