handdator

Visa fullständig version : Roliga MC-vägar i länet?

JoS
2006-10-07, 23:34
Efter några års åkande runt på vägarna i vårt län så börjar man ju fundera över om man missat några guldkorn någonstans. Vilka är just era favoritvägar? Har ni några speciella smultronställen ni gärna åker till när ni skall ut och åka? Det kanske finns ett speciellt café som gör de mest underbara bakverk du inte annars kan få tag på?

Kom igen nu. Dela med er av era upplevelser så vi andra kan uppleva dem med.

Ordet är fritt.

@nderz
2006-10-13, 16:00
Hej Jos.
Det verkar inte finnas speciellt många som har "favoritvägar" eller dom kanske vill ha dom för sig själva:p

Så jag få väl bidra med 2 till å börja med.

Lövstabruk till Ängskär (Hållnäshalvön), vägen e fin men fiket vid campingen e inge speciell. Fast kaffe å glass har dom.

Lövstabruk till Österbybruk, vägen är nyasfalterad, kan nog bli riktigt kul nästa sommar om inte tjälen tar den. Har i och för sig inte provat den ännu.
Österbygrillen har goda burgare

JoS
2006-10-13, 19:49
Lövstabruk till Österbybruk, var det den vägen som hade typ "kanonkulor" som stack upp under asfalten för några år sedan? Den var hemsk även för Tigern.

@nderz
2006-10-13, 22:33
Lövstabruk till Österbybruk, var det den vägen som hade typ "kanonkulor" som stack upp under asfalten för några år sedan? Den var hemsk även för Tigern.

Möjligt, vägen har varit dålig i många år.
Men som sagt är den nyasfalterad enligt en kompis (oxå hojåkare) som bor i trakten. Åkte 76:an förbi avtagsvägen förra helgen, på väg till årsmötet i Tierp, och det var nyasfalterat så långt det gick å se.

JoS
2006-10-23, 22:18
Nu är det dags att uppdatera SMC's Hojkarta. Senast den sista november så skickas de ändringar som vi i länen vill föra in på kartan till tryckeriet.

Är det några vägar som Du tycker skall läggas till på kartan, samt är det några som just Du inte tycker passar som "MC-vänliga" vägar?

Kan det vara så att Hojkartan redan är fulländad? :confused:

@nderz
2007-05-02, 10:57
Dags för ett rådlyft.
Nu när säsongen så sakta börjat så är vi många som vill ha tips om trevliga vägar och fikaställen i länet. Vart brukar ni åka?
Spelar ingen rolll om det bara handlar om en tur på några kilometer eller en heldagstur, berätta för oss om era favoritställen

@nderz
2007-05-02, 10:58
Möjligt, vägen har varit dålig i många år.
Men som sagt är den nyasfalterad enligt en kompis (oxå hojåkare) som bor i trakten. Åkte 76:an förbi avtagsvägen förra helgen, på väg till årsmötet i Tierp, och det var nyasfalterat så långt det gick å se.

Vägen var riktigt trevlig, åkte den för 2 veckor sedan, förutom att det var mycket sand och grus i kanterna.

McGregor
2007-05-02, 21:10
Jag vet att vi ska hålla oss med tips om vägar & fik i länet men jag kan ändå inte låta bli att tipsa om ett matställe strax utanför länsgränsen.

Efter väg 76 mellan Heby och Valbo, alldeles vid infarten till Hedesunda, ligger Skärsjö Vägkrog (intill OKQ8). Dom serverar bl a buffé med 4 rätter för 95 kr.
"Men eftersom ni åker mc, betalar ni bara 75 kr", berättade damen.

Bra mat & trevligt bemötande ska premieras...

Regor

Griffon
2007-05-03, 07:41
Tjenixxxxen ,

Nu är jag då inte uppsalabo , men runt Kårsta -Lindholmen åsså mellan typ Vallentuna å Arlanda å där DC-9:an gick i backen , nu kommer jag inte ihåg vad det heter .... kanman köra slut på ett antal fulltankar utan annat än ett par enstaka raksträckor.....på vissa ställen är det rena SuperMotard lägen...:D
:D

JoS
2007-05-03, 22:52
Aha! Du menar Gottröra? Riktigt fin väg!

Tina
2007-06-26, 08:47
Jag har nyligen hittat en krokig väg, bitvis så kan man se flera kurvor framför sig, det är bara att gasa och lägga ner :D

Mellan Månkarbo och Tierp ligger Gryttjom längs E4. Därifrån går en väg till Östervåla. Tror den är skyltad Ullfors...
Alltså, mellan Gryttjom och Östervåla, krokarna kommer efter några kilometer.
Enjoy :D

JoS
2007-06-26, 09:05
Den har jag nog aldrig provat! Tackar för tipset.

@nderz
2008-05-29, 07:05
Dags för ett trådlyft igen.

Tipsa oss andra om dina fina vägar och mysiga fika/matställen i länet

Titania
2008-05-29, 19:15
Är det någon som har koll på vägen mellan Östervåla och rakt norrut till Hedesunda? Ser ut att nästan gå i vatten. Vägbeläggningen är jag intresserad av, grus eller asfalt?

McGregor
2008-05-29, 22:46
Finfin väg för alla grusåkare. Väl framme vid bron över Dalälven (gamla Färjsundet) är det riktigt vackert. Vid OK-macken på andra sidan Hedesunda finns ett matställe med bra mat och rabatt för motorcyklister.

Titania
2008-05-30, 18:59
Finfin väg för alla grusåkare. Väl framme vid bron över Dalälven (gamla Färjsundet) är det riktigt vackert. Vid OK-macken på andra sidan Hedesunda finns ett matställe med bra mat och rabatt för motorcyklister.

Då var det den vägen jag kom in på av misstag. :mad: Den ser jäkligt trevlig ut... på kartan. Grus. :kräksflino:

Matstället har jag stannat vid, flera gånger men jag har tagit mig dit via stora vägen, 67:an eller vad den kan tänkas heta.