Citat:
Ursprungligen postat av Loppan60
Är 1,60 cm och söker en lätt låg begagnad mc där man kan köra på grus och landsväg. Gärna även lite terräng men som ändå har drag i sig där man kan ge sig ut på längre tur/sträcker på asfalt. Ej för lite kubik. Gärna breda däck
|

Det var många krav som inte är helt förenliga. Låg, med många kubik och breda däck gör sig inte så bra på grus och i terräng. Det är klart, någon väldigt rutinerad klarar nog det också, men vad jag förstår har du inte riktigt nått dit ännu. (Ursäkta!)
Kanske en äventyrshoj? Den jag först tänker på är Kawasaki kle500, men det finns flera t.ex. Aprillia Pegaso, Suzuki DR 650 o.s.v. som kan sänkas lite i fjädringen. Du får ju inte så många kubik men väldigt användbar cykel.
Mera standardstuk finns också en del modeller. Fungerar bra på asfalt och hyfsat på grus men i terräng är det inte så perfekt. Suzuki SV, Kavasaki ER5 och ER6-modellerna är vad jag kommer att tänka på men det finns många andra som kan passa.
Hur låg? Räcker egentligen att nå ner med tårna. Men prova runt så kommer du nog att hitta ganska rätt. Bli bara inte kär i nån hoj inne i butiken för det kan bli både fel och dyrt. (

)