handdator

Visa fullständig version : Hjälp!!...Radio Uppland KL 16.00

Bluegreengrey
2007-07-12, 12:31
Radio Uppland önskar träffa o intervjua några Motorcyklister idag på EM. LIte brådis alltså, detta såklart med tanke på gårdagens dödsolyckor på mc.

Mitt förslag är kanske att några kan sluta upp vid Pumpen (steriks torg) för lite snack med killen? Han bad mig om jag kunde ordna fram några mcåkare.

Hör av er till mig på 0706 - 561030 snarast!

2-3st kl 16.00 för intervju i direktsändning. Var på plats senast 15.50

(om det är några till på plats det gör nog inget men han önskade begränsa intervjuandet till 2-3st gärna både tjejer o killar)

SÖker en tjej gärna!! oxå.

1. Lars Jonsson (belsebub)
2.
3.

Övriga hangarounds.
1...

Olsson
2007-07-12, 13:08
Innan ni pratar i radion, tänk igenom vad ni ska svara. Bara för att alla andra motorcyklister i media säger att man kör mc för att man känner de olika dofterna -- så behöver inte ni säga samma sak.

Tack.

Bluegreengrey
2007-07-12, 13:40
Med lasse på plats känner jag mig helt trygg. Om jag känner honom rätt ;)

Lucky Luke
2007-07-12, 15:27
Med lasse på plats känner jag mig helt trygg. Om jag känner honom rätt ;)

Det gick ju bra det där.

Kortstubina
2007-07-13, 00:17
http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=1478204
när du trycker på länken på sidan ovan får du välja vilken spelare antingen windows mediaplayer eller Real player sedan får du gå till Upplandsradio igen (tyvärr,
dom har gjort om hela radion...)
sedan tar du arkiv längs nere i hörnet och väljer datumet du vill lyssna på.
eller klicka på denna länk (http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=675056&BroadcastDate=&IsBlock=0)så ska det komma upp direkt..

det är tyvärr bara ett utdrag från vad som sas :(

Kortstubina
2007-07-13, 10:45
Även på tv finns en filmsnutt, börjar efter ca 27 sekunder in på sändningen.
http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.139358

Olsson
2007-07-13, 13:53
Tack för länkarna!

Lite halvmärkligt inslag i radion. Enligt NTF så kan inte motorcyklister omfattas av nollvisionen. (ej citat) Är det ett problem, och i så fall för vem/vilka och varför? Är inte det bra att mc inte omfattas av nollvisionen? Det är väl ett sätt att acceptera olyckor/dödsfall -- vilket är en förutsättning för mc-körning på vägarna.

Alternativa möjligheter är väl att "lyfta bort" alla mc från vägarna. (det är det iofs för bilister också men något mindre uppenbart)

Personen från SMC pratade i huvudsak om helt andra saker. Jag förstår inte riktigt inslaget och vad de båda parter argumenterar för/mot. (om de nu gör det)

Någon som hajar?

Nena
2007-07-13, 17:37
Tack för länkarna!

Lite halvmärkligt inslag i radion. Enligt NTF så kan inte motorcyklister omfattas av nollvisionen. (ej citat) Är det ett problem, och i så fall för vem/vilka och varför? Är inte det bra att mc inte omfattas av nollvisionen? Det är väl ett sätt att acceptera olyckor/dödsfall -- vilket är en förutsättning för mc-körning på vägarna.

Alternativa möjligheter är väl att "lyfta bort" alla mc från vägarna. (det är det iofs för bilister också men något mindre uppenbart)

Personen från SMC pratade i huvudsak om helt andra saker. Jag förstår inte riktigt inslaget och vad de båda parter argumenterar för/mot. (om de nu gör det)

Någon som hajar?

Acceptera att vi motorcyklister skadas och förolyckas pga. dåligt underhåll av vägnät och trafikmiljö, acceptera att bilförare inte ska påminnas om att de faktiskt måste försöka att även se oss som åker motorcykel???
Ursäkta att jag säger det... men e du dum, eller???!!!:mad:
ALDRIG att jag accepterar att NTF, VV, Polis (you name them) inte gör allt som går för att göra trafikmiljön mc vänligare, för det är den inte idag (i stora utsträckning).
Det måste till en del i körkortsutbildningen för bil där de blivande körkortsinnehavarna får lära sig vad det innebär att färdas på motorcykel, att vi finns ute på vägarna då de inte är hala och att vi måste tittas efter vid korsningar och dylikt. Bilförarna måste lära sig leta hoj, så som vi hojåkare gör när vi själva kör bil. Man letar efter hojar, inte bara gluttar lite sådär halvdant och sen kör, det är därför alla dessa korsningsolyckor och "svänga ut mitt framför näsan på en mc"-olyckorna händer (tror jag). De letar för dåligt.

Som sagt aldrig att jag kan hålla med om ett påstående som säger att man ska acceptera hojolyckor i högre utsträckning än vad man ska acceptera bilolyckor.

Kortstubina
2007-07-13, 21:44
Tack för länkarna!

Någon som hajar?

Inslaget i sin helhet som lät mycket bättre när det direktsändes på radio än det klippta inslag som inte är i sin helhet utan bara är sammanfogade stycken från en väldigt bra interjuv och debatt mellan en enskild medlem Lasse och Kattis på NTF.

TV interjuven är Ordis i Uppsala som pratar.

Hanlotta
2007-07-13, 22:52
TV interjuven är Ordis i Uppsala som pratar.

Och det tycker jag hon gjorde riktigt bra! Bra Carola!

@nderz
2007-07-13, 23:27
Och det tycker jag hon gjorde riktigt bra! Bra Carola!

Håller med dig.

Ordis, bra gjort

Bluegreengrey
2007-07-16, 19:28
Tack så mkt.... *rodnar*