handdator

Visa fullständig version : Kontakt mellan hojåkare?

Lelle K
2007-07-18, 12:51
Jag har fått intrycket av att merparten av hojåkarna i skaraborg kommunicerar via antingen sporthoj.com, eller att snacket går genom "gamla polare", det vill säga de som man känner sedan "ett tag". Har vid kontakter med knuttar fått intrycket att öppenheten för nytt folk verkar vara "måttlig".

Kan jämföra med när jag började åka runt på hoj för mer än 20 år sedan, att det var allmänt känt var hojåkarna i den staden samlades.

Åkte dit och det kom folk och snackade direkt, undrade om jag var med i någon förening. Det var jag, genom en god väns intresse, dock tyckte jag att man i den föreningen på den tiden mest satt och snackade/fikade vid klubbstugan. Det ledde till att jag började åka med ett annat "gäng" och vi bildade en ny förening som växte sig stark.

Har fått en väldigt stark känsla av att antingen har jag hamnat i ett län där "etablerade" hojåkare sällan tar kontakt med nykomlingar, eller så är det ett vanligt fenomen i hojåkarsverige idag?

Kryssar därför vidare på egen hand. Möjligt att jag är bortskämd med att känna relativt många i mitt gamla län. Vad gör klubbarna i länet (skaraborg) för att fånga upp tänkbara medlemmar, folk som vill ut och åka hoj?

OH-
2007-07-18, 22:23
Jo, det är nog lite annorlunda nuförtiden. Dels är det bara nät-klubbarna som växer, dels upplever jag det som att hojkollektivet är "utspätt" med en massa bilister som bara köpt hojen som modepryl eller en kul pryl bland andra prylar. Inte fan finns det nån sammanhållning mellan bakmaskinsägare.

För mig låter det som det vore enklare för dig att leta upp några klubbar och känna lite på dom än att en klubb eller annan grupp ska hitta dig.