handdator

Visa fullständig version : Fina hojvägar i Skånelandet

Monica
2007-08-11, 18:44
Hej allihopa

Tänkte vi kunde starta en tråd om vilka vägar vi gillar att åka på och dela med oss av här på forumet.... Naturen och miljön vi har här i Skåne är fantastisk och det skulle vara kul om vi kan ge varandra tips om det tänkte jag....:D

En väg som är kurvig och oftast grusfri är Blentarp - Knickarp mot Skårby, en annan kurvig väg är Blentarp mot Skurup, ytterligare en är från strax norr om Tomelilla och mot Tolånga :cool:

Tengaipetrus
2007-08-12, 13:09
Finns många fina i småne men sträckan mellan Hallaröd och Forestad och är mycket bra. Kurvig och vacker.

Likaså sträckan Hörby-Svenstorp. Kurvig och fin med bra sikt, bitvis. I samma område har vi sträckan mellan Huaröd och Önneköp. Väldigt trevlig.

Finns förstås massor av fler men jag stanna där så länge.
Petrus

Ducatista
2007-08-12, 20:26
Mitt bidrag blir sträckan Viggarum-Långaröd.
Liten men naggande god

Mathias
2007-08-12, 20:53
Mitt bidrag är Vrams gunnarstorps gods mot Kvidinge (över åsen), inte den längsta eller bästa asfalten men fint och sköna kurvor.

Miie
2007-08-12, 21:30
Och Brösarps backar är inte så lång heller men den är fin den... :D

Och vägen mellan Svenstorp-Glemmingebro är också fin, svänger mkt.

/Miie

Maria Nordqvist
2007-08-13, 06:47
SMC är oändligt tacksamma om ni använder formuläret för 1000 mil väg också då ni anger fina vägar. Insamlingenlingen pågår augusti ut, det är inte för sent än. http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=2146
Finns några problem att åtgärda på vägen går de att ange också.

Monica
2007-08-13, 17:36
SMC är oändligt tacksamma om ni använder formuläret för 1000 mil väg också då ni anger fina vägar. Insamlingenlingen pågår augusti ut, det är inte för sent än. http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=2146
Finns några problem att åtgärda på vägen går de att ange också.

Ska ske chefen! :D

duccedriver
2007-08-29, 20:57
Klippan-söndraby-Eket-Bassholma-Rössjöholm(där kan man svänga vänster för att sluta i hjärnarp eller fortsätta rakt fram över hallandsåsen och sluta i båstad) i bägge fallen ca 4-5 mil kurvig väg utan mittlinje och nästan ingen trafik.
när man sen är på hallandsåsen kan man köra fina vägar tills soppan tar slut,
det finns hur mycket som helst där.