Rapporteringslista med farligheter på vägen?

gundj

New member
På vägen hem idag började jag fundera över alla oskyltade lagningar med grus eller smetig asfalt som jag passerade.
Skulle inte SMC kunna ha en rapportering / varningsruta på förstasidan där senaste inrappporterade faran hamnar överst med tid och datum.
Då kan man kolla innan man ger sig ut på en lite längre runda om några extra risker finns.
Inrapportering borde väl gå att ordna enkelt via något skript?

Jag tänker mig lite som kalendern på förstasidan.
 

gundj

New member
Nu var det en funktion på hemsidan jag tänkte mig.
Många sitter vid datorn och kollar kartor, väder mm, då är det ju praktiskt att ha det nära.
Dessutom ser man sådana varningar spontant när man ändå kollar forum och nyheter mm.
I appen skall man ju specifikt leta efter info.

Men, om det nu redan finns i appen så blir väl implementationen på hemsidan ännu enklare?

Edit: Testade appen och kunde inte ens få igång funktionen för farliga vägar, såg endast att rubriken fanns, sedan snurrade det bara tills jag tröttnade.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Jesper, vi kan prata om detta på måndag och tisdag. Ska inte vara några problem att skapa ett formulär på webben för detta.
 

gundj

New member
Då kan du lika gärna strunta i det.
Finessen skulle ju vara att man fick syn på det direkt man kom in på SMC-sidan.
 

Swedie

Administrator
Personal
Jo, självklart ska det ju länkas isåfall från startsidan. Själva funktionen dock kommer ligga på smcboken.svmc.se.
 

mudder

Member
På indexssidan finns det just nu en artikel om "Varning för potthål" och det kan ju behövas :eek:


1304673025_resized.jpg
 
Top