handdator

Visa fullständig version : Blekinge/Karlskrona/hojliv

Yasha
2007-10-04, 21:20
Hej på er!

Jag kommer att tacka ja till ett jobb i Karlskrona imorgon, börjar efter nyår och om allt går enligt planerna så flyttar hela familjen ner till sommaren 2008.

Det är ju inte så mycket fart här på forumet, inte någonstans egentligen, men jag försöker ändå ställa en fråga till er om hojlivet i distrikt Blekinge. Vad händer? Vad är på gång? Vad pysslar ni i SMC Blekinge med och vad erbjuds för övrigt? *nyfiken*

Jag kör motard och sporthoj, kan tänkas konvertera motarden till både is- och skogsmaskin (men med senaste fjädringsmodifieringen så är den liiiite för hård för skogskörning även på min väldigt mycket nybörjarnivå), är asfaltsfrälst och gillar bankörning mer än trafik och är skitskraj på grus efter en rejäl vurpa, men kan självklart inte låta bli att utmana mig själv. *L*

Så, berätta ni som bor i distriktet och vet vad som erbjuds.

Självklart får ni gärna säga bu och bä om Karlskrona/Blekinge generellt, men jag har ju redan bestämt mig på den punkten. Stackars er... :rolleyes:

/ Veronica

Da Fris
2007-10-05, 20:15
Välkommen

Trevligt med ännu en blå-gul fara till i Karlskrona, undrar om inte jag är ensam just nu.......

Vad är det för jobb som har lockat dig till Karlskrona?

Yasha
2007-10-06, 00:00
Tackar, har man väl blivit fast i Husasekten finns ingen återvändo. Så enkelt är det! *kärlek* Min 06:a blev lite modifierad under vintern 06/07 och blev så bra att hon får hänga med minst en säsong till, annars har jag hittills bytt typ vartannat år. Kan ju inte låta dig vara ensam om härligheten! :p

Man har "lockat" med ett jobb på Boverket som jag inte kunde tacka nej till, så tydligen har jag vissa drag åt det självplågande hållet, som alldeles frivilligt ska bli statlig tjänsteman. :rolleyes:

Välkommen

Trevligt med ännu en blå-gul fara till i Karlskrona, undrar om inte jag är ensam just nu.......

Vad är det för jobb som har lockat dig till Karlskrona?

Da Fris
2007-10-06, 08:40
....tydligen har jag vissa drag åt det självplågande hållet, som alldeles frivilligt ska bli statlig tjänsteman. :rolleyes:

Jobbar själv inom det statliga (Flottan) så jag vet precis vad du menar....:D

H-son
2007-10-08, 07:37
Välkommen till Blekinge!!

Tja, vi kanske skulle kunna jobba mer på att hålla diskussionen igång...

Ang. Hojlivet så tycker jag att det är ganska aktivit, finns flera klubbar med olika inriktning (du kan nog både få svänga en runda både på bana och i skogen om du vill :) ).

Vad gäller SMC Blekinge så har vi, tycker vi, en bra fortbildningsverksamhet som tar det mesta av tiden... både en av de bättre grundkurserna som man kan tänka sig, samt BKK verksamhet som just nu planeras och jobbas på inför nästa år...

By the way, jag har också varigt statligt anställd, (Högskolan), men lyckats slita banden... :D

/K

Hej på er!

Jag kommer att tacka ja till ett jobb i Karlskrona imorgon, börjar efter nyår och om allt går enligt planerna så flyttar hela familjen ner till sommaren 2008.

Det är ju inte så mycket fart här på forumet, inte någonstans egentligen, men jag försöker ändå ställa en fråga till er om hojlivet i distrikt Blekinge. Vad händer? Vad är på gång? Vad pysslar ni i SMC Blekinge med och vad erbjuds för övrigt? *nyfiken*

Jag kör motard och sporthoj, kan tänkas konvertera motarden till både is- och skogsmaskin (men med senaste fjädringsmodifieringen så är den liiiite för hård för skogskörning även på min väldigt mycket nybörjarnivå), är asfaltsfrälst och gillar bankörning mer än trafik och är skitskraj på grus efter en rejäl vurpa, men kan självklart inte låta bli att utmana mig själv. *L*

Så, berätta ni som bor i distriktet och vet vad som erbjuds.

Självklart får ni gärna säga bu och bä om Karlskrona/Blekinge generellt, men jag har ju redan bestämt mig på den punkten. Stackars er... :rolleyes:

/ Veronica

Fredrik
2007-10-08, 08:08
Välkommen till Blekinge

Jag är snart inne på mitt 20:e år i statens tjänst så jag har ju inte lyckats klippa banden och det är ju frågan om det blir av efter så här lång tid.

Välkommen till Blekinge!!

Tja, vi kanske skulle kunna jobba mer på att hålla diskussionen igång...

Ang. Hojlivet så tycker jag att det är ganska aktivit, finns flera klubbar med olika inriktning (du kan nog både få svänga en runda både på bana och i skogen om du vill :) ).

Vad gäller SMC Blekinge så har vi, tycker vi, en bra fortbildningsverksamhet som tar det mesta av tiden... både en av de bättre grundkurserna som man kan tänka sig, samt BKK verksamhet som just nu planeras och jobbas på inför nästa år...

By the way, jag har också varigt statligt anställd, (Högskolan), men lyckats slita banden... :D

/K

Yasha
2007-10-08, 16:49
Tack! Vad trevligt!

Det kanske finns ett liv utanför Sthlm ändå. :D (det mesta av mitt hojliv sker ju förvisso utanför, typ Gelleråsen, Kinnekulle, Uppsala, Åland... kanske får testa Knutstorp, Anderstorp mfl "nya" banor nu då? *glad*)

Har förstått att några av er kommer vara på instruktörsträffen i Sollentuna i helgen, så då kanske vi får tillfälle att säga hej.

Najs med lite aktivitet i tråden och på forumet i stort. :p

/ Veronica

Yasha
2007-11-16, 18:19
Hej på er!

Är det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med att titta på ett par lägenheter vi har blivit erbjudna att se i Karlskrona?!?

Den ena är det visning på på tisdag den 20/11 kl 15.30, den andra när det passar dig/er men så snart som möjligt. Det går ändå inte att kontakta hyresvärden förrän på måndag.

PM:a gärna om ni kan ställa upp, de ville tydligen inte att vi skulle teckna kontrakt på grisen i säcken. Undrar vad de har för grisar i lägenheterna egentligen?!? :confused: :D

Båda lägenheterna ligger centralt på Trossö.

TACK! / Veronica

A_C_E
2007-12-16, 00:19
Hej Veronika

Vilken lägenhet blev de vid Torget eller med sjöutsikt??

Var och tittade på "nyårs revyn ikvälll

det var tryck genom hela föreställningen:D

så tittar ni på Onsdagkväll får du en bild hur lansbyggds politiker

spelar monopol om vilka skolor som skall läggas ner...:mad:

När man läser tidningen kan man tro att "sau gaur de till "...

Lycka till med titten på skolan

Anders

Yasha
2007-12-16, 06:40
Hej Anders (och alla andra förstås) och tack för hjälpen med lägenhetstitt!

Det blev inte någon av de lägenheter du tittade på, men det lbir Järnvägstorget ändå.

Skoltitten sker på torsdag, men nyårsrevyn går inte just onsdag veckan som kommer så vi får nöja oss med en snabbspelning av dig vid tillfälle! :p

Vad gäller politiker så verkar de flesta inte ha alla indianer i kanoten, eller så är det masspsykos? :eek:

För övrigt har jag ett önskemål: Är det någon av er som bestämmer i SMC Blekinges kursverksamhet som har möjlighet att åtminstone ge mig ett preliminärt besked om vilka dagar det kan bli på Anderstorp 2008? Min kalender är snart fullbokad med kurser och jag vill gärna ställa upp om ni behöver mig som resurs. Har STCC ingen framförhållning? :p

Det räcker med att få veta ungefär, sedan kan man ju ändra. Förhoppningsvis.

Flyttlasset går iaf 5/1, se får vi se när vi kommit i ordning och bjuder på SMC-fika.

God Jul på er!

Hej Veronika

Vilken lägenhet blev de vid Torget eller med sjöutsikt??

...
Lycka till med titten på skolan

Anders

Flatslide
2007-12-16, 16:57
Hej Anders (och alla andra förstås) och tack för hjälpen med lägenhetstitt!

Det blev inte någon av de lägenheter du tittade på, men det lbir Järnvägstorget ändå.

Skoltitten sker på torsdag, men nyårsrevyn går inte just onsdag veckan som kommer så vi får nöja oss med en snabbspelning av dig vid tillfälle! :p

Vad gäller politiker så verkar de flesta inte ha alla indianer i kanoten, eller så är det masspsykos? :eek:

För övrigt har jag ett önskemål: Är det någon av er som bestämmer i SMC Blekinges kursverksamhet som har möjlighet att åtminstone ge mig ett preliminärt besked om vilka dagar det kan bli på Anderstorp 2008? Min kalender är snart fullbokad med kurser och jag vill gärna ställa upp om ni behöver mig som resurs. Har STCC ingen framförhållning? :p

Det räcker med att få veta ungefär, sedan kan man ju ändra. Förhoppningsvis.

Flyttlasset går iaf 5/1, se får vi se när vi kommit i ordning och bjuder på SMC-fika.

God Jul på er!

Hej!

Tyvärr kan vi inte ge dig några preliminär datum ens. Då kommunikationen med Anderstorp är minst sagt strulig.
Vi jobbar på saken och hoppas att det löser nu under helgerna.

MVH

Henke

Utbildningsansvarig SMC Blekinge

Yasha
2007-12-16, 20:10
Hej!

Tyvärr kan vi inte ge dig några preliminär datum ens. Då kommunikationen med Anderstorp är minst sagt strulig.
Vi jobbar på saken och hoppas att det löser nu under helgerna.

MVH

Henke

Utbildningsansvarig SMC Blekinge
Vad trist, jag får helt enkelt snällt vänta. Som alla andra... :)

Flatslide
2007-12-17, 19:26
Vad trist, jag får helt enkelt snällt vänta. Som alla andra... :)

Hade JAG fått bestämma så hade det redan varit sommar:mad. Men jag gör som alla andra och väntar på STCC. :)

Yasha
2007-12-17, 23:11
Hade JAG fått bestämma så hade det redan varit sommar:mad. Men jag gör som alla andra och väntar på STCC. :)
Jäkla fasoner... :mad: I rena ilskan och av bara farten så passade jag på att anmäla mig till sammanlagt 3 CSS-dagar nästa år. Det gjorde mig mycket gladare. :D Jag tror tamejtusan att jag är den enda som inte gått en enda CSS-kurs trots att det var tredje säsongen vi hade dem i Sverige i år... :o

H-son
2007-12-18, 09:15
I rena ilskan och av bara farten så passade jag på att anmäla mig till sammanlagt 3 CSS-dagar nästa år. Det gjorde mig mycket gladare. :D

Kan det vara så att du hittat botemedlet mot höst och vinter depressionen (den som framkallas av att man inte kan köra regelbundet...) ;)

/K

asterix
2007-12-18, 09:31
Kan det vara så att du hittat botemedlet mot höst och vinter depressionen (den som framkallas av att man inte kan köra regelbundet...) ;)

/K

Kan det va PMS ? Parked Motorcycle Syndrom:)

Yasha
2007-12-18, 10:56

/K
Shoppa! (den kvinnliga lösningen på allt; glädje, sorg, ilska, kärlek... you name it!) :rolleyes:

Vad gäller den eventuella PMS:en (den motorcykelrelaterade), hoppas jag den ska dels infinna sig (känner egentligen inget sug) OCH att det i så fall ska avhjälpas i nyårshelgen om det finns is uppe i Dalarna. Då åker dubbdäcken fram och Husan ska sparkas igång igen. :D

Da Fris
2007-12-24, 23:39
Jag tror tamejtusan att jag är den enda som inte gått en enda CSS-kurs trots att det var tredje säsongen vi hade dem i Sverige i år... :o

Nope, skulle gått en CSS-kurs för något år sedan men det kom lite saker ivägen.......

(Blå Speed Triple -05 är (var....) min......

Yasha
2007-12-25, 10:30
Nope, skulle gått en CSS-kurs för något år sedan men det kom lite saker ivägen.......

Shit! :eek: Det där ser INTE bra ut... hoppas ingen person blev skadad.

Min kära sambo fick förtroendet att lasta min lilla CBR600 när jag skulle till Gelleråsen i somras, så att jag bara skulle kunna komma hem från tjänsteresa, hoppa in i bilen och åka... det såg inte riktigt ut så där, men det slutade med att jag fick kliva ur bilen och surra om hojen. Innan jag ens kommit ut från området där vi bor. *L* Jag surrar min hoj själv.

Men... det måste ha hänt nå't mer än att hojarna bara välte för er?

morsan
2007-12-25, 13:33

Men hallå! Hände det där i Gåsvarv när ni var på väg från Monzta sommaren 06???
Har ett svagt minne av att jag läste om att det var några från Karlskrona som lade en kärra lastad med cyklar i ett dike på väg hem...

#Edit# Blyberg var det visst enligt tidningsnotisen (http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/article124311.ece)

Da Fris
2007-12-27, 18:46
Jepp, det där var vi........ stämmer väl sisådär i tidningen men på det stora hela var det sant.

Yasha
2007-12-27, 19:49
Ouch. För tungt lastat släp? Trist i vilket fall som helst.

Husan hade tagit den vurpan med en klackspark, det är hållbara och elaka j-ar. :D

Husan passar sig inte så bra för CSS tyvärr, de förstår sig inte på motardförare och vår körstil. :p Du får skaffa/låna en hoj och hänga med till Knutstorp 14 maj! Jag är anmäld till steg 1, äntligen. :rolleyes:

Chirre
2007-12-27, 20:46
Ja det där var en tråkig hemresa. Tur man stannade hemma.

morsan
2007-12-27, 20:55
Ouch. För tungt lastat släp? Trist i vilket fall som helst.

Husan hade tagit den vurpan med en klackspark, det är hållbara och elaka j-ar. :D

Husan passar sig inte så bra för CSS tyvärr, de förstår sig inte på motardförare och vår körstil. :p Du får skaffa/låna en hoj och hänga med till Knutstorp 14 maj! Jag är anmäld till steg 1, äntligen. :rolleyes:

Mjao, vurpan hade den nog klarat men den låter och ryker förfärligt om den måste gå på asfalt tror jag :)

Yasha
2007-12-27, 21:12
Mjao, vurpan hade den nog klarat men den låter och ryker förfärligt om den måste gå på asfalt tror jag :)
Haha! Kunde ha varit sant, om det inte var för att det berodde på slut kolvringar. Den spinner som en katt efter bytet och ryker inte det minsta. :p

God fortsättning på dig och alla andra! :D

Da Fris
2007-12-28, 22:08

Nu var det så att jag skulle köra CSS steg 1 på Knudan ett par veckor efter detta, blev ju inte mycket av det :mad:

Sen dess har det aldrig blivit av, tror ingen av polarna vill låna ut någon hoj trots att jag utan konkurrens kör långsammast av kompisgänget :rolleyes:

Yasha, var du ute efter garage i Karlskrona. Jag har flyttat till villa men inte fått tummen ur r***n att säga upp mitt garage så Husan står kvar i stan. Vill du kan jag höra med värden om du kan få ta över det eller så kan vi fixa det med att du får nyckeln av mig i utbyte mot pengar varje månad, smidigt va???
Garaget ligger på Drottninggatan, nästan nere vid Rosenbom om du vet var jag menar...

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=drottninggatan+2&StreetNumberId=101730603

kai schröder
2008-01-02, 14:08

vill också passa på att säga välkommen. om du hinner få ut hojen till söndagen och vädret tillåter (snöar just nu) så kan du ju hänga med på en tur...

// Kai

Yasha
2008-01-02, 22:23
Tack! Bebben stannar i Stockholm den här resan dock, så jag hoppas på fler chanser. (ännu bättre när 750n har hittat hem från butiken, men motarden funkar ju den också.)

vill också passa på att säga välkommen. om du hinner få ut hojen till söndagen och vädret tillåter (snöar just nu) så kan du ju hänga med på en tur...

// KaiGlömde ju, välkommen till svmc.se! (det ser ut som du är nyreggad, men jag kan ju ha fel) Vi syns i Karlskrona snart. *L*

På Sporthoj har jag frågat om någon har lust att gå ut och ta en öl och snacka skit lördagen den 9/2 eller någon annan dag/lördag, men det verkar inte som ni umgås i Karlskrona. Ja, jag retas...

Syns

Da Fris
2008-01-02, 23:06
men det verkar inte som ni umgås i Karlskrona. Syns

Umgås, är det något sånt där påhitt från storstaden där man faktiskt måste TRÄFFAS in real life......... hualigen, verkar skrämmande :rolleyes: