handdator

Visa fullständig version : Bkk på Kemorabanan!!!

2008-02-12, 22:37
Bkk på Kemorabanan!!!

Nu är det dags att anmäla sig till Broms och kurvkurserna på Kemorabanan i Finland!
Anmälan gör du på School sidan!

BKK-kurs på Kemora 4 dagar för 3000-
Kemora_web-liggande.jpg
För endast 3.000.- får du en 4-dagars kurs, boende och mat! Detta fantastiska evenemang sker på Kemorabanan i Finland med start den 28 juli 2008. Ta med familjen på semester kanske?

Vi kommer att köra 4 dagar med 1 steg per dag! Det betyder att om man är med alla fyra dagarna så hinner man igenom alla fyra stegen som normalt används för kurser inom SMC. Givetvis gäller försäkringen eftersom det är en SMC-kurs.

Kemora ligger ca 35 mil norrut från Åbo i Finland. För er som åker färjan över från Stockholm.

Tar man färjan över från Umeå blir det bara ca 10 mil till banan.

Vi kommer att ha inskrivning och besiktning av både hoj och förare första dagen mellan kl. 09.00 och 10.00!
Sedan förarmöte 10.10 - 10.30
Därefter delar vi in oss i 4 olika hastighetsgrupper.
I varje hastighetsgrupp delar vi sedan in oss i smågrupper om 3-4 personer per instruktör.

11.00 går vi på banan och kör sedan i 20 minuters pass fram till 18.20
Därefter följer ca 45 minuters teoripasset.

Varje dag innehåller 5-6 körpass a 20 minuter.
Före varje körpass har man 20 minuter teori innan man går ut på banan. Efter varje körpass har man ca 15 minuter feedback med sina instruktörer. Därefter ca 25 min vila/fika.

Som vanligt ingår det fika både för och eftermiddag samt lunch på banan. Men denna gång ingår även i 4-dagarspaketet boeende i stugbyn 4 nätter (söndag - torsdag) nära banan samt frukost!

Vi avslutar dom 3 första dagarna med ca 45 minuters teori med olika teman.
Inskrivning och besiktning av både hoj och förare första dagen mellan kl. 09.00 och 10.00! Sedan förarmöte 10.10 - 10.30

Därefter delar vi in oss i 4 olika hastighetsgrupper. I varje hastighetsgrupp delar vi sedan in oss i smågrupper om 3-4 personer per instruktör. (Vilket betyder att det finns plats även för den som vill köra lite långsammare...) 11.00 går vi på banan och kör sedan i 20 minuters pass fram till 18.20. Därefter följer ca 45 minuters teoripasset.

Dag 2, 3 och 4 startar vi körningen kl. 10.00 efter en lättare besiktning!

Tänk på att ta med solbrillor och solkräm då solen aldrig riktigt går ner = långa ljusa dagar.

För er som kanske vill ta med familjen eller någon annan person till landet i öst så kan vi ordna det!

Familjeboende i stugorna kostar 150:- per person per natt!
Vill familjemedlem ta del av:
frukosten 70:- per dag, fika x 2 + lunch 180:- per dag
Dvs. vill man som familjemedlem hänga på en eller flera heldagar pyntar man 250 pistoler per dag!

(För kursdeltagarna ingår boende och mat i kurskostnaden.)

Anmälan gör du här på SMCs anmälningssida!

Extrapersoner anmäles via mail pergjers@gmail.com eller mobil 070-624 75 77.

Träningsledare för detta evenemang Per Gjers & Niklas Lundin - välkända profiler inom SMCs utbildningar.

Maria Nordqvist
2008-02-13, 08:12
Kul initiativ! Har ni informerat våra finska systerorganisationer? Det finns två; SMoto och MP69. Det finns säkert flera som vill hänga på. Hör av er till mig för kontaktpersoner!

2008-02-13, 23:48
Kul initiativ! Har ni informerat våra finska systerorganisationer? Det finns två; SMoto och MP69. Det finns säkert flera som vill hänga på. Hör av er till mig för kontaktpersoner!

Det tänkte jag överlåta till dig:o

Likaså med resepaketen och priserna!:)

2008-02-16, 19:00

Nu har jag mailat finnarna!

Färjorna har vi ju SMC-rabatt på:)

2008-03-11, 22:43
Det finns platser kvar:)

Galne Dansken
2008-03-11, 23:22
Jag är ju på - kanske även Lillpojken :)

Tveklöst årets höjdare..

ninan
2008-03-12, 11:58
Ni får nog stå ut med ett par östgötar också då vi planerar att semestra på Kemora banan i sommar. Dock inte inbokade ännu.
/Nina och Matte från Linköping

-Chrille-
2008-04-01, 19:11
Jag är ju på - kanske även Lillpojken :)

Tveklöst årets höjdare..

Ja detta får man ju inte missa för all messmör i Norrland....:)

Dansken...om du menar vad jag tror med "lillpojken", så kommer jag nog ta med lite roliga lekfordon också(50cc fyrhjuling, mm), för min lillpojke skall me också....:D

Galne Dansken
2008-04-03, 02:40

Dansken...om du menar vad jag tror med "lillpojken", så kommer jag nog ta med lite roliga lekfordon också(50cc fyrhjuling, mm), för min lillpojke skall me också....:D

Min Lillpojke har beställd en Ninja Kawatosaki 250 RRR turbo :rolleyes: te leverans innan Kemora..

lime
2008-04-03, 07:08
Min Lillpojke har beställd en Ninja Kawatosaki 250 RRR turbo :rolleyes: te leverans innan Kemora..

Men Dansken... Denhter ju faktiskt ZX-R 250 R-GP-RRR... Håll koll på ärren... ;)

Niklasinorr
2008-05-02, 14:28
Kom igen nu, fler anmälningar tack!

2008-05-03, 23:14

Ta med minimoton också!

Jag tar med så många hojar jag får plats med till min dotter:D även 4-hjuliga;)

Det finns en gokartbana på den jättestora parkeringen utanför själva storbanan:)

Käringarna kommer att ha fullt upp med att jaga småttingarna runt där!

Per

Niklasinorr
2008-05-04, 09:28
Ta med minimoton också!

Jag tar med så många hojar jag får plats med till min dotter:D även 4-hjuliga;)

Det finns en gokartbana på den jättestora parkeringen utanför själva storbanan:)

Käringarna kommer att ha fullt upp med att jaga småttingarna runt där!

Per

Kärringarna? Det är ju vi som är kärringar som åker omkring och tror att vi är Rossi...:D

Yasha
2008-05-04, 15:52
Det var ett jäkla prat om kärringar! :mad: Här är en kärring som tänkte anmäla sitt deltagande på kursen och inte springa omkring och jaga läskiga småkryp i depån. Men... så ser jag att upplägget är ett steg per dag och jag VILL INTE gå steg 1-3, jag vill ha 4 dagar med steg 4 - special! Annars betalar jag minsanna inga pengar. :rolleyes:

Så, det som står om kursdagarna, är det skrivet i sten eller kan man få en individuell plan för alla 4 dagarna? Jag lovar att vara en snäll deltagare och inte nöta ut mer än en instruktör per dag och jag kan till och med klara mig själv då och då. :p

Allvarligt, jag undrar!

/ Veronica

Yasha
2008-05-04, 15:53
*jag fick hicka*

Niklasinorr
2008-05-04, 21:14
*jag fick hicka*

Jag svarade på din fråga i instruktörsforumet... men visst, allting går att ordna mot en avgift...:D

2008-05-04, 21:26
Jag svarade på din fråga i instruktörsforumet... men visst, allting går att ordna mot en avgift...:D

Nejdu Nicko! Du skrev på SH vanliga öppna forum;)

Yasha
2008-05-05, 07:01
Det är rätt, på honom bara! :D

Årets, kanske tidernas, besvärligaste steg 1-3-deltagare = Yasha?!? :eek:

Pöss på er!

Niklasinorr
2008-05-05, 18:16

Nej, mitt verkliga svar PM:ade jag faktiskt, så det så!

Niklasinorr
2008-05-05, 18:17
Det är rätt, på honom bara! :D

Årets, kanske tidernas, besvärligaste steg 1-3-deltagare = Yasha?!? :eek:

Pöss på er!

Japp, och eftersom jag är officiell arrangör så har jag bestämt att Per skall få köra med dej...i fyra dagar!!! Hoppas att han har dubbla öronproppar:D:D:D

-Chrille-
2008-05-05, 19:05
Japp, och eftersom jag är officiell arrangör så har jag bestämt att Per skall få köra med dej...i fyra dagar!!! Hoppas att han har dubbla öronproppar:D:D:D

:eek::D....tycker om dig också Per...:D...visst e det skönt me vänner...

Jag tror detta blir årets höjdpunkt...konstigt att inte fler anmält sig...:confused:

Självklart tar jag me minimotosarna....så pangar vi lite med juniorerna också.;)

Gott mos!

// C

morsan
2008-05-05, 19:30

Jag tror att han slipper använda öronproppar, har svårt att tro att Yasha tänker köra det blå-gula eländet i fyra dagar när hon har en Suzuki GSX-R750 -08 att fräsa runt med :D

2008-05-05, 22:11
Jag tror att han slipper använda öronproppar, har svårt att tro att Yasha tänker köra det blå-gula eländet i fyra dagar när hon har en Suzuki GSX-R750 -08 att fräsa runt med :D

Ja man vet aldrig:o

Det är inte som i Älvdalen:mad:, I Kemora finns det inga db begränsningar:eek:

Yasha
2008-05-05, 22:37
Shit, vad ni är elaka mot min lilla Husa. *muttrar* Hon är numera försedd med dubbla pipor och låter inte värre än någon annan hoj. :mad: Fast... morsan har rätt, Husan har för första gången i världshistorien fått konkurrens om min kärlek. :o Lilla sjuhalvan är helt j-a underbar om jag får säga det själv!:D

Livet är väl inte svårare än att det går att ta med båda?!?

(dessutom tror jag, med grund i viss självkännedom, att öronpropparna var till för att stänga ute mitt pladdrande... *fnys*)

2008-05-20, 20:05
Anmälningar rullar in sakta men säkert:)

Ännu finns det platser kvar för er som är sugna!:D

-Chrille-
2008-05-27, 22:24
Jepp då var resan betald o klar...:D
Tipset är att boka med Silja (dagtur), då Viking hade nästan dubbla priset:eek:

Båten går 07,10 27/6 från värtan o är framme i Åbo 19,45 sen är det bara att masa sig 35 mil uppåt...:D

Fasiken va gött det ska bli!

// Chrille

Yasha
2008-05-28, 00:13
Jepp då var resan betald o klar...:D
Tipset är att boka med Silja (dagtur), då Viking hade nästan dubbla priset:eek:

Båten går 07,10 27/6 från värtan o är framme i Åbo 19,45 sen är det bara att masa sig 35 mil uppåt...:D

Fasiken va gött det ska bli!

// Chrille
Aj think vi vill bi ånn da sejm båt! :eek:
Jag hittar dig nog bakom en pelare eller nå't... :p

2008-06-15, 00:27
Det börjar närma sig!:)

Bara ca 20 platser kvar, så skynda och anmäl er till årets kurs:D

PiedPiper
2008-06-15, 21:01
ja hade man haft en mer förstående fru så ........ :mad:
hade jag nog kört om er allihopa.

sist var det ju den där db-killern som gjorde att jag inte fick ut maxeffekt :eek:

/Micke

2008-06-15, 21:11
ja hade man haft en mer förstående fru så ........ :mad:
hade jag nog kört om er allihopa.

sist var det ju den där db-killern som gjorde att jag inte fick ut maxeffekt :eek:

/Micke

Hörrö Micke!

På Kemora är det inga ljudkrav!:eek: Åtminstonde inte som här i Sverige:(

Ta med frugan och ungarna, det gör jag!
Och då vet du vad Malin tycker om hojar!

J.Conrad
2008-06-15, 23:35
Hörrö Micke!

På Kemora är det inga ljudkrav!:eek: Åtminstonde inte som här i Sverige:(

Ta med frugan och ungarna, det gör jag!
Och då vet du vad Malin tycker om hojar!

Finns det några platser kvar?

Niklasinorr
2008-06-16, 08:48
Finns det några platser kvar?

Jodå, det finns platser men dom börjar faktikst se ett slut:) Gå in och anmäl dej under fliken School här uppe...

J.Conrad
2008-06-16, 10:34
Jodå, det finns platser men dom börjar faktikst se ett slut:) Gå in och anmäl dej under fliken School här uppe...

Ok, får fiska lite efter eventuell samåkning....ingen mer från kalmarhållet som skall upp dit:D

PM:a mig

2008-06-16, 18:30
Ok, får fiska lite efter eventuell samåkning....ingen mer från kalmarhållet som skall upp dit:D

PM:a mig

På SH har du en kille som vill samåka från Götet!
Kanske en lite omväg för honom, men bättre än inget!:o

2008-06-16, 19:45
Har ni inte bokat färja ännu är det kanske dags att göra detta!
Vissa tider och avgångar är redan fullbokade!

Silja Line verkar vara billigare är Viking Line från Sthlm!

Från Umeå åker man https://online.rgline.com

Vill man inte åka båt går det alltid att åka runt

jenslindstrom
2008-06-18, 13:45
Hallå...

Har skrivit detta på SH men skriver här också.

Jag åker från Göteborg/Västra sverige med bil och släp och det finns 1 plats ledigt. Eventuell övernattning i östergötland.

Jag har bokat och betalt färja Stockholm->Åbo den 27/7 07:10 och Åbo-Stockholm 1/8 08:00.

ALLA förslag på samåkning, upplockning, omvägar etc välkomnas.
Jag är mycket flexibel.

Maila (jens snabel-a jgl punkt se) eller pm'a på sporthoj om du är intresserad.

Maria Nordqvist
2008-06-18, 16:07
Vi har SMC-rabatt på RG-Line också, Umeå-Vasa.

lundqvistm
2008-06-19, 07:19
Vi har SMC-rabatt på RG-Line också, Umeå-Vasa.

Det måste jag kolla upp! Kollade priserna på RG Line igår och det är ju nästan så att man tjänar på att åka via sthlm trots att vi bor i umeå!

jenslindstrom
2008-07-03, 21:34
Antar att vi kommer få mer information vad gäller boende etc.

När dyker den upp? :)

2008-07-03, 21:44
Antar att vi kommer få mer information vad gäller boende etc.

När dyker den upp? :)

Var bara lugn! Det kommer mer info om boeende mm senare!
Niklas håller på för fullt med att pussla ihop er i stugor och hotellrum!

Per

2008-07-06, 21:02
Som sagt vi har fått bokat hotellrum också för det är överfullt i stugbyn nu:D

Så vänta inte med att anmäla dig om du funderar på att åka till Kemora!
Det är bara ca 15 platser kvar nu!

Per

Pär
2008-07-07, 18:58
Jag är nyanmäld och vill gärna samåka med någon. Har ev. bil och släp om det behövs. Svar önskas snarast för att köpa rätt båtbiljett (och ev. beställa drag på nya bilen!). Jag bor i Stockholm och kan möta upp vid färjan.
Svara här, PM:a eller maila på parnyman@msn.com

Hoppe
2008-07-07, 20:44
Ja då var man anmäld. Kul ska det bli! Men naturligtvis lyckades man ju inte göra rätt vid anmälan... Trodde att man skulle fylla i vad man gått för kurs tidigare, så nu står det på bekräftelsen att jag bara valt steg 1 Motorcykeln. Blir till att kontakta SMC zumorgens och göra om och göra rätt.

Förresten, någon vill samköra dit? Alltså hoj, inte bil med hojjen på släp. Bor i Piteå

Vi syns i Kemora!

/Hans Olof

Pär
2008-07-09, 12:03
Har ni inte bokat färja ännu är det kanske dags att göra detta!
Vissa tider och avgångar är redan fullbokade!

Silja Line verkar vara billigare är Viking Line från Sthlm!

Från Umeå åker man https://online.rgline.com

Vill man inte åka båt går det alltid att åka runt

När slutar körningen på torsdagen? Hinner man med 20-båten to kväll från Åbo?

Yasha
2008-07-09, 13:18
När slutar körningen på torsdagen? Hinner man med 20-båten to kväll från Åbo?

Man får offra körtid för att hinna med färjan på torsdag kväll, tyvärr. Vi kommer åka med den färjan, måste vara hemma den 1:a. :(

Niklasinorr
2008-07-10, 23:07
Ja då var man anmäld. Kul ska det bli! Men naturligtvis lyckades man ju inte göra rätt vid anmälan... Trodde att man skulle fylla i vad man gått för kurs tidigare, så nu står det på bekräftelsen att jag bara valt steg 1 Motorcykeln. Blir till att kontakta SMC zumorgens och göra om och göra rätt.

Förresten, någon vill samköra dit? Alltså hoj, inte bil med hojjen på släp. Bor i Piteå

Vi syns i Kemora!

/Hans Olof

Det spelar ingen roll vad du har valt. Kursen är alla steg med start steg ett på måndag, oavsett vad du gjort tidigare. Så du kan lugnt somna om:)

Gunsan
2008-07-12, 23:02
Tjoho
Nu börjar kontroll-behovet slå till
Var bor man?
Banskissen är utskriven, vi pluggar...
Peo ska lägga in i GPS-en o jag ska fixa karta med rätt skala:D

2008-07-13, 23:23
Tjoho
Nu börjar kontroll-behovet slå till
Var bor man?
Banskissen är utskriven, vi pluggar...
Peo ska lägga in i GPS-en o jag ska fixa karta med rätt skala:D

Det kommer karta med i inbjudan till alla instruktörer och deltagare mfl.;)

Nicko har detta på g!:cool:

Niklasinorr
2008-07-15, 12:55
Nu har jag fått tummer ur rö... och skickat ut ett välkomstbrev med info om kursen. Om ni är anmälda och inte har fått brevet så får ni höra av er till mej.

Vi ses i Finland!

Och det är nära nu!!!!

Och ni som inte betalat, gör det snarast...

Niklasinorr
2008-07-20, 14:49
Just nu när jag skriver detta så är det exakt en vecka tills jag är på banan...:)

2008-07-21, 22:13
Just nu när jag skriver detta så är det exakt en vecka tills jag är på banan...:)

Nu är det dags snart!:)

Tyvärr så har vår fotograf hoppat av i sista sekunden:(

Någon som känner sig sugen på att följa med till grannlandet i öst?

Hör av er till pergjers@gmail.com

jenslindstrom
2008-07-24, 21:05
Mitt resesällskap har oturligt nog vurpat med mc'n (killen är ok men gipsad) och kan inte följa med.

Jag söker nu med ljus och lykta efter nån som kan dela bensin- och färjekostnader.

Färja med bil och släp samt två personer är bokat stockholm-åbo 07:10 på söndag och åbo-stockholm på fredag.

Jag har bil och släp och åker från göteborg/västra sverige, men kan tänka mig omvägar att plocka upp dig på vägen. Stockholm funkar givetvis.

Hör av dig snarast om du är intresserad!

Jens
jens snabela jgl punkt se
eller skicka pm

Wremo
2008-07-25, 00:41
Mitt resesällskap har oturligt nog vurpat med mc'n (killen är ok men gipsad) och kan inte följa med.

Jag söker nu med ljus och lykta efter nån som kan dela bensin- och färjekostnader.

Färja med bil och släp samt två personer är bokat stockholm-åbo 07:10 på söndag och åbo-stockholm på fredag.

Jag har bil och släp och åker från göteborg/västra sverige, men kan tänka mig omvägar att plocka upp dig på vägen. Stockholm funkar givetvis.

Hör av dig snarast om du är intresserad!

Jens
jens_rock snabela hotmail punkt com
eller skicka pm

Synd att jag inte läste denna tråd tidigare, hade gärna hängt på från Göteborg. Nu har jag bokat in allt och ger mig av tidigt på fredag morgon... Kanske på hemvägen?

Iskall
2008-07-25, 11:30
Slänger in en Väderlänk för Veteli

Det ser bra ut till Tisdag i allafall

http://svt.se/Väder Veteli (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35312&a=380862&continentId=10&countryId=1003&locationId=10030303189&forcastType=3)

/Stefan

-Chrille-
2008-07-25, 19:00
Nu är det dags snart!:)

Tyvärr så har vår fotograf hoppat av i sista sekunden:(

Någon som känner sig sugen på att följa med till grannlandet i öst?

Hör av er till pergjers@gmail.com

Jag har anlitat Sonny som lite "Hobbyfotograf" men han har väl ingen hightech utrustning annat än en vass "vanlig" kamera. Så lite bilder blir det nog...;)

Annars känns det tankat, packat o klart....gött...:-)

2008-07-26, 00:56
Men va bra:)

Så stor ponken får följa med också!?
Det blir fulla bilen för er då alltså?

Efter 4 dagars fotande så borde nog nåfra bilder sitta i alla fall!:D

Jag hör av mig imorgo!

ps. glöm inte Borat filmen:rolleyes:

Nu ska jag sova ruset av mig!

Per

Jag har anlitat Sonny som lite "Hobbyfotograf" men han har väl ingen hightech utrustning annat än en vass "vanlig" kamera. Så lite bilder blir det nog...;)

Annars känns det tankat, packat o klart....gött...:-)

-Chrille-
2008-07-26, 20:38
Men va bra:)

Så stor ponken får följa med också!?
Det blir fulla bilen för er då alltså?

Efter 4 dagars fotande så borde nog nåfra bilder sitta i alla fall!:D

Jag hör av mig imorgo!

ps. glöm inte Borat filmen:rolleyes:

Nu ska jag sova ruset av mig!

Per

Jepp..lite foton blir det nog..;)...o Boratfilmen,badbrallorna, flytväst, sparkcykel, metspön, kompressor mm mm mm är packade...hmmm...undrar varför det ser ut att va lite väder i släpdäcken...:D

Vi syns i Soumi...jag slår en lina.

peoni887
2008-08-01, 22:17
Vill bara tacka alla deltagare och instruktörer för en strålande vecka på Kemora.

När det gäller fotograferingen så löste den sig ju perfekt med Sonny och min kamrera, samt ett antal deltagare som kommer att dela med sig av sina bilder.

Störst tack ska dock Niklas och Per ha för att ha arrangerat det hela.

Om allt flyter på som det ska ses vi om knappt ett år. :D

/Peo

Niklasinorr
2008-08-01, 22:49
Vill bara tacka alla deltagare och instruktörer för en strålande vecka på Kemora.

När det gäller fotograferingen så löste den sig ju perfekt med Sonny och min kamrera, samt ett antal deltagare som kommer att dela med sig av sina bilder.

Störst tack ska dock Niklas och Per ha för att ha arrangerat det hela.

Om allt flyter på som det ska ses vi om knappt ett år. :D

/Peo

Det var bara roligt att både du och Gunsan kom och jobbade, stort tack till er!
Glöm inte att skicka ftp-adressen till mej så vi får någon snurr på alla bilder...:)

lundqvistm
2008-08-02, 07:39
Ett stort tack för grymt bra dagar!

Det är väl bara att köra vidare och vänta på nästa års Kemoravecka :D

-Chrille-
2008-08-02, 14:49
Sitter just nu pa baten hem och snott at mig en dator i barnens lekrum...:D...finns inga bokstaver med prickar pa! :mad:..men,men...
Blev ett dygn f;rsenad efter en punktering o Finlandsskogen...:mad::mad:...sa gar det om inte reservhjulet e med...:mad:

Ville bara tacka f;r en kanonvecka och lyfta pa hatten igen, for ett kanonarrangemang av Per o Nicko...saknar redan den grona artsoppan:D:D
Tack aven till alla deltagarna som visade ett otroligt engagemang i alla upptag och styggelser som hittades pa under dessa dagar...;)...ett kanongang.

Jag hoppas ocksa att det nya tidr'kningen fortsatter...mera Kemora;)

Tack som fanken!

Chrille

Bonjin
2008-08-02, 15:16
Sitter hemma med tom blick och undrar vad jag ska göra nu!! Grått och regningt utanför fönstret:(
Men det är ju bara att tänka på dagarna som var och på nästa år så skiner solen även här inne :D

Har haft skitkul, trevliga deltagare och tokiga kollegor:cool:

Synd bara att den där paparatsin var på fel ställe vid fel tidpunkt :rolleyes:

/Stefan A

Hoppe
2008-08-02, 17:04
Instämmer i hyllningskören! Satt och log på hojen alla 58 milen hem. :) Till och med de sista 27 i hällregn. Kemora, I´ll be back...:D

pikeman59
2008-08-02, 18:33
Kan inte annat än instämma med tidigare inlägg, helt klart vår bästa semestervecka. Vi känner verkligen att vi utvecklats även om jag körde en "kromsläde", det går faktiskt att hänga på en sån också:D
Och Eva praktiserade offroadåkning genom sandfållan i 90 med sin Bumse. Vi kanske ska ha en banhoj och en enduro till nästa år. (Nu får jag stryk). :D

Tack till alla superduktiga instruktörer, alltid tid för tips och uppmuntrande ord. Och och speciellt tack till Peo som såg till att Gamla Bettan är ordentligt ursotad och visade hur hon ska köras. Peo den nya customkungen kanske?
:rolleyes:

Det kändes faktiskt helt OK att vara med på kursen med customhoj.
-20 och en en banhoj till nästa år kanske? :)

Otroligt sköna människor med på kursen, hoppas "vurpan" i stuga 8 kryar på sig.

Vi ses nästa år på Kemora, om inte tidigare.

Sven & Eva

Hoppe
2008-08-02, 19:07
Att en kromsläde kunde pinna på så bra trodde jag inte innan kursen. Men nu vet jag. Snygg körning! Tur det fanns raksträckor där jag kunde dra fördel av mina 167 hästar ;)

/Hans Olof

Niklasinorr
2008-08-02, 20:16
Att en kromsläde kunde pinna på så bra trodde jag inte innan kursen. Men nu vet jag. Snygg körning! Tur det fanns raksträckor där jag kunde dra fördel av mina 167 hästar ;)

/Hans Olof

Jag tycker bara att ni alla bevisar min tes om att hojen inte har ett dugg att göra med hur fort det går i kurvorna... Tänk att jag alltid har rätt:D

owe granqvist
2008-08-02, 21:57
Vill bara tacka alla deltagare och instruktörer för en trevlig och rolig tid på Kemora.

Största tack till Niklas o Per som gjorde kurs möjlig. :D

På återseende om ett år på Kemora, eller någon annan kurs.

Med vänlig hälsning Owe

-Chrille-
2008-08-03, 17:58
Synd bara att den där paparatsin var på fel ställe vid fel tidpunkt :rolleyes:

/Stefan A

:D....Stefan...jag tror att Papparatzzin är mutbar....;)

2008-08-03, 22:35
:D....Stefan...jag tror att Papparatzzin är mutbar....;)

Ja hur mycket skall han ha för att förstora upp Duccen med Stefan under:p;)

Ett stort tack till alla som var där och jobbade och körde och hade kul:D

Vi ses snart igen!

Per

jenslindstrom
2008-08-04, 09:24
Efter 2 dagar på sofflocket orkar jag mig äntligen fram till tangentbordet...

Stort tack till alla arrangörer, instruktörer och deltagare.
Grymt rolig, nyttig och trevlig "semester"-vecka.
Ser verkligen fram emot nästa års upplaga.

Ha det

/Jens

Tommen
2008-08-04, 12:41
Vill tacka alla instruktörer som hjälpte mig att hitta runt på banan (säkrare o snabbare) samt till alla andra som var med på dessa dagar.

/Tommen

-Chrille-
2008-08-04, 16:05
Är det någon som har ångrat sig och vill ha en fotoskiva eller vill ha kontakt med Sonny (fotografen) ändå, så slå han ett mail på: sonny@ecracing.se

Mvh // Chrille

2008-08-04, 22:54
Är det någon som har ångrat sig och vill ha en fotoskiva eller vill ha kontakt med Sonny (fotografen) ändå, så slå han ett mail på: sonny@ecracing.se

Mvh // Chrille

Niklas håller på med att klippa lite i filmerna från Kemora nu!
Filmskivan kommer att skickas med fotona:)

Per

MicaelB
2008-08-07, 18:27
Jag har aldrig kört på bana eller deltagit i SMC-kurs.
BKK:n i Kemora var en mycket positiv upplevelse. MC-körning, MC-teori, MC-snack, MC-koll, osv. Bara att rekommendera för andra och att själv försöka satsa på att kunna vara med fler gånger.
Det blev som någon sa: En ny tideräkning "Före och efter BKK i Kemora".
Tack till arrangörer, instruktörer och andra som gjorde detta möjligt.
Micke från Luleå, deltog med GSXR1100 -96

Finnepinnen
2008-08-14, 15:17
Någon som vet när bildskivan ramlar ner i brevlådan? :)

2008-08-14, 22:09
Någon som vet när bildskivan ramlar ner i brevlådan? :)

Ja vad säger du Chrille?

Filmen är snabbklippt och bilderna rensade!
Så just nu hålls det på med bränning för fullt hos Sonny:cool:

Per

-Chrille-
2008-08-15, 07:20
Ja vad säger du Chrille?

Filmen är snabbklippt och bilderna rensade!
Så just nu hålls det på med bränning för fullt hos Sonny:cool:

Per

Jepp...stämmer!
Sonny laddade ner allting igår, då de blev färdiga från "StudioLule"...:D
Helgen kommer han att tillbringa framför datorn o bränna alla skivor, och de borde hamna hos "postfarbrorn" på måndag, om tekniken är med....:cool:

Så...en liten väntan kvar, så kommer de att landa hemma i brevlådan lagom till surströmmingspremiären...:D

MVH // Chrille

Hoppe
2008-08-27, 21:45
Skivan anlände idag! Härliga tider strålande tider! :D:D:D

2008-08-27, 22:10
Jepp...stämmer!
Sonny laddade ner allting igår, då de blev färdiga från "StudioLule"...:D
Helgen kommer han att tillbringa framför datorn o bränna alla skivor, och de borde hamna hos "postfarbrorn" på måndag, om tekniken är med....:cool:

Så...en liten väntan kvar, så kommer de att landa hemma i brevlådan lagom till surströmmingspremiären...:D

MVH // Chrille

Kul att alla fått sina bilder och filmen:)

Ryktas bland landets brevbärare att det snålas på frimärken i Sörmland:p

Galne Dansken
2008-08-27, 23:18

Kul med 4 miljoner bilder, och filmen är underbar..

Saknar sommar och Kemora..

-Chrille-
2008-08-28, 06:36

Hmmm.....ja dom har ingen humor alls.....:rolleyes:

Monsterdiggaren
2008-08-29, 00:22

Nej, alla har inte fått bilder och film. Vi har inte fått skivan.:(

//Jonas och Maria i Umeå

ForzaItalia
2008-08-29, 14:07
Inte jag heller :confused:

-Chrille-
2008-08-31, 21:42
Alla skivor har gått iväg, och det låter inget vidare att en del inte kommit fram...:confused::(

Faen vet vad som hänt...:mad:...men Sonny får skicka nya....så får man väl hoppas att det sitter en sörmlänsk postfarbror med våta drömmar nånstans...:eek:

Är det några mer som fortfarande inte fått nån skiva, så maila Sonny på: sonny@ecracing.se

MVH // Chrille

ForzaItalia
2008-09-04, 20:14
Nu har skivan även kommit till mig. Vilken bra film! Snyggt jobbat alla som var med och bidrog till den!

Monsterdiggaren
2008-09-06, 15:13
Nu har vi fått vår skiva! Tack till Sonny, Niklas och andra som bidragit till skivans tillblivelse. Jätteroligt att ha som minne och som lindring när mc-längtan blir för svår under vintern.

-Chrille-
2008-10-03, 22:11
Tack själva...skönt att höra att skivorna landat, för då kan jag börja slappna av....;)

Kan ingen snabbspola klockan så det snart blir dags att äntra båten igen...:D
Vi synes!

MVH // Chrille

2008-10-03, 22:14
Tack själva...skönt att höra att skivorna landat, för då kan jag börja slappna av....;)

Kan ingen snabbspola klockan så det snart blir dags att äntra båten igen...:D
Vi synes!

MVH // Chrille

Ska vi lufta Bladarna:D

Kan erkänna att jag är lite sugen:)

Niklasinorr
2008-10-04, 08:40

Man kanske skulle fara ut och sladda lite på kalla löv, fastfrusna i den nollgradiga asfalten... jag har svårt att tänka mej nånting halare faktiskt...:confused::mad:

2008-10-04, 17:46
Man kanske skulle fara ut och sladda lite på kalla löv, fastfrusna i den nollgradiga asfalten... jag har svårt att tänka mej nånting halare faktiskt...:confused::mad:

Yes:) var ute och sladdade på en massa löv och lera idag:p

Dock inte med någon av Hondorna, det blev skogsAprilian:D snart är det GGN:cool:
Det blev perfekt träning idag, regn, blåst och lagomt kallt.
Skithalt på alla rötter med riktigt blöt lera blandat med stora djupa vattenpölar!

-Chrille-
2008-10-04, 18:19

Ja det va falsiken va det suger i hojtarmen....:D...tänk va en ny hoj kan göra, känns som det gärna kunde få va sommar hela tiden....:cool:

Nä, man får väl stå o trycka i snålblåsten på crossbanan....:D....Lycka till på GGN!!! ;)

// C