Hur välja plats i appen??

Staffan2

New member
Varje gång jag startar appen så tror den att jag är i Borås och ger förslag på saker i närheten. Jag är väl ca 100 mil därifrån, så det är lite opraktiskt.

Om man går in på "mitt konto" så går det att "uppdatera min position". Där finns två knappar, "använd GPS" eller "Välj plats". Jag känner mig nog övervakad utan att ha GPS påslaget på mobilen, så jag trycker på "Välj plats".

Frågan är då. Hur gör man???

Det står "Välj din plats", och man kan zooma ut och bläddra runt på en karta. Längst ner finns Avbryt och Spara. Om jag zoomar in en stad, en byggnad, etc och trycker Spara, så är den tillbaka i Borås när man försöker välja plats igen.

Jag har försökt hålla fingret på en byggnad eller stad i 30 sekunder eller så, utan att något händer.

Är det en bugg, eller finns det någon magisk metod? Någon osynlig knapp man ska trycka på?

Jag kör iphone.
 

Swedie

Administrator
Personal
Hej så det är tänkt att fungera är att du Väljer plats som du precis hittat. Spara, och sedan så ska appen utgå från den platsen. Om det vore en bugg, så som jag ser det så välj plats, Spara. Stäng ner appen helt, och starta upp den igen. Se om detta då gör att appen utgår från den valda positionen.

Om detta inte fungerar så ska jag se till att släppa en ny version där det fixas.
 

Staffan2

New member
Hej så det är tänkt att fungera är att du Väljer plats som du precis hittat. Spara, och sedan så ska appen utgå från den platsen. Om det vore en bugg, så som jag ser det så välj plats, Spara. Stäng ner appen helt, och starta upp den igen. Se om detta då gör att appen utgår från den valda positionen.

Om detta inte fungerar så ska jag se till att släppa en ny version där det fixas.

Jag får det inte att fungera. Ska man välja en byggnad eller ska det fungera att zooma in på en stad? Testade två gånger nu. Zoomade först in på en stad, sparade, stängde appen och startade den igen. Då tipsar den att jag har 400 meter till SMC kansli i Borås. Sen testade jag att zooma in på en byggnad. Adressen dök upp, Sparbanken Luleå. Tryckte spara, stängde appen och startade den på nytt. Då får jag ändå tips om saker kring Borås.
 
Top