handdator

Visa fullständig version : Nog hade jag bestämt mig!

Tengaipetrus
2006-10-02, 12:55
Nog hade jag bestämt mig för att inte byta hoj förrän till våren!
Nog hade jag bestämt mig för att den nya skulle ha kardan.
Nog hade jag bestämt mig för att ABS var ett krav.
Nog hade jag bestämt att det skulle bli en offroadare.

Så provkörde jag en Honda VFR 800 -99 i lördags och allt ställdes på huvet. Ska jag verkligen vänta? Är det inte dags? Verkar det inte förnuftigt? Vore det inte kul!

Jo, det vore det så i mitten på veckan byts Varaderon mot en VFR. Jag hoppas på en lång, fin, varm höst. Vi ses på årsmötet!:D
Petrus

Ducatista
2006-10-02, 18:01
Så provkörde jag en Honda VFR 800 -99 i lördags och allt ställdes på huvet. Ska jag verkligen vänta? Är det inte dags? Verkar det inte förnuftigt?
Hade du provkört en Ducati hade du aldrig tvivlat utan slagit till direkt :D ;)
Vi ses på söndag

Tengaipetrus
2006-10-02, 19:08
Hade du provkört en Ducati hade du aldrig tvivlat utan slagit till direkt :D ;)
Vi ses på söndag

Jag är inte tillräckligt hard core för en ducati. Dessutom skramlar de så förskräckligt!:p
Petrus

Mathias
2006-10-02, 19:38
Nog hade jag bestämt mig för att inte byta hoj förrän till våren!
Nog hade jag bestämt mig för att den nya skulle ha kardan.
Nog hade jag bestämt mig för att ABS var ett krav.
Nog hade jag bestämt att det skulle bli en offroadare.

Så provkörde jag en Honda VFR 800 -99 i lördags och allt ställdes på huvet. Ska jag verkligen vänta? Är det inte dags? Verkar det inte förnuftigt? Vore det inte kul!

Jo, det vore det så i mitten på veckan byts Varaderon mot en VFR. Jag hoppas på en lång, fin, varm höst. Vi ses på årsmötet!:D
Petrus

Jag har för mig att du i vart fall kan få ett rätt av dina påståenden.
Vfr´n finns (numera) med abs.:rolleyes:

Jag har själv inte provat någon men med en prislapp på strax över 100.000 ny såfunderade jag oxå på att byta.

Men jag bestämde mig för att behålla gsx´n ett år till, sen kanske det blir en ny.

GSX F :cool: :p

totted
2006-10-03, 20:25
Det heter väl ABC? :confused:
Själv har jag en XTZ med BTH. (Bromsen Till Höger).

Till sist;
Mc-köp har INGET med förnuft att göra, släpp det helt. Allt är bara känsla för våra älskade leksaker.
Lek ofta!

Lone Wolf
2006-10-04, 03:59
Känner igen detta fenomen...
Hade en BMW F800S som jag var grymt nöjd med och den var dessutom billig att äga.

Men en dag så provkörde jag Suzuki GSX-R 1000 K5, två dagar senare hämtade jag den. Nu är BMW'n ett minne blott.:rolleyes:

Tengaipetrus
2006-10-04, 07:52
Mc-köp har INGET med förnuft att göra, släpp det helt. Allt är bara känsla för våra älskade leksaker.
Lek ofta!

Jag förstår hur rätt du har:cool:

I eftermiddag hämtas hojen, ska bli trevligt, hoppas att solskenet håller i sig.
Petrus

Marie
2006-10-14, 12:04
Jaha?
Så hoj köper man på känslan?
Jag för min del jobbar mer med att hitta det som bäst fyller min kravspecifikation inom de ekonomiska ramar jag har. Därför tar det tid att köpa hoj.

Mina krav:
Minst fyra cylindrar - oeftergivligt krav.
Tillverkare känd för god kvalitet - helst.
Skall ha/kunna förses med/ hårda sidoväskor och toppbox med en sammanlagd volym om minst 130 liter. Detta skall kunna kompletteras med stor packrulle och tankväska - oeftergivligt krav.
Kardandrift är absolut och oeftergivligt grundkrav.
Skall både kunna köras på Autobahn med marschhastigheter runt 170 km/h (eller däröver) och vara smidig och underhållande på smala alppassvägar.
Toppfart icke understigande 200 km/h.
Inte ha mycket elektronik, helst.
Sakna ABS eller lätt kunna regbesiktigas utan detta otyg.
Bromsservo och/eller integralbromsar kommer icke på fråga.

Vad tusan skall jag då köpa... :confused:
/Marie

Gubbrejsarn
2006-10-14, 17:21
Marie: Du får pröjsa någon hojbyggare att modda en guldvinge åt dej...

Marie
2006-10-14, 23:58
Marie: Du får pröjsa någon hojbyggare att modda en guldvinge åt dej...

Eller en ganska fabriksmässig BMW K1100LT? Fanns ju faktiskt (åtminstone i teorin) utan ABS..... Kan förses med väskor av annat fabrikat, t.ex. GIVI...

SSDD
2006-10-15, 02:15
Jaha?

Mina krav:
Minst fyra cylindrar - oeftergivligt krav.
Tillverkare känd för god kvalitet - helst.
Skall ha/kunna förses med/ hårda sidoväskor och toppbox med en sammanlagd volym om minst 130 liter. Detta skall kunna kompletteras med stor packrulle och tankväska - oeftergivligt krav.
Kardandrift är absolut och oeftergivligt grundkrav.
Skall både kunna köras på Autobahn med marschhastigheter runt 170 km/h (eller däröver) och vara smidig och underhållande på smala alppassvägar.
Toppfart icke understigande 200 km/h.
Inte ha mycket elektronik, helst.
Sakna ABS eller lätt kunna regbesiktigas utan detta otyg.
Bromsservo och/eller integralbromsar kommer icke på fråga.

Vad tusan skall jag då köpa... :confused:
/Marie

En Volvo 245 turbo ifrån 92 uppfyller dessa krav tror jag( möjligen inte ABS ) :rolleyes:

Marie
2006-10-15, 15:15
En Volvo 245 turbo ifrån 92 uppfyller dessa krav tror jag( möjligen inte ABS ) :rolleyes:

Men den har två hjul för mycket och är jobbig när man försöker sig på nedlägg i kurvorna....:D
/Marie

Tengaipetrus
2006-10-16, 13:01
Jo, visst är det viktigt med krav på vad man ska ha för hoj. Att man faktiskt tänkt igenom det hela och så vidare men en del av hojköpet sker på känsla. Kanske har man inte tänkt på allt. Kanske är vissa av kraven inte så viktiga och kanske smälter man helt när man provkör en hoj man trodde att man absolut inte skulle gilla.

Så, jag inser nu att känslan får vara viktig. Visar det sig fel får man helt enkelt fånga en annan känsla och byta:D . Efter 130 mil på den nya så har jag i alla fall belägg för att känslan var rätt. Efter att ha monterat av det förhöjda kåpglaset till förmån för oigibnalet har jag bara stärkts i denna övertygelse.
Petrus

Avarage
2006-10-16, 15:17
Men den har två hjul för mycket och är jobbig när man försöker sig på nedlägg i kurvorna....:D
/Marie

Med lite slitna dämpare lutar den också om än åt fel håll! :p

// Niklas

VFunRider
2006-10-16, 15:32
Välkommen....du kunde inte välja bättre ! Vi ses på www.vfr-forum.se