Gilla Gilla:  1
Resultat 1 till 4 av 4
    Skriver mycket!
    Reg.datum
    Sep 2015
    Post Thanks / Like

Standard Körkortslån - även för MC

Så här svarade SMC på remissen.* För SMC och MC-organisationer i hela världen är frågan om körkortsutbildning den viktigaste faktorn för säkerhet. SMC förutsätter att regeringen inte bara kommer att erbjuda lån för att finansiera körkortsutbildning till dem som ska ta B-körkort utan även för dem som ska ta A-körkort.* Körkortsutbildning för ökad trafiksäkerhet En kostnadseffektiv utbildning som...

Läs mer: http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Korko...--aven-for-MC/

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Apr 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Det är tveksamt med studielån för A körkort enligt min åsikt.

Syftet med studielånen för bilkörkort är att göra ungdomar " anställningsbara" i diverse olika jobb där bilen är ett arbetsredskap. Det är väldigt få jobb där MC körkort efterfrågas.

Däremot finns det en viss efterfrågan på BE eller C1 körkort i vissa brancher. ( Bortsett från yrkesförare utbildning)
    Senast redigerat av CB_Tobbe den 2017-09-13 klockan 09:50.

3. Gilla Lottafia gillade inlägget
    Aktiv skribent
    Reg.datum
    Mar 2016
    Post Thanks / Like

Standard

Ja, börjar SMC hosta om sådana dumheter gör de sig bara löjliga, då måste jag säga att jag inte längre vill bli förknippad med den föreningen. Dummare påfund har jag inte hört på mycket, mycket länge.

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ålder
    54
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av CB_Tobbe Visa inlägg
    Det är tveksamt med studielån för A körkort enligt min åsikt.

Syftet med studielånen för bilkörkort är att göra ungdomar " anställningsbara" i diverse olika jobb där bilen är ett arbetsredskap. Det är väldigt få jobb där MC körkort efterfrågas.

Däremot finns det en viss efterfrågan på BE eller C1 körkort i vissa brancher. ( Bortsett från yrkesförare utbildning)
    Det kan så vara men de jobben finns. MC-bud t ex.

Mvh,
    Ingvar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •