handdator

Visa fullständig version : Köpa däck på nätet och få monterat var?

En_svensk_Tiger
2008-02-18, 23:49
Hej,

Jag hittar inga gamla länkar i forumet som behandlar ämnet "Montera däck köpta på nätet". Jag behöver lite tips på däckverkstäder eller andra som kan göra ett seriöst jobb till ett vettigt pris.
Förra året blev jag mest irriterad (läs: förbannad) över påslaget däckhandlarna vill ha ifall man kommer med egna däck.
Vi kan skippa biten med pekpinnar och påhopp om att "dom behöver ju också tjäna pengar" - det begriper jag redan.

Jag vill helt enkelt se om det kan vara lönt att shoppa via nätet, så kör igång: Tipsa på! :)

Marie
2008-02-19, 00:42
Kolla på 'sporthoj.com' (http://www.sporthoj.com/garage/?Fahrer). Där finns en kille som kallar sig 'Fahrer'. Han lägger på sulor för en rimlig peng.

pellehbg
2008-02-19, 01:55
Kolla med din lokala handlare de flesta gör det för en rimlig pris bor du i Malmö så kolla med Tex, Euromaster på Sångleksgatan eller Ngn annan för de hänvisar dig annars.

Mathias
2008-02-19, 09:01
Tyvärr är det nog gula sidorna, telefonen och ett block som gäller, om man nu inte är vän med någon som har/jobbar på däckverkstad.

aRWe
2008-02-19, 10:25
Det är på gång med en ny SVENSK däcksfirma på nätet med tyska priser dom kommer att ha kontakter över hela Sverige för montering, mer kan jag inte avslöja just nu. MEN HÅLL ÖGONEN ÖPPNA.

Zopilote
2008-02-19, 10:26
På www.dackonline.se finns funktionen att kunna söka efter en däckkrängare nära dig som de har samarbete med.

En_svensk_Tiger
2008-02-19, 15:38
..för snabb respons!

Det verkar som om "Fahrer" är ombud för Däckonline. Inte dumt alls!
En bit att köra från Malmö, men det är ju inte hela världen.

Väntar med spänning på den där svenska näthandeln...
Sitter med korpgluggarna på vid gavel och spanar. :eek:

Mvh,

Marie
2008-02-19, 20:05
Det verkar som om "Fahrer" är ombud för Däckonline. Inte dumt alls!

Han krängde lika glatt däck från spanska Rodamoto åt mig och till samma pris, så man är inte piskad att handla hos Däckonline heller...

Jag har förresten själv beställt 10 däck från Spanien idag... ;)

Motorrad
2008-03-13, 21:41
Det stämmer att Fahrer byter däck billigt. Hans hemsida är http://www.customcab.se och telefonnumret 0704-180228