handdator

Visa fullständig version : Tack alla deltagare BKK/Sporthojskurs 2007

Avarage
2007-09-19, 06:01
Hej!

Nu när säsongen snabbt lider mot sitt slut för oss klena motorcyklister (dvs. jag) som inte kör dubbat och med värmehandtag (finns visserligen några sköna dagar kvar men...:rolleyes: ) vill jag passa på att tacka alla deltagare som stått ut med väder (+3 grader & snö 22/4 :eek: ) samt våra instruktörers pladder (inkl. mitt) :D . Och framför allt som har kör förbannat bra/snyggt under resp. kursdag där ni allihop har övat frenetiskt på vad nu teoripasen har handlat om! TOPP! :)

Tack vare ert skärpta och fokuserade agerande har ni hjälpt oss hålla nere olycksstatistiken på våra kurser till ett minimum! Det är alltid tråkigt när en olycka händer men så länge det så gott som är endast materiella skador (förutom möjligtvis den mentala biten) är det ju överkomligt! Under årets kursdagar (4st.) har 5st. olyckstillbud skett vilket får anses som mycket bra! Vid 2 av dessa tillfällen kunde deltagaren dessutom fortsätta köra! Allt ihop räknat på ca. 320 deltagare!

Till er som hade mindre tur dessa dagar vill jag säga att vi är alla människor och människor GÖR misstag. Det viktiga är inte att sluta göra misstag utan att LÄRA av de misstag man gör! I övrigt hoppas jag att allt har löst sig med försäkringsbolag mm. och att ni fortsätter köra/öva!

Rent generellt vill jag säga till ALLA deltagare att vi instruktörer och funktionärer har haft 4 roliga arrangemang tillsammans med er och att vi hoppas se er nästa år igen!

Se så, hem och läs "Full kontroll" &/eller "Twist of the wrist Vol. II"! Schas med er!!! :D

Mvh!
// Niklas
(Kursansvarig)

Larsl
2007-11-01, 20:00
Hej Niklas!
tack själva för ett mycket bra jobb på era kurser.
Jag var med på Kinnekulle 22/4 tycker det var perfekt med lite regn och rusk man ska ju kunna köra då också.
Med vänliga hälsningar
Lars Lind

Avarage
2007-11-02, 07:51
Hej Niklas!
tack själva för ett mycket bra jobb på era kurser.
Jag var med på Kinnekulle 22/4 tycker det var perfekt med lite regn och rusk man ska ju kunna köra då också.
Med vänliga hälsningar
Lars Lind

Minnet falnar fort men vi hade de fakto lätt snöfall efter förargenomgången den dagen vilket känndes aningen väl spännande! Dagen blev dock bra till slut!

Nu jobbar vi mot nästa år (2008) och återkommer så fort vi bara kan!

Mvh!
// Niklas

Marie
2007-11-04, 20:17
Minnet falnar fort men vi hade de fakto lätt snöfall efter förargenomgången den dagen vilket känndes aningen väl spännande!

Men en ska väl kunna köra motorcykel även om det kommer ett par tum snö också? :confused:
Annars vore det ju rent av farligt att ge sig ut med hojen under november-april, man vet ju inte hur vädret hinner bli innan man hinner hem då....

Avarage
2007-11-06, 06:41
Men en ska väl kunna köra motorcykel även om det kommer ett par tum snö också? :confused:
Annars vore det ju rent av farligt att ge sig ut med hojen under november-april, man vet ju inte hur vädret hinner bli innan man hinner hem då....

Förutsättningarna för att lära in ev. nytt beteende/teknik försämras om underlaget är halt!

Och majoriteten av alla motorcyklister väljer, självmant, att INTE köra under den perioden vilket minskar risken för snö på vägen!

// Niklas

Skipper
2007-11-09, 11:09
Hej

Stort tack själv var med på Kinnekulle 30/4 Valborg och BBk2 11/8 Falkenberg.

Kanon bra kurser ser fram mot nya 2008.

Ha det:)

/Kim

Dahn
2007-11-18, 21:45
Kanonupplägg på Sporthojskurserna i Falkenberg,
Hoppas på fortsättning nästa säsong
Ha de
Dahn

magne
2007-11-18, 22:08
Jag vill tacka båda ledare och kurskamrater. Har i år haft 2 härliga dagar på BKK kruser. Båda på Gälleråsen. En dag i maj på min återfalls hoj, kändes för klen och har bytt opp mig. Den nya har jag oxå haft med mig till Gälleråsen. Kul, lärorikt och jag kommer igen nästa år oxå. Vilka dagar har jag inte bestämt än, men varför inte Kinnekulle.

Avarage
2007-12-10, 13:55
Vi har nu bestämt datum och plats (banor) inför 2008 men är ännu ej klar med alla detaljer så det går fn. inte att anmäla sig till våra kurser än (det kommer). Jag kan dock för"varna" om datumen som blir:

16/5 - Kinnekulle ring
30/5 - Kinnekulle ring
28/6 - Falkenberg
15/8 - Falkenberg
16/8 - Falkenberg

Som sagt var, mer information kommer vi med så fort vi bara hinner (har ju et jobb att sköta! Hav tålamod! ;-)

Mvh!
// Niklas. Michael & Patrik