handdator

Visa fullständig version : Vilken djävulskt drag ...

stahson
2008-01-18, 16:36
det är här på Norrbottens sidan, knappt att man hinner med att läsa alla nya inlägg och news. puh :eek:

V Saarela
2008-01-18, 20:01
Stahson, har du fest eller...? :)

Jo. lite märkligt att det inte går att få lite mer rörelse på massan. Har inte ens styrelsen med insideinfo nåt kul att berätta och få igång nån diskussion?

Mässan i Göteborg hägrar ju nästa vecka och en del norrbottningar ska nog säkert dit. Själv tänker jag varje år skippa det, men det slutar ändå varenda gång att man ändå i slutändan står där på mässan och dregglar över dessa tvåhjulingar.

Göteborg ligger ju också så helveeetes långt borta(dock bara vintertid)Träffade Niina och Mauri för några dagar sedan och fick en bra ide av dom(som dom själva skulle göra)......åka till mässan i Helsingfors. Mindre mässa, men dock nästan femtio mil enkel väg kortare och framför allt, lite annat än.....

Just nu känns det som: Tror jag drar dit istället, fast.....mitt vägval dit blir nog ändå inte kortaste väg....Viking Line? :)

mc4ever
2008-01-20, 23:16
Hej
Jag har ju en egen liten tanke om det här med hur levande ett forum är.
Vet ju att det var betydligt bättre "drag" på SMC norrbottens gamla hemsida. Tror att det till viss del iaf berodde på att där kunde man skriva inlägg utan att vara registrerad användare (anonym). Fungerade ju på samma sätt om en gästbok. Tyvärr var väl diskusionen där inte helt lyckad alla gånger men det engagerade MC folk medlemmar eller inte.
Jag har inte någon speciell insider information annat än det vanliga SMC norrbotten har i dag en akut brist på MC instruktörer. Vi är snart inga alls som vill hålla på med det.

stahson
2008-02-07, 22:58
Här var det lungt som vanligt , men all kör väl inte HONDA :eek: , så de har väl det de gör i garaget (läs verkstan) :D

V Saarela
2008-02-08, 05:43
På båten till Finland köpte jag nån platta Carlsbergare. 119 spänn för en platta Biiilligt! Jag har liten hjärna så jag klarar inte av att räkna ut hur mycket jag tjänade på resan, men måsta ha varit en rejäl slant i allafall.

Idag är det fredag, så det bli att tulla på dessa gratisöl igen. Du då stahson?

dreamjay
2008-02-08, 13:04
På båten till Finland köpte jag nån platta Carlsbergare. 119 spänn för en platta Biiilligt!

Fråga mig inte hur jag hamnade härinne (antagligen bristen på drag även i övriga forum), men jag bara måste upplysa om de plattor vi köper härnere efter 20mil + kort båttur. 50kr/plattan. Där har du billigt... :p
(2:10/burk)

stahson
2008-02-08, 19:12
Idag är det fredag, så det bli att tulla på dessa gratisöl igen. Du då stahson?

Ja har köpt 2,8or på ICA för 14,90/6pack + att man spetsar de med allehanda starkdryck:D , tror att det blir pilligt men jag vet int . Men gott är det.

Skål på dig VS :rolleyes:

V Saarela
2008-02-08, 21:13
2,10 per burk är ju sanslöst billigt för färdiga öldrinkar :)
Inte undra på att dom släpar hem plattorna så stötdämparna på minibussarna hänger i botten. Just nu kostar en platta fulöl här uppe ca 150:- plattan. Vad är kursen för en platta söderut nu?

Kör också normalt med Icas 2,8:or och spetsar dom med garagedricka. När man vant sig, så smakar dom faktiskt ganska bra...
Nästa helg är det bowling med mcfyrkanten. Anmälan senast 12/2. Bowlingen är ju inte det viktigaste med det hela utan....
Häng på stahson, vi skippar bowlingen och sitter vi i baren, käkar lite, dricker dyröl och kollar när dom stora grabbarna bowlar :)

Skål och kippis stahson....och dreamvay också förståss!

dreamjay
2008-02-09, 11:33
Andrahandsvärdet per platta härnere ligger runt 120:- beroende på märke, mer än så går inte att ta då tillgången ju är rätt hög pga det nära läget till paradiset... :P

stahson
2008-02-10, 18:59
Häng på stahson, vi skippar bowlingen och sitter vi i baren, käkar lite, dricker dyröl och kollar när dom stora grabbarna bowlar :)

Som du vet måste en permissionsansökan in försådana tillställningar så vi får väl se vad befälet säger.
Har man skött sig får man gå och till och med få en liten slant med sig :D .

V Saarela
2008-02-11, 07:29
Andrahandsvärdet per platta härnere ligger runt 120:- beroende på märke, mer än så går inte att ta då tillgången ju är rätt hög pga det nära läget till paradiset... :P

Frugan kom hem på lördag från Finland. Hon hade med sig en sexpack finsk öl, dessutom riktig öl, dvs mellanöl.
Ska spara den till ett fint tillfälle. Ett fint tillfälle är....dricka upp dom ensam :)

V Saarela
2008-02-11, 07:31
Som du vet måste en permissionsansökan in försådana tillställningar så vi får väl se vad befälet säger.
Har man skött sig får man gå och till och med få en liten slant med sig :D .

I krig och kärlek gäller:
"lättare att få förlåtelse än tillåtelse"

Chansa stahson! Med lite tur så överlever du!

stahson
2008-02-11, 12:09
Chansa stahson! Med lite tur så överlever du!

Har chansat förut, och med mycket tur så överlevde jag.

V Saarela
2008-02-13, 20:47
40 pers var max antal deltagare för bowlingen...och nu är det fullbokat.

Kan tala om att dom finska mellanölen slut nu också. Med darr i handen har jag under veckan pimplat upp dom :)

stahson
2008-02-14, 12:31
Kan tala om att dom finska mellanölen slut nu också. Med darr i handen har jag under veckan pimplat upp dom :)

Kan förstå att du har varit skakis när du har pimplat finsk öl, du har ju undanhållit svenska staten en massa skattepengar :eek: .(Skattesmitare) :D
Du för passa dig, mässingbrickorna är ju på hugget här uppe med razzior mot mc-lister.

V Saarela
2008-02-15, 05:07
Jag vet, känner mig riktigt busig :)

Konstigt egentligen, sådär mycket rabalder för att några mc-ister anskaffat några liter för mycket diesel. Till ingen nytta heller, dom kan ju inte ens använda bränslet i sina hojar :confused:

stahson
2008-02-16, 19:37
VS drack du bara öl i går, eller fingrade du på kulorna också :D .

stahson
2008-02-19, 17:36
VS har du inte hittat hem till datorn efter bartömningen och kulspelet i fredags :D .

V Saarela
2008-02-19, 18:44
Javisst, självklart. Hann med ett par snabba mellan barbesöken. Dock hamnade båda kulorna i rännan :)

Notera den sofistikerade och världsvana sättet "en till tack!"
http://mcfyrkanten.uniwiz.se/bilder/080215/24.jpg

Själv då, doppat några kulor och fått fröna till att...?

MORR
2008-02-20, 00:21
VS har du inte hittat hem till datorn efter bartömningen och kulspelet i fredags :D .

J-A snygg hund :eek:

Är hon till salu :confused:

stahson
2008-02-20, 17:46
Själv då, doppat några kulor och fått fröna till att...?

Nee kulorna är orörda, men fröna är planterade så man får se vad som växer fram :rolleyes: .

stahson
2008-02-22, 18:17
"Kilpis" VS, har ölen börjat kyla strupen än :D ?

V Saarela
2008-02-22, 19:02
Heter annars "kippis". Viktig not.
Självklart är dom kylda ölen på G redan :) Trots det, tror jag ska se Bolibompa och sen gå och sova.
Idag var det nästan mc-väder?

"kippis stahson!"

stahson
2008-02-22, 21:39
Heter annars "kippis". Viktig not.

"kippis stahson!"

Ursäkta min dåliga finska, de jag skrev "kilpis" är väl de som kommer ut ur en efter ett par öl :D . Fast det där blev dålig svenska :confused: ?

V Saarela
2008-02-24, 06:36
Ursäkta min dåliga finska, de jag skrev "kilpis" är väl de som kommer ut ur en efter ett par öl :D . Fast det där blev dålig svenska :confused: ?

Reser man med visumtvång från Rutvik till stan, så är man ursäktad:rolleyes:

Tycker du är intelligent vad gäller språk stahson :)

stahson
2008-02-24, 17:25
Reser man med visumtvång från Rutvik till stan, så är man ursäktad:rolleyes:

Tycker du är intelligent vad gäller språk stahson :)

Det var snällt sagt VS , du har väl inte varit med fingrarna i pepparkaksburken i helgen :rolleyes: .

stahson
2008-02-27, 14:12
Igår var jag till Finland VS. På språkresa och lärde mig en massa nya ord :rolleyes: , synd att minnet är så dåligt att jag kommer inte ihåg vad jag lärde mig :eek: . Men du kan ju lära mig :D .

V Saarela
2008-02-28, 19:15
Ett besök i Finland mitt i veckan, hmmm.....

......hur mycket köpte du?

stahson
2008-02-28, 20:28
Ett besök i Finland mitt i veckan, hmmm.....

......hur mycket köpte du?

1 st Soffa svart :D
1 st Bord ek :rolleyes:
2 st hyllor vit :eek:

V Saarela
2008-03-01, 04:04
:)
Tänkte inte på att det går att handla annat där också.

Tråkigt stahson, det går liksom inge bra för dig :rolleyes:

stahson
2008-03-01, 23:10
:)
Tänkte inte på att det går att handla annat där också.

Tråkigt stahson, det går liksom inge bra för dig :rolleyes:

VA går det att handla annat än möbler i Finland :confused: .

Men när du säger det så var det väl en camping i Kemi som hade en bra omsättning för ett par år sedan, och det var väl inte på att hyra ut stugor ?

Kanske en camping du besökt VS du som gillar tältning :D ?

V Saarela
2008-03-02, 02:43
Ja, den campingen var omtalad i några år :)
Det var ett populärt semestermål, speciellt för luleborna. Tyvärr fick jag aldrig någon möjlighet att besöka den :(

Undrar hur affärsverksamheten går idag för dom?

stahson
2008-03-02, 21:52
Ja, den campingen var omtalad i några år :)
Det var ett populärt semestermål, speciellt för luleborna. Tyvärr fick jag aldrig någon möjlighet att besöka den :(

Undrar hur affärsverksamheten går idag för dom?

VS vart har ni bodensare ert speciella semestermål ? :D
Och du ska inte berätta för "mamma" vart du ska fara, för då är möjligheterna större att du kan besöka sådana intressanta "ställen" :rolleyes: .

V Saarela
2008-03-07, 04:19
Har du läst stahson på Norrbottenssidan om "Nya" 1:a maj rundan...

Vad tror du det innebär?
Snabbast vinner.....

//AcraInnova

stahson
2008-03-07, 21:42
Har du läst stahson på Norrbottenssidan om "Nya" 1:a maj rundan...

Vad tror du det innebär?
Snabbast vinner.....

//AcraInnova

Dom skriver att "Nytt för i år är att vissa sträckor kommer att förändras" så vi får hoppas att all asfalt blir uppriven så att det blir en schysst grusrunda av det hela :D .
VS du tror på tävling det skulle ju vara JÄTTEKUL.

stahson
2008-03-08, 17:57
Tjohoo Saarela i kväll blir det party , jag fick "mamma" att köpa ut ett 6-pack öl till mig :eek:. och inte vilka öl som helst hon slog på stort och köpte 3,5or de du. Så i morgon blir det inget fordonskörning.

V Saarela
2008-03-09, 04:56
WOW! Du har verkligen smörat och tagit ett rejält steg uppåt i hierarkin hemma :D
Hon slog på stort och handlade 3,5or!! Är inte det dyrt?!?

Jädrans, tror jag somnade efter två öl igår. Dessutom var det dom enda jag hade :p

Kenneth V
2008-03-09, 12:26
Till berörda forummedverkande

SMC Norrbotten tycker jag skall vara en seriös organisation som värnar för mc-hobbyn.

Att i vissa av forumets ämnen snacka om alkoholhaltiga drycker, under-bältet och även knogjärn (som faktiskt är förbjudna) tycker jag inte hör hemma här.

Jag tror inte det ger några bra signaler hos "Svensson" som kanske också sneglar på SMC´s sidor.

Ämnen som rör utflycktsmål, mektips och annan info är väl mer lämpade för vår verksamhet.

Hoppas på snar bättring
webmaster SMC Norrbotten:mad:

PS! Vi är ett fåtal i styrelsen som gör så gott vi kan. Vi skall ordna med arrangemang, uppdatera hemsidan och mycket annat.
Men trots att det gått 7 månader på det nya verksamhetsåret har vad jag vet inte fått något erbjudande från övrig medlemmar.
DS.

V Saarela
2008-03-10, 15:29
Se nu vad du ställt till med stahson :)

stahson
2008-03-10, 21:26
Se nu vad du ställt till med stahson :)

Kan knappast var jag som är inblandad för jag är en vanlig "Svensson":rolleyes: , men du Saarela ligger risigt till med ett finsk klingande efternamn, så skärp dig nu :mad:.

PS. (till de som har en begränsad humor, så är detta inlägg av den ironiska sorten) :D

Pingo
2008-03-10, 21:31
Till berörda forummedverkande

SMC Norrbotten tycker jag skall vara en seriös organisation som värnar för mc-hobbyn.

Att i vissa av forumets ämnen snacka om alkoholhaltiga drycker, under-bältet och även knogjärn (som faktiskt är förbjudna) tycker jag inte hör hemma här.

Jag tror inte det ger några bra signaler hos "Svensson" som kanske också sneglar på SMC´s sidor.

Ämnen som rör utflycktsmål, mektips och annan info är väl mer lämpade för vår verksamhet.

Hoppas på snar bättring
webmaster SMC Norrbotten:mad:

PS! Vi är ett fåtal i styrelsen som gör så gott vi kan. Vi skall ordna med arrangemang, uppdatera hemsidan och mycket annat.
Men trots att det gått 7 månader på det nya verksamhetsåret har vad jag vet inte fått något erbjudande från övrig medlemmar.
DS.

Så farligt är det väl inte. Grabbarna slänger ju bara käft lite vänskapligt. Men klart problem är ju att en somnade visst efter två folköl vilket tyder på rena nybörjartakter.

Värre är ju den singeltråd i forumet som gränsar till koppleri mellan trånande knuttor och knuttar ;-)

stahson
2008-03-11, 20:54
Hallå var är du VS, du har väl inte blivit arresterad av någon forumpolis ? :D

Pingo
2008-03-11, 22:19
Hallå var är du VS, du har väl inte blivit arresterad av någon forumpolis ? :D

Han kanske förlustar sig i singeltråden?

Jag skulle inte ha tipsat honom, fy på mig.

stahson
2008-03-12, 09:43
Han kanske förlustar sig i singeltråden?

Jag skulle inte ha tipsat honom, fy på mig.

Singeltråden är nog spärrad på hans dator :D .

Pingo
2008-03-12, 20:53
Singeltråden är nog spärrad på hans dator :D .

Men vad kan ha hänt honom?

Inte har väl Forumpolisen tagit honom efter att ha somnat efter två folköl ändå?

Herregud nu får vi ta fram psalmboken och avge munnens bekännelse till kyskhet, onykterhet etc ...

V Saarela
2008-03-13, 05:14
Tillbaka från singeltråden där jag gick totalt lost. *pusth* vilken ruggig klubb :)

Vet inte om jag missförstått det hela med starkdrycker, men....
Trodde syftet med alkoholdrickandet var att häva i sig så fort man kan och sen somna in i bolibompavärlden så fort det går ???
Så.......om man nu slocknar efter två folköl, så kan det ju inte vara sk nybörjartakter utan helt enkelt bara........nybörjartur? :rolleyes:

stahson
2008-03-13, 10:01
Tillbaka från singeltråden där jag gick totalt lost. *pusth* vilken ruggig klubb :)

Vet inte om jag missförstått det hela med starkdrycker, men....
Trodde syftet med alkoholdrickandet var att häva i sig så fort man kan och sen somna in i bolibompavärlden så fort det går ???
Så.......om man nu slocknar efter två folköl, så kan det ju inte vara sk nybörjartakter utan helt enkelt bara........nybörjartur? :rolleyes:

Nu vart jag nyfiken VS, ska nog stärka mig med en folkis och ge mig in på singeltråden, men det blir nog i morgon fredag för inte kan man dricka mitt i veckan det skulle ju ge fel signaler till omgivningen.

Måste bara fråga räknas det som att vara "otrogen " att vara inne på singeltråden? :rolleyes:

V Saarela
2008-03-13, 17:22
Svår fråga.
Kan man vara otrogen med en som är singel? Eller, vad annars betyder singel?

stahson
2008-03-23, 18:34
Glaad Poscck VS occh ni andra :)

V Saarela
2008-04-18, 20:10
Patte har ju kallat oss för "look a like", så nu är det ju då efter ditt tilltag dags för hemklippning för mig på söndag.

Passade på att fylla 17+ för nån vecka sedan. Fördrev den med att åka ingenjörskonst vad gäller väg(Sa Calobra). http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080403/080403b1.html

stahson
2008-04-21, 19:43
Patte har ju kallat oss för "look a like", så nu är det ju då efter ditt tilltag dags för hemklippning för mig på söndag.

[/URL]

Vart frisyren snygg :D