handdator

Visa fullständig version : Bra verkstad i södra skåne?

Lasse N
2007-12-04, 20:09
Hej,

ska man lämna iväg guldklimpen på service vill man ju kunna sova gott utan mardrömmar.
Så, har ni något bra tips om duktiga mc-verkstäder i södra skåne? Vilka verkstäder ska man undvika?

Mathias
2007-12-04, 21:04
Där finns ju Lillemans i Lund.

pellehbg
2007-12-05, 19:34
Där finns ju Lillemans i Lund.

Ja det är en mycket kompetent firma som tar många olika märken!
Annars har du Motorsport i Landskrona o Prillas i Löddeköpinge

Ducatista
2007-12-11, 08:37
För egen sovro's skull lämnar jag min pärla till Ollenelli i Malmö (Malmö MC-Service).

För andra tips så kolla gärna in
http://www.sporthoj.com/mc-firmor/index.php?do=lan&id=Skåne

Lasse N
2008-02-06, 13:15
Lillemans i Lund fick förtroendet och jag måste säga att de förvaltade detsamma med bravur.

Micke64
2008-02-16, 15:40
Snacka med Jan på Mc-Huset, i deras kundmottagning.
Så ser han till att du får världens bästa service.
Och dessutom lånehoj när din är inne på verkstaden!:)

Tengaipetrus
2008-02-16, 16:31
Snacka med Jan på Mc-Huset, i deras kundmottagning.
Så ser han till att du får världens bästa service.
Och dessutom lånehoj när din är inne på verkstaden!:)

Det var nytt för mig. Vad kostar det att få en lånehoj under servicen?
Petrus

Lasse N
2008-02-18, 09:43
Hmm, får man sämre service om man inte snackar med honom?

lasseystad
2008-02-28, 22:47
Hej,

ska man lämna iväg guldklimpen på service vill man ju kunna sova gott utan mardrömmar.
Så, har ni något bra tips om duktiga mc-verkstäder i södra skåne? Vilka verkstäder ska man undvika?

Någott jag kan tippsa om är sölle racing i Ystad !!
dom gör mycket till oss på mc-skolan, plus allt privat
mycket duktiga killar

Lasse N
2008-04-27, 09:21
Min positiva bedömning av Lillemans var lite för snabbt.
Härom veckan när jag skulle ställa undan hojen efter säsongen första runda ser jag att vänster motorkåpa är alldeles oljig. Det har varit för mycket olja i hojen och det har tryckts ut genom en packning. Inspektionsfönstret var fullt och jag fick tappa ur 3-4 dl olja innan nivån kom ner på rätt nivå. Hur mycket som tryckts ut genom packningen under de 20 milen kan jag bara spekulera i.
Har kört nån runda efteråt och det trycker inte ut någon olja längre så ingen större skada skedd men jag kommer inte anlita Lillemans igen.

xyx
2008-04-27, 18:21
Kan rekommendera Piffes MC.
Han har precis gjort "storservice" på min Speed Triple och jag har inga klagomål.
Hålt tider, gett ett trevligt bemötande och bra priser.
Verkar dessutom vara noggrann.

http://www.piffesmc.se/

Mathias
2008-04-27, 18:32
Åk ner och snacka med dem.

Fnurre
2008-05-05, 20:42
Själv lämnar jag på Sölle Racing i Ystad, har funkat alldeles utmärkt. De lovar inte mer än de kan hålla. Att han dessutom själv är aktiv inom dragracing gör inte saken sämre.

Maddog
2008-06-10, 20:19
Jag lämnade min "Springare" till HMX i Högahult utanför Bjärmum. En kille som heter Lasse Sandkvist som mest servar "crossar" i vanliga fall.
Helnöjd med service av bågen och bemötande av Lasse. Mycket humana priser, dock inte aktoriserad att serva BMW, men det kvittar när garantin ändå har gått ut, enligt mig. Vill ni komma i kontakt med Lasse på HMX så maila mig så skickar jag kontakt uppgifter.

ride free
2008-07-18, 09:14
jAg rekommenderar Sölle Racing i Ystad....

Agathon
2008-07-20, 07:18
Det var nytt för mig. Vad kostar det att få en lånehoj under servicen?
Petrus

Det kostar 99kr/dag om du köpt hojen där, något lite mer annars, men jag vet inte exakt.

bosseman
2008-10-13, 16:51
Själv lämnar jag på Sölle Racing i Ystad, har funkat alldeles utmärkt. De lovar inte mer än de kan hålla. Att han dessutom själv är aktiv inom dragracing gör inte saken sämre.
Håller med Sölles är mycket duktiga och noga.:cool:

jensv
2009-02-01, 13:40
Mina hojar har bara varit hos EBO's i M-ö