handdator

Visa fullständig version : Besiktningsdags!

Maggy
2008-03-27, 15:01
Har kollat lite besiktningsdagar på Bilprovningen.

Luleå:
Öppet hus för motorcyklar
Måndagen den 28 april har stationen öppet hus för motorcyklar klockan 15.00-18.00. Ingen tidsbokning krävs.

Boden:
Öppet hus för motorcyklar
Måndagen den 28 april har stationen öppet hus för motorcyklar 15.00 – 18.00.

Inga uppgifter från Kalix, Haparanda, Övertorneå, Gällivare, Jokkmokk, Pajala osv...

Kanske de andra har lagt av med denna förträffliga service?

Bengt-Ove
2008-04-20, 09:04
Vem är det som ordnar med öppethusbesiktningar för MC.

stahson
2008-04-21, 19:45
Vem är det som ordnar med öppethusbesiktningar för MC.

Svensk bilprovning .

Banditen 51
2009-10-02, 21:35
Jag fick tipset av en besiktningsman att besikta hojen på hösten. Då slipper man köa på våren. Sagt och gjort, nu är min och fruns mc nybesiktigade och klara att köra när snön tinat bort.

Efoo
2009-10-02, 21:46
Jag fick tipset av en besiktningsman att besikta hojen på hösten. Då slipper man köa på våren. Sagt och gjort, nu är min och fruns mc nybesiktigade och klara att köra när snön tinat bort.

Trodde inte man kunde göra det, kanske skulle ta och göra det :rolleyes:

Marie
2009-10-02, 23:38
Trodde inte man kunde göra det, kanske skulle ta och göra det :rolleyes:

Varför skulle man inte kunna göra det?

Jag besiktigade en av mina hojar i januari iår.
En av "fördelarna" är att besiktningsmannen inte provkör....

Ballhead
2009-10-03, 06:32
Varför skulle man inte kunna göra det?

Jag besiktigade en av mina hojar i januari iår.
En av "fördelarna" är att besiktningsmannen inte provkör....

Och vad är "fördelen" att den inte provkördes?
Jag vill iaf ha en hoj som är ok, alltså provkörd och kontrollerad. För min egen säkerhets skull.

Marie
2009-10-03, 15:35
Och vad är "fördelen" att den inte provkördes?
Jag vill iaf ha en hoj som är ok, alltså provkörd och kontrollerad. För min egen säkerhets skull.

Jag är fullt kompetent att själv funktionskontrollera en mc. Däremot händer det allt emellanåt att besiktningskillar kvaddar fordon de besiktigar, var väl nu senast en Ferrari på Bilprovningen i Kinna.....

Ballhead
2009-10-03, 22:16
Jag är fullt kompetent att själv funktionskontrollera en mc. Däremot händer det allt emellanåt att besiktningskillar kvaddar fordon de besiktigar, var väl nu senast en Ferrari på Bilprovningen i Kinna.....

Då besiktnings monopolet kanske ska försvinna, kan ju du då med din kompetenhet kanske öppna en egen bilprovning. Sedan att bilprovningen kvaddar bilar och vurpar med hojar är en risk som finns. Men det drabbar inte kundens försäkring. Men stilla stående tid blir det. Och det är aldrig kul.
Men min hoj får dom kolla. Men inte du (om du inte jobbar på bilprovningen);)