handdator

Visa fullständig version : Medlemsinfo?

Yasha
2006-09-29, 22:17
Hej på er!

Veronica Eade heter jag och sitter som suppleant i styrelsen i SMC Sthlm. Mitt ansvarsområde för tillfället är som klubbansvarig och därmed känner jag också ett ansvar för alla andra medlemmar som inte är klubbanslutna, för det är lite svårt att nå ut med info om allt som händer till alla utan något forum för detta.

Min tanke med uppstarten av den här tråden är att få lite hjälp med idéer om hur vi ska kunna skapa bra kommunikation i vårt distrikt, kanske ett underforum här i Stockholmsdelen av forumet, maillistor, anslag på hemsidan, whatever?!? Hjälp mig med idéer, så vi alla kan dra nytta av vårt medlemskap och kanske göra styrelsens jobb lite lättare och bättre!

För övrigt är det årsmöte och klubbkonferens och mässa på gång och det ska vi väl prata om i den här delen av forumet, eller hur?

Snart är asfaltssäsongen slut, men inte hojsäsongen i sin helhet. Själv är jag rätt less på att köra hoj för tillfället, jag har kört bana sedan i mars när jag var på träningsläger i Spanien, så jag plockar ner besten i sina beståndsdelar och låter henne vila inför nästa säsong, för att återuppstå som fågel Fenix, ännu starkare och vackrare. *L*

Väl mött!

/ Veronica

Yasha
2006-10-03, 21:26
Det finns tex en Yahoolista som man tidigare kunnat anmäla sig till som prenumerant på info från SMC Sthlm, är det något att jobba vidare med? Hur når vi enskilda medlemmar?

Vad vill ni ha? Vill ni öht ha ngt från distrikten eller är ni nöjda med det ni får från Riks?

Sverker
2006-10-04, 10:04
Det finns tex en Yahoolista som man tidigare kunnat anmäla sig till som prenumerant på info från SMC Sthlm, är det något att jobba vidare med? Hur når vi enskilda medlemmar?

Vad vill ni ha? Vill ni öht ha ngt från distrikten eller är ni nöjda med det ni får från Riks?

Självklart vill vi ha distriktsinfo. I senaste MC-folket fanns inte ens en distriktsruta från Stockholm, och distriktets hemsida kollar man ju inte så ofta.

Använd inga separata kanaler som Yahoo, utan använd forumet här. Skapa en maillista för viktig info och se till att den används med förnuft.

/Sverker

SvenneC
2006-10-04, 20:46
Självklart vill vi ha distriktsinfo. I senaste MC-folket fanns inte ens en distriktsruta från Stockholm, och distriktets hemsida kollar man ju inte så ofta.

Använd inga separata kanaler som Yahoo, utan använd forumet här. Skapa en maillista för viktig info och se till att den används med förnuft.

/Sverker

Att vi inte har skrivit så flitigt i MC Folket på sista tiden beror på att vi blev av med vår länsinformatör i vintras och resten av oss har helt enkelt inte haft tid.

I och med årsmötet så hoppas vi att styrelsen skall bli fulltalig igen och därmed kommer vi kunna ha en person dedikerad till att se till så att alla distriktets medlemmar får rätt information.

Yahoo är för övrigt ingen "separat kanal", det är exakt den maillista du eftersöker. Frågan Veronica ställer är om just en mailista kan tänkas ha spelat ut sin roll i och med att vi äntligen har fått ett väl fungerande och riktigt användbart forum?

Personligen skulle jag gärna skrota allt vad maillistor heter av den enkla anledningen att dom leder till en massa extra underhållsarbete utan att någonsin riktigt kunna nå ut så mycket som man kan önska. (Glöm inte att vi alla arbetar helt ideellt)

Den gamla listan innehåller för övrigt bara 135 adresser och jag hoppas INNERLIGT att det är mer än 135 av SMC Stockholms över 11.000 medlemmar som vill vera vad vi håller på med.

Kan detta forum räcka som kommunikationskanal?
(Självklart i kombination med spalten i MC Folket.)

/Svenne C
Ordis i SMC Stockholm

Sverker
2006-10-04, 22:11
Att det inte fanns någon länsspalt menade jag inte som skäll, jag har förstått att det har varit sämre med inforesurserna en tid. Vi får hoppas att det blir bättre efter årsmötet.

En Yahoo-lista tolkade jag som en diskussionsgrupp, det finns ju sådana på både yahoo och MSN om jag inte minns fel. Maillistor om de ska finnas är väl till för de som har ett särskilt uppdrag: kanske klubbrepresentanter, arbetsgrupper mm, som kan vara viktigt att få tag på även om de inte aktivt bevakar forumet. Inte för 11 000 medlemmar.

Jag tror forumet här är den bästa kanalen, men på något sätt bör man kanske polla hur många som använder forumet när det har satt sig. Det kanske bara är 135 medlemmar här också? Hur man ska göra vet jag inte, någon jätteundersökning är ju knappast aktuellt. Levande forum är självgående, passiva forum dör sotdöden. Vi får väl se till att detta blir ett av den levande sorten!

Bra att styrelsen är aktiv här!