handdator

Visa fullständig version : Årets instruktörsträff 2007 Sollentuna 13-14 oktober

A_C_E
2007-08-30, 17:18
Hej

Ska vi göra någon gemensam transport?

har ni anmält er?

Information och anmälan på

http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=2700

kopierat från SMC sida:
Krav på dig som anmäler dig!
Vi vill ha dig som är aktiv instruktör i något av våra distrikt eller central sporthojsinstruktör.
Vi vänder oss även till de som organiserar kurser samt
löser det administrativa arbetet.

PROGRAM FÖR SMCs INSTRUKTÖRSKONFERENS 2007

Lördag 13 oktober
09.00 Konferensen öppnas
09.10-09.30 Inledningstal
09.30-10.30 Introduktion och anmälan till diskussionsgrupper
10.30-11.00 Kaffe
11.00-11.45 Folksam
11.45-12.30 Föredrag
12.30-13.30 Lunch
13.30-15.30 Arbete i diskussionsgrupperna
15.30–16.00 Kaffe
16.00–17.30 Johnny Haynes har fått förhinder och kommer inte ej klart innehåll
17.30-18.00 Ej klart vad det skall vara
19.00 Gruppdynamiska övningar
19.30 Middag

Söndag 14 oktober
09.00-10.30 Föredrag 3 st att välja på!
10.30-11.00 Kaffe
11.00-12.30 Instruktörskläder, bokningssystem och bromsvecka
12.30-13.30 Lunch
13.30-14.30 Vid olycka, vikten av att kunna LABC/HLR
14.30-15.30 Panelutfrågning om SMC med Larz Glemfors, Jesper Christensen och Patrik Ericsson
15.30–16.00 Avslut och Kaffe
16.00 Avslut och hemresa

Syftet med konferensen
Öka kompetens
Ökad Samsyn i instruktörsgruppen
Bygga nätverk över distriktsgränserna
Samling av aktiva kursutövare och kick off för 2008

Mål med konferensen
Ökad kompetens
Ökat samarbete över distriktsgränserna
Ökad inspiration för 2008 års arbete.
Ökad förståelse för SMC som organisation och vis upp att trafiksäkerhetsarbetet är viktigt ta upp viktiga frågor i org och ta upp viktiga frågor .. vad är viktigt
Vi måste få ut budskap samt få något som deltagare.

MvH Anders C

Flatslide
2007-09-03, 20:01
Jag kommer inte att kunna åka till Stockholm denna helgen då ERF finalen på Anderstorp har blivt flyttad till 13-14 oktober.

Sir urban
2007-09-03, 20:43
Jag kommer inte att kunna åka till Stockholm denna helgen då ERF finalen på Anderstorp har blivt flyttad till 13-14 oktober.

Kan bara instämma med föregående talare.... ERF lever i en dynamiskt tidsatt värld dessvärre....

/Urban

-Chrille-
2007-10-29, 21:14
Ville bara tacka för en bra helg o det var kul att träffa en del av er...;)

Gott mos!

vormannen
2007-10-30, 15:48
Tjena!

Jag missade tyvärr detta tillfälle.

Jag hörde dock rycktesvägen att nästan allt var fokuserat på sporthoj i diskussionerna. Stämmer det?

Reflektion:
Är inte ca 80% eller fler av de medlemmar vi har allt annat än sport hojsåkare? statitistiken gäller nog sveriges motorcyklister i övrigt också.
Men jag tänkte mer som i ett varningens tecken att inte bara fokusera på en minoritet (visserligen en skojjig sådan), vi vill ju bli fler o då kan det vara bra o lyfta fram de övriga också (custom, touring... )?

Rätta mej gärna om jag har missuppfattat fokuset på Instruktörs seminariet, hoppas jag har hört fel. Tänker på befintliga och potentiella medlemmar.

Mvh, oroad mångfaciterad instruktör (Peter Janulf, -bara det är två hjul o en go rova, så e ja me!)

Yasha
2007-10-30, 16:42
Hej!

Jag tycker nog att det var ganska lite fokus på just sporthojar, men med tanke på att väldigt få andra instruktörer var på plats föll det sig naturligt att många diskussioner hamnade runt just sporthojar. Det här berodde då alltså på deltagarna, inte på syfte och mål med själva träffen.

Vi försökte lägga upp helgen på ett sätt och med ämnen som berör alla som jobbar med våra kurser, men som sagt... det beror ju på deltagarna hur det sedan vrider och vänder sig.

Synd att du inte kunde vara med!

Leif H..oj
2007-10-30, 23:01
Hej!

Jag tycker nog att det var ganska lite fokus på just sporthojar, men med tanke på att väldigt få andra instruktörer var på plats föll det sig naturligt att....Synd att du inte kunde vara med!

Nu när jag som ny länsordis hunnit sätta mig in i allt som är på G så inser jag att det kunde ha varit bra att vara på den här konferensen, men när den gick under namnet "instruktörskonferens" så fokuserade jag inte mer på detaljerna där. Jag är inte instruktör, jag ska inte bli instruktör (inte så länge som jag är ordis i alla fall för mitt fokus är samverkan och kommunikation) men jag vill naturligtvis höra av mina länskamrater som var där vad som behandlades. Ämnena verkar ju intressanta för distriktsfunktionärer som inte är instruktörer också. Jag åker väl till Sollefteå den 8 december på vår lokala instruktörskonferens - dit vi faktiskt får intresserade glidareinstruktörer.
Kolla in http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=3051

Yamaha Custom Club (riksklubb) har ju i dagarna blivit SMC-klubb och där finns en massa potenta customåkare att rekrytera.

På ordförandemötet fredag 9 november kanske vi syns på Södra Berget.
Välkomna till Sundsvall på årsmötet.

Leif Hemmingsson
Ordförande
SMC Västernorrland
Både på custom och offroad...

Yasha
2007-10-31, 08:21
Nu när jag som ny länsordis hunnit sätta mig in i allt som är på G ... Jag är inte instruktör, jag ska inte bli instruktör (inte så länge som jag är ordis i alla fall för mitt fokus är samverkan och kommunikation) men jag vill naturligtvis höra av mina länskamrater som var där vad som behandlades. Ämnena verkar ju intressanta för distriktsfunktionärer som inte är instruktörer också. ..

Ja! Jag förstår dig precis och det är en av anledningarna som jag hoppar av mitt styrelseuppdrag vid årsmötet i år. Det funkar inte att engagera sig fullt ut i båda dessa åtaganden. Iaf inte för mig.

Det var en olycklig "titel" på konferensen, men det framgick klart och tydligt i den information som gick ut till ALLA MCT i distrikten, att konferensen var till för alla som arrangerar eller vill arrangera kurser i sitt distrikt, så där måste det ha varit en miss i er kommunikation.

Det var, som sagt, ett program på konferensen som var anpassat för att passa alla typer, även funktionärer/resurspersoner. Förhoppningsvis kommer det fler så'na här tillfällen och att vi då blir fler och med större variation på funktioner representerade.

Kul med engagemang! :) Tyvärr måste jag utebli från årsmötet, så inget Sundsvall för min del. =(

H-son
2007-11-03, 19:37
Tja ett mycket kort inlägg i debatten. Det jag gissar att vi behöver göra alla som är involverade och har kunskap kring detta är att styra bort antagandet att bara för det heter en sporthojskurs så måste man åka plastraket...
Om det är så, så kommer jag inte att få åka någon utbildning alls nästa år... har inte min plastraket kvar... (den var ingen sporthoj heller för den delen...)

Hur som helst, jag tror att budskapet är att vill du bli en bättre MC förare, gå en kurs hos SMC, oavsett vad den heter!!

/K

Sir urban
2007-11-04, 11:57
Om det är så, så kommer jag inte att få åka någon utbildning alls nästa år... har inte min plastraket kvar... (den var ingen sporthoj heller för den delen...)

/K

Jasså insikt kommer med ålder?
:p

Den hojen "du" har/får låna är väl perfekt på en sporthojskurs?

/Urban

Yasha
2007-11-04, 16:34
I min lilla värld är sporthoj mer en körstil än en hojtyp! :p

Jag håller med. Så är det bara, jag håller med. :D