handdator

Visa fullständig version : Kommer det bli någn gruskurs i VästraGötaland i vår??

sensonic
2008-01-25, 12:44
Som sagt, Jag undrar om det kommer bli ngn gruskurs i vår i västragötaland?

Hörde att BMW mc klubben skulle ha ngn i Alingsås i aprill men det gäller väll ej en KTM åkare!

mvh

HP

OH-
2008-02-01, 09:07
Som sagt, Jag undrar om det kommer bli ngn gruskurs i vår i västragötaland?

Hörde att BMW mc klubben skulle ha ngn i Alingsås i aprill men det gäller väll ej en KTM åkare!

mvh

HP

Svar från gräsrotsnivå i Göteborg: Det planeras ingen gruskurs (den som egentligen är för nybörjare) i Göteborg i år. Det kan tänkas att det blir nån sorts grusaktivitet med instruktörer senare i år i närheten av Göteborg men det beror på vilka som har tid och ork att engagera sig.

Vad som händer i övriga delar av vårt stora län har jag ingen aning om men jag antar att om inte alltför länge uppdateras länets hemsida.
Bland annat vet jag att det fanns funderingar i höstas om ban-kurs för grussmiskare :eek: , tänkt för dom med ambitioner på hög fart och feta uppställ.

AdventureRider
2008-04-01, 19:59
Bland annat vet jag att det fanns funderingar i höstas om ban-kurs för grussmiskare :eek: , tänkt för dom med ambitioner på hög fart och feta uppställ.

Det låter som en mycket bra ide:D

Vet ni om det blir något av det?

micke.r
2008-04-06, 20:56
Det låter som en mycket bra ide:D

Vet ni om det blir något av det?

Det ligger för tillfället på is, tyvärr !

Vi saknar i första hand kursansvariga, men även instruktörer!

/ Micke

badpitt
2008-04-14, 07:54
Det ligger för tillfället på is, tyvärr !

Vi saknar i första hand kursansvariga, men även instruktörer!

/ Micke

Pågår det några eftersökningar efter lämpliga kursledare?

Jag och kompisen skulle gärna lära oss grunderna med att sladda grus.

micke.r
2008-04-16, 21:57
Pågår det några eftersökningar efter lämpliga kursledare?

Ärligt talat - nej !!

SMC är som bekant en ideell organisation och utan eldsjälar och ledare samt även en och annan medlem som drar sitt strå till stacken, så hander INGENTING :rolleyes:

Vi lägger just nu mycket kraft på våra Grundkurser (Avrostningar) samt Sporthojskurserna (Broms och Kurv kurs). Det involverar just nu en många ideella människor, runt om i länet, som tillsammans lägger ner alldeles otroligt mycket tid, för att medlemmar och andra skall erbjudas ett någorlunda bra kursutbud!

Thats all for today..!! Sorry!

Jag betvivlar däremot inte att det finns underlag för både det ena och andra :D

Sporthojskurs
Avrostning
Gruskurs
Tjejkurs
Customkurs
Kurs för bara blå Yamaha
GPS navigeringskurs
Touringkurs

Framtiden får utvisa var vi ska lägga vår energi !
Välkommen med fler input ex här på forumet, som underlag för kommande år!

/ Micke

micke.r
2008-04-16, 21:59
Jag och kompisen skulle gärna lära oss grunderna med att sladda grus.

Hoppas att jag inte missuppfattat dig - jag förmodar att du i första hand är intresserad av att delta i en kurs - inte att på sikt hålla i en..:o