handdator

Visa fullständig version : Avrostningen 08

pellehbg
2007-08-13, 19:37
Vi i TSG gruppen sitter o planerar för nästa års Avrostning så därför undrar vi när ni vill ha det o även om ni vet någon bra ställe för detta arrangemang!!:rolleyes:
Är den 1 Maj en bra dag o skall det vara på Ljungbyhed eller något bättre ställe??:confused: :confused:
Kom med era Förslag till TSG Gruppen.
Klubbar som vill ha hjälp säg gärna till så samordnar vi det så det ej krockar med någon annans klubbs avrostning.:D
MVH
TSG Gruppen Genom Pelle

BeBe
2007-08-27, 11:45
Vi i TSG gruppen sitter o planerar för nästa års Avrostning så därför undrar vi när ni vill ha det o även om ni vet någon bra ställe för detta arrangemang!!:rolleyes:

Tjena!

Är det inga stora ytor för denna typ av arrangemang på något av de fd militärområdena i Hässleholm? Där borde vara gott om gräs/grus samt asfalterade vägar o banor, förutom att det ligger bra rent geografiskt.

pellehbg
2007-08-27, 18:58
Hej BeBe
Hoppas du haft en skön o fin sommar med din hoj o bakörningarna.
Ja det är ett suveränt ställe där uppe vi skall faktiskt kontakta dem om vad det kostar o om man kan stänga av en del av området där blir det perfekta rundor.

Black Tiger
2007-08-27, 19:32
Är det bara jag som tycker att den 1:a maj är minst en månad för sent? Jag har personligen aldrig kört en avrostning under mina 17 år som hojåkare av just den anledningen... Har lite svårt att se anledningen att åka en avrostning när man kört i minst 2 månader...

BeBe
2007-08-27, 19:56
Har lite svårt att se anledningen att åka en avrostning när man kört i minst 2 månader...

Håller med! Källossning, rattmuff av !!! :D

BeBe
2007-08-27, 20:12
Hej BeBe
Hoppas du haft en skön o fin sommar med din hoj o bakörningarna.

Tack Pelle!
Jo för all del, jag har nog kört 1000 mil mellan skurarna än så länge... Med tanke på ämnet så körde jag mina kurser 30/4 o 16/6. Svårt o få "avrostning" på knudan. Sluet på mars eller början på april är mer lämpligt med tanke på våra senaste o tidiga vårar. Oas så sluta jag köra till Fars dag i nov...

Marie
2007-08-27, 22:20
Är det bara jag som tycker att den 1:a maj är minst en månad för sent? Jag har personligen aldrig kört en avrostning under mina 17 år som hojåkare av just den anledningen... Har lite svårt att se anledningen att åka en avrostning när man kört i minst 2 månader...

Två månader?????
Vid 1 maj tycker jag att årets säsong redan hållit på i fyra månader. Uppehållet under året gör jag ungefär 15/7-15/8. Åtminstone här i nv Skåne har jag inte sett några klimatskäl att ställa undan hojen alls de senaste "vintrarna".

Ducatista
2007-08-28, 07:30
Två månader?????
Vid 1 maj tycker jag att årets säsong redan hållit på i fyra månader. Uppehållet under året gör jag ungefär 15/7-15/8. Åtminstone här i nv Skåne har jag inte sett några klimatskäl att ställa undan hojen alls de senaste "vintrarna".
Varför blandar du dig i tråden, Marie? :confused:
Du kör ju av principskäl ändå aldrig på avrostningarna.
Frågan tycker jag ska besvaras av de som deltar på den typen av fortbildning.

Visst kan 1 maj kännas sent men som arrangör är det så mycket mer än "säsongstart" som man ska ta hänsyn till. Risken för dåligt väder är större ju tidigare man lägger avrostningen. Dåligt väder=dålig uppslutning.
Själv har jag bara deltagit på avrostningarna i Malmö som hölls i början/mitten av april och då brukade vädret vara hyffsat. Tråkigt nog har den avrostningen lagts ner mer eller mindre pga dålig uppslutning.

pellehbg
2007-08-28, 19:51
BRA SKREVIT Ducatista
Marie har haft möjligheten att hjälpa till med men då hon ej anser sig behöva det så skall hon ej lägga sig i detta så Bra tillsagt !
Har bett henne kontakta mig med bra ställe som hon påstår sig ha men inget svar o även skulle vi ställa till med avrostning för henne men då ville hon ej!!

Marie vem du än är eller vad du gör så kom inte bara o klaga då kan du ta o hålla tyst istället!! Vi är många som retar oss på många av dina inlägg!!

Marie
2007-08-28, 20:08
Marie har haft möjligheten att hjälpa till med men då hon ej anser sig behöva det så skall hon ej lägga sig i detta så Bra tillsagt !
Har bett henne kontakta mig med bra ställe som hon påstår sig ha men inget svar o även skulle vi ställa till med avrostning för henne men då ville hon ej!!

Hejsan Pelle!

Att jag skulle haft möjlighet att hjälpa till är något som förbigått mig, men jag läser ju inte alla trådar och alla inlägg. Jag missar säkerligen åtskilligt. Likadant med att jag skulle kontakta dig med bra ställe att hålla till.

På det första är ju kruxet att både lördagar och söndagar är de dagar jag själv kör mc absolut allra minst. Lördagarna eftersom det är då jag vanligen har umgänget med barnen (och mitt exx är anti-mc), och söndagarna därför att då går jag i mässan mitt på dagen, och det ruckar jag inte på för någon annan aktivitet.

Det ställe jag själv brukar använda är de ödsligare delarna av Valhall Park, men jag tror inte att PEAB skulle vara så värst förtjusta om det bleve invasion av hojar där. Annars finns där stora ytor av både asfalt och betong.

Tråkigt om du upplevt det som att jag inte ville svara.

Ducatista
2007-08-29, 10:28
Hejsan Pelle!

Att jag skulle haft möjlighet att hjälpa till är något som förbigått mig, men jag läser ju inte alla trådar och alla inlägg. Jag missar säkerligen åtskilligt. Likadant med att jag skulle kontakta dig med bra ställe att hålla till....

Ja det är inte lätt att komma ihåg allt man säger och gör när man lägger näsan i blöt överallt ;)

http://forum.svmc.se/showthread.php?t=677

biohazard
2007-08-29, 17:40
Tja Pelle!

Det var bättre förr.. Hehe! Nä, inte allt men att avrostningarna var på "Knudan". Det hade jag gärna sett hända igen.
Kanske lite tidigare också som en del här redan sagt. Kanske i mitten av april?

pellehbg
2007-09-01, 18:07
Hej Marie
Jag kan bara säga att ta o titta på vad duu själv skrevit under "div ur snapphanetråden"
pellehbg
Member

Reg.datum: Dec 2006
Ålder: 41

--------------------------------------------------------------------------------

Ja men den 1 Maj är du väl ledig så kan du komma ut o hjälpa oss på avrostningen för dina kunskaper kommer verkligen fram då o vi ser gärna dig som hjälpreda där då du även är tjej!!

pellehbg
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till pellehbg
Skicka e-post till pellehbg
Hitta fler inlägg av pellehbg
Lägg till pellehbg på din kompislista

2007-04-10, 20:58 #6
Marie
Senior Member

Reg.datum: Oct 2006
Ålder: 50

--------------------------------------------------------------------------------

Enligt min planering av idag är jag inte ens i närheten av Skåne vid den tidpunkten.
SMC:265234, ADAC-Plusmitglied:167982654

Marie
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till Marie
Skicka e-post till Marie
Hitta fler inlägg av Marie
Lägg till Marie på din kompislista

2007-04-10, 22:37 #7
pellehbg
Member

Reg.datum: Dec 2006
Ålder: 41

Jasså det var ju verkligen synd eller det är så att du ej vill vara med o hjälpa till??
Det är bara för dig att kontakta mig så kan jag kanske få avnjuta lite av dina kunskaper så vi inte förspiller dem för du verkar ju sitta inne med en massa bra saker så varför kan inte du lära ut lite av dem till restan av oss i Skåne???

Men klart du inte vill hjälpa till !
Men har du inte varit politker??
Då är det väl självklart för en sådan att hjälpa de som har behov av att få hjälp med dina stora kunskaper som du skriver du besitter i detta ämne!!!!:o

realmailman
2007-09-29, 08:45
Är det en avrostning med manöver och bromsprov och ingen kurvkurs ni är ute efter så kan ni ju alltid kolla med SRIF och Meca raceway om det går att fixa något där. Erikssons trafikskola håller ju till där ute och har sin MC utbildning där. Så där finns redan färdiga banor utmärkta för slalomkörning, "garagesväng" inbromsning mm. Sen går det ju att lägga upp någon runda utanför området om man vill ha med körning i trafik oxå. Dom brukar ju köra igång på banan från april och jag har för mig att Erikssons är igång redan i mars om vi får en tidig vår.

//Robban

pjoter
2007-09-29, 11:46
Om Marie kommer så blir det nog mycket folk,hon är
ju ``proffs´´på allt. Det kvittar ju vad man skriver här
så vet hon ju bäst.ELLER?Många gånger vill man ej fråga eller svara förän hon skall lägga sig i:o

BeBe
2007-09-29, 13:06
Nu börjar jag lacka ur....

Fan, vuxna mäniskor... Utan att varken känna Marie eller många av er andra personligen tycker jag ni beter er illa! :mad:
Kasta sand på varandra gör man som 5-årign i sandlådan, det hör inte hemma bland vuxet folk på ett förhoppningvis välrenumerat forum. Skärpning!

Har ni inga sakliga argument så släpp saken. Har ni personliga åsikter om någon så ta det i ett PM o häng inte ut vederbörande i en publik debatt. Det är mobbning. Det sysslade jag med som tonåring, så jag vet hur det är och följderna.

Har ni andra åsikter än Marie eller någon annan så kom med saklig kritik och motargument. Allt annat är som taget från ett visst KU-förhör. "TRAMS"...

-My 5 cent....

För att återgå till ämnet. F10 har numera väldigt stora ytor som kan utnyttjas. Det borde kunna vara ett alternatv. Dock inte speciellt centralt i Skåne.

pellehbg
2007-09-29, 14:57
Hej Bebe
Där kom du med ett ställe till som man ej tänkt på o där är ju även färdiga banor till vv prov så skall kontakta både Meca o F10 o se vad de säger om det hela.
Tackar för ännu mera förslag!

Snapphanen
2007-10-04, 23:06
Är den 1 Maj en bra dag o skall det vara på Ljungbyhed eller något bättre ställe??:confused: :confused:
Kom med era Förslag till TSG Gruppen.
Klubbar som vill ha hjälp säg gärna till så samordnar vi det så det ej krockar med någon annans klubbs avrostning.:D
MVH
TSG Gruppen Genom Pelle

Första maj är ingen bra dag. Två klubbar skall ha ett superrally ihop. Det är Tollarps vårrally och Snapphanens Snapphanefejden. Att Kristi himmelsfärds dag och 1 maj är på samma dag infaller bara vid ca 100års intervaller.:D :D
Så boka redan in 1 maj och Kristi himmelsfärds dag år 2008 för en underbart rally.:)

Marie
2007-10-05, 20:31
För att återgå till ämnet. F10 har numera väldigt stora ytor som kan utnyttjas. Det borde kunna vara ett alternatv. Dock inte speciellt centralt i Skåne.

För den som eventuellt saknar lokalkännedom så heter F10-området sedan ett par år tillbaka 'Valhall Park' och ägs sedan förra året av PEAB. Alltså är Valhall Park som jag nämnde i mitt föregående inlägg detsamma som F10 i det citerade inlägget.

Första maj är ingen bra dag. Två klubbar skall ha ett superrally ihop. Det är Tollarps vårrally och Snapphanens Snapphanefejden. Att Kristi himmelsfärds dag och 1 maj är på samma dag infaller bara vid ca 100års intervaller.:D :D
Så boka redan in 1 maj och Kristi himmelsfärds dag år 2008 för en underbart rally.:)

Det är väl minst lika lätt att flytta på 'Snapphanefejden', eller hur? Klubbaktiviteter måste väl ses som betydligt lägre prioriterade än SMC-aktiviteter, och skall alltså flyttas i första hand. Rallyt kan väl lika gärna ligga på klämfredan efter "kristiflygare"?

pellehbg
2007-10-06, 08:49
Marie så du lever o frodas det är ju trevligt!;)
Jag vet om att F10 heter Vallhal o att Peab äger det skall snacka med dem i nästa vecka o även Meca i Malmö!

Nu är det så att vi i TSG styrelsen har beslutat att flytta våran avrostning framåt så att flera kan kanske vara med så du är hjärtligt välkommen o kontakta mig så du kan hjälpa till med dina kunskaper igen sist hade du inte tid men nu är vi ute i verkligen gd tid!
Det blir den 26 April i stället har vi bestämmt men platsen skall komma strax med var vi skall vara!
Så boka in den!!!:cool:

Monica
2007-10-07, 17:45
Jag vet inte hur det ligger till med Björka flygfält strax utanför Sjöbo. De har en stor och bred landningsbana samt vägar som går "runt" där man skulle kunna lägga "landsvägskörning" (fortfarande på flygfältet) kanske??

Vad jag vet är att polisen har träning (utryckningskörning) här. Går kanske att hyra?? Ska jag kolla? Eller det ligger inte bra till för alla?

pellehbg
2007-10-08, 17:46
Hejsan Monica!
Ja det är ingen dålig plats då ju men jag kan ringa till Per Steen på Polisen i Helsingborg o fråga honom det är han som har hand om utryckningskurserna hos Polisen .
Men kolla du med o skicka mig svar det är aldrig fel med att man kollar flera olika alternativ tycker jag o då kan vi ha flera små avrostningar med!;)

BeBe
2007-10-12, 09:45
För den som eventuellt saknar lokalkännedom så heter F10-området sedan ett par år tillbaka 'Valhall Park'...
Som gammal krigare där är min lokalkännedom om området 100%-ig. :D
Dagens namn kommer från fd officersmässen, som idag är restaurang. Där har dock aldrig huserat några gudar inne... :rolleyes:

I folkmun, vet alla vad F10 är, eller nu rättare sagt, var... :)

BeBe
2007-10-12, 09:48
Jag vet inte hur det ligger till med Björka flygfält strax utanför Sjöbo. De har en stor och bred landningsbana samt vägar som går "runt" där man skulle kunna lägga "landsvägskörning" (fortfarande på flygfältet) kanske??....

Blickar vi lite längre nordöst, så har vi även ett flygfält utanför Rinkaby. Där körs det enl hörsägen drag-racing ibland.

pellehbg
2007-10-13, 17:49
Det är också ett bra alternativ då ligger vi ju även nära rill Blekinge så kan de som vill där få vara med också:D

Marie
2007-10-13, 18:27
Som gammal krigare där är min lokalkännedom om området 100%-ig. :D
Dagens namn kommer från fd officersmässen, som idag är restaurang. Där har dock aldrig huserat några gudar inne... :rolleyes:

I folkmun, vet alla vad F10 är, eller nu rättare sagt, var... :)

Och innan byggnaden blev officersmäss var den väl mangårdsbyggnad på det gods som bar samma namn, och vars marker kom att utgöra huvuddelen av den gamla flygflottiljens område? Namnet Valhall på området är alltså åtskilligt äldre än F10....

BeBe
2007-11-01, 11:32
...Namnet Valhall på området är alltså åtskilligt äldre än F10....

Flygfältet kallas ju även "Barkåkra flygfält" av vissa, eller heter kanske rent av så?!

Mathias
2008-01-31, 22:50
Då var årets avrostning i stort sett färdigplanerad.

Anmälan har öppnat.
För mer information http://www.svmc.se/skane/avrostning-08

Välkomna.