Det börjar bli kallt

ZiP

New member
Jag undrar bara om de tröjorna som sporthojsåkarna har utanpå sin bingoberraoverall värmer mycket.
 

Marie

Banned
Jag undrar bara om de tröjorna som sporthojsåkarna har utanpå sin bingoberraoverall värmer mycket.


Den var bra den......

Så du tycker att det börjar bli kallt? Jovars, jag börjar ju fundera på att sätta i foderna i mc-kläderna.
/Marie
 

ZiP

New member
Den var bra den......

Så du tycker att det börjar bli kallt? Jovars, jag börjar ju fundera på att sätta i foderna i mc-kläderna.
/Marie

Japp, lite små kyligt är det allt.
Foder och övriga skalplagg nyttjar jag också, men har aldrig provat en tröja utanpå mina skyddskläder. Där emot har jag en reflexväst som åker på när det börjar skymma.
Tänk att man kan lägga 150000:- på en hoj men har inte råd med en reflexväst för 150:-.
Kan de bero på att COOLHETSFAKTORN / IMPONANSEFFEKTEN är lika med NOLL.
 

totted

New member
Fy tusan för reflexväst.

Ser ut som vägarbetare! Det finns reflexer insydda i min jacka.
 

ZiP

New member
Ja, dom syns bra och det är fortfarande lika roligt att köra hoj med REFLEXVÄST
 

Guzzi-Leif

New member
Japp, lite små kyligt är det allt.
Foder och övriga skalplagg nyttjar jag också, men har aldrig provat en tröja utanpå mina skyddskläder. Där emot har jag en reflexväst som åker på när det börjar skymma.
Tänk att man kan lägga 150000:- på en hoj men har inte råd med en reflexväst för 150:-.
Kan de bero på att COOLHETSFAKTORN / IMPONANSEFFEKTEN är lika med NOLL.

Om jag tolkat signalerna i den Nästan Heliga Skrift (Sporthoj.com) korrekt, sprider sig bruket av reflexväst i neonfärgade material mycket snabbt bland fancy-folket. Börjar bli allvar även i de leden vilket är glädjande. Spelar ingen roll att vi har bristande kompatibilitet de och jag - jag vill ha dem kvar i livet och på vägen!
 

Hasse

New member
Reflex/tröja

Snart kommer det att krylla av reflexmänniskor även vid sidan av vägarna.
Såg idag ett helt gäng stavgångare vandra längs vägen i rask takt iförda
dessa västar.:eek:

Själv tar jag gärna på mig mitt SMC -gula regnställ vid regn och kyla. Det har fördelen att ha ärmar

Mitt skinnställ har tyginfällningar längs ärmarnas insidor och då det inte är kallt utan endast lite kyligt tar jag gärna på en tröja. Den silar luften så att det blir lagom genomströmmning. Kan också reglera luftströmmen genom blixtlås
från halsen och en bit nedåt.
Tröja är jättebra och jag ser den som väldigt praktisk och man behöver
inte alls åka sporthoj för att ha tröja utanpå på skinnstället.
Eventuell text på tröjan är nog mer avgörande.
hasse
 

Marie

Banned
Tänk att man kan lägga 150000:- på en hoj men har inte råd med en reflexväst för 150:-.
Kan de bero på att COOLHETSFAKTORN / IMPONANSEFFEKTEN är lika med NOLL.

Ja inte är det varken priset eller coolhetsfaktorn som gör att jag sällan använder varsel/reflexväst annat än vid mörkerkörning mitt i vintern.

Problemet ligger på en helt annan nivå. Om någon annan dagtid eller sommartid kört hoj lackad i huvudsakligen vitt/silver och med blå dekor, därvid även burit vit hjälm OCH varsel/reflexväst så tror jag att vederbörande vet vad jag åsyftar.

Av någon anledning börjar bilisterna köra som helgon med nyputsade glorior och dessutom minst 10 km/h under gällande hastighetsgräns. Det blir helt enkelt tjorvigt att köra. och allt går så f-t sakta.
/Marie
 

Swedie

Administrator
Personal
Idag fick jag erfara 1 gradig "värme" i över 100km/h!!!

... när jag veva ner rutan på bilen i södra norrland... dalarna då :)
 
Top