handdator

Visa fullständig version : Vad har hänt?

Tengaipetrus
2006-10-11, 08:18
Hur är det med diskussionslustan? Det händer inte mycket här inne nu. Har alla gått i vinterdvala nu när årsmötet är avklarat? Nej nu får ni damma av tangentbordet så det blir lite fart här.

Säsongen är inte över, solen skiner i alla fall varannan dag. själv tog jag en tur i Häckeberga igår efter jobbet. Härlig sval och hög luft, perfekt för mc-körning. Blir mörkt lite tidigt men det får man stå ut med. Till helgen ska det vara fint väder sa de på nyheterna. Vart bär det av då? Själv tänkte jag nog ta en tur uppåt norra skåne, hoppas att jag träffar på någon av er då.
Petrus

Kungen
2006-10-12, 17:20
Hur är det med diskussionslustan? Det händer inte mycket här inne nu. Har alla gått i vinterdvala nu när årsmötet är avklarat? Nej nu får ni damma av tangentbordet så det blir lite fart här.

Säsongen är inte över, solen skiner i alla fall varannan dag. själv tog jag en tur i Häckeberga igår efter jobbet. Härlig sval och hög luft, perfekt för mc-körning. Blir mörkt lite tidigt men det får man stå ut med. Till helgen ska det vara fint väder sa de på nyheterna. Vart bär det av då? Själv tänkte jag nog ta en tur uppåt norra skåne, hoppas att jag träffar på någon av er då.
Petrus

Jag funderar på att skriva en insändare till den nya regeringen.
att jag vill de skall lägga värmeslingor i alla gatorna så vi hojåkare kan köra åter om..
om de inte gör det är de väl rasistiska o det vill de väl inte vara.

Är jag fel på det eller ?

Victor
2006-10-12, 19:08
att jag vill de skall lägga värmeslingor i alla gatorna så vi hojåkare kan köra åter om..

Nej, jösses du är helt rätt på det. :D

Tengaipetrus
2006-10-13, 07:13
Det är ju en strålande idé! Klar diskriminering om de inte genomför det.
Petrus

Marie
2006-10-14, 10:28

Gammal uppfinning!
Den fanns i Lund redan när jag bodde där på det glada 70-talet. Fjärrvärme tror jag att de kallade det.
Hur som helst så höll det gatorna fria från snö på vintern, och från asfalt på sommaren... :p :D
/Marie

Marie
2006-10-14, 10:33
Sen tror väl tusan att man knappt hinner skriva nånting på ett forum vid denna årstiden! Man har väl fullt upp med att köra hoj?
Igår var jag en sväng till Oves i Olofstöm och tittade på en BMW K1100 LT. Lång resa för se ett missfoster. Föregående ägaren hade målat om den stackaren i mattsvart industrilack, och förmodligen med en dammsugare som verktyg. Den såg rent ut sagt för dj-g ut! Undrar hur man skall vara möblerad på översta våningen för att kunna begå ett sådant helgerån?:confused: Synd på en i övrigt prima hoj.
/Marie

Mathias
2006-10-16, 18:44
Då kan man väll altid pruta och sedan lacka om den.:p

Marie
2006-10-16, 21:20
Då kan man väll altid pruta och sedan lacka om den.:p
Jodå, för all del.... Men köper jag en hoj vill jag ha något jag kan använda direkt och inte ett halvfabrikat.....
Vem vet om min nuvarande håller ända tills lackeringen av den "nya" är färdig?
/Marie

Mathias
2006-10-17, 12:48
Jodå, för all del.... Men köper jag en hoj vill jag ha något jag kan använda direkt och inte ett halvfabrikat.....
Vem vet om min nuvarande håller ända tills lackeringen av den "nya" är färdig?
/Marie

Ha ha, då blir det gambling oxå. :D

Marie
2006-10-17, 13:40
Ha ha, då blir det gambling oxå. :D

Japp, och jag är inte någon gambler i fråga om så allvarliga saker som min mobilitet. Vad skall jag åka på om detta hemska skulle inträffa? Har jag inte bränt pengarna på köp av en oanvändbar hoj så skulle jag ju kunnat panikköpa en annan hoj i det läget.
/Marie