handdator

Visa fullständig version : Hojsemester

@nderz
2007-07-13, 23:30
Nu e det dags för semester.
Själv blir det en sväng på ca 200 mil i södra, västra Sverige å en sväng till Danmark, Skagen närmare bestämt.
Vad ska ni andra hitta på med hojen på semestern?

Hanlotta
2007-07-14, 10:37
För min del blir det nog tyvärr bara korta turer inklämda mellan allt arbete som måste göras med hus och trädgård... Eventuellt blir det någon helgresa i augusti till Hälsingland.

Tengaipetrus
2007-07-14, 17:31
Nu e det dags för semester.
Själv blir det en sväng på ca 200 mil i södra, västra Sverige å en sväng till Danmark, Skagen närmare bestämt.
Vad ska ni andra hitta på med hojen på semestern?

Inleder semestern med BKK på knutstorp den 3/7 och sen bär det av till Stockholm. Har även en tur till Växjö och senare en annan till Öland inbokad. Sannolikt en eller två dagar i danmark också men det är lite mer oplanerat. Vill det sig väl ska Linköping hinnas med innan semestern är slut. Däremellan blir det endagsturer i det skånska landskapet.
Petrus

@nderz
2007-07-27, 11:13
Då var man hemma igen efter drygt 200 mil med många kortstopp.
Småland, Karslkrona, Karslhamn, Köpenhamn, Smögen, Lökken, Öckerö och sen hem igen.

Norra Danmark med bland annat Skagen och Lökken kan jag varmt rekomendera.

I Skagen var vi på en hojträff med knappt 6000 hojar, (vet inte hur många pers det var). Party, Rock'n Roll, uppträdande bl.a striptease,bärs och en åker full med tält med partysugna hojåkare. Skitkul
http://www.skagentraef.dk/index1.htm
Det är nog inte sista gången jag åker dit.
Humana priser var det oxå:
100 kr för tältplats
15 kr för en pilsner (33:a)
30 kr för frukost, alltså riktig, inte drickbar...

SilverSnake
2007-07-27, 11:46
Inget spikat ännu, beror lite på väder och exakt när jag kan ta ut min semester. Men tanken är att åka ner genom Tyskland till Nürburg och kanske ta ett varv eller två på banan där, bara för skojs skull, sedan åka runt lite i Alperna i några dagar och hem igen.

Resan är avsiktligt vag för att jag ska kunna åka lite som jag känner för beroende på väder och om man råkar hitta schyssta hojvägar man vill prova.